Tråden om: HV71!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om: HV71!

Inläggav karl120 » 16 januari 2015, 13:09

Donjsone skrev:Detta är så mkt humor så det inte är klokt...

Jag förespråkade en värvning av Rajala i och med detta blev jag kallad idiot, du är dum i huvudet hur fan kan du tänka så sades det om mig i olika sociala medier!

Någon som tycker att vi inte skulle värvat Rajala med facit i hand! Dels så börjar forwardssidan helt plötsligt se tunn..

1. Vem gör målen i HV just nu?
2. 12 forwards (13 om man kallar hem Strandberg)

Svaret på punkt ett är ingen just nu.. Teden är ju helt under isen och kom inte och snacka om att han jobbar hårt han är väl här för att producera... Om vi skulle ha bara ngn som jobbar hårt för den lönen kunde vi behållit Ledin.. Laine gör ju inte heller någon glad det senaste, Karalahti sänker bara tempot i PP (speciellt i 5 vs 3).. Christensen är väl den ända som levererat hyfsat jämnt... Kapten Ted har ju helt tappat produktionen.. Hv består just nu bara av Arbetare!!!

Det jag menar är att det kvittar hur bra man är bakåt när man inte producerar framåt.

Nu med de två senaste tappen ser det väldigt tunnt ut men hade man värvat Rajala som jag förespråkade hade inte dessa tapp känts lika tunga.. När Nilson drog fine nu får Fiala mer tid och utvecklas men Fiala drog också blev det genast mkt tyngre!

Så en värvning i Rajalas klass är ett måste annars blir det sorti i kvarten igen..

Vi måste fåin en spelare som kan kliva fram när man som bäst behöver det en killer...
Hv hade inte råd med Rajala (säker källa). Dels för att det skulle in en back och dels för att Rajala kostar 700k i månaden. Nu har hv frigjort lite pengar i Mackan och Fiala, o jag tror att vi kommer få in en ytterforwardsvärvning innan Januari är slut.
Användarvisningsbild
karl120

Inläggav ateisten » 16 januari 2015, 13:26

Jag instämmer med dig Robert, låter mer av ett sansat uttryck för att lugna fansen än att Hult har stängt dörren.
Tror och förväntar mig ett nyförvärv innan 31 Januari.
En 2:a center skulle va det ultimata, Purres offensiva kvalitéer blir hämnade av att ha den rollen just nu.
Personligen så tycker jag att vi behöver en konkurrenssituation för att laget ska prestera, då behövs det påtryckningar från en större grupp forwards, med 12st (13st med Basse) just nu så kan spelarna lalla runt på halvfart men ändå va säkra på sin plats. Inte för att det är en självklarhet, men det kan likväl utveckla sig omedvetet.
Skellefteå har t ex 15st och en oerhörd konkurrenssituation och där kan man garantera att det "svettas" ordentligt om man vill spela.

Så, 15 dagar kvar innan fönstret stängs.. agera nu Hult!
...15.48 LINDBOOOM AVGÖR!!! :D
Användarvisningsbild
ateisten

Inläggav FirstSwitch » 16 januari 2015, 14:19

Att gå in i ett slutspel med 12-13 forwards där man i princip måste räkna med att skador och slitage uppstår i högre grad i och med lite tätare och tuffare matcher är aningen för riskabelt. Kan inte tänka mig annat än att Hult och Co får jaga rätt på en spelare av bra kaliber som kan bredda forwards sidan inför dessa matcher, allt annat vore dumt.

Jo, och det såg vi ju förra året där nyckelspelare som Rajala, Salmela och Campoli mfl spelade sporadiskt pga skador. Minst en spelare kommer plockas in, antingen en center för 2a, eller en forward,blir det det senare så tror jag att man splittrar Christenssens kedja och låter Brithén centra den. Sen ska man nog vara försiktig att stöka runt för mkt bland kedjorna, men jag tror personligen att Purre skulle komma mer till sin rätt som ytter,han verkar inte riktigt trivas i centerrollen.
FirstSwitch

Inläggav Robert.76 » 16 januari 2015, 14:35

FirstSwitch skrev:Att gå in i ett slutspel med 12-13 forwards där man i princip måste räkna med att skador och slitage uppstår i högre grad i och med lite tätare och tuffare matcher är aningen för riskabelt. Kan inte tänka mig annat än att Hult och Co får jaga rätt på en spelare av bra kaliber som kan bredda forwards sidan inför dessa matcher, allt annat vore dumt.

