Silly Season 14/15: Spelardrömmar!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly Season 14/15: Spelardrömmar!

Inläggav hammare7 » 29 januari 2015, 21:05

Shabala skrev:http://www.hockeysverige.se/2015/01/29/20-malsskytten-ryan-lasch-tillbaka-i-shl/

Ska man tolka detta som att Lasch är klar?

För nått SHL lag men inte klar för hv vad man vet, kan vara vilket av de alla 12 lag
hammare7

Inläggav Shabala » 29 januari 2015, 21:07

hammare7 skrev:
Shabala skrev:http://www.hockeysverige.se/2015/01/29/20-malsskytten-ryan-lasch-tillbaka-i-shl/

Ska man tolka detta som att Lasch är klar?

För nått SHL lag men inte klar för hv vad man vet, kan vara vilket av de alla 12 lag

Ja förstod det, men låter ju onekligen som HV med tanke på läget + alla rykten :)
Shabala

Inläggav Shabala » 29 januari 2015, 21:22

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0240252.ab

Tyvärr verkar det dock bli Frölunda
Shabala

Inläggav hammare7 » 29 januari 2015, 21:27

Shabala skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/frolunda/article20240252.ab

Tyvärr verkar det dock bli Frölunda

Där sprack nog de enda vetiga nyförvärvet för HV
hammare7

Inläggav tommy1985a » 29 januari 2015, 23:20

Om alla spelare skulle höja sig och vi får tillbaka Christensen så kanske vi kan ta oss hela vägen och då behövs det inte värvas. Men sannolikheten att spelare som Ridderwall,Brithen,Purre,Tedenby,Laine börjar spruta in poäng nu helt plötsligt efter drygt 40 omgångar känns inte speciellt sannolikt. Man har för guds skull haft 40 matcher på sig att hitta sitt toppspel men verkar i de flesta fall bara bli sämre. Nä det ska till ett under om vi kommer längre än kvarten med en nuvarande laguppställning som håller samma klass som Brynäs efter alla skador och försvinnanden.

Allt hänger just nu på nyförvärv eller att våra toppspelare börjar visa samma målform som Kung Bengtsson som just nu spelar som våra stjärnor skulle gjort.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Hvhbk » 30 januari 2015, 10:42

Visst skulle det vara nyttigt med en bra spelare in med tanke på att det försvunnit några nu.....men enbart pga av det. Vi har gjort top 4 mest mål i SHL. Förutom våra tre fadäsmatcher mot VLH, DIF och ÖHK med 16 insläppta så hade vi varit bland de bästa där med. Vi ligger tvåa (en match mer spelad) och folk pratar som att det är kört.

Vi måste få en formtopp precis inna slutspel vilket visserligen alla behöver men jag tror att vi har bra karaktärer för ett slutspel. Får jag önska så hoppas jag Bern släpper Jesse. Kanske inte för målproduktionen uten för att det är en jävligt jobbig kille att möta. 3 p mot SAIK nu.
Hvhbk

Inläggav hammare7 » 30 januari 2015, 12:26

hammare7

Inläggav PapaEmeritus » 30 januari 2015, 12:35

1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav hammare7 » 30 januari 2015, 12:48

De börjar bli tunt på tilltänkta nyförvärv på anfallssidan, kanske Hlavac som allltid dyker upp i SHL
hammare7

Inläggav silver » 30 januari 2015, 13:12

HV är nog det enda laget som tappar spelare i slutet av grundserien utan att värva nya. SAIK och FBK värvar trots i princip full trupp och ser ut att ha ambitioner för att gå långt. Vad gör HV?
Användarvisningsbild
silver

Inläggav Lux » 30 januari 2015, 14:04

Fattar frustrationen många känner men än är tiden inte ute. Personligen hoppas jag fortfarande på 1-2 bra nyförvärv

Däremot blir det lite fel att jämföra SAIK, FBK och Modo med HV.
-SAIK betalar säkert väldigt bra samt att de leder serien och är favoriter till guldet
-FBK vet vi betalar orimliga summor för sina nyförvärv. Likt HV gjorde förra året när de låg i riskzonen
-Modo ligger väldigt risigt till en matchserie mot ett lag från allsvenska som laget ser ut just nu. Antar att de har öppnat stora bankskåpet för Hossa, vilket är helt rätt.

Som jag ser det så är Thörngren den stora förlusten inför slutspelet och behöver ersättas. Vill också gärna ha in en back men det tror jag inte kommer hända.
Användarvisningsbild
Lux

Inläggav Lux » 30 januari 2015, 14:11

Saxat från Aftonbladets sillyblogg.

