Silly Season 14/15: Spelardrömmar!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly Season 14/15: Spelardrömmar!

Inläggav tommy1985a » 31 januari 2015, 20:02

Det lär inte bli nån värvning. Rhett var nog det närmaste vi kom en (nästan) Värvning.
Blir det ingen Rhett så undrar jag vad man har istället som passar in på Hults ramar. Känns långt borta just nu att få in nåt :(
Hade behövts efter den här utskåpningen i antal chanser. All cred åt HV71 med det lag man har men Ridderwall Brithen Tedenby Laine Jämtin måste kunna skapa nåt mer framåt och få lite tryck. Riddarns lina skapade nog inget alls. Brithen är i en riktigt djup svacka så ibland undrar man om det går och få liv i hans anfallshockey igen. Defensivt finns inget att klaga på.

Nä nånting lär nog behövas om vi ska kunna mäta oss med SAIK i ett slutspel. De andra lagen kan vi kanske rå på men SAIK är jag väldigt tveksam till om vi inte vinner på tur som vi nästan gjorde idag.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav frippe-borås » 31 januari 2015, 22:55

Danny Heatley snackades det om att han är på väg till
Europa enligt Aftonbladet TV!

Hade smakat mumma
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav hammare7 » 31 januari 2015, 23:11

knappt 2h kvar nu o chanserna minskar mer o mer tror tyvärr de ej blir något
hammare7

Inläggav RJ--92 » 31 januari 2015, 23:15

hammare7 skrev:knappt 2h kvar nu o chanserna minskar mer o mer tror tyvärr de ej blir något

På tal om lite tid kvar och så, de va ungefär halvtimme kvar till deadline eller liknande när Islanders valde att plocka över Joenssu efter hans tid i HV, så mycket kan hända fortfarande. Kan även vara så att man har nån klar men nyheten läggs ut imorgon bitti eller liknande.
RJ--92

Inläggav Calle2 » 31 januari 2015, 23:20

När Schremp var bänkad idag trodde jag alltmer på honom men borde varit presenterat nu. Bara det nu inte blir en panikvärvning som bara blir en besvikelse.
Calle2

Inläggav tommy1985a » 31 januari 2015, 23:33

RJ--92 skrev:
hammare7 skrev:knappt 2h kvar nu o chanserna minskar mer o mer tror tyvärr de ej blir något

På tal om lite tid kvar och så, de va ungefär halvtimme kvar till deadline eller liknande när Islanders valde att plocka över Joenssu efter hans tid i HV, så mycket kan hända fortfarande. Kan även vara så att man har nån klar men nyheten läggs ut imorgon bitti eller liknande.

Men måste man inte medela det innan transferfönstret stänger?
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav hammare7 » 31 januari 2015, 23:33

frippe-borås skrev:Danny Heatley snackades det om att han är på väg till
Europa enligt Aftonbladet TV!

Hade smakat mumma

De pratas om Luleå för honom på sportbladet men kul om han kommer te SHL men inte så troligt.......
hammare7

Inläggav frippe-borås » 31 januari 2015, 23:34

Verkar vara tunt för Hv att få in något!

Tyvärr gick min favorit back Oscar Engsund till Frölunda. Blev besviken när han fick lämna Hv men ännu mer besviken när han går till äckliga Frölunda. Där kommer de få en hård back som jag velat se i Hv i slutspelet.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav tommy1985a » 31 januari 2015, 23:36

Enligt denne Hvkollennissen så har Rhett medelat att han stannar i Växjö och slåss för istiden. Så nu är det ryktet helt dött. Då lär det knappast bli någon värvning. Skit också.
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav frippe-borås » 31 januari 2015, 23:41

Blir inget bra detta om vi inte lyckas få in något!

Kan det vara så att Hv redan har budgeterat för eventuella hemvändare nästa säsong och lägger krutet där?

Thörnberg?
Jouensuu?

Man kan ju nästan tro det eftersom inget händer då de tappat Fiala, Nilsson samt Thörngren.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav hammare7 » 31 januari 2015, 23:42

frippe-borås skrev:Blir inget bra detta om vi inte lyckas få in något!

Kan det vara så att Hv redan har budgeterat för eventuella hemvändare nästa säsong och lägger krutet där?

Thörnberg?
Jouensuu?

Man kan ju nästan tro det eftersom inget händer då de tappat Fiala, Nilsson samt Thörngren.

Känslan är att man har bestämt att man inte skall gå minus iår
hammare7

Inläggav RJ--92 » 31 januari 2015, 23:46

tommy1985a skrev:
RJ--92 skrev:

Men måste man inte medela det innan transferfönstret stänger?