Jo, och det såg vi ju förra året där nyckelspelare som Rajala, Salmela och Campoli mfl spelade sporadiskt pga skador. Minst en spelare kommer plockas in, antingen en center för 2a, eller en forward,blir det det senare så tror jag att man splittrar Christenssens kedja och låter Brithén centra den. Sen ska man nog vara försiktig att stöka runt för mkt bland kedjorna, men jag tror personligen att Purre skulle komma mer till sin rätt som ytter,han verkar inte riktigt trivas i centerrollen.
Robert.76
Moderator

Inläggav Robert.76 » 16 januari 2015, 14:38

Sorry FirstSwitch, var snabbare i fingrarna än i tanken, därför ser posten ovan lite konstig ut, skyller på att det är fredag och jag ligger 20 timmar back i sömn :)
Robert.76
Moderator

Inläggav Junior » 16 januari 2015, 14:54

Om det finns chans att ta in Joensuu så tycker jag man ska ta den. Och låta Brithen spela andra center. Annars är det ju en andra center som behövs.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav tommy1985a » 16 januari 2015, 17:51

Ni ska få se ikväll grabbar. 7-1 TILL HV :)

AjAj, Undra hur Hult ränker nu :)
Känns nästan som vi skulle behöva en riktig mister HV till Jönköping.
Jämtin Tedenby Melin mfl har inte förmågan att bära fram mister HV-ger aldrig upp känslan i med och motgångar.
Brithen som kapten har verkligen svalnat och känns onekligen inte som den kapten HV71 behöver just nu.

Ett mirakel nu vore om Thörna ringde hem efter att sett matchen och säger till Davidsson att, Jag kommer hem om jag får vara lagkapten. Inget ont om Brithen men jag vill gärna ha en stark och produktiv HV-kille som lagkapten som vet vad HV71 stått för.

Känns nästan som om många har väntat på att Fiala ska komma tillbaka och styra upp produktionen och sen när han inte kom tillbaka så vart det kaos. Ingen vågar ta för sig och visa vägen riktigt. Får hoppas vi gör en riktigt bra match idag och samtliga spelare kliver upp
annars måste vi nog börja kika efter en jämn målkung som kan leda laget. Synd att man inte fick Pesonen som man hade hoppats på innan säsongen startade. :(
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav frippe-borås » 17 januari 2015, 21:07

Nu är det bara för Hult och Davidsson att ringa några gubbar att komma hit!
Inget larv nu utan visa handlingskraft nu!

De andra har steppat upp för slutspel medans vi blir sämre och sämre och lamare och lamare trots att vi ska ha 2 avs seriens mest energispelare i Jämtin och Laine! Joensuu in till varje pris nu!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Nick » 17 januari 2015, 21:13

Förstå mig rätt nu.. älskar Joensuu. Men tror inte en till "energispelare" är vad vi behöver.. vi behöver ha in en lirare med lite mer skills. Just nu när Fiala har stuckit så är de bara Christensen på den fronten. Nån måste kunna styra andra pp uppställning. Laine håller tyvärr inte för det. Nä in med en riktig jävla klasspelare nu.
Nick

Inläggav frippe-borås » 17 januari 2015, 21:15

Och Joensuu så vi har någon som vågar ställa sig framför mål.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Keskinen » 17 januari 2015, 22:32

Skriver det här och det är säkert fel tråd men Törngrens och Williamssons agerande i slutet av matchen är det som får mig att aldrig tappa hoppet även om det är ganska tungt just nu spelmässigt. De tar ingen skit och tar striden för klubbmärket, det är viktigare än man kan tro att ha dessa spelare som hjärtat slår extra hårt för klubben.