"HV: "Vi är inte desperata"
Pratade nyss med HV 71:s sportchef Johan Hult om klubbens status på marknaden och han bekräftade att de letar efter förstärkning, men...
– ...vi måste ha en riktig tanke bakom en eventuell värvning och mer djup. Vi är inte så desperata att vi bara plockar in första bästa spelare, säger han.
– Just nu är inget namn hetare än något annat, tillägger Hult.
/Linus Norberg"
Användarvisningsbild
Lux

Inläggav Junior » 30 januari 2015, 14:19

Personligen tycker jag att det är läge att vara desperat. Det måste ju inte finnas en överanalys för spelaren nu. Han behöver bara stanna säsongen ut. Till och med Brunnström hade varit användbar i går.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav magnus b » 30 januari 2015, 14:44

Junior skrev:Personligen tycker jag att det är läge att vara desperat. Det måste ju inte finnas en överanalys för spelaren nu. Han behöver bara stanna säsongen ut. Till och med Brunnström hade varit användbar i går.

Herregud, förstår inte varför folk är så förbannat desperata efter nyförvärv. Vi har inga problem på medellång sikt.
Vi har ett spelsystem som verkar sitta och en bra defensiv, det är det bästa så här långt.
Plus att vi hade inte skrivit nytt med Strandberg om vi inte trodde han kunde spela på SHL nivå.
+Vi får snart tillbaka Christiansen, Jämtin etc.
+Nilsson var ingen större förlust, Fiala var väll sådär om vi ska vara ärliga.
-Törngrens skada var tung

Vi hade två forwards för mycket innan jul + Strandberg. Nu har vi tappat 3 gubbar. Det går på ett ut numerärt
Ahl, Melin eller Stenlund kan vara 13:e forward

Ska vi värva något så måste det ju vara en andra center av klass som dessutom kan styra PP2 efter Fiala försvann, för där kan det vara lite tunnt. Yttrar har vi ju i överflöd.
magnus b

Inläggav hammare7 » 30 januari 2015, 14:46

magnus b skrev:
Junior skrev:Personligen tycker jag att det är läge att vara desperat. Det måste ju inte finnas en överanalys för spelaren nu. Han behöver bara stanna säsongen ut. Till och med Brunnström hade varit användbar i går.

Herregud, förstår inte varför folk är så förbannat desperata efter nyförvärv. Vi har inga problem på medellång sikt.
Vi har ett spelsystem som verkar sitta och en bra defensiv, det är det bästa så här långt.
Plus att vi hade inte skrivit nytt med Strandberg om vi inte trodde han kunde spela på SHL nivå.

Vi hade två forwards för mycket innan jul + Strandberg. Nu har vi tappat 3 gubbar. Det går på ett ut numerärt

Ska vi värva något så måste det ju vara en andra center av klass som dessutom kan styra PP2 efter Fiala försvann, för där kan det vara lite tunnt. Yttrar har vi ju i överflöd.

Jo en center till andra femman vore guld så PC kan ta tillbaka sin ytterforwardsplats igen där han är mycket bättre i min mening
hammare7

Inläggav Robert.76 » 30 januari 2015, 14:58

13:09

HV: "Vi är inte desperata"
Pratade nyss med HV 71:s sportchef Johan Hult om klubbens status på marknaden och han bekräftade att de letar efter förstärkning, men...
– ...vi måste ha en riktig tanke bakom en eventuell värvning och mer djup. Vi är inte så desperata att vi bara plockar in första bästa spelare, säger han.
/Linus Norberg

länkat fr aftonblaskan, som också säger att FBK jagar ytterligare förstärkningar
Robert.76
Moderator

Inläggav Junior » 30 januari 2015, 15:10

magnus b skrev:

Beror på vilken målsättning vi ska ha. Ska vi försöka kriga om guldet i år, vilket vi borde ha chans till, måste vi ha in någon mer spelare.
Visserligen var i går ett extremfall, men det är ju inte helt otänkbart att det händer under slutspelet och att då spela en back som sista forward känns ju sådär. Nilson och Fiala hade varit väldigt bra att ha kvar just nu.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Danken » 30 januari 2015, 15:37

Robert.76 skrev:13:09

HV: "Vi är inte desperata"
/Linus Norberg

länkat fr aftonblaskan, som också säger att FBK jagar ytterligare förstärkningar

Laine och Tedenby har underpresterat rejält så kanske lika bra att ta in nån utan där där "tanken" Hulth :idea: Skulle va mycket förvånande om det inte kommer in 1-2 forwards. Drömmen vore en riktigt bra center. Man är nog tvungen att chansa där om inte "rätt" spelare är tillgänglig.
Användarvisningsbild
Danken

