Omgång 11: Luleå HF - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 11: Luleå HF - HV71

Inläggav PAG » 9 oktober 2012, 23:20

Går och lägger mig nu, lättad över det jag läst, skall upp 0445 imorgon för att flyga österut. Tänkte innan att jag komme inte att kunna somna , men nu är jag lättad. Ta det lugnt nu Oscar!
PAG

Inläggav PAG » 9 oktober 2012, 23:36

sir Ward skrev:Bosse Hansson??? Vem ska ersätta???

Har ni ingen respekt alls?

Oskar Sundh vad jag nu hört insider kan det vara dåligt för att uttrycka det.........
Finns syskon som läser här så VISA respekt FFS och tänk efter innan ni skriver.

Jag skrev Bosse Hansson du är förlåten m.m m.m med tanke på moralpaniken hans ord gett och med tanke på det Luleås pack skrek när Sundh låg där helt väck "Hoooooora, hooooooora" m m sannolikt menat mot Ledin men ändå inavlat beteende. Oerhört underordnad mening men lägg gärna kraft på det om du vill sur Ward. Skönt att vår hjälte är OK som rapporterna tyder på. Nu måste jag sova. Kram alla!
PAG

Inläggav dekman » 9 oktober 2012, 23:42

Skriken mot Ledin var precis i början av det hela innan folk fattade att det kunde vara illa. Det skreks av ett fåtal idioter. I övrigt var Lule-publiken föredömliga och skanderade bl.a. Oskars namn.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Sir Ward » 10 oktober 2012, 00:12

dekman skrev:Skriken mot Ledin var precis i början av det hela innan folk fattade att det kunde vara illa. Det skreks av ett fåtal idioter. I övrigt var Lule-publiken föredömliga och skanderade bl.a. Oskars namn.

Hörde inte det då jag hade ett bra besök av en riktig Hvfantast.
Ang Oskar Sundh så mår jag Riktigt dåligt av ens situation..... :cry: :cry: :cry:
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Fegon_ » 10 oktober 2012, 03:12

Stor eloge till Luleåklacken sista tiden
Stor avsky till Luleåklacken första tiden.
Dom började ropa för att Ledin reagerade på att en kameraman ville ha en bra bild av Ledins medvetslösa vän.
Galet att försvara klackens inledande beteende.
Men stort beröm till att dom ropade hans namn och glädjande att se Hv71spelarna tacka för stödet.

Matchen och dess resultat spelar, just nu, ingen som helst roll.
Allt hopp till att den allvarliga skadan är så lindrig som möjligt.

Är det något du är bra på, Oscar... så är det att jävla kämpa!
Så, jävla kämpa nu! Hela hockeysverige är med dig.
https://twitter.com/Fegonastrom, följ mig där om du känner för det.
Fegon_

Inläggav Exhale » 10 oktober 2012, 10:35

känns betydligt bättre efter att ha läst detta.

http://jnytt.se/nyhet/50264/oscar-sundh ... -dygn-till
Användarvisningsbild
Exhale

Inläggav HVfantastenAB » 10 oktober 2012, 11:11

Oscar Sundh reser inte hem med resten av laget utan stannar 1 dag extra. Han räknas börjar rehabträna redan nästa vecka. Han mår bra förutom lite skallebank sägs från Luleå.

Matchen kommer även att spelas klart och detta blir klockan 17:30 den 27 november i Coop Arena. Efter matchen är avgjord spelas huvudmatchen vid 19.00. Vinner HV71 båda där så tar vi med oss 6 p.
Stefan Liv alltid saknad aldrig glömd
Användarvisningsbild
HVfantastenAB

Inläggav vld » 10 oktober 2012, 11:29

HVfantastenAB skrev:Oscar Sundh reser inte hem med resten av laget utan stannar 1 dag extra. Han räknas börjar rehabträna redan nästa vecka. Han mår bra förutom lite skallebank sägs från Luleå.

Matchen kommer även att spelas klart och detta blir klockan 17:30 den 27 november i Coop Arena. Efter matchen är avgjord spelas huvudmatchen vid 19.00. Vinner HV71 båda där så tar vi med oss 6 p.

"– Han måste vila några veckor nu. Sen startar han rehabiliteringen successivt. Så länge han har symptom får han inte göra något. Då är det hjärnvila som gäller."
vld

Inläggav PapaEmeritus » 10 oktober 2012, 12:28

Matchen tycker jag dock att vi spelar ganska bra. Luleå hade inte mycket att säga till om i andra perioden men vi lyckas inte få in pucken.
Ledin gör en bra match (bortsett utvisningen) och det märktes att han var taggad att möta sitt gamla lag. Wesslau stabil som vanligt.
Hoppas att vi kan ta 6 poäng i november nästa gång lagen möts.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav FirstSwitch » 10 oktober 2012, 13:36

NightWalker skrev:
Kakelmannen skrev:
Ska då enbart de spelarna som var med i kvällens laguppställning få vara med då också?

Jag kan nog vara helt ute och cykla nu (skulle inte vara första gången ;)), men jag tror att det är de som är uppskrivna på laguppställningen denna matchen som spelades idag som får vara med när den ska avslutas. Tror inte man får ta in någon annan.
Sedan får man såklart plocka in annat folk till matchen som börjar precis efter, men just denna matchen tror jag inte man får ändra i laguppställningen.

Japp, kommer bli samma manskap för båda lagen och PP för Luleå inledningsvis.
Eventuellt nyförvärv, Elias Fälth, Johan Lindström och Jesper Thörnberg får inte heller spela de 13 min + OT/PS.
Däremot matchen direkt efter får dem det då det gäller nya förutsättningar.
FirstSwitch

Inläggav mrcadaza » 11 oktober 2012, 19:27

Inzaneclown skrev:Matchen tycker jag dock att vi spelar ganska bra. Luleå hade inte mycket att säga till om i andra perioden men vi lyckas inte få in pucken.
Ledin gör en bra match (bortsett utvisningen) och det märktes att han var taggad att möta sitt gamla lag. Wesslau stabil som vanligt.
Hoppas att vi kan ta 6 poäng i november nästa gång lagen möts.
Luleås start i 3:e var klart bättre än Hv:s. De accelerade oc höjde tempot och HV hängde inte riktigt med. Hoppas de är bättre beredda nu när de kör igång igen i spel 4 mot 5.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Fegon_ » 12 oktober 2012, 02:05

Att Luleå började tredje perioden bättre kan dock ha att göra med att dom började i PP och spelade väl med en man mer i typ 6 av 7 minuter? :)
Fegon_

Inläggav dekman » 12 oktober 2012, 09:30

FirstSwitch skrev:Japp, kommer bli samma manskap för båda lagen och PP för Luleå inledningsvis.
Eventuellt nyförvärv, Elias Fälth, Johan Lindström och Jesper Thörnberg får inte heller spela de 13 min + OT/PS.

Det är intressant det där. Jag förstå att det är så, och varför, men vad händer om nåt av lagen har skador framöver som man inte hade i tisdags? Dvs så man knappt kan ställa ett fullt lag på isen utan att ta med spelare som inte var med sist...?

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav PapaEmeritus » 12 oktober 2012, 10:21

dekman skrev:
FirstSwitch skrev:Japp, kommer bli samma manskap för båda lagen och PP för Luleå inledningsvis.

Det är intressant det där. Jag förstå att det är så, och varför, men vad händer om nåt av lagen har skador framöver som man inte hade i tisdags? Dvs så man knappt kan ställa ett fullt lag på isen utan att ta med spelare som inte var med sist...?