Känns som det kan behöva komma in något på forwardssidan just nu, både för att ge lite energi till laget och för att vi är ganska skadekänsliga nu med bara 12 forwards.
Keskinen

Inläggav wess » 18 januari 2015, 00:54

Hoppas på Juensuu, snacka om att tillföra karaktär :) Riktig slutspelshjälte skulle han kunna bli.
wess

Inläggav Norrlandssupporter » 18 januari 2015, 10:14

Det KRYLLAR av vinnarskallar i laget.

Vad ska Joensuu tillföra som inte Laine, Bengtsson, Jämtin med flera redan gör? Han är ingen utpräglad målskytt eller playmaker. Han är en powerforward likt halva laget.

Eller vi kanske ska bunkra upp med så mycket powerforwards det bara går? Så kan alla åka för sig själv och gnälla, skrika och ta korkade utvisningar.
Senast redigerad av Norrlandssupporter 18 januari 2015, 10:17, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav Norrlandssupporter » 18 januari 2015, 10:15

Nick skrev:Förstå mig rätt nu.. älskar Joensuu. Men tror inte en till "energispelare" är vad vi behöver.. vi behöver ha in en lirare med lite mer skills. Just nu när Fiala har stuckit så är de bara Christensen på den fronten. Nån måste kunna styra andra pp uppställning. Laine håller tyvärr inte för det. Nä in med en riktig jävla klasspelare nu.

Såg inte det här inlägget innan jag posta.

Men jag håller med fullt ut.
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav Calle2 » 18 januari 2015, 16:30

Jag tycker HV har två problem att fundera över;

1) Boxplay spelet har försämrats kraftigt. Jag tror att det bottnar i att man efter en lång period med fantastiskt boxplay spel tappade fokus och samtidigt hade otur i ett par matcher och släppte in många mål i den spelformen vilket skapat en del oro. Nu är man för passiva igen men det bör man kunna lösa. Man har de kvaliteter man behöver för att spela bra i boxplay.

2 Formationerna ser bra ut på papperet men inte i praktiken. Br-Ch-Ri har en sammanlagd plus minus på +9. Te-Ca-La är sammanlagt -3. Jä-Ho-Me är sammanlagt -14 och Tö-Be-Sa är +16. Te-Ca-La producerar för lite för att vara en andra kedja och Jä-Ho-Me släpper in alldeles för mycket för en tredje kedja. Ok, formationerna har varierat en del över tid men ändå.

Jag tycker inte Carlsson passar som center i en andra kedja och Melin är alldeles för svag defensivt för att passa i en tredje. Jag skulle önska en ny andrecenter och låta Carlsson ta Melins plats i tredje. Melin i min mening platsar just nu inte i ordinarie uppställning.
Calle2

Inläggav tommy1985a » 18 januari 2015, 18:55

Calle2 skrev:Jag tycker HV har två problem att fundera över;

1) Boxplay spelet har försämrats kraftigt. Jag tror att det bottnar i att man efter en lång period med fantastiskt boxplay spel tappade fokus och samtidigt hade otur i ett par matcher och släppte in många mål i den spelformen vilket skapat en del oro. Nu är man för passiva igen men det bör man kunna lösa. Man har de kvaliteter man behöver för att spela bra i boxplay.

2 Formationerna ser bra ut på papperet men inte i praktiken. Br-Ch-Ri har en sammanlagd plus minus på +9. Te-Ca-La är sammanlagt -3. Jä-Ho-Me är sammanlagt -14 och Tö-Be-Sa är +16. Te-Ca-La producerar för lite för att vara en andra kedja och Jä-Ho-Me släpper in alldeles för mycket för en tredje kedja. Ok, formationerna har varierat en del över tid men ändå.

Jag tycker inte Carlsson passar som center i en andra kedja och Melin är alldeles för svag defensivt för att passa i en tredje. Jag skulle önska en ny andrecenter och låta Carlsson ta Melins plats i tredje. Melin i min mening platsar just nu inte i ordinarie uppställning.

Synd på Melin att han inte klara att hålla sin toppnivå varje match, Ibland kan han faktiskt vara riktigt bra och lägga riktiga smörpass. Men han är alldeles för dålig hemåt och det har väl alltid varit hans största svaghet.
Jämtin har inte direkt glänst heller men ser man på en hel säsong så kommer nog han ha bidragit med samma produktion som han brukar. Så han är nog inte sämre än vanligt men han växer inte heller. Det största problemet är att dom som ska producera inte producerar det dom ska. Carlsson har jag förståelse för att han inte gör det då han fick mer istid och spelade i första-kedjan för året med högkvalitativa spelare i from av Rajala och WK och då är det bra mycket lättare att prestera på topp. Hur man än flyttar omkring honom i år så kommer han inte kunna få lika bra omgivning så ganska förståeligt om han inte kommer upp i topp i år. Men å andra sidan så borde spelare som Ridderwall kunna gå jämnt upp med en William Karlsson. Christensen har tagit ett kliv framåt i produktivitet men det flesta poängen kommer en och samma match istället för varje match. Ersättaren till Rajala skulle väl vara Tedenby vilket inte riktigt gått som man hoppats tyvärr och det är också ett stort problem. Ted Brithen tog ett stort kliv framåt i början av säsongen och fortsatte växa men har stannat upp helt nu av någon anledning. Är det av känslan att inga andra producerar som dom borde att han känner att allt ansvar ligger på honom att det stannat upp?

Holzapfel är den jag tror det finns mer att hämta ut i om man skulle ge honom utrymme. Han skulle kanske kunna vara ett bra komplement i Christensens lina tillsammans med ett nytt starkt nyförvärv. Holza har trots allt ett riktigt bra skott när han får chansen att använda det vilket är i princip aldrig numera. Han har ändå gjort det han ska göra i år men med tanke på att Brithen varit så under isen så tror jag nästan att Holzapfel skulle klara Brithens plats bättre för tillfället och säkert växa med uppgiften. Det är ändå en spelare som är god för minst lika mycket poäng vilket vi bara inte kunnat utnyttja. Det kan vara en bra chansning för att ta oss tillbaka på rätt spår till att börja med för att få igång snurr i första-linan. Brithen får istället ta en mer defensiv roll tills vidare med Jämtin och Melin.

Bonusen i år är att våran 4-lina har levererat över förväntan, Men innan säsongen drog igång så var ju knappast det inprisat i truppen som ett krav för att vara med i toppen. Det betyder att vårat lag underpresterat något enormt sista tiden och det är ett måste att värva in 1 renodlad målskytt nu om vi inte ska tappa den här säsongen också. För jag tror knappast vi bara vänder den här trenden nu och vinner 5 raka på ingenting med samma lag. Truppen börjar se trött ut och verkar sakna någon som leder laget vilket Brithen inte klarar av i mina ögon. En ledare i laget ska föregå med gott exempel och trycka in pucken om det nu är det som behövs för att väcka laget. Brithen har varit helt osynlig sista 7-8 matcherna om inte längre och det väcker inte direkt laget. Nu säger jag inte att man ska ta ifrån honom kaptensbindeln men någon måste leda laget produktivt och visa att vi ska minsann vara med i den här matchen också.

En ilsken Målskytt är vad vi behöver.

Sammanfattningsvis med pappret i hand så har vi nog ett svagare lag än förra året även om det såg bra ut på pappret inför säsongen tyvärr. Det är ett under att vi ligger 2:a fortfarande. AJ fick vårat lag att spela över deras kapacitet i början men nu orkar man inte det längre och faller som det luftslott det var. :(

Rajala - WK -Purre Laine - Ridderwall - Purre - Underpresterat mest
Brithen - Christensen - Fiala Brithen - Christensen - ????? - Bästa spelaren saknas? Började annars bra för att tappa nu.
Jämtin - Holzapfel - Krog Jämtin - Holzapfel - Tedenby - Klarat att hålla ungefär samma nivå inget speciellt.
Nilson - Bengtsson - Sandberg Törngren- Bengtsson - Sandberg - Överskridit förväntningarna = Bättre än förra året.
Strandberg Melin - Poängmässigt ganska okej, Dock riktigt dålig hemåt.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Nick » 18 januari 2015, 19:58

Jag skulle vilja ha en lägesrapport..
Är man ute på marknaden?
Kommer man förstärka truppen?
Kommer man inte och isåfall varför?
Har man råd?