Inläggav Hvhbk » 30 januari 2015, 15:45

Jarkko Immonen går det en del rykten om (inte specifikt någon klubb). Det skulle vara en klasscenter. Men som sagt en dröm!
Hvhbk

Inläggav magnus b » 30 januari 2015, 15:53

Junior skrev:Beror på vilken målsättning vi ska ha. Ska vi försöka kriga om guldet i år, vilket vi borde ha chans till, måste vi ha in någon mer spelare.
Visserligen var i går ett extremfall, men det är ju inte helt otänkbart att det händer under slutspelet och att då spela en back som sista forward känns ju sådär. Nilson och Fiala hade varit väldigt bra att ha kvar just nu.

Att spela en back som sista forward gjorde vi igår endast för att:
-EC är skadad tillbaka efter uppehållet
-Melin skadad tillbaka snart
-Jämtin sjuk

Man kan inte sitta med 2 senior forwards utanför truppen för att täcka upp vid eventuella skador.

Det är inte alls fel att ha en junior som 13:e forward. Jag har egentligen inget emot att ha en hel fjärde lina med unga spelare. Jag ser hellre att Filip Ahl och Kevin Stenlund får chansen än att ha en dyr Marcus Nilsson som 13:e forward.

Sen tycker jag att vi har en forwardssida som är som gjord för slutspel. Laine, Ridderwall och Jämtin kommer definitivt höja sig några snäpp när det är dags för slutspel.

Ska vi plocka in något så ska det vara en andra center som kan styra PP2. Men det är garanterat inte lätt att hitta på marknaden. Annars stör vi bara balansen i laget. Då Teden, ridderwall, EC, Purre, Laine och Brithen ska vara topp 6 forwards. Så även Jämtin egentligen.
magnus b

Inläggav hammare7 » 30 januari 2015, 15:56

Hvhbk skrev:Jarkko Immonen går det en del rykten om (inte specifikt någon klubb). Det skulle vara en klasscenter. Men som sagt en dröm!

Ingen Silly Season utan Immonen rykte
hammare7

Inläggav Mgsson » 30 januari 2015, 16:17

Här är några namn uppsatta på NHLs Waiverslist:

Zach Boychuk
Center som inte lär vara ett troligt nyförvärv då han producerat bra i AHL.

Mark Arcobello
Även här en center, som är rightare. Har pendlat mellan tre olika klubbar som inte fått ut det man önskat av honom.

T.J. Galiardi
En forward som fått känna på Winnepegs frysbox. Har inte spelat match sen den 18e januari och blev igår en UFA(unrestricted free agent).

Stu Bickel
En back och en forward enligt eliteprospects. Han vet jag inte så mycket om!
Sluta särskriv HV71, tack.
Mgsson

Inläggav tommy1985a » 30 januari 2015, 16:41

Mgsson skrev:Här är några namn uppsatta på NHLs Waiverslist:

Zach Boychuk
Center som inte lär vara ett troligt nyförvärv då han producerat bra i AHL.

Mark Arcobello
Även här en center, som är rightare. Har pendlat mellan tre olika klubbar som inte fått ut det man önskat av honom.

T.J. Galiardi
En forward som fått känna på Winnepegs frysbox. Har inte spelat match sen den 18e januari och blev igår en UFA(unrestricted free agent).

Stu Bickel
En back och en forward enligt eliteprospects. Han vet jag inte så mycket om!

Intressanta namn helt klart. Samtliga borde kunna ha stor möjlighet att producera riktigt bra i SHL. Det största frågan är bara om prispengen blir inom den budget Hult och Snöret önskar. Hur står sig Christensens län HV71 mot dessa tro? Ingen aning om hur mycket som skiljer hade varit intressant att veta om man har råd med någon av dessa.

I annat fall har vi den bästa spelaren som TPS har kvar efter att Färjestad och Frölunda nallat resten som man skulle kunna bygga vidare på även nästa säsong och det är väl så Hult helst tänker antar jag efter hans olika utspel. Dessutom bra ålder och Center.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=91186
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav dekman » 30 januari 2015, 16:41

??

Du menar när man vann ganska enkelt med 3-1 trots bara 11 forwards i laget, varav 2 juniorer? Vad exakt hade Brunnström tillfört där? 4-1?