Va jag vet så finns de inga regler som säger att man måste presentera sin spelare före deadline, bara att papperna ska va inne före

http://www.hv71.se/artikel/27828/ Länken är när HV själva gick ut med att Joensuu skulle lämna och många fans hade hoppats att han va klar att stanna för inget hade kommit från HV innan deadline vid midnatt den aktuella gången.
RJ--92

Inläggav tommy1985a » 31 januari 2015, 23:49

Okej.. Ah då lär det säkertligen komma upp imorgon om HV71 värvat nåt. Man brukar gärna vilja vänta så länge man kan med info.
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav silver » 31 januari 2015, 23:49

Blir nog inte ett skit. SAIK visar ambitioner genom att värva in en toppspelare (Pesonen) när man redan är överlägset bäst i serien. HV släpper spelare och har flertalet skador och gör ingenting.
Användarvisningsbild
silver

Inläggav hammare7 » 1 februari 2015, 00:07

Nu ryktas de om malte Strömwall från Luleå

Om de är sant är det en stor känga te Ahl o Stenlund. En som fick sparken från Växjö, sen sparken från Luleå va fan
hammare7

Inläggav magnus b » 1 februari 2015, 00:39

Alla drömmar gick i uppfyllelse. Malte är klar!

Herregud, vad tänkte Hult och Davidsson där. Tycker Ahl och Stenlund har gjort det ok.

Nöjdast över denna affär är nog Osten Bergström.

Men hoppas jag får fel.
magnus b

Inläggav Junior » 1 februari 2015, 00:42

Det är väl bara ett lån va? Men fy sjutton vad detta inte är vad jag hoppats på! Hult och Davidsson kommer ju inte få godkänt om det inte kommer in något bättre.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav hammare7 » 1 februari 2015, 00:43

Junior skrev:Det är väl bara ett lån va? Men fy sjutton vad detta inte är vad jag hoppats på! Hult och Davidsson kommer ju inte få godkänt om det inte kommer in något bättre.

15 min kvar lycka till att få fram ett kontrakt framoch tillbaka till spelare lag och förbundet
hammare7

Inläggav Junior » 1 februari 2015, 00:52

Nej det känns inte rimligt, men det är ju något som skulle påbörjats innan.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Las Rayas Azules » 1 februari 2015, 00:54

hammare7 skrev:
Junior skrev:Det är väl bara ett lån va? Men fy sjutton vad detta inte är vad jag hoppats på! Hult och Davidsson kommer ju inte få godkänt om det inte kommer in något bättre.

15 min kvar lycka till att få fram ett kontrakt framoch tillbaka till spelare lag och förbundet

Ja, det är väl inget problem, om man inte postar det. Två fax på två minuter så är det klart. Sen är det ju inget som säger att de inte redan har börjat i så fall.

Sen tror jag iofs inte att det blir något.
Las Rayas Azules

Inläggav karl120 » 1 februari 2015, 02:31

Inte hört ett ljud från folk inom hv under dagen. Drömmer om att det presenteras två spelare på hemsidan imorgon. Hahah.
Användarvisningsbild
karl120

Inläggav Tanke » 18 februari 2015, 12:08

Tror ni HV har Rajala på radarn för nästa säsong?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0335524.ab
Tanke

Inläggav hammare7 » 18 februari 2015, 12:35

Tanke skrev:Tror ni HV har Rajala på radarn för nästa säsong?

Jag tror HV har andra prioriteringar på ytterforwards. Men de beror helt på hur många som lämnar. Tror o hoppas att hv hoppas att Thörnberg och Joensuu skall skriva på för klubben. Sen tror jag man letar efter en till två centrar för man saknar de i dagens trupp. De sägs att Önerud är klar och då tar han antagligen andra center rollen och sen beror de på om man satsar på bengtsson som tredje och sen en ny junior som fjärde, Johnsson? Om man fortfarande behåller Bengtsson som fjärde behövs en ny tredje center då Putte inte kommer till sin rätt som center och jag tror om man förlänger med honom vill man ha honom på en kant.

