Shabala skrev:http://www.hockeysverige.se/2015/01/29/20-malsskytten-ryan-lasch-tillbaka-i-shl/
Ska man tolka detta som att Lasch är klar?
För nått SHL lag men inte klar för hv vad man vet, kan vara vilket av de alla 12 lag
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Shabala skrev:http://www.hockeysverige.se/2015/01/29/20-malsskytten-ryan-lasch-tillbaka-i-shl/
hammare7 skrev:Shabala skrev:http://www.hockeysverige.se/2015/01/29/20-malsskytten-ryan-lasch-tillbaka-i-shl/
För nått SHL lag men inte klar för hv vad man vet, kan vara vilket av de alla 12 lag
Shabala skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/frolunda/article20240252.ab
Tyvärr verkar det dock bli Frölunda

Junior skrev:Personligen tycker jag att det är läge att vara desperat. Det måste ju inte finnas en överanalys för spelaren nu. Han behöver bara stanna säsongen ut. Till och med Brunnström hade varit användbar i går.
magnus b skrev:Junior skrev:Personligen tycker jag att det är läge att vara desperat. Det måste ju inte finnas en överanalys för spelaren nu. Han behöver bara stanna säsongen ut. Till och med Brunnström hade varit användbar i går.
Herregud, förstår inte varför folk är så förbannat desperata efter nyförvärv. Vi har inga problem på medellång sikt.
Vi har ett spelsystem som verkar sitta och en bra defensiv, det är det bästa så här långt.
Plus att vi hade inte skrivit nytt med Strandberg om vi inte trodde han kunde spela på SHL nivå.
+Vi får snart tillbaka Christiansen, Jämtin etc.
+Nilsson var ingen större förlust, Fiala var väll sådär om vi ska vara ärliga.
-Törngrens skada var tung
Vi hade två forwards för mycket innan jul + Strandberg. Nu har vi tappat 3 gubbar. Det går på ett ut numerärt
Ahl, Melin eller Stenlund kan vara 13:e forward
Ska vi värva något så måste det ju vara en andra center av klass som dessutom kan styra PP2 efter Fiala försvann, för där kan det vara lite tunnt. Yttrar har vi ju i överflöd.
magnus b skrev:Junior skrev:Personligen tycker jag att det är läge att vara desperat. Det måste ju inte finnas en överanalys för spelaren nu. Han behöver bara stanna säsongen ut. Till och med Brunnström hade varit användbar i går.
Herregud, förstår inte varför folk är så förbannat desperata efter nyförvärv. Vi har inga problem på medellång sikt.
Vi har ett spelsystem som verkar sitta och en bra defensiv, det är det bästa så här långt.
Plus att vi hade inte skrivit nytt med Strandberg om vi inte trodde han kunde spela på SHL nivå.
+Vi får snart tillbaka Christiansen, Jämtin etc.
+Nilsson var ingen större förlust, Fiala var väll sådär om vi ska vara ärliga.
-Törngrens skada var tung
Vi hade två forwards för mycket innan jul + Strandberg. Nu har vi tappat 3 gubbar. Det går på ett ut numerärt
Ahl, Melin eller Stenlund kan vara 13:e forward
Ska vi värva något så måste det ju vara en andra center av klass som dessutom kan styra PP2 efter Fiala försvann, för där kan det vara lite tunnt. Yttrar har vi ju i överflöd.
Robert.76 skrev:13:09
HV: "Vi är inte desperata"
Pratade nyss med HV 71:s sportchef Johan Hult om klubbens status på marknaden och han bekräftade att de letar efter förstärkning, men...
– ...vi måste ha en riktig tanke bakom en eventuell värvning och mer djup. Vi är inte så desperata att vi bara plockar in första bästa spelare, säger han.
– Just nu är inget namn hetare än något annat, tillägger Hult.
/Linus Norberg
länkat fr aftonblaskan, som också säger att FBK jagar ytterligare förstärkningar
Junior skrev:Beror på vilken målsättning vi ska ha. Ska vi försöka kriga om guldet i år, vilket vi borde ha chans till, måste vi ha in någon mer spelare.
Visserligen var i går ett extremfall, men det är ju inte helt otänkbart att det händer under slutspelet och att då spela en back som sista forward känns ju sådär. Nilson och Fiala hade varit väldigt bra att ha kvar just nu.
Hvhbk skrev:Jarkko Immonen går det en del rykten om (inte specifikt någon klubb). Det skulle vara en klasscenter. Men som sagt en dröm!
Mgsson skrev:Här är några namn uppsatta på NHLs Waiverslist:
Zach Boychuk
Center som inte lär vara ett troligt nyförvärv då han producerat bra i AHL.
Mark Arcobello
Även här en center, som är rightare. Har pendlat mellan tre olika klubbar som inte fått ut det man önskat av honom.
T.J. Galiardi
En forward som fått känna på Winnepegs frysbox. Har inte spelat match sen den 18e januari och blev igår en UFA(unrestricted free agent).
Stu Bickel
En back och en forward enligt eliteprospects. Han vet jag inte så mycket om!

