Omgång 13: HV71 - Rögle BK

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 13: HV71 - Rögle BK

Inläggav hammare7 » 13 oktober 2012, 18:34

En fråga, varför spelar man Fernholm i PP? Jag ser honom som har sina styrkor i defensiven och de finns bättre offensiva backar (visst Fernholm har gjort en del poäng) Tycker man borde spela Fälth (antar han kommer spela där i framtiden när han kommer igång ifrån skadan), men tillsdess tycker jag man kunde tästa Williamsson som gjorde de bra i allsvenskan.
hammare7

Inläggav lejacques » 13 oktober 2012, 18:56

Hammare7: Dagens märkligaste inlägg. Fernholm, vår poängbäste back, avgör i sudden, och du vill att Williamsson ska lira PP...

Ja, du.

Fälth ska absolut spela PP. Men då tycker jag att det ska ske på Kolans bekostnad. Efter en stark inledning verkar han ha tappat stinget i offensiv zon.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav ateisten » 13 oktober 2012, 19:05

Jag såg inget av Pettan i sista perioden, Skadad?
...15.48 LINDBOOOM AVGÖR!!! :D
Användarvisningsbild
ateisten

Inläggav PapaEmeritus » 13 oktober 2012, 19:12

Kom precis hem från matchen och måste säga att Hv kommer undan med blotta förskräckelsen. Matchen blir sönderblåst av alla utvisningar och skador på både spelare och domare. Rögle tillåts sänka tempot och föra spelet och Hv får jaga puck. Utan Wesslau hade vi inte fått 2p ikväll.

Luoma var riktigt under isen ikväll men ännu sämre tycker jag faktiskt Petrasek var. Han gör ett mål men sen har ju karl verkligen ett rätt. Han spelade inte tredje perioden och jag hoppas att Dahlén bänkade honom för att markera att vi kräver mer från en assisterande kapten.

Bäst ikväll var Wesslau och Fasth.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav bogani » 13 oktober 2012, 19:19

Joachim943 skrev:Tycker att första perioden går i vågor. Andra är usel. Tredje är OK.

Davidsson gör 2 ass! Viktigt för kapten!

Och Dahléns coachning! Riktigt bra drag att ändra i kedjorna i tredje.

MEN, vad i hela helvete håller Luoma på med vid 2-1. Efter sådant lojt spel ska det bara leda till att man blir bänkad. Uselt.

2 poäng ska vi vara nöjda med.

Har tittat på den sekvensen igen ett par gånger. Han har ju för fan mer driv i åkningen mot båset efter att målet gjorts än han har när han ska attackera skytten. Ofattbart jävla uselt!

Pettan är ingen klippa i defensiven heller. Ris!
bogani

Inläggav lillskogen » 13 oktober 2012, 19:22

Som tidigare talare sagt.
Stort plus till Davidsson som går mot bättre form.
Stort minus till Louma. Han är väldigt loj och stel i denna match.
lillskogen

Inläggav Nick » 13 oktober 2012, 19:45

Två poäng ikväll och det kan man tacka wesslau för.. Hv inledde i ett rasande tempo och man trodde att detta blir en enkel resa, men ack nej!! Pettan spelade inte i tredje och jag hör till dom väldigt få som hoppas att han bänkades! Louma hade ingen bra dag, men ärligt talat petrasek har varit lika dålig i elva matcher nu och det har inte louma!

Skönt med två poäng i alla fall, nu hoppas jag vi tar Frölunda i Scandinavium på måndag.. Skulle kännas fantastiskt att slå dom utan några NHL proffs..
Nick

Inläggav Pawhlen » 13 oktober 2012, 20:03

lite OT men Jesper Thörnberg gjorde 2p och imponerade spelmässigt när SSK körde över Hökarna med 5-1

http://mrmadhawk.se/2012/october/malmo- ... ml#comment
Pawhlen

Inläggav mrcadaza » 13 oktober 2012, 20:35

Pawhlen skrev:lite OT men Jesper Thörnberg gjorde 2p och imponerade spelmässigt när SSK körde över Hökarna med 5-1

precis som du säger. Detta kanske skulle stått i tråden om Allsvenskan eller om forna spelare i HV. Kul ändå att det går bra för honom.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Pawhlen » 13 oktober 2012, 20:38

mrcadaza skrev:
Pawhlen skrev:lite OT men Jesper Thörnberg gjorde 2p och imponerade spelmässigt när SSK körde över Hökarna med 5-1

precis som du säger. Detta kanske skulle stått i tråden om Allsvenskan eller om forna spelare i HV. Kul ändå att det går bra för honom.

