Tråden om #4 Marcus Nilson

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om #4 Marcus Nilson

Inläggav Henke67 » 14 januari 2015, 14:08

Att spekulera är kul...
Hörde en intressant idé kring att DIF fortfarande var skyldiga pengar från "domstolsärendet". Pengar som man av någon anledning inte längre skall behöva betala ut nu när Mackan skall spela för DIF.
Henke67

Inläggav Blue Vision » 14 januari 2015, 14:17

Kan aldrig tänka mig att HV fortsätter betala av någon del alls av lönen. Här handlar det om en spelare som vill lämna, och en klubb som vill värva så HV sitter i en väldigt bra förhandlingssituation. Snarare så kan HV säkert ha krävs en summa för övergången i sig. Vore intressant att veta om någon har insyn i hur den här övergången ser ut rent ekonomiskt för HV. Men som sagt, som "sämst" att bli av med hela lönen, även om jag kan tänka mig att vi fått ytterligare någon fördel.

Att affären anses vara bra som helhet för difs sida lär ju bero på att Marcus har avsagt sig beloppen han fick rätt till i domstolen. Med den summan borta och "bara" en lön att betala så ser väl dif det som att de går plus på det hela. Lönemässigt räknar jag dock med att kontraktet rivs och blir nollat, HV betalar ingenting mer och en ny löneförhandling mellan dif och Marcus startar. Finns ju ingen som helst anledning att släppa en spelare under kontrakt till en konkurrent om inte HV också får ut en rejäl nytta av det hela.
Blue Vision

Inläggav Klabbe » 14 januari 2015, 15:05

Varför skulle HV betala en del av MNs lön? Det var ju på hans initiativ kontraktet bröts. Det hade ju varit annorlunda om HV sparkat MN. Är väl troligare att MN fick köpa sig ur kontraktet och att HV gick lite plus på det hela.
Klabbe

Inläggav Junior » 14 januari 2015, 19:35

Att varken HV eller Mackan betalat känns ju mest rimligt.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Crazy » 14 januari 2015, 23:41

Vi har ingen aning om hur diskussionen gått mellan stängda dörrar så det kan mycket väl vara så att Nilson fick sparken eller att han faktiskt ville tillbaka...Jag minns då Jukka slutade då lät det att han längtade hem....tveksamt
Crazy

Inläggav Donjsone » 15 januari 2015, 08:33

Han sa på DIF hockeys supporterträff att han tog kontakt med KG Stoppel eftersom det gjorde ont i hjärtat att spela på Hovet i fel tröja. Han ville lämna HV, för att spela i klubben i hans hjärta

Se supporterträffen här! shttp://www.difhockey.se/artikel/5102/

Vill man inte spela i HV kan han spela ngn annanstans :)
Donjsone

Inläggav Crazy » 15 januari 2015, 08:43

Absolut, men man vet ju att det är mycket spel för galleriet också men det är väl rätt förståeligt om DIF är lite speciellt för honom:)
Crazy

Inläggav chinobar » 15 januari 2015, 09:06

När någon supporter häver ur sig "Det är så mycket mer än spelet och resultaten på isen" börjar man ju undra vad fan det är för fel på folk, i sportsammanhang i alla fall...
Visst, jag förstår att det kan vara mer, men det lät på honom som om resultaten var skit samma så länge Djurgården var en bra och ärorik förening, i hans ögon.

Sektvarning :roll:

Tack för allt Marcus, hoppas alla blir nöjda med dealen, DIF vinner några matcher tack vare dig men absolut inte mot HV!
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Perala » 15 januari 2015, 22:18

Får han vara med emot oss på lördag eller ? Eller blir något liknande som när Jämtin gick över från LHC han inte fick spela första matchen emot oss.
Perala

Inläggav chinobar » 15 januari 2015, 22:54

Jag har hört någonstans att han får spela, tror det var på DIF-TV men inte säker var det var.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Macce » 15 januari 2015, 23:09

chinobar skrev:Jag har hört någonstans att han får spela, tror det var på DIF-TV men inte säker var det var.

Han får spela.
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav shitkicker » 18 januari 2015, 04:08

– Underbart att spela i dag, jag är stolt över det här laget och glad att jag kommit hit, säger Marcus Nilson till Sportbladet.

Det är alltså vad han har att säga efter att ha sänkt HV. Det går ju faktiskt att vara mer diskret. Som t ex Oscar Sundh som inte jublade när han gjorde 2 mål mot HV i sin återkomst till Kinnarps efter att ha gått till Luleå. Jag sms-ade Oscar efter det och tackade för att han inte jublade och då svarade han att han hade bestämt det redan innan matchen för att han ville visa respekt för HV-fansen. En äkta gentleman till skillnad från "Jag-tänker-bara-på-mig-själv-i-alla-lägen-men-vill-få-det-att-se-ut-som-om-jag-är-lojal-mot-DIF-skithögen" Marcus Nilson.

Snälla moderatorer - stäng och radera denna tråd nu och förpassa Marcus Nilson till att vara den patetiska parentes i HVs stolta historia som han förtjänar!
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Norrlandssupporter » 18 januari 2015, 09:16

Grattis Mackan! Väl värd både mål, ass och seger. Snyggt!
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav Sevin » 20 januari 2015, 12:55

Alltså med minsta möjliga koll och insikt på Marcus Nilsons situation så är det inte konstigt alls att han måste vara väldigt DIF-ig just nu. ÄR helt övertygad om att han har den största respekt för HV och han har alltid gjort sitt bästa här, hur bra det nu än var ibland, och förtjänar inte att få en massa skit.
Killen har säkert redan fått ta emot stora mängder skit och säkerligen hot för att få spela i laget i hans hjärta så jag har full förståelse för att han uttrycker sig som fullfjädrad djurgårdare nu. Fattar man inte att det är bullshit att han påstår att han bara ringde dif för att det kändes så hemskt att spela i fel tröja, så skärp er.
Killen fick inte spela här. HV ville bli av med en lönepost, Nilson ville ha speltid. Lär ha skiljts i största samförstånd till bådas fördel.

Nilson förtjänar vår respekt och vårt tack.
Användarvisningsbild
Sevin

Föregående

Återgå till HV71 - Spelare och tränare