Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn
shitkicker skrev:Sett i efterhand så är det mycket konstigt att Morgan Johansson inte ens väljer att ringa på 1-0 eftersom det är solklart att pucken är blockerad. Surt.

NightWalker skrev:Fantastiskt att Morgan Johansson kan se att pucken inte är blockerad när den ligger under Ersberg och en Luleå-spelare måste slå på målvakten för att pucken ska kunna gå in. Men jag är inte förvånad, Morgan Johansson är ett skämt och har en tendens att döma mot HV71.
Sedan, någon frågade varför han inte ringde och det enkla svaret är att man inte får ringa på det. Man får ringa på följande situationer:Man får alltså inte ringa för att kolla om pucken är blockerad eller inte.
- Pucken över mållinjen.
- Pucken i mål innan målburen blivit flyttad.
- Pucken i mål innan eller efter speltiden i perioden utgått.
- Pucken dirigerad i mål med hand eller sparkad i mål.
- Pucken reflekteras i mål av en funktionär.
- Pucken spelas i mål med hög klubba ovanför målribban av en anfallande spelare.
- Fastställa den korrekta tiden på den officiella klockan, förutsatt att matchtiden visas i videomåldomarens monitor.
Hursom, det är inte det målet som avgör. Andreas Johansson har rätt när han säger att gör man inte mer än ett mål så kan man inte förvänta sig att vinna matcher. Riktigt surt då man gjorde en väldigt bra match och var det bättre laget, men man mötte en målvakt som verkligen stod på huvudet. Daniel Larsson gjorde det för oss också vissa matcher, men det var riktigt skönt att han inte fick hålla nollan iallafall.
Fortsätter man spela såhär på bortaplan så kommer man börja plocka poäng.

Rex0z skrev:Logiken i att man får slå på målvakten för att få in pucken men inte ha 2cm skridskoskena i målgården är för mig ett mysterium.
aimstar skrev:Rex0z skrev:Logiken i att man får slå på målvakten för att få in pucken men inte ha 2cm skridskoskena i målgården är för mig ett mysterium.
Eller att det, om nu Arto har rätt, är "solklar slashing" om man touchar målvaktsklubban, men helt ok att slå med full kraft på benskydden. Men det är väl tur det händer lite såna här grejer med så man har något att diskutera!

NightWalker skrev:Fantastiskt att Morgan Johansson kan se att pucken inte är blockerad när den ligger under Ersberg och en Luleå-spelare måste slå på målvakten för att pucken ska kunna gå in. Men jag är inte förvånad, Morgan Johansson är ett skämt och har en tendens att döma mot HV71.
Sedan, någon frågade varför han inte ringde och det enkla svaret är att man inte får ringa på det. Man får ringa på följande situationer:Man får alltså inte ringa för att kolla om pucken är blockerad eller inte.
- Pucken över mållinjen.
- Pucken i mål innan målburen blivit flyttad.
- Pucken i mål innan eller efter speltiden i perioden utgått.
- Pucken dirigerad i mål med hand eller sparkad i mål.
- Pucken reflekteras i mål av en funktionär.
- Pucken spelas i mål med hög klubba ovanför målribban av en anfallande spelare.
- Fastställa den korrekta tiden på den officiella klockan, förutsatt att matchtiden visas i videomåldomarens monitor.
Hursom, det är inte det målet som avgör. Andreas Johansson har rätt när han säger att gör man inte mer än ett mål så kan man inte förvänta sig att vinna matcher. Riktigt surt då man gjorde en väldigt bra match och var det bättre laget, men man mötte en målvakt som verkligen stod på huvudet. Daniel Larsson gjorde det för oss också vissa matcher, men det var riktigt skönt att han inte fick hålla nollan iallafall.
Fortsätter man spela såhär på bortaplan så kommer man börja plocka poäng.

hammare7 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/hv71/article19645554.ab
Ingen går säker i HV:s bås
Kungkeno skrev:Ni vet vad jag skrivit om Ridderwall.. det var tyvärr du får köpa grisen i säcken och chansa. Varken HV71 eller Calle är nöjda. Han kan bli den första som försvinner från klubben. Tyvärr.
sir Ward skrev:Kungkeno skrev:Ni vet vad jag skrivit om Ridderwall.. det var tyvärr du får köpa grisen i säcken och chansa. Varken HV71 eller Calle är nöjda. Han kan bli den första som försvinner från klubben. Tyvärr.
Så HV är missnöjd med Calle Ridderwall och det grundar du från TVLäste du inte mitt PM nyligen?
Till övriga. Finns ingen sanning alls i detta - tvärtom. HV:s ledning är mycket nöjda och ser
en stor potential i Ridderwall.
Macce skrev:sir Ward skrev:Kungkeno skrev:Ni vet vad jag skrivit om Ridderwall.. det var tyvärr du får köpa grisen i säcken och chansa. Varken HV71 eller Calle är nöjda. Han kan bli den första som försvinner från klubben. Tyvärr.
Så HV är missnöjd med Calle Ridderwall och det grundar du från TVLäste du inte mitt PM nyligen?
Till övriga. Finns ingen sanning alls i detta - tvärtom. HV:s ledning är mycket nöjda och ser
Mycket prat från Keno...f-n Ridderwall nätade ju ikväll, Andreas är nog nöjd med det.
sir Ward skrev:Kungkeno skrev:Ni vet vad jag skrivit om Ridderwall.. det var tyvärr du får köpa grisen i säcken och chansa. Varken HV71 eller Calle är nöjda. Han kan bli den första som försvinner från klubben. Tyvärr.
Macce skrev:sir Ward skrev:Kungkeno skrev:Ni vet vad jag skrivit om Ridderwall.