Det där resonemanget är - ursäkta - sånt snedtänk så jag får migrän. HV har jobbat stenhårt på att få ihop en fungerande gruppdynamik och ett LAG. Då ska man inte vara desperata och plocka in första bästa lallare som fått kicken från annat lag. Det är lika viktigt i januari som i augusti eller november att få in spelare som passar i gruppen och som man vet tillför något. Lägga ut några hundratusen på en spelare som kanske kommer in med askasst självförtroende och som kanske inte alls passa i gruppen är inget jag vill se.

Jag har mycket hellre en sportslig ledning som har lite kyla än en som bara desperat leker managerspel och jag skiter högaktningsfullt i vad SAIK, FBK eller andra har gjort. Jag tycker ofta den här "slutet av deadline"-sillyn är alltför desperat och nästan lite löjlig. Som att alla lag måste ta in nytt bara för att de kan/får. Men det finns ofta en anledning till varför en spelare finns på marknaden så här års...

Jag ser dock gärna en andrecenter av klass, men vilka sånna finns på marknaden så här års?

Törngren bör man ersätta från egna leden, att ta in nån utifrån för att spela i en fjärdelina är inte alls aktuellt. Och Nilson och Fiala tillförde i ärlighetens namn inte så mycket. Nilson fick sporadiskt med speltid, och Fiala har inte spelat sen i slutet av november. Så finns egentligen ingen anledning att ersätta nån av dom med "första bästa".

Ska man ta in någon utifrån så måste det verkligen vara nån som tillför spetskompetens.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav tommy1985a » 30 januari 2015, 17:10

dekman skrev:

??

Du menar när man vann ganska enkelt med 3-1 trots bara 11 forwards i laget, varav 2 juniorer? Vad exakt hade Brunnström tillfört där? 4-1?

Det där resonemanget är - ursäkta - sånt snedtänk så jag får migrän. HV har jobbat stenhårt på att få ihop en fungerande gruppdynamik och ett LAG. Då ska man inte vara desperata och plocka in första bästa lallare som fått kicken från annat lag. Det är lika viktigt i januari som i augusti eller november att få in spelare som passar i gruppen och som man vet tillför något. Lägga ut några hundratusen på en spelare som kanske kommer in med askasst självförtroende och som kanske inte alls passa i gruppen är inget jag vill se.

Jag har mycket hellre en sportslig ledning som har lite kyla än en som bara desperat leker managerspel och jag skiter högaktningsfullt i vad SAIK, FBK eller andra har gjort. Jag tycker ofta den här "slutet av deadline"-sillyn är alltför desperat och nästan lite löjlig. Som att alla lag måste ta in nytt bara för att de kan/får. Men det finns ofta en anledning till varför en spelare finns på marknaden så här års...

Jag ser dock gärna en andrecenter av klass, men vilka sånna finns på marknaden så här års?

Törngren bör man ersätta från egna leden, att ta in nån utifrån för att spela i en fjärdelina är inte alls aktuellt. Och Nilson och Fiala tillförde i ärlighetens namn inte så mycket. Nilson fick sporadiskt med speltid, och Fiala har inte spelat sen i slutet av november. Så finns egentligen ingen anledning att ersätta nån av dom med "första bästa".

Ska man ta in någon utifrån så måste det verkligen vara nån som tillför spetskompetens.

Törngren spelade förvisso i 4-kedjan men på slutet har han spelat på en högre nivå än dom flesta spelare och varit stort bidragande till att vi vunnit tillsammans med Bengan och Sampa. Tråkigt nog så är vi ett väldigt klent lag utan våran 4-kedja som är den bästa kedjan just nu och har varit ett bra tag. Så Törngren blir helt klart kännsbart om inte resterande spelare höjer sig till den nivå dom ska spela på. Men det verkar inte bli mycket bättre trots 40 matchers spel, Troligtvis lär det inte bli mycket bättre heller de sista matcherna eller i slutspelet heller. Med det i tanke så är det lite av en chansning att inte värva någonting som kan tillföra spets. Givetvis ska man inte ta första bästa utan nån tanke måste det ju finnas. En ersättare för Fialas talang och Törngrens hårda jobb och borde vara rimligt att ersätta med en riktigt bra spelare tycker jag för att stärka upp.