Allt man vet just nu är att de kommer inte hålla att gå in i ett slutspel med bara 12 forwards. Precis så man kan fylla 4 kedjor. Va händer om nån blir skadad? Nä de måste in 1 riktigt bra forward. Den andra forward platsen kan man fylla med en junior.

Hoppas Hult o co resonerar likadant. Annars tror jag de blir ett kort slutspel även i år.
Nick

Inläggav RJ--92 » 18 januari 2015, 21:39

Nick skrev:Jag skulle vilja ha en lägesrapport..
Är man ute på marknaden?
Kommer man förstärka truppen?
Kommer man inte och isåfall varför?
Har man råd?

Allt man vet just nu är att de kommer inte hålla att gå in i ett slutspel med bara 12 forwards. Precis så man kan fylla 4 kedjor. Va händer om nån blir skadad? Nä de måste in 1 riktigt bra forward. Den andra forward platsen kan man fylla med en junior.

Hoppas Hult o co resonerar likadant. Annars tror jag de blir ett kort slutspel även i år.

De står ju i artikeln då Mackan lämna att man kommer kolla av marknaden och vara intresserade om rätt spelare är tillgänglig och så ?
RJ--92

Inläggav Eres » 19 januari 2015, 00:14

Var på HC Dalens match idag, Tycker dalen har bättre pass än va hv haft de senaste matcherna.

Lyckas laget mot förmodan lägga en bra pass så missar motttagaren pucken.

Passningsspelet är en viktig kugge till att hitta rätt i spelet igen för våra kämpar, och det kommer de lyckas med!
Användarvisningsbild
Eres

Inläggav hammare7 » 20 januari 2015, 14:54

Strandberg tillbaka, ersättaren tros?
hammare7

Inläggav Nick » 20 januari 2015, 15:54

Kan ju inte vara möjligt att detta är ersättaren.. han håller tyvärr inte på denna nivå.
Nick

Inläggav Junior » 20 januari 2015, 21:15

Har blivit lite livat angående senaste hemma matchen mot plastsjö lakers angående hatramsor, deras fans sjöng alltså "Hata HV". Är det bara jag som inte stör mej på detta och faktiskt tycker att det är okej att hetsa mot motståndarlaget och mot deras klack? Alltså jag menar det är ju ingen hemlighet att de flesta som håller ett lag ogillar typ alla andra lag. Och när det sjungs såhär så är det med en viss distans, det är ju inte så att man hatar någon person, utan en grupp i ett specifikt sammanhang.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav karl120 » 20 januari 2015, 21:17

Junior skrev:Har blivit lite livat angående senaste hemma matchen mot plastsjö lakers angående hatramsor, deras fans sjöng alltså "Hata HV". Är det bara jag som inte stör mej på detta och faktiskt tycker att det är okej att hetsa mot motståndarlaget och mot deras klack? Alltså jag menar det är ju ingen hemlighet att de flesta som håller ett lag ogillar typ alla andra lag. Och när det sjungs såhär så är det med en viss distans, det är ju inte så att man hatar någon person, utan en grupp i ett specifikt sammanhang.

Tror egentligen inte de bara handlar om det. Vet att det stökades och bråkades en hel del från Växjös supportrar i arenan.
Användarvisningsbild
karl120

Inläggav hammare7 » 20 januari 2015, 21:31

Om klubbarna tycker det inte är okej att sjunga hata o sen klubblaget så kommer nog alla supportergrupper bli bannade från arenorna inklusive Northbanks. Men troligtvis men växjö fallet är det nog mer bakom och göra banderoller där det står hata hv är inte sy iq höjjande beteende
hammare7

Inläggav Junior » 20 januari 2015, 22:01

Mitt resonemang går att eftersom jag hatar växjö så tål jag även att de hatar HV, det är helt okej. Tycker inte att det är så iq nedsättande beteende heller att ha en sådan banderoll. Det är det däremot när man tar med sig föraktet utanför och projicerar det på individer. Vad är egentligen skillnaden på en sådan banderoll och att skrika domarjävel?