Borde lagen inte få någon sorts dispens, om båda går med på att man använder andra laguppställningar än sist?
Mycket kan ju hända på en och en halv månad och jag har svårt att se att båda lagen har möjlighet att ställa upp med exakt samma lag som senast.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Fegon_ » 13 oktober 2012, 00:10

Om jag förstått det rätt (vilket jag alltid tror att jag har) så är det samma laguppställning som senast. Saknar vi exempelvis en målvakt så får vi plocka in Kokman, som jag förmodar är registrerad tredjemålvakt. I övrigt så kör man på samma laguppställning. Har vi fem skador, så kör vi helt enkelt på tre femmor. Har vi tio skador så kör vi på två femmor. Har vi dock femton skador så måste vi åtminstone få plocka in en J20-spelare även om det är emot reglerna. Lite jävla humana får Hockeyförbundet se till att vara :)
Fegon_

Inläggav Maidensoldier » 14 oktober 2012, 20:49

Fegon_ skrev:Att Luleå började tredje perioden bättre kan dock ha att göra med att dom började i PP och spelade väl med en man mer i typ 6 av 7 minuter? :)

precis, ganska oturliga utvisningar också. ingen bortförklaring alls men jag tror vi hade vunnit om vi hade klarat bp spelet.
Maidensoldier

Inläggav mrcadaza » 14 oktober 2012, 21:23

Fegon_ skrev:Om jag förstått det rätt (vilket jag alltid tror att jag har) så är det samma laguppställning som senast. Saknar vi exempelvis en målvakt så får vi plocka in Kokman, som jag förmodar är registrerad tredjemålvakt. I övrigt så kör man på samma laguppställning. Har vi fem skador, så kör vi helt enkelt på tre femmor. Har vi tio skador så kör vi på två femmor. Har vi dock femton skador så måste vi åtminstone få plocka in en J20-spelare även om det är emot reglerna. Lite jävla humana får Hockeyförbundet se till att vara :)
Man har väl rätt attanvända vem som helst som finns registrerad i truppen eller hur? Hv får gärna ta in de som är utlånade och låta dom spela. Om 5 st är skadade så får man självklart ta in de som s.a.s är uteöver och utlånade.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Kakelmannen » 24 november 2012, 15:56

på tisdag ska matchen återupptas, vilken tid?? Någon här som hört och läst något? Min gissning är att matchen återupptas kl 19 sen startar man den nya matchen kl 19:45-20:00 kanske ?
Kakelmannen

Inläggav Henning » 24 november 2012, 16:24

Kakelmannen skrev:på tisdag ska matchen återupptas, vilken tid?? Någon här som hört och läst något? Min gissning är att matchen återupptas kl 19 sen startar man den nya matchen kl 19:45-20:00 kanske ?

Jag har fått för mig att jag läst att matchen ska spelas innan den ordinarie matchen. Alltså att den börjar 18.00 eller något liknande, men kan inte hitta någon info om det.
Henning

Inläggav Pawhlen » 24 november 2012, 18:34

Henning skrev:
Kakelmannen skrev:på tisdag ska matchen återupptas, vilken tid?? Någon här som hört och läst något? Min gissning är att matchen återupptas kl 19 sen startar man den nya matchen kl 19:45-20:00 kanske ?

Jag har fått för mig att jag läst att matchen ska spelas innan den ordinarie matchen. Alltså att den börjar 18.00 eller något liknande, men kan inte hitta någon info om det.

Kl 17:30 tror jag det stod på hockeyligans hemsida 10 oktober, är inte 100% säker dock
Pawhlen

Inläggav mrcadaza » 24 november 2012, 20:03

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav CracyMike » 24 november 2012, 20:39

Jag har hört 17,30 med nånstans
Mvh Marcus
CracyMike

Inläggav Einegard » 25 november 2012, 16:01

Här har ni info angående tisdagen - http://www.luleahockey.se/artikel/30900/
Einegard

Inläggav mrcadaza » 25 november 2012, 16:05

Det var som jag trodde då. Man startar vanlig tid när det är så lite tid kvar.
Surt att HV inte kan använda Fälth, Jämtin och Liket. Thörnberg är ju ändå skadad och Sundh är ju borta.
Innebär ju återigen förändringar i de första 2 femmorna.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Kakelmannen » 26 november 2012, 13:34

Jag gissar på att Fälth och Jämtin får spela som ersättare till Sundh och Fasth om nu inte fasth kan spela. man bör ju få ersätta skadade spelare som spelade matchen då de var senast.
Kakelmannen

Inläggav dekman » 26 november 2012, 13:55

Kakelmannen skrev:Jag gissar på att Fälth och Jämtin får spela som ersättare till Sundh och Fasth om nu inte fasth kan spela. man bör ju få ersätta skadade spelare som spelade matchen då de var senast.