Om Bengan och Sandberg skulle sluta producera vad skulle hända med HV71? Det är den risk som jag ser om man inte tar in något som får fart på våra andra kedjor. ska våran 4-lina behöva leda laget till guld? Ska bli spännande att se om vi klarar att spela lite bra defensivt mot SAIK på lördag. Det blir en riktig värdemätare på hur vi står oss bakåt. Är det efter kl 00.00 vi måste ha värvat senast?
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav chinobar » 30 januari 2015, 17:15

Nej, det är före 00.00 vi måste värva senast :)
23.59 natten mot söndag stänger fönstret.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav tommy1985a » 30 januari 2015, 17:19

chinobar skrev:Nej, det är före 00.00 vi måste värva senast :)

Ska se att man har stenkoll på några spelare och ringer dom under matchen mot SAIK om det går år helvete för oss där. Om inte så blir det nog inget nytt.
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav magnus b » 30 januari 2015, 18:34

tommy1985a skrev:

Ska se att man har stenkoll på några spelare och ringer dom under matchen mot SAIK om det går år helvete för oss där. Om inte så blir det nog inget nytt.

Så blir det säkert. Vi förlorar en match då kommer garanterat Hult ringa runt till alla agenter och köpa spelare, man kanske även skulle kicka AJ om man förlorar mot SAIK borta. Eller hur? Sen ska vi gärna ha landslagsspelare i fjärdekedja och helt enkelt strunta i juniorverksamheten.

Sanningen är att marknaden är förbannat tunn och man får betala överpris för spelare som inte gör någon skillnad. Bättre att ge Ahl och Stenlund istid och fundera på hur man bygger laget bäst till nästa säsong. Här finns ett par viktiga förlägningar att göra Bengtsson, Purre, Laine etc.
magnus b

Inläggav tommy1985a » 30 januari 2015, 18:59

magnus b skrev:
tommy1985a skrev:

Så blir det säkert. Vi förlorar en match då kommer garanterat Hult ringa runt till alla agenter och köpa spelare, man kanske även skulle kicka AJ om man förlorar mot SAIK borta. Eller hur? Sen ska vi gärna ha landslagsspelare i fjärdekedja och helt enkelt strunta i juniorverksamheten.

Sanningen är att marknaden är förbannat tunn och man får betala överpris för spelare som inte gör någon skillnad. Bättre att ge Ahl och Stenlund istid och fundera på hur man bygger laget bäst till nästa säsong. Här finns ett par viktiga förlägningar att göra Bengtsson, Purre, Laine etc.

Ja men vi skiter i slutspelet och bygger för nästa säsong istället, Att försöka komma längre än Kvarten finns ingen som helst anledning att satsa på för då bygger vi ju inte för framtiden?? Har vi inte redan byggt för framtiden kanske? Bengan Sandberg och Törngren? 3 spelare som slagit sig in på 1 år. Hur många ska behöva slå sig in i laget egentligen per säsong? Ahl och Stenlund är helt enkelt inte tillräckligt bra för att vi ska kunna ta oss längre i ett slutspel. Dom får man ge chansen nästa år. Vi har redan satsat på 3 spelare i år och det har gett bra utdelning. Enligt dig så ska man fylla laget med oprövade juniorer lagom till slutspelet och det ska räcka hela vägen menar du? Blir man utspelade mot SAIK på lördag så finns det nog 1 risk att telefonerna går varma jaa. Blir man inte det så kanske man sätter sin tro till att man faktiskt kan ta sig hela vägen utan förstärkningar.
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Las Rayas Azules » 30 januari 2015, 20:18

tommy1985a skrev:Ja men vi skiter i slutspelet och bygger för nästa säsong istället, Att försöka komma längre än Kvarten finns ingen som helst anledning att satsa på för då bygger vi ju inte för framtiden?? Har vi inte redan byggt för framtiden kanske? Bengan Sandberg och Törngren? 3 spelare som slagit sig in på 1 år. Hur många ska behöva slå sig in i laget egentligen per säsong? Ahl och Stenlund är helt enkelt inte tillräckligt bra för att vi ska kunna ta oss längre i ett slutspel. Dom får man ge chansen nästa år. Vi har redan satsat på 3 spelare i år och det har gett bra utdelning. Enligt dig så ska man fylla laget med oprövade juniorer lagom till slutspelet och det ska räcka hela vägen menar du? Blir man utspelade mot SAIK på lördag så finns det nog 1 risk att telefonerna går varma jaa. Blir man inte det så kanske man sätter sin tro till att man faktiskt kan ta sig hela vägen utan förstärkningar.

Det är ju ändå lite lustigt att du tror att det hänger på en match. Hult har haft 42 andra matcher att bedöma materialet. Skellefteåmatchen kommer inte förändra någonting (förutom vid flera skador naturligtvis, men det var ju inte det du syftade på).
Las Rayas Azules

FöregåendeNästa

Återgå till HV71