Tråden om: HV71!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om: HV71!

Inläggav Sir Ward » 5 november 2014, 00:02

wess skrev:
Nick skrev:Kan undra när den där backen som är "klar" presenteras?
Vore väl ett ypperligt tillfälle under uppehållet nu. Eller är de så att vissa driver med folk och att de inte alls är nåt klart?

Ärligt talat så känns de ju som skitsnack.

Det känns lite som att de som hade väldigt bra koll innan inte har lika bra koll sen Stillman slutade som sportchef. Kanske inte alls är så, men en känsla jag fått iaf.

Stillman är fortfarande involverad och bidrar med sin kompetens och kontakter till Hult och Kung Davidsson.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Maidensoldier » 5 november 2014, 00:16

Ja borde ju vara så och man stressar inte alls som många andra klubbar måste göra. Dessutom har ingen varit klar, bara spekulationer och rykten som folk borde bry sig mindre om, värdelöst är det.
Maidensoldier

Inläggav Nick » 5 november 2014, 00:59

Maidensoldier skrev:Ja borde ju vara så och man stressar inte alls som många andra klubbar måste göra. Dessutom har ingen varit klar, bara spekulationer och rykten som folk borde bry sig mindre om, värdelöst är det.

Enligt vissa så är de visst en back klar. O de har sagts i nån månad nu att han är klar på artistkontrakt. Bara att läsa några sidor bak så ser man. Även på twitter hat de skrivits.

Men visst är de så som vissa säger så ska jag bara den förste att be om ursäkt för att jag tvivlat. Men tror allt är skitsnack
Nick

Inläggav Maidensoldier » 5 november 2014, 12:32

Enligt rykten ja, inget är klart det hör man ju på Hult och inget händer, när HV skriver om det bryr jag mig inte annars.
Maidensoldier

Inläggav Razz » 5 november 2014, 12:52

Maidensoldier skrev:Enligt rykten ja, inget är klart det hör man ju på Hult och inget händer, när HV skriver om det bryr jag mig inte annars.

Skrev i "Seriösa rykten" men kan dra det här också. Kaberles namn dök upp för någon månad sedan och det var väl egentligen perfect match. HV kunde inte plocka in någon innan november pga artistkontrakt och Kaberle ville avvakta NHL. Så som jag förstod det så var/är man överens men han hade möjligheten till NHL innan ett visst datum som han nu nyttjade. Nu kan det vara så att det inte faller väl ut med Rangers och han kan ju bli aktuell igen.
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav hammare7 » 5 november 2014, 13:09

hammare7

Inläggav silver » 5 november 2014, 18:15

Gillar starkt att HVs PR-avdelning har blivit mycket mer aktiv det senaste året. Kul att se att Facebook/Instagram/Twitter uppdateras flera gånger i veckan där man får se vad som händer i laget :!: :D
Användarvisningsbild
silver

Inläggav hammare7 » 7 november 2014, 12:30

http://shl.se/artikel/59691/
Lite intressant statistik
hammare7

Inläggav Junior » 7 november 2014, 16:00

http://www.hockeysverige.se/2014/11/05/ ... malvakter/
En välförtjänt plats för Wesslau.

http://www.hockeysverige.se/2014/11/07/ ... -forwards/
Ridderwall får lite skönt credd.

Det finns även en lista med backar på hockeysverige, men den var inte lika intressant.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav silver » 13 november 2014, 18:21

http://numerartovertag.wordpress.com/20 ... 1-zonerna/
Intressant fakta om HV71s Corsi och zone entries & exits. Precis som skribenten påpekar så har vi en del att jobba på om vi vill gå hela vägen i år, framförallt våra backar.
Användarvisningsbild
silver

Inläggav sammeandersson » 20 november 2014, 19:39

Någon som kan förklara för mig varför Sandberg får spela PP varenda match? Tycker inte att han tillför speciellt mycket och det kändes bättre då Melin/Nilson lirade på hans position!
Stort Hv71-fan från lilla staden Kalix som ligger 7mil norr om Luleå.
Användarvisningsbild
sammeandersson

Inläggav Norrlandssupporter » 20 november 2014, 19:48

Nä. Det är djävligt märkligt. Känns som om Sampa har någon form av hållhake på AJ..
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav hammare7 » 21 november 2014, 12:46

Jere Karalahti klar för HV enligt HV71 officiella nyhetseida på facebook

Kontraktet på 2 år
http://hv71.se/artikel/60301/

Aftonbladets rubrik "SKANDALBACK KLAR FÖR SHL"
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 9896218.ab

Han är en bra back men jag tror att HV kommer få en del skit för denna värvning. Kommer bli en del smutskastning från en del från media och en hel dell från motståndare fans med tanke på hans drog historia. Men han blir nog nyttig med sin aggresiva spelstil i försvaret och sin bössa från blå i PP som vi har saknat då Sandberg inte ha någon vass bössa.
hammare7

Inläggav Diabolics » 22 november 2014, 15:08

hammare7 skrev:Han är en bra back men jag tror att HV kommer få en del skit för denna värvning. Kommer bli en del smutskastning från en del från media och en hel dell från motståndare fans med tanke på hans drog historia.