Sen beror de ju på om Laine, Jämtin, Purre förlänger Tedenby (kanske drar till KHL). Holzapfel tror jag man inte förlänger med trots han inte har gjort bort sig. Han var iofs bättre i början av säsongen än va han är nu men de var ju hela hv.
Om Teden drar till KHL, jag säger OM, så kan nog Rajala vara intressant men han är jävligt dyr och lär hamna på artistkontrakt???
hammare7

Inläggav Razz » 18 februari 2015, 20:58

hammare7 skrev:

Jag tror HV har andra prioriteringar på ytterforwards. Men de beror helt på hur många som lämnar. Tror o hoppas att hv hoppas att Thörnberg och Joensuu skall skriva på för klubben. Sen tror jag man letar efter en till två centrar för man saknar de i dagens trupp. De sägs att Önerud är klar och då tar han antagligen andra center rollen och sen beror de på om man satsar på bengtsson som tredje och sen en ny junior som fjärde, Johnsson? Om man fortfarande behåller Bengtsson som fjärde behövs en ny tredje center då Putte inte kommer till sin rätt som center och jag tror om man förlänger med honom vill man ha honom på en kant.

Sen beror de ju på om Laine, Jämtin, Purre förlänger Tedenby (kanske drar till KHL). Holzapfel tror jag man inte förlänger med trots han inte har gjort bort sig. Han var iofs bättre i början av säsongen än va han är nu men de var ju hela hv.
Om Teden drar till KHL, jag säger OM, så kan nog Rajala vara intressant men han är jävligt dyr och lär hamna på artistkontrakt???

Varför ska Simon Önerud lira C här? Något han inte gjort på hela säsongen i Modo.
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav hammare7 » 18 februari 2015, 21:18

Razz skrev:
hammare7 skrev:

Varför ska Simon Önerud lira C här? Något han inte gjort på hela säsongen i Modo.

Trodde han spelade center i MODO my bad, vet inte varför men har alltid trott de
hammare7

Inläggav Jompii » 18 februari 2015, 21:21

Där har du fel Razz. Simon har faktiskt lirat center ganska frekvent denna säsongen. Nu är inte jag helt insatt i MODO's matcher men jag har för mig att han började säsongen som ytter men har nu på slutet gått över och spelar nu nästan uteslutande center.
Simon spelar exempelvis center i skrivande stund/kvällens match där MODO möter Leksand (centrar andra kedjan).
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Razz » 18 februari 2015, 21:44

Jompii skrev:Där har du fel Razz. Simon har faktiskt lirat center ganska frekvent denna säsongen. Nu är inte jag helt insatt i MODO's matcher men jag har för mig att han började säsongen som ytter men har nu på slutet gått över och spelar nu nästan uteslutande center.
Simon spelar exempelvis center i skrivande stund/kvällens match där MODO möter Leksand (centrar andra kedjan).

Inte enligt Modo-supportrarna (finns några vettiga) jag känner. Har frågat flera stycken via Twitter och ingen säger att han lirat C värst mycket denna säsong och jag väljer att gå på deras ord. Ser du dagens match (jag ser den ej ska tilläggas) eller går du efter Swehockey där han står som C?

Men för att reda ut saker och ting så gör vi väl som så att jag frågar honom så återkommer jag med svar.

Edit: Endast förra matchen och denna enligt Modo-supporter.

Edit 2: Önerud har tagit 99 tek denna säsong vilket inte är så mycket om man jämför med Påhlsson som tagit över 800, eller Haros/Nättinen som tagit över 400. En liten indikation på att han inte lirat speciellt mycket C denna säsong.
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav Jompii » 18 februari 2015, 21:55

Kikade på ca 15 matcher på swehockey, shl.se samt några artiklar/intervjuer.
Du ska nog inte lita på den supporten. Simon spelade nämligen inte senaste matchen pga sjukdom.

Exakt hur många matcher han lirat som center vet jag inte. Mitt intresse för modos matcher är ca noll. Är dock övertygad om att han lirar center i minst fem matcher.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Razz » 18 februari 2015, 23:37

Jompii skrev:Kikade på ca 15 matcher på swehockey, shl.se samt några artiklar/intervjuer.
Du ska nog inte lita på den supporten. Simon spelade nämligen inte senaste matchen pga sjukdom.

Exakt hur många matcher han lirat som center vet jag inte. Mitt intresse för modos matcher är ca noll. Är dock övertygad om att han lirar center i minst fem matcher.

För att reda ut det här lite, han har lirat center i max 10 matcher säger han. Kanske 20 matcher förra säsongen. Men ska Simon hit så borde det vara som ytter för det är där han är som bäst.
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav hammare7 » 19 februari 2015, 12:05

Sorry de var inte meningen att starta en fight men för att göra båda sidor glada kan vi kalla han för C/FW :D elr FW/C om de passar bättre
hammare7

FöregåendeNästa

Återgå till HV71