Junior skrev:Personligen tycker jag att det är läge att vara desperat. Det måste ju inte finnas en överanalys för spelaren nu. Han behöver bara stanna säsongen ut. Till och med Brunnström hade varit användbar i går.
dekman skrev:Junior skrev:Personligen tycker jag att det är läge att vara desperat. Det måste ju inte finnas en överanalys för spelaren nu. Han behöver bara stanna säsongen ut. Till och med Brunnström hade varit användbar i går.
??
Du menar när man vann ganska enkelt med 3-1 trots bara 11 forwards i laget, varav 2 juniorer? Vad exakt hade Brunnström tillfört där? 4-1?
Det där resonemanget är - ursäkta - sånt snedtänk så jag får migrän. HV har jobbat stenhårt på att få ihop en fungerande gruppdynamik och ett LAG. Då ska man inte vara desperata och plocka in första bästa lallare som fått kicken från annat lag. Det är lika viktigt i januari som i augusti eller november att få in spelare som passar i gruppen och som man vet tillför något. Lägga ut några hundratusen på en spelare som kanske kommer in med askasst självförtroende och som kanske inte alls passa i gruppen är inget jag vill se.
Jag har mycket hellre en sportslig ledning som har lite kyla än en som bara desperat leker managerspel och jag skiter högaktningsfullt i vad SAIK, FBK eller andra har gjort. Jag tycker ofta den här "slutet av deadline"-sillyn är alltför desperat och nästan lite löjlig. Som att alla lag måste ta in nytt bara för att de kan/får. Men det finns ofta en anledning till varför en spelare finns på marknaden så här års...
Jag ser dock gärna en andrecenter av klass, men vilka sånna finns på marknaden så här års?
Törngren bör man ersätta från egna leden, att ta in nån utifrån för att spela i en fjärdelina är inte alls aktuellt. Och Nilson och Fiala tillförde i ärlighetens namn inte så mycket. Nilson fick sporadiskt med speltid, och Fiala har inte spelat sen i slutet av november. Så finns egentligen ingen anledning att ersätta nån av dom med "första bästa".
Ska man ta in någon utifrån så måste det verkligen vara nån som tillför spetskompetens.

chinobar skrev:Nej, det är före 00.00 vi måste värva senast
23.59 natten mot söndag stänger fönstret.

tommy1985a skrev:chinobar skrev:Nej, det är före 00.00 vi måste värva senast
Ska se att man har stenkoll på några spelare och ringer dom under matchen mot SAIK om det går år helvete för oss där. Om inte så blir det nog inget nytt.
magnus b skrev:tommy1985a skrev:chinobar skrev:Nej, det är före 00.00 vi måste värva senast
Ska se att man har stenkoll på några spelare och ringer dom under matchen mot SAIK om det går år helvete för oss där. Om inte så blir det nog inget nytt.
Så blir det säkert. Vi förlorar en match då kommer garanterat Hult ringa runt till alla agenter och köpa spelare, man kanske även skulle kicka AJ om man förlorar mot SAIK borta. Eller hur? Sen ska vi gärna ha landslagsspelare i fjärdekedja och helt enkelt strunta i juniorverksamheten.
Sanningen är att marknaden är förbannat tunn och man får betala överpris för spelare som inte gör någon skillnad. Bättre att ge Ahl och Stenlund istid och fundera på hur man bygger laget bäst till nästa säsong. Här finns ett par viktiga förlägningar att göra Bengtsson, Purre, Laine etc.

tommy1985a skrev:Ja men vi skiter i slutspelet och bygger för nästa säsong istället, Att försöka komma längre än Kvarten finns ingen som helst anledning att satsa på för då bygger vi ju inte för framtiden?? Har vi inte redan byggt för framtiden kanske? Bengan Sandberg och Törngren? 3 spelare som slagit sig in på 1 år. Hur många ska behöva slå sig in i laget egentligen per säsong? Ahl och Stenlund är helt enkelt inte tillräckligt bra för att vi ska kunna ta oss längre i ett slutspel. Dom får man ge chansen nästa år. Vi har redan satsat på 3 spelare i år och det har gett bra utdelning. Enligt dig så ska man fylla laget med oprövade juniorer lagom till slutspelet och det ska räcka hela vägen menar du? Blir man utspelade mot SAIK på lördag så finns det nog 1 risk att telefonerna går varma jaa. Blir man inte det så kanske man sätter sin tro till att man faktiskt kan ta sig hela vägen utan förstärkningar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster