Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn
sir Ward skrev:Bosse Hansson??? Vem ska ersätta???
Har ni ingen respekt alls?
Oskar Sundh vad jag nu hört insider kan det vara dåligt för att uttrycka det.........
Finns syskon som läser här så VISA respekt FFS och tänk efter innan ni skriver.
dekman skrev:Skriken mot Ledin var precis i början av det hela innan folk fattade att det kunde vara illa. Det skreks av ett fåtal idioter. I övrigt var Lule-publiken föredömliga och skanderade bl.a. Oskars namn.

HVfantastenAB skrev:Oscar Sundh reser inte hem med resten av laget utan stannar 1 dag extra. Han räknas börjar rehabträna redan nästa vecka. Han mår bra förutom lite skallebank sägs från Luleå.
Matchen kommer även att spelas klart och detta blir klockan 17:30 den 27 november i Coop Arena. Efter matchen är avgjord spelas huvudmatchen vid 19.00. Vinner HV71 båda där så tar vi med oss 6 p.
NightWalker skrev:Kakelmannen skrev:
Ska då enbart de spelarna som var med i kvällens laguppställning få vara med då också?
Jag kan nog vara helt ute och cykla nu (skulle inte vara första gången), men jag tror att det är de som är uppskrivna på laguppställningen denna matchen som spelades idag som får vara med när den ska avslutas. Tror inte man får ta in någon annan.
Sedan får man såklart plocka in annat folk till matchen som börjar precis efter, men just denna matchen tror jag inte man får ändra i laguppställningen.
Luleås start i 3:e var klart bättre än Hv:s. De accelerade oc höjde tempot och HV hängde inte riktigt med. Hoppas de är bättre beredda nu när de kör igång igen i spel 4 mot 5.Inzaneclown skrev:Matchen tycker jag dock att vi spelar ganska bra. Luleå hade inte mycket att säga till om i andra perioden men vi lyckas inte få in pucken.
Ledin gör en bra match (bortsett utvisningen) och det märktes att han var taggad att möta sitt gamla lag. Wesslau stabil som vanligt.
Hoppas att vi kan ta 6 poäng i november nästa gång lagen möts.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.
lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
FirstSwitch skrev:Japp, kommer bli samma manskap för båda lagen och PP för Luleå inledningsvis.
Eventuellt nyförvärv, Elias Fälth, Johan Lindström och Jesper Thörnberg får inte heller spela de 13 min + OT/PS.
Däremot matchen direkt efter får dem det då det gäller nya förutsättningar.
dekman skrev:FirstSwitch skrev:Japp, kommer bli samma manskap för båda lagen och PP för Luleå inledningsvis.
Eventuellt nyförvärv, Elias Fälth, Johan Lindström och Jesper Thörnberg får inte heller spela de 13 min + OT/PS.
Däremot matchen direkt efter får dem det då det gäller nya förutsättningar.
Det är intressant det där. Jag förstå att det är så, och varför, men vad händer om nåt av lagen har skador framöver som man inte hade i tisdags? Dvs så man knappt kan ställa ett fullt lag på isen utan att ta med spelare som inte var med sist...?
Fegon_ skrev:Att Luleå började tredje perioden bättre kan dock ha att göra med att dom började i PP och spelade väl med en man mer i typ 6 av 7 minuter?
Man har väl rätt attanvända vem som helst som finns registrerad i truppen eller hur? Hv får gärna ta in de som är utlånade och låta dom spela. Om 5 st är skadade så får man självklart ta in de som s.a.s är uteöver och utlånade.Fegon_ skrev:Om jag förstått det rätt (vilket jag alltid tror att jag har) så är det samma laguppställning som senast. Saknar vi exempelvis en målvakt så får vi plocka in Kokman, som jag förmodar är registrerad tredjemålvakt. I övrigt så kör man på samma laguppställning. Har vi fem skador, så kör vi helt enkelt på tre femmor. Har vi tio skador så kör vi på två femmor. Har vi dock femton skador så måste vi åtminstone få plocka in en J20-spelare även om det är emot reglerna. Lite jävla humana får Hockeyförbundet se till att vara
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.
Kakelmannen skrev:på tisdag ska matchen återupptas, vilken tid?? Någon här som hört och läst något? Min gissning är att matchen återupptas kl 19 sen startar man den nya matchen kl 19:45-20:00 kanske ?
Henning skrev:Kakelmannen skrev:på tisdag ska matchen återupptas, vilken tid?? Någon här som hört och läst något? Min gissning är att matchen återupptas kl 19 sen startar man den nya matchen kl 19:45-20:00 kanske ?
Jag har fått för mig att jag läst att matchen ska spelas innan den ordinarie matchen. Alltså att den börjar 18.00 eller något liknande, men kan inte hitta någon info om det.
Kakelmannen skrev:Jag gissar på att Fälth och Jämtin får spela som ersättare till Sundh och Fasth om nu inte fasth kan spela. man bör ju få ersätta skadade spelare som spelade matchen då de var senast.
dekman skrev:Kakelmannen skrev:Jag gissar på att Fälth och Jämtin får spela som ersättare till Sundh och Fasth om nu inte fasth kan spela. man bör ju få ersätta skadade spelare som spelade matchen då de var senast.
Nä, du får inte det om jag fatta det rätt. Det måste vara samma spelare anmälda till fortsättningen av matchen som sist, och du kan inte anmäla nya. Och eftersom Jämtin inte ens tillhörde HV vid det tillfället kan jag inte se att det skulle vara möjligt med nån typ av undantag ens vid skador.
Det enda jag möjligtvis kan se ge undantag är om man har båda målvakterna indisponibla.
Kakelmannen skrev:Nog saknar bägge lagen spelare. men tex om Luleå inte har någon skadad som spelade senast matchen var och Hv inte får ta in någon för Sundh och FAsth då är de ju inte rättvist och inte samma förutsättningar som senast matchen spelades.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster