Silly Season 14/15 - Seriösa Rykten

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly Season 14/15 - Seriösa Rykten

Inläggav PapaEmeritus » 30 januari 2015, 00:05

Man högg inte på Lasch enligt denna artikeln i Expressen.

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -kannbart/
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav swejocke91 » 30 januari 2015, 00:30

Kan man inte plocka in Jesse Joensuu? Han är väl på marknaden?
swejocke91

Inläggav tommy1985a » 30 januari 2015, 01:02

Bättre Joensuu än ingen alls, Det breddar i alla fall laget lite och kanske även kan stärka andra spelares skrala produktion av hans blotta närvaro. Nåt måste vi bara ha in för Ahl och Stenlund lär inte bidra med mycket offensivt. Spela 0-0 å andra sidan kanske dom klarar men vi behöver produktion när alla lag i SHL för närvarande byggt ikapp våran trupp.
SAIK Örebro, Färjestad och nu Frölunda har fyllt på sina trupper med spets och vi har istället tappat 3 spelare?

Anledningen till att vin börjat vinna igen är inte för att Ridderwall, Tedenby, Laine, Brithen börjat göra mål. Det är för att vi har satsat stenhårt på vårat försvarsspel och inte släppt fler mål än vi klarar att göra. Ett riktigt tråkspel i mina ögon men vi vinner i alla fall. Men jag tror knappast att det håller att vinna med 2-1 varje match i ett slutspel. Vad händer när Bengan och Sampa går in i en tillfällig svacka och resten av laget fortfarande inte börjat leverera? Då faller vi tungt om vi inte vinner på 0-0 vill säga.

Nä det måste in någonting i alla fall som kan göra mål och dra igång dom som ska producera poäng i laget. Sen får vi hoppas att Sampa och Bengan inte tappar formen för då kan det kanske gå bra.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav FirstSwitch » 30 januari 2015, 02:19

swejocke91 skrev:Kan man inte plocka in Jesse Joensuu? Han är väl på marknaden?

Han är inte på marknaden!, Han tillhör Oilers organisation säsongen ut och är utlånad till Bern i den schweiziska ligan NLA på ett lånekontrakt, om nu inte Bern eller Oilers själva tycker Joensuu inte platsar i Bern så finns det ingen chans att vi kan plocka in Joensuu.
FirstSwitch

Inläggav PapaEmeritus » 30 januari 2015, 02:37

Vi vet heller inte vad som pågår bakom kulisserna. Någon spelare under kontrakt i KHL, NLA eller Liiga kanske vill byta klubb innan fönstret stänger. Någon annan hänger löst för att hans klubb vill göra plats för en annan spelare.
Bara för att marknaden ser tunn ut behöver inte betyda att den är det. Hult och Snöret har ju betydligt bättre insyn i den än vad vi någonsin kommer att ha.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav FirstSwitch » 30 januari 2015, 02:53

Absolut är det så, tror dock om ett nyförvärv görs så kommer han troligtvis ifrån en av botten klubbarna i Liiga där dem inte har så mycket emot att släppa sina utgående spelare för att lätta på ekonomin då deras säsonger redan är körda, precis som Lasch som gick till Frölunda och Smotherman som i början av Januari gick till Rögle.
Kan vi dock få Joensuu eller en annan toppspelare så är det ju bara att lyfta på hatten för Hult å Snöret.
FirstSwitch

Inläggav magnus b » 30 januari 2015, 07:48

tommy1985a skrev:Bättre Joensuu än ingen alls, Det breddar i alla fall laget lite och kanske även kan stärka andra spelares skrala produktion av hans blotta närvaro. Nåt måste vi bara ha in för Ahl och Stenlund lär inte bidra med mycket offensivt.

Förstår mig inte riktigt på din verklighetsuppfattning. Jesse är inte på marknaden ifall inte något drastiskt sker.Ifall Jesse hade varit på marknaden så hade det varit en toppspelare på SHL nivå år 2015.