Nä, du får inte det om jag fatta det rätt. Det måste vara samma spelare anmälda till fortsättningen av matchen som sist, och du kan inte anmäla nya. Och eftersom Jämtin inte ens tillhörde HV vid det tillfället kan jag inte se att det skulle vara möjligt med nån typ av undantag ens vid skador.

Det enda jag möjligtvis kan se ge undantag är om man har båda målvakterna indisponibla.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Pawhlen » 26 november 2012, 14:21

dekman skrev:
Kakelmannen skrev:Jag gissar på att Fälth och Jämtin får spela som ersättare till Sundh och Fasth om nu inte fasth kan spela. man bör ju få ersätta skadade spelare som spelade matchen då de var senast.

Nä, du får inte det om jag fatta det rätt. Det måste vara samma spelare anmälda till fortsättningen av matchen som sist, och du kan inte anmäla nya. Och eftersom Jämtin inte ens tillhörde HV vid det tillfället kan jag inte se att det skulle vara möjligt med nån typ av undantag ens vid skador.

Det enda jag möjligtvis kan se ge undantag är om man har båda målvakterna indisponibla.

Nog finns det undantag men Luleå har en del spelare också som de inte får använda, syftet med det är att lagen ska ha samma förutsättningar som de hade den 9 okt.
Pawhlen

Inläggav Sir Ward » 26 november 2012, 14:32

Så spelas HV-matcherna på tisdag

Nu på tisdag har du chansen att se två matcher avgöras till priset av en. Vilket innebär att hela sex poäng kommer att delas ut under kvällen från Coop Norrbotten Arena. Första nedsläpp kl 19:00.

Det beror på att den förra hemmamatchen mot HV71 fick avbrytas på grund av skada på HV-forwarden Oscar Sundh vid ställningen 1-1, powerplay för Luleå Hockey och 13 minuter och 33 sekunder kvar på matchuret.

Och det är precis med de förutsättningarna som hockeykvällen börjar på tisdag. För det är då som den uppskjutna matchen först skall avgöras. När det sedan är klart så är det dags för match nummer två den kvällen. Det kommer vara intro inför den första matchen, men mellan matcherna kommer det vara som en vanlig periodpaus.

En speciell förutsättning vid sådana här tillfällen när matcher färdigspelas vid ett annat tillfälle är att bara de som fanns med på laguppställningen när den första matchen började får vara med och slutföra den. Vilket innebär att exempelvis följande spelare inte kommer vara tillgängliga när matchen från den 9 oktober skall slutföras:

Luleå Hockey
Mika Pyörälä, Anton Hedman, Linus Persson, Sami Sandell, Janne Sandström och Jonas Berglund.

HV71
Elias Fälth, Andreas Jämtin, Johan Lindström och Jesper Thörnberg.

Dessa spelare är dock tillgängliga att användas av respektive lag om de så önskar för den andra matchen.
Källa: Skoterraggarna
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Kakelmannen » 26 november 2012, 19:24

Nog saknar bägge lagen spelare. men tex om Luleå inte har någon skadad som spelade senast matchen var och Hv inte får ta in någon för Sundh och FAsth då är de ju inte rättvist och inte samma förutsättningar som senast matchen spelades.
Kakelmannen

Inläggav Pawhlen » 26 november 2012, 19:30

Kakelmannen skrev:Nog saknar bägge lagen spelare. men tex om Luleå inte har någon skadad som spelade senast matchen var och Hv inte får ta in någon för Sundh och FAsth då är de ju inte rättvist och inte samma förutsättningar som senast matchen spelades.

Vi lär få all information i C-more imorgon
Pawhlen

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 Matcherna