Omgång 11: Luleå HF - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 11: Luleå HF - HV71

Inläggav Lollo » 9 oktober 2012, 22:08

#01 Holmiz skrev:Nu har han vaknat!

Har varken radio eller tv, tog en dusch och så kommer man tillbaka och ser här att Sundh är medvetslös.
Men ååh vad skönt!
#1 Alltid saknad, aldrig glömd <3
Lollo

Inläggav Kakelmannen » 9 oktober 2012, 22:09

Jag har panikångest och nu när detta äckliga hände kom de en attack som ett brev på posten! Men de överlever jag nog som vanligt, bara Oscar kryar på sig!! och han har nu vaknat och det är oehört skönt! Då kanske man kan hoppas på att de "bara" i detta läge är en kraftig hjärnskakning!
Kakelmannen

Inläggav Jompii » 9 oktober 2012, 22:11

Mer information kring Oscar Sundh uppdateras löpande här
http://www.hv71.se/artikel/29190/
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Joachim943 » 9 oktober 2012, 22:11

- Oscar är på akuten just nu och har vaknat. Han är stabil och jag har pratat med honom. Man har undersökt motorik, funktion och nacke och det verkar "bara" vara en kraftigare hjärnskakning, meddelar HV71:s sjukgymnas Andreas Frostemark.

HV71.se är källan.
Användarvisningsbild
Joachim943

Inläggav Kallesgranne » 9 oktober 2012, 22:12

Alla tankar till dig Oscar! Hoppas allt går bra med dig. Skönt att han vaknat.
#vijävlabarakör
Kallesgranne

Inläggav mrcadaza » 9 oktober 2012, 22:13

TACK!!
Måtte det "bara" handla om en kraftigare hjärnskakning.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Pawhlen » 9 oktober 2012, 22:14

mrcadaza skrev:TACK!!
Måtte det "bara" handla om en kraftigare hjärnskakning.
Pawhlen

Inläggav PAG » 9 oktober 2012, 22:16

Jaaaaaa! Vad glad jag blir! Låt Lule få poängen, bara Oscar blir OK. Fan vad glad jag blev att höra att han är med igen!
PAG

Inläggav mrbeach » 9 oktober 2012, 22:16

Jompii skrev:Mer information kring Oscar Sundh uppdateras löpande här

Inte mycket info här !!
Man kan ta en Smålänning från Småland.
Men inte Småland från Smålänning!
"Exilsmålänning nu i Skåne"
Användarvisningsbild
mrbeach

Inläggav bluebull » 9 oktober 2012, 22:18

känns skönt att höra uttalande från Frostemark. Kämpa Oscar, vi är med dig!
bluebull

Inläggav mrcadaza » 9 oktober 2012, 22:18

mrbeach skrev:
Jompii skrev:Mer information kring Oscar Sundh uppdateras löpande här

Inte mycket info här !!
Anna-Karin Andersson och Mårten Dahlberg var inne på isen och hjälpte Sundh.
– Vi såg att han började rycka i kroppen. När vi kommer fram är han medvetslös, men andas. Han krampade och då satte vi nål och gav syrgas och stabiliserade nacke och rygg, säger Anna-Karin Andersson till C More.
– Han var aldrig vid medvetande utan djupt medvetslös hela tiden medan vi höll på, säger Mårten Dahlberg.
På frågan vad det innebär att vara medvetslös så länge svarar Dahlberg:
– Det behöver egentligen inte vara så allvarligt. Det kan vara en kraftigare hjärnskakning, för han rörde på händer och fötter. Så det behöver inte vara någon nervskada.
Anna-Karin Andersson berättar att ett stort antal läkare på akuten kommer röntga Oscar Sundh och gå igenom honom från topp till tå.
Det senaste beskedet att Sundh har vaknat ur sin medvetslöshet.
– Oscar är på akuten och har vaknat nu. Han är stabil och jag har pratat med honom, säger HV71:s sjukgymnast Andreas Frostemark på HV71:s Twitter.

Lite info här då. Skönt att få lite inblick i vad de gjort.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Pawhlen » 9 oktober 2012, 22:20

PAG skrev:Jaaaaaa! Vad glad jag blir! Låt Lule få poängen, bara Oscar blir OK. Fan vad glad jag blev att höra att han är med igen!

När det gäller matchen finns det två alternativ.

1. Den spelas färdigt under ett annat datum och man tar vid där det slutade dvs PP för luleå 6:25 i tredje perioden, ställning 1-1

2. Man gör som man gjorde mellan MFF-DIF i allsvenskan och nollställer allt och spelar om matchen från början.

Det är dessa två alternativ jag tror, men just här nu denna kväll är detta oväsentligt, nu går alla tankar till Oscar Sundh och hur pass allvarlig skadan är
Pawhlen

Inläggav NNNAAAMMM » 9 oktober 2012, 22:22

Joachim943 skrev:"Oscar är på akuten och har vaknat nu. Han är stabil och jag har pratat med honom", säger Frostemark, sjukgymnast i HV71. #twittpuck

SKÖNT!

Källa: HV71s twitter.

https://twitter.com/HV71

riktigt skönt, låter ganska positivt!
NNNAAAMMM

Inläggav mrbeach » 9 oktober 2012, 22:22

Användarvisningsbild
mrbeach

Inläggav Cobben » 9 oktober 2012, 22:23

Pawhlen skrev:
PAG skrev:Jaaaaaa! Vad glad jag blir! Låt Lule få poängen, bara Oscar blir OK. Fan vad glad jag blev att höra att han är med igen!

När det gäller matchen finns det två alternativ.

1. Den spelas färdigt under ett annat datum och man tar vid där det slutade dvs PP för luleå 6:25 i tredje perioden, ställning 1-1

2. Man gör som man gjorde mellan MFF-DIF i allsvenskan och nollställer allt och spelar om matchen från början.

Det är dessa två alternativ jag tror, men just här nu denna kväll är detta oväsentligt, nu går alla tankar till Oscar Sundh och hur pass allvarlig skadan är

Kan även delas ut ett poäng till vardera lag, enligt radiosporten.
Cobben

Inläggav Joachim943 » 9 oktober 2012, 22:25

Användarvisningsbild
Joachim943

Inläggav mrbeach » 9 oktober 2012, 22:28

Joachim943 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/hv71/article15581748.ab

där står de bla.
Matchen Luleå–HV avbröts efter att Sundh förts till sjukhus.
Det glädjande beskedet sent i kväll är att inget är brutet och att Sundh är vid medvetande.
– Läget är stabilt. Jag har pratat med honom. Han minns sitt namn och sitt personnummer, säger HV:s sjukgymnast Andreas Frostemark till Sportbladet.
Användarvisningsbild
mrbeach

Inläggav Pawhlen » 9 oktober 2012, 22:33

mrbeach skrev:
Joachim943 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/hv71/article15581748.ab

där står de bla.
Matchen Luleå–HV avbröts efter att Sundh förts till sjukhus.
Det glädjande beskedet sent i kväll är att inget är brutet och att Sundh är vid medvetande.
– Läget är stabilt. Jag har pratat med honom. Han minns sitt namn och sitt personnummer, säger HV:s sjukgymnast Andreas Frostemark till Sportbladet.

Härligt att höra, är lika glad nu som om vi precis vunnit tre poäng :)
Pawhlen

Inläggav Icing » 9 oktober 2012, 22:36

"Det senaste beskedet att Sundh har vaknat ur sin medvetslöshet.
– Läget är stabilt. Oscar har vaknat upp nu och vid medvetande. Bedömningen är att han har hjärnskakning, såklart, men inga andra skador, säger HV:s sjukgymnast Andreas Frostemark till Sportbladet.
– Jag har pratat med honom. Det ser bra ut.
Minns han något av smällen?
– Så mycket har vi inte pratat. Han har sagt sitt namn och personnummer. Han är tagen av det som hänt.
Frostemark och Luleås läkare Yelverton Tegner följde med Sundh till sjukhuset.
– Det har gjorts en röntgen av nacken och det ser bra ut. Det är observation på sjukhuset över natten, så får vi se vad läkarna säger i morgon. Men just nu ser det stabilt ut."

Ta mig tusan bäsa beskedet sen jag hade tolv rätt på Stryktipset...
Icing

Inläggav HVfantastenAB » 9 oktober 2012, 22:39

Sköna besked denna kväll. Tur i oturen. Vi tänker alla på dig Oscar. Skynda dig hem och krya på dig !
Stefan Liv alltid saknad aldrig glömd
Användarvisningsbild
HVfantastenAB

Inläggav PAG » 9 oktober 2012, 22:40

Precis! Jag vill bara att Sundh skall bli OK igen, sedan kan Lule ta poängen, vem bryr sig. Hör fortfarande äcklen som ropar okvädesord mot Ledin i den stunden Sundh ligger där. Bosse Hansson, du är förlåten - Ledin, du valde rätt - Oscar Sundh, krya på dig vår hjälte!
PAG

Inläggav Crazy » 9 oktober 2012, 22:47

Bossse Hansson? Det där har jag inte ens orkat lägga energi på, klart att det var dumt sagt men att sparka någon....nje. Men skitsamma.