Igår snackade du om att Leksand skulle släppa Ryno och Modo skulle släppa Önerud mitt under säsong.
magnus b

Inläggav Norrlandssupporter » 30 januari 2015, 10:40

tommy1985a skrev:Bättre Joensuu än ingen alls, Det breddar i alla fall laget lite och kanske även kan stärka andra spelares skrala produktion av hans blotta närvaro. Nåt måste vi bara ha in för Ahl och Stenlund lär inte bidra med mycket offensivt. Spela 0-0 å andra sidan kanske dom klarar men vi behöver produktion när alla lag i SHL för närvarande byggt ikapp våran trupp.
SAIK Örebro, Färjestad och nu Frölunda har fyllt på sina trupper med spets och vi har istället tappat 3 spelare?

Anledningen till att vin börjat vinna igen är inte för att Ridderwall, Tedenby, Laine, Brithen börjat göra mål. Det är för att vi har satsat stenhårt på vårat försvarsspel och inte släppt fler mål än vi klarar att göra. Ett riktigt tråkspel i mina ögon men vi vinner i alla fall. Men jag tror knappast att det håller att vinna med 2-1 varje match i ett slutspel. Vad händer när Bengan och Sampa går in i en tillfällig svacka och resten av laget fortfarande inte börjat leverera? Då faller vi tungt om vi inte vinner på 0-0 vill säga.

Nä det måste in någonting i alla fall som kan göra mål och dra igång dom som ska producera poäng i laget. Sen får vi hoppas att Sampa och Bengan inte tappar formen för då kan det kanske gå bra.

Andas Tommy..
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav nocharity » 30 januari 2015, 13:27

Modo rycker åt sig Marcel Hossa, Inget dåligt namn för en klubb som Modo.. Måste vara Foppa som dragit hårt i trådarna.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/s ... portlive1/
nocharity

Inläggav tommy1985a » 30 januari 2015, 16:24

Norrlandssupporter skrev:
tommy1985a skrev:Bättre Joensuu än ingen alls, Det breddar i alla fall laget lite och kanske även kan stärka andra spelares skrala produktion av hans blotta närvaro. Nåt måste vi bara ha in för Ahl och Stenlund lär inte bidra med mycket offensivt. Spela 0-0 å andra sidan kanske dom klarar men vi behöver produktion när alla lag i SHL för närvarande byggt ikapp våran trupp.

Andas Tommy..

Varför? Helt onödigt inlägg precis som Magnus B ovan. Fel av mig att skriva i denna tråd dock men tyvärr blir det ibland så eftersom man vill fortsätta disskusionen som startades här. Var mening att detta inlägg skulle vara i drömmarnas tråd med en liten möjlighet till sanning.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Simon » 30 januari 2015, 20:26

Senaste ryktet: HV71 förhandlar med Växjö om en återkomst för Mr. Rakshani!
Jag glömmer dig aldrig Stefan - 1. Liv
Användarvisningsbild
Simon

Inläggav shitkicker » 30 januari 2015, 20:36

Simon skrev:Senaste ryktet: HV71 förhandlar med Växjö om en återkomst för Mr. Rakshani!

Usch! Hellre ingen än Rakhshani! Tar vi honom kan vi lika gärna ta in Brunnström. Gillade aldrig Rakhshani i HV och han har ju knappast briljerat i VLHC heller.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav tommy1985a » 30 januari 2015, 20:41

Älskade Rhett i Hv. En kanoninställning och glädjespridare. Samt en hel del skill och går ofta hårt på mål. Kan höja sig rejält i Hv71där han förhppningsvis får mycket större utrymme. Fan vad kul om man lyckas landa honom. ;)
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Groucho » 30 januari 2015, 21:08

Simon skrev:Senaste ryktet: HV71 förhandlar med Växjö om en återkomst för Mr. Rakshani!