Mindre skit än om vi värvat Jan Huokko.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Las Rayas Azules » 22 november 2014, 18:26

Diabolics skrev:
hammare7 skrev:Han är en bra back men jag tror att HV kommer få en del skit för denna värvning. Kommer bli en del smutskastning från en del från media och en hel dell från motståndare fans med tanke på hans drog historia.

Eller Ched Evans.
Las Rayas Azules

Inläggav Macce » 22 november 2014, 18:31

Las Rayas Azules skrev:
Diabolics skrev:

Eller Ched Evans.

Tur att han spelar fotboll ;)
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav silver » 23 november 2014, 01:41

Hur tror ni backparen kommer att se ut när Karalahti kommer? Simon Karlsson siktar ju även på comeback efter juluppehållet, så vi har ju en mängd backar att välja emellan. Emil Johansson spelar ju redan med J20 igen, så han kommer nog stanna där och få hoppa in om vi får skador/sjukdomar. Kommer någon att lånas ut? Den som drabbas värst av detta tror jag är Williamsson och det är synd eftersom att han har tagit ett riktigt stort kliv denna säsongen. Eidstedt/Pilut kanske blir nerskickade till J20 de också i några matcher? Ska bli intressant att se hur tränarstaben kommer att hantera detta.
Användarvisningsbild
silver

Inläggav Fraeset » 23 november 2014, 13:28

Nu är jag ingen expert, men jag anser att de borde ta bort Eidstedt om någon. Han är väl rätt stabil för att vara en så pass orutinerad back ändå, men som han spelade igår så känner åtminstone jag att han har en del att lära. De utvisningar han tar skulle vara rätt lätta att undvika känns det som, och det har ju hänt innan. Han kanske skulle bli förpassad till att spela lite mindre åtminstone.

Håller ni med eller är jag ute och cyklar?

Btw, är det nån som vet varför Emil Johansson helt plötsligt inte får spela? Han har väl knappt gjort en dålig match? Behövdes han helt enkelt mer i J20?
Användarvisningsbild
Fraeset

Inläggav Norrlandssupporter » 23 november 2014, 13:36

Fraeset skrev:Nu är jag ingen expert, men jag anser att de borde ta bort Eidstedt om någon. Han är väl rätt stabil för att vara en så pass orutinerad back ändå, men som han spelade igår så känner åtminstone jag att han har en del att lära. De utvisningar han tar skulle vara rätt lätta att undvika känns det som, och det har ju hänt innan. Han kanske skulle bli förpassad till att spela lite mindre åtminstone.

Btw, är det nån som vet varför Emil Johansson helt plötsligt inte får spela? Han har väl knappt gjort en dålig match? Behövdes han helt enkelt mer i J20?

Helt enig. Eidstedt tar många gånger korkade beslut. Men som ung och orutinerad fysisk back, får man räkna med det.

Vet ej angående Johansson. J20 har inte rosat marknaden precis, så visst han kanske behövs mer där.

För tillfället är han sjuk/skadad iaf. Andra matchen i rad han är borta,
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav Fraeset » 23 november 2014, 13:42

Jo det är sant. Men han lär nog bli lite petad fortsättningsvis om han inte slutar upp med de lite korkade besluten, såvida inte Karalahti tar ännu mer korkade beslut :P

Ah okej, kan vara en kombination av de båda sakerna då med andra ord, när det kommer till Emil Johansson.
Användarvisningsbild
Fraeset

Inläggav hammare7 » 23 november 2014, 14:23

Norrlandssupporter skrev:
Fraeset skrev:Nu är jag ingen expert, men jag anser att de borde ta bort Eidstedt om någon. Han är väl rätt stabil för att vara en så pass orutinerad back ändå, men som han spelade igår så känner åtminstone jag att han har en del att lära. De utvisningar han tar skulle vara rätt lätta att undvika känns det som, och det har ju hänt innan. Han kanske skulle bli förpassad till att spela lite mindre åtminstone.

Helt enig. Eidstedt tar många gånger korkade beslut. Men som ung och orutinerad fysisk back, får man räkna med det.

Vet ej angående Johansson. J20 har inte rosat marknaden precis, så visst han kanske behövs mer där.

För tillfället är han sjuk/skadad iaf. Andra matchen i rad han är borta,

Eidstedt blev ju petad efter första igår och Williamsson tog hans plats. Nu när Karalahti är klar så tycker jag man skall köra Eidstedt som 7 back och Williamsson utanför laget. Eidstedt behöver rutin och öva på sin skridsko skicklighet i spelvändningar då han har det svårt att hänga med ibland. Men han är relativt plaseringssäker och stor och hyffsat rejäl framför mål
hammare7

Inläggav Junior » 23 november 2014, 16:13

Frågan är om man inte ska köra Williamsson som 7:e back i HV och låna ut Eidstedt ett tag till HA. Jag ser det tyvärr som tveksamt att Williamsson är kvar i HV nästa säsong som det ser ut just nu. Om inte Kolan eller någon annan försvinner till typ KHL. Är det inte bättre då att låta Eidstedt få mer istid eftersom han bör vara en del av HVs framtid?