Fick rejäl hjärnsläpp och glömde helt bort att vi hade en tråd för hockeyallsvenskan men nu står informationen där i alla fall :lol:
Pawhlen

Inläggav Pawhlen » 13 oktober 2012, 21:00

http://www.hv71.se/artikel/29366/

Hoppas de kan förmedla detta till hela laget, då kan bli en rolig match mot Frölunda
Pawhlen

Inläggav Calle2 » 13 oktober 2012, 22:17

Någon som vet varför inte Strandberg spelade center i fjärde ? Och när kommer Thörnberg tillbaka från SSK ? Han behövs mot FHC som kommer att bli en jobbig uppgift.
Calle2

Inläggav Blondestar » 13 oktober 2012, 22:18

lejacques skrev:Hammare7: Dagens märkligaste inlägg. Fernholm, vår poängbäste back, avgör i sudden, och du vill att Williamsson ska lira PP...

Ja, du.

Fälth ska absolut spela PP. Men då tycker jag att det ska ske på Kolans bekostnad. Efter en stark inledning verkar han ha tappat stinget i offensiv zon.

Pettan har ju inte heller rosat marknaden egentligen. Hugget som stucket där. Hellre än R och en L-back än två av samma tycker jag.
Hejdå allihopa! Signing off.
Blondestar

Inläggav hammare7 » 13 oktober 2012, 22:22

lejacques skrev:Hammare7: Dagens märkligaste inlägg. Fernholm, vår poängbäste back, avgör i sudden, och du vill att Williamsson ska lira PP...

Ja, du.

Tror mer de är en tillfällighet att han är just nu poängbäst. Williamsson gjorde mycke poäng (iallafall okej) i allsvenskan och vill tästa han i PP. Tror han kan göra de bra. Fernholm ser jag som en defensiv back.
hammare7

Inläggav FirstSwitch » 13 oktober 2012, 22:54

Inte fullsatt i KA idag och det är väl konsekvensen för att man inte alltid gör sitt bästa för att vinna varje hemmamatch.. och idag var det lite samma sak även om vi gjorde lite bättre.
Och vad har hänt med defensiven (räknar ej målvakt) Inte mycket rätt på våra klassbackar även om de görs mål från deras klubbor för man undrar ju var vår fina defensiv har tagit vägen som vi hade de inledande matcherna ?
Jag hoppas och tror Uffe inte är nöjd efter dagens match som kunde lika gärna slutat i förlust för Rögle var farliga i sina kontringar.

Men! 2p mot ett hungrig Rögle får väl summeras som ett godkänt (i underkant) och kan Fasth-Krog-Rakhshani bli lite effektivare och sätta alla sina bra chanser så kanske det smittar av sig till övriga laget med.
FirstSwitch

Inläggav hokky » 13 oktober 2012, 23:02

hammare7 skrev:

Ja, du.

Tror mer de är en tillfällighet att han är just nu poängbäst. Williamsson gjorde mycke poäng (iallafall okej) i allsvenskan och vill tästa han i PP. Tror han kan göra de bra. Fernholm ser jag som en defensiv back.

När alla backar är friska ska definitivt Fernholm vara den som tas bort från PP. Han har visserligen ett bra skott men är egentligen en defensiv back och kommer inte göra mest poäng av backarna när säsongen summeras.
hokky

Inläggav Pawhlen » 13 oktober 2012, 23:05

hokky skrev:
hammare7 skrev:

Ja, du.

När alla backar är friska ska definitivt Fernholm vara den som tas bort från PP. Han har visserligen ett bra skott men är egentligen en defensiv back och kommer inte göra mest poäng av backarna när säsongen summeras.

Exakt, Fälth är det väl som spelar på den positionen i vanliga fall men man vill väl matcha in honom sparsamt efter knäskadan så det kan nog dröja ytterligare ett par matcher innan Fälth lirar PP igen
Pawhlen

Inläggav Jompii » 13 oktober 2012, 23:07

Jag tycker att ni underskattar Fernholm alldeles för mycket. Fernholm har ett riktigt bra skott samt ett helt okej spelsinne.
Sen så kan han ju inte vara så himla värdelös framåt. Han leder ju trots allt backarnas poängliga (i HV71) och har gjort mest mål utav alla backar i HV71.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Pawhlen » 13 oktober 2012, 23:12

Det har han absolut, det visade han under sitt första år i LHC när han gjorde 29 poäng på 50 matcher och slutade 4:a bland backarnas poängliga samt att han gjorde poäng även i slutspelet. Men han är värvad främst för att ha en defensiv roll eller?
Pawhlen

Inläggav hokky » 13 oktober 2012, 23:39

Jompii skrev:Jag tycker att ni underskattar Fernholm alldeles för mycket. Fernholm har ett riktigt bra skott samt ett helt okej spelsinne.
Sen så kan han ju inte vara så himla värdelös framåt. Han leder ju trots allt backarnas poängliga (i HV71) och har gjort mest mål utav alla backar i HV71.