Hoppas, hoppas! Blev så grymt jävla besviken när HV "släppte" Rhett.
En stor spelare med en ännu större personlighet! :D
En win-win-win situation för samtliga inblandade.
"Fan, lever du Olsson?" #6 Christoffer Persson
Användarvisningsbild
Groucho

Inläggav hammare7 » 30 januari 2015, 21:12

En högerskjutande ytterforward som kan göra mål finns inte gott om. Tror de ka bli bra om vi lyckas värva han. Trots han ej spelar bra i Växjö behöver inte mena att han kommer spela dåligt i hv
hammare7

Inläggav ateisten » 30 januari 2015, 21:15

Men tusan också, hade skrivit ett inlägg i tråden spelardrömmar om just detta utan vetskap om ryktet.
Jag var iaf "rhett" ute så att säga.. ;)

Bra lösning och hoppas det går i land.
Senast redigerad av ateisten 30 januari 2015, 21:26, redigerad totalt 1 gång.
...15.48 LINDBOOOM AVGÖR!!! :D
Användarvisningsbild
ateisten

Inläggav Diabolics » 30 januari 2015, 21:23

shitkicker skrev:

Usch! Hellre ingen än Rakhshani! Tar vi honom kan vi lika gärna ta in Brunnström. Gillade aldrig Rakhshani i HV och han har ju knappast briljerat i VLHC heller.

Det var massor med folk här som inte gillade rhett. Jag var inte en av dem. Min åsikt är att alla som inte gillade honom hade extremt klena argument och gick i extrem försvarsställning när man påpekade detta. Otroligt infekterat. Därför är det bäst att han håller sig borta. Inte heller en långsiktig lösning.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav tommy1985a » 30 januari 2015, 21:42

Varför ska Rhett hålla sig borta bara för att några dumma fans inte gillar honom. Det är ju hockeyn det handlar om inte
några nissar på hvfans. Jag tror inte man ogillade honom för hans hockey utan det faktum att en riktigt bra hockeyspelare valde att byta lag. Eller snarare inte orkade vänta på besked som dröjjde från Hvs ledning.
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Calle2 » 30 januari 2015, 22:13

Personligen tror jag inte på det ryktet. Om HV inte var intresserade av Lasch varför skulle de försöka köpa loss Rhett med halvdåligt självförtroende just nu ? Samma typ av spelare. Dessutom upprepas hela tiden : Vi vet att vi kommer att göra mål. Jag tror inte de tycker att de behöver en målgörare.

Mitt tips dock helt utan att ha hört något rykte: Schremp presenteras efter matchen mot SAIK imorgon.
Calle2

Inläggav tommy1985a » 30 januari 2015, 22:24

Calle2 skrev:Personligen tror jag inte på det ryktet. Om HV inte var intresserade av Lasch varför skulle de försöka köpa loss Rhett med halvdåligt självförtroende just nu ? Samma typ av spelare. Dessutom upprepas hela tiden : Vi vet att vi kommer att göra mål. Jag tror inte de tycker att de behöver en målgörare.

Mitt tips dock helt utan att ha hört något rykte: Schremp presenteras efter matchen mot SAIK imorgon.

Just av den anledningen att Hult annonserat många gånger att det måste vara rätt spelare, Rhett är prövad i HV71 och man vet vad man får av honom. Man kanske med andra ord inte ville ha Lasch av just den anledningen att man inte vill chansa, MEN dyker det upp något intressant som passar in så kanske man hugger till. Rhett kanske har dykt upp sista tiden på ett eller annat sätt.
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav bogani » 30 januari 2015, 22:52

Diabolics skrev:
shitkicker skrev:

Det var massor med folk här som inte gillade rhett. Jag var inte en av dem. Min åsikt är att alla som inte gillade honom hade extremt klena argument och gick i extrem försvarsställning när man påpekade detta. Otroligt infekterat. Därför är det bäst att han håller sig borta. Inte heller en långsiktig lösning.

Det är ju lite klassiskt att folk helt plötsligt tycker det är "lika bra att han lämnar, vi vill ändå inte ha honom" när en spelare lämnar HV och går till en konkurrent.
bogani

Inläggav Maidensoldier » 31 januari 2015, 03:26

Har inget emot honom personligen och kvittar väl var han har varit osv men lite tveksam till honom som spelare, till för att motbevisas.
Maidensoldier

Inläggav tommy1985a » 31 januari 2015, 04:05

Spännande nu, Snart smäller det, eller så smäller det inte.
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav hammare7 » 31 januari 2015, 15:57

Ser ifall de har "rhett" med denna nyhet
hammare7

Inläggav JohanB » 31 januari 2015, 16:15

tommy1985a skrev:
JohanB skrev:Alltså jag har aldrig varit in på HV-kollen så har absolut ingen koll på deras trovärdighet. För mig känns det bara som en 16åring som drar ut den på chans och lägger ihop 1+1 att han inte är med på värmning och är i Jönnet. Tror knappast han har några källor. Men rätta mig om jag har fel.