Stök i arenan och utanför är inte okej och det är bra att det tas tag i. Men i artikeln i jnytt handlade de mesta fokuset om hatet.
http://www.jnytt.se/shl-klubb-haller-kr ... a-mot-hv71
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav aimstar » 21 januari 2015, 02:23

Allt är så jävla skitnödigt nu för tiden överallt i samhället, snart får man väl inte jubla vid mål eller bua åt tjuvsmällar heller, nån stackare kan ju bli kränkt. Jag tycker illa om Växjö, både hockeylaget och staden, har inga problem med att säga det till de Växjösupportrar och Växjöbor som jag känner när vi lirar hockey med varandra, och har inga problem med att dom känner likadant om HV, vi är bra kompisar ändå, men samhället ska idiotanpassas för folk som inte kan skilja på känsla och handling eller organisation och individ. Samt för de lättkränkta stackarna, så klart.
aimstar

Inläggav frippe-borås » 21 januari 2015, 23:48

Tycker det är bra att Växjö ta avstånd!

I dagens samhälle så blir allt mer acceptans utan att folk vågar ingripa eller ta avstånd.
Risken är att hatet eskalerar och vi har det som fotbollen har det med firmor och våld innan och efter match.
Det är något som jag inte vill ha utan jag vill ha hejja rop och kunna njuta av matcher live utan att vara rädd när man
har med sina barn!

Älska sitt lag och hejja fram dom och ödsla inte energi på motståndarna!

Älska HV71
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav tommy1985a » 24 januari 2015, 21:06

Truppen 2015/16 FORWARDS
Anton Bengtsson (C/LW)
Ted Brithén (LW/C)
Patrik Carlsson (LW/C)
Erik Christensen (C)
Andreas Jämtin (LW/RW)
Calle Ridderwall (LW/RW)
Filip Sandberg (C/RW)
Sebastian Strandberg (C/LW)
Mattias Tedenby (LW/RW)
Christoffer Törngren (LW/RW
Martin Thörnberg (LW/RW)
Simon Önerud (C/RW)

Nyförvärv
Martin Thörnberg (LW/RW)
Simon Önerud (C/RW)

Förluster
Björn Melin (RW)
Teemu Laine (LW/RW)
Riley Holzapfel (C)