BRA ATT OSCAR är bättre iaf, hoppas nu att han inte får några men utan att han kan vila upp och sen komma tillbaka. Hoppas vi i klacken kan sjunga mycket för Oscar på lördag, jag ska iaf skrika som satan!

Vem går in där nu förresten? Nilsson? Carlsson i form eller?
Crazy

Inläggav Pawhlen » 9 oktober 2012, 22:52

Crazy skrev:Bossse Hansson? Det där har jag inte ens orkat lägga energi på, klart att det var dumt sagt men att sparka någon....nje. Men skitsamma.

BRA ATT OSCAR är bättre iaf, hoppas nu att han inte får några men utan att han kan vila upp och sen komma tillbaka. Hoppas vi i klacken kan sjunga mycket för Oscar på lördag, jag ska iaf skrika som satan!

Det är helt oväsentligt just nu, det enda som betyder något är att Sundh repar sig från den hemska smällen.
Senast redigerad av Pawhlen 9 oktober 2012, 23:45, redigerad totalt 1 gång.
Pawhlen

Inläggav Exhale » 9 oktober 2012, 22:54

Crazy skrev:Bossse Hansson? Det där har jag inte ens orkat lägga energi på, klart att det var dumt sagt men att sparka någon....nje. Men skitsamma.

som satan? hmm.. lite inkonsekvent där eller? borde det inte varit som Jesus ;)

ed: ingen NHL filur här tack! skulle skämmas grymt mycket om hv tog in någon nu...
Senast redigerad av Exhale 9 oktober 2012, 22:56, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Exhale

Inläggav FirstSwitch » 9 oktober 2012, 22:55

Beslutet om huruvida matchen ska spelas kommer imorgon!
"Luleås tränare Jonas Rönnqvist tror att matchen återupptas vid ställning 1–1 nästa gång lagen möts i Coop arena, 27 november.
– Förutom den match som står på spelprogrammet då kommer det som återstår av den här matchen att spelas klart med samma förutsättningar som rådde när matchen avbröts, alltså powerplay för oss, säger Rönnqvist till TT."

//Vore väl det mest självklara.
FirstSwitch

Inläggav Kakelmannen » 9 oktober 2012, 22:57

FirstSwitch skrev:Beslutet om huruvida matchen ska spelas kommer imorgon!
"Luleås tränare Jonas Rönnqvist tror att matchen återupptas vid ställning 1–1 nästa gång lagen möts i Coop arena, 27 november.
– Förutom den match som står på spelprogrammet då kommer det som återstår av den här matchen att spelas klart med samma förutsättningar som rådde när matchen avbröts, alltså powerplay för oss, säger Rönnqvist till TT."

Ska då enbart de spelarna som var med i kvällens laguppställning få vara med då också?
Kakelmannen

Inläggav #01 Holmiz » 9 oktober 2012, 23:00

Oscar blir kvar över natten, det är ju rutin vid såna här smällar. Han följer säkert med hem imorrn, med huvudvärk och yrsel =)
#1 Stefan Liv Alltid saknad - aldrig glömd
Användarvisningsbild
#01 Holmiz

Inläggav NightWalker » 9 oktober 2012, 23:02

Kakelmannen skrev:
FirstSwitch skrev:Beslutet om huruvida matchen ska spelas kommer imorgon!

Ska då enbart de spelarna som var med i kvällens laguppställning få vara med då också?

Jag kan nog vara helt ute och cykla nu (skulle inte vara första gången ;)), men jag tror att det är de som är uppskrivna på laguppställningen denna matchen som spelades idag som får vara med när den ska avslutas. Tror inte man får ta in någon annan.
Sedan får man såklart plocka in annat folk till matchen som börjar precis efter, men just denna matchen tror jag inte man får ändra i laguppställningen.
NightWalker

Inläggav Sir Ward » 9 oktober 2012, 23:16

Bosse Hansson??? Vem ska ersätta???

Har ni ingen respekt alls?

Oskar Sundh vad jag nu hört insider kan det vara dåligt för att uttrycka det.........
Finns syskon som läser här så VISA respekt FFS och tänk efter innan ni skriver.
Användarvisningsbild
Sir Ward

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 Matcherna