Av det jag läst så tycker jag han verkar ganska vettig men visst lite förhoppningar och känslor kan nog finnas med i bilden också. Var han verkligen i Jönnet eller spädde han på lite extra bara för att verka mer trovärdig? Vi får se och hoppas på det bästa.

MrMadhawk säger att han inte är klar och då tror jag på honom, han har sällan fel. Med det sagt kan det fortfarande bli av, men tror inte han är klar just nu, precis som Evertsson i Växjö säger.
Alltid saknad, aldrig glömd ! #1
Användarvisningsbild
JohanB

Inläggav tommy1985a » 31 januari 2015, 16:24

JohanB skrev:
tommy1985a skrev:
JohanB skrev:Alltså jag har aldrig varit in på HV-kollen så har absolut ingen koll på deras trovärdighet. För mig känns det bara som en 16åring som drar ut den på chans och lägger ihop 1+1 att han inte är med på värmning och är i Jönnet. Tror knappast han har några källor. Men rätta mig om jag har fel.

Av det jag läst så tycker jag han verkar ganska vettig men visst lite förhoppningar och känslor kan nog finnas med i bilden också. Var han verkligen i Jönnet eller spädde han på lite extra bara för att verka mer trovärdig? Vi får se och hoppas på det bästa.

MrMadhawk säger att han inte är klar och då tror jag på honom, han har sällan fel. Med det sagt kan det fortfarande bli av, men tror inte han är klar just nu, precis som Evertsson i Växjö säger.

Gissar på att Rhett kommer bli klar snart, Men inte har skrivit på ännu och det är anledningen till varför han är i Jönköping, För att förhandla eller skriva på. Vet inte hur det sköts det där men nåt ärende har han där som handlar om HV71 i alla fall tror jag. Då är han inte klar ännu kanske och därför nekade han.
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav tommy1985a » 31 januari 2015, 16:29

Johan Mr Madhawk Svensson: Jag fick ett sms från Henrik Evertsson i Växjö för exakt 10 sekunder sedan nu.
Det står "Jag ljuger inte denna gången heller!"
Rakhshani är INTE KLAR FÖR HV71! Han är bestämd, Henke.

Aj Aj låter in speciellt bra.
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav tommy1985a » 31 januari 2015, 16:36

Hvkollen nissen verkar ha blivit lurad av sin källa om man ska tro Madhawk och Hans Hans Abrahamsson och det känns väldigt svårt att inte göra. Rhett VAR tydligen med på värmningen. Nån som tyckte det var roligt att spela oss ett tråkigt spratt verkar det som :(
Då är frågan hur han även kunde vara i Jönköping samma stund.
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Jompii » 31 januari 2015, 16:37

Varken HVKollen eller HV71 Nyheter är knappast någon pålitlig källa. Sprider/Hoppar på rykten stup i kvarten.
Inte för att vara elak men det handlar om ett par ca 14-15 åringar som inte riktigt har den källkritiken som krävs.
Det är ju inte direkt första gången de går ut med falska rykten/"klara värvningar"...
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav JohanB » 31 januari 2015, 16:37

tommy1985a skrev:Hvkollen nissen verkar ha blivit lurad av sin källa om man ska tro Madhawk och Hans Hans Abrahamsson och det känns väldigt svårt att inte göra. Rätt VAR tydligen med på värmningen. Nån som tyckte det var roligt att spela oss ett tråkigt spratt verkar det som :(

Tror inte ens HV-kollen har en källa. Han har ju garanterat bara slängt ut det på chans. Dessutom har inte ens Rhett varit i Jönköping så vart han fått det ifrån ens?

Parodi på den grabben.
Alltid saknad, aldrig glömd ! #1
Användarvisningsbild
JohanB

FöregåendeNästa

Återgå till HV71