Förlängning
Sebastian Strandberg
Patrik Carlsson
Andreas Jämtin
Anton Bengtsson

Kedjorna 2015/16

Patrik Carlsson - Erik Christensen - Martin Thörnberg
Mattias Tedenby - Simon Önerud - Christoffer Törngren
Andreas Jämtin - Ted Brithén - Calle Ridderwall
Anton Bengtsson - Filip Sandberg - Sebastian Strandberg
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag antar att Laine lämnar för KHL och att man bryter kontraktet med Björn Melin. Holzapfel tror jag vill söka nya uppdrag där han får ett större offensivt ansvar. Jag saknar 1 gubbe till och frågan är om det blir Laine som stannar eller om det blir
Johan Johnsson, Erik Andersson LillThörna eller Filip Ahl som får den möjligheten eller att man värvar utifrån.
Jag skulle nog välja någon ur det egna ledet men vem är frågan eller om dom behöver 1 säsong till att utvecklas innan vi rycker tillbaka dem? Svårt beslut, jag hoppas nog helst att lill-Thörna hittar formen i Björklöven och gör en vass avslutning och bygger vidare på det i HV71 nästa säsong. Men för närvarande så får jag utgå ifrån detta lag och ge våra Juniorer möjligheten som extra spelare om det skulle uppstå skadar. Men vill man ha en bredare trupp så tycker jag man ska ge lill-Thörna en ny chans med storebror i laget som kan hjälpa honom att utvecklas. Eller plocka hem Johnsson, Erik Andersson.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Man kan säga att vi byter
Thörnberg mot Laine
Melin mot Önerud
Holza mot Strandberg
Det tycker jag känns som en liten uppgradering av laget sen har vi möjligheten att förstärka om det skulle behövas i from av 1 forward till men tycker det ser ut som en stark trupp med unga killar som utvecklas och tar ett steg ytterligare nästa säsong så mer spets tror jag inte behövs egentligen utan den växer in i laget snarare. Samtidigt känns det som vi byggt en bra stomme med många spelare som varit en längre tid i HV71 nu och då hittar vi förhoppningsvis tillbaka till HV71s vinnande vapen igen.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
P Carlsson har haft ett tungt år i år och det är mycket tack vare att han tappade sin position i första och sina lagkamrater som han hade hittat kemi med. Men han är fortfarande en riktigt bra spelare med ett vasst avslut och det tycker jag är värt att fortsätta bygga på på rätt sätt. Med Thörnberg och Christensen borde han kunna hitta tillbaka till sitt toppspel igen och fortsätta utvecklas.

M Tedenby har också haft det lite tungt men det kommer bli bättre och bättre tror jag, Med kompis Önerud och året utropstecken Törngren så tror jag han kan få en bättre säsong nästa år.

Andreas Jämtin - Ted Brithén - Calle Ridderwall denna trio tycker jag verkar passa bra ihop på de få matcher dom spelat ihop och faktiskt varit bättre än på länge. Tror det här kan vara et fortsatt bra alternativ även nästa säsong.

Anton Bengtsson - Filip Sandberg - Sebastian Strandberg Bra utveckling på dessa killar i år och kommer förhoppningsvis fortsätta att närma sig de andra killarna i laget, Jag tror och hoppas att Strandberg klarar att ta en plats i laget till nästa år. Han var riktigt bra idag och gjorde bra saker i båda ändar och skapade nästan en del farliga lägen. Fortsätter han trumma på så är han given framför Melin och holzapfel och det bådar gott för en förlängning när man ska sortera ut. Synd att vi fått se så lite av Strandberg i år så jag hoppas vi får chansen att se lite mer av honom och att han även får med sig lite poäng för att öka sina chanser. Ja är övertygad om att det är rätt väg att gå för att bygga en ny stomme i HV71 som ska leda laget i flera år framåt.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hade Bengtsson inte fått chansen i HV71 och lånats ut tror jag inte alls han hade dundrat på lika bra som han gjort i Allsvenskan och han hade troligtvis fått det väldigt svårt att ta sig tillbaka till HV71 i framtiden. Nu har han fått förtroende och chanser gång på gång och nu börjar ha etablera sig i SHL vilket troligtvis inte hade varit möjligt om man hade släppt honom. Tråkigt men nog sant i de allra flesta fall förutom enstaka skickliga undantag typ ( Arlbrandt) Det är lite såhär SAIK har gjort i sin förening och det verkar ju nästan som att alla kan platsa i SHL bara man ger dem förtroende och tid. Ganska häftigt egentligen. Sen handlar det nog mycket om att spela rätt typ av spel för dessa killar som inte har den där lilla extra skickligheten som Bengtsson kanske inte har. Men han kan ändå träna upp och få ett bra skott och spela fysiskt och få bra utdelning ändå i SHL.

Lite osäker ifall detta är rätt tråd att diskutera detta vänligen flytta mitt inlägg i sådant fall.
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav tommy1985a » 28 januari 2015, 01:24

Nu har HV71 tagit 1 poäng mindre än efter 55 matcher förra säsongen. Vi ligger bättre till i år i tabellen i alla fall med 14 omgångar kvar!
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Robert.76 » 28 januari 2015, 12:30

http://www.hv71.se/artikel/63084/

Davidsson om läget i laget
Robert.76
Moderator

FöregåendeNästa

Återgå till HV71