edit: Det är ju bara Pettan, Eidstedt och Williamsson som har utgående kontrakt av backarna. Så det står mellan Eidstedt och Williamsson.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Razz » 24 november 2014, 09:11

hammare7 skrev:
Eidstedt blev ju petad efter första igår och Williamsson tog hans plats. Nu när Karalahti är klar så tycker jag man skall köra Eidstedt som 7 back och Williamsson utanför laget. Eidstedt behöver rutin och öva på sin skridsko skicklighet i spelvändningar då han har det svårt att hänga med ibland. Men han är relativt plaseringssäker och stor och hyffsat rejäl framför mål

Eidstedt blir knappast bättre av att vara 7:e back och få 0 min speltid. Bättre att låna ut honom till HA alt låta honom lira J20 och använda JW som 7:e.
Senast redigerad av Razz 24 november 2014, 12:42, redigerad totalt 1 gång.
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav hammare7 » 24 november 2014, 11:36

Pilut anmäld till disciplinnämnden för skallning
http://play.shl.se/video/10619944/

Svårt att se ifall skallningen är medveten elr inte men om den är medveten så blir han nog borta 2-3 matcher
hammare7

Inläggav tommy1985a » 24 november 2014, 18:47

http://www.expressen.se/sport/sportfeed ... efter-1-7/

Snacka om jobbigt att gå igenom där som hockeyspelare. Så jävla dåligt av supportrarna också att bete sig sådär. Visst man kanske inte är världens bästa supporter heller men man buar inte ut sitt lag efter en storförlust när uppenbarligen även spelarna är riktigt besvikna. Känns omänskligt på nåt sätt. Då är det bättre att sitta och skriva på forumet och diskutera lösningar på problemen istället. I arenan ska man stötta laget. Chansen att dom taggar till nästa match är nog mycket mer rimlig då än om man blir utbuad av sina fans. Varför ska jag spela för dom här Idiotfansen kan jag tänka mig att en del tänker.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav topsy » 30 november 2014, 16:28

Lite intressant statistik när det gäller HV mot de fyra högst placerade lagen i tabellen (SAIK, FHC, LHC & DIF) kontra de fyra längst ner (LIF, MODO, LHF & FBK)

TOPPEN
GP: 10. W: 7. OT: 2. L: 1. 32 - 21. +11. 23p. 2,3 ppg

BOTTEN
GP: 10. W: 2. OT: 4. L: 4. 21 - 22 -1. 13p 1,3 ppg

Känns som HV är bäst när man möter topplag och matcherna "gäller nåt" eller vad man ska säga.. Kommer därför bli livsfarliga i slutspelet i år tror jag.. Som AJ sa så kommer inget lag slå oss i bäst av sju, tror jag stenhårt på..
topsy

Inläggav Sir Ward » 8 december 2014, 23:20

Calle Ridderwall liksom André Petersson, David Ullström och Martin Thörnberg är uttagna till Channel One Cup som liras i Prag och i Sotji märkligt nog. Räcker väl med Prag. Vacker stad och fina minnen från VM-92. Galen resa med bra resultat och en stor höjdpunkt.
Startade klacken i finalen mot Finland där Tommy Söderström vinkade åt oss 8-)
Turneringen spelas 18-21 december.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Haard » 13 december 2014, 13:06

Hoppas detta är rätt tråd att publicera detta ämnet i. Läst att JPs Göran Bäckström kritiserat HVs ungdomsverksamhet, följt med ett svar från HVs GM. Har tyvärr inte Plus så kan inte läsa hela artiklarna, någon som har och kan förmedla vad som står??

http://ift.tt/1BuUfvN

http://ift.tt/1yM27L3

Tack!
De ä bar' å åk!
Haard

Inläggav RJ--92 » 13 december 2014, 13:23

Haard skrev:Hoppas detta är rätt tråd att publicera detta ämnet i. Läst att JPs Göran Bäckström kritiserat HVs ungdomsverksamhet, följt med ett svar från HVs GM. Har tyvärr inte Plus så kan inte läsa hela artiklarna, någon som har och kan förmedla vad som står??

http://ift.tt/1BuUfvN

http://ift.tt/1yM27L3

Tack!

Det är helt gratis att bli plusmedlem så alla kan läsa det om man bara vill ta sig tiden att bli medlem förstås :)
RJ--92

Inläggav frippe-borås » 14 december 2014, 00:46

Tyvärr tror jag han har en poäng i detta då Hv sällan får upp en som dominerar som SAIK får hela tiden.
Blir bara en i mängden eller så sticker de för tidigt till NHL och blir AHL spelare!

Den största just nu är Hjalmsson men sen då??
Thörngren är väl den i Hv som jag ser kan bli en riktigt bra spelare men med de förutsättningar Hv byggt och gjort så borde vi få fram spelare med mer skills och snipers eller är ungdomarna för lata för egen träning idag?
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

FöregåendeNästa

Återgå till HV71