Men ändå finns det 4 bättre back alternativ i PP!
hokky

Inläggav lejacques » 13 oktober 2012, 23:47

Hakan nere i backen just nu. Fernholm är bäste back i HV, både offensivt och defensivt. Ändå vill många peta honom i PP. Fattar absolut ingenting.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Sir Ward » 14 oktober 2012, 00:20

Mattias Karlsson var i början HVs bäste back enligt mig.
Fernholm övertygar mer och mer, även om jag var emot en.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Maidensoldier » 14 oktober 2012, 00:39

Har sett matchen nu och tycker många överdriver om spelet, så dåligt var det inte, har sett mycket sämre insatser av hv både mot modo och lhc.V i har ganska många chanser och nått mål till skulle kunna ge det utrymme vi behövde för att spela ut. Sen är det definitivt så att Petrasek är dålig defensivt men Davidsson ser piggare ut.
Maidensoldier

Inläggav Nick » 14 oktober 2012, 10:22

Fernholm är en jätte i försvaret o o väldigt bra offensivt.. En överraskning för mig som inte ville ha hit Fernholm, han har verkligen överbevisat mig.. När backar som pettan, Karlsson o luoma är under isen såå kliver han fram och leder försvaret.
Förstår inte att folk gnäller på att han spelar PP.. Hannär bra både defensivt o offensivt! Dessutom så är han den enda backen tillsammans med fälth som använder kroppen o smäller på! Alla andra petar hellre med klubban..

Tycker i övrigt det såg spännande ut igår när han bytte plats på davidsson och Carlsson. Kan detta vara nåt han kommer testa igen tro?
Nick

Inläggav hammare7 » 14 oktober 2012, 11:55

Han är inte dålig som PP back men tycker det finns bättre. Saknar lite kreativitet i andra PP backparet. Fernholm-Fantenberg, lite kreativitet tror det blir bättre med Fälth-Fantenberg (hoppas han får fortsatt förtroende). Visst första med Karlsson-Petrasek är inte direkt kreativa heller men de har underbara skott (bästa back slagskotten i laget enligt mig). Med Fälth-Fanteberg tror jag det kan bli ett rörligt och farligt backpar som gör de helt annorlunda än första paret.
hammare7

Inläggav mrcadaza » 14 oktober 2012, 11:59

hokky skrev:
Jompii skrev:Jag tycker att ni underskattar Fernholm alldeles för mycket. Fernholm har ett riktigt bra skott samt ett helt okej spelsinne.

Men ändå finns det 4 bättre back alternativ i PP!
och vilka är dom 4?
Jag tror att du tar bort Luoma och Trygg. Sen vete katten. Du anser nog att Elias, Mattias och David är PPbackar mer än Fernholm? Och antingen Oscar el Jesper likaså före honom.
Håller inte med dig alls här.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Diabolics » 14 oktober 2012, 12:15

Jag var på plats igår och jag såg ett dominant HV71 i första delen av period ett, en usel 26 minuters period, sedan en hyfsad tredje som borde renderat i 3 poäng.

Fernholm var bra rakt igenom. 8-9-18 gjorde en bra match, synd att det inte blev mål på den passningen bakom ryggen. Den var värd mer.
Kapten var bra men fan.... Killen brukade ha mer vilja att avsluta själv.

Domarna var usla. De tappade matchen och Rövle lyckades få ner hv till grishockeynivån när domarna valde att spana in den där snygga tjejen på rad tre bakom hemmabåset under resten av matchen.

En OT fråga: är det straffbart att slå iväg en (hel) motståndarklubba som ligger på isen som Rögle gjorde vid ett tillfälle?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav mrcadaza » 14 oktober 2012, 12:40

Diabolics skrev:En OT fråga: är det straffbart att slå iväg en (hel) motståndarklubba som ligger på isen som Rögle gjorde vid ett tillfälle?
Jag ska inte säga att jag är expert men hur ska man tolka regelboken?
http://www.swehockey.se/ImageVault/Imag ... ndler.aspx
sidan 124 som handlar om klubbor som kastas eller sparkas iväg.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Henning » 14 oktober 2012, 12:54

mrcadaza skrev:
Diabolics skrev:En OT fråga: är det straffbart att slå iväg en (hel) motståndarklubba som ligger på isen som Rögle gjorde vid ett tillfälle?
Jag ska inte säga att jag är expert men hur ska man tolka regelboken?
http://www.swehockey.se/ImageVault/Imag ... ndler.aspx
sidan 124 som handlar om klubbor som kastas eller sparkas iväg.

Det är tillåtet att flytta på en trasig klubba däremot så är det utvisning ifall man flyttar på en hel klubba. Jag reagerade på gårdagens händelse med. Den enda förklaringen är att klubban faktiskt var sönder, domaren kan omöjligt missat det. Kändes inte som att HV spelarna gjorde så mycket protest heller?
Henning

Inläggav Diabolics » 14 oktober 2012, 13:10

Henning skrev: Kändes inte som att HV spelarna gjorde så mycket protest heller?

Nej, precis, det gjorde mig en smula tveksam. Tack för klargörandet.

OT2: Jag hade en slipsnisse bakom mig som började gorma som fan i flera minuter när en rögle-lirare gjorde en handpass i egen zon.... :lol:
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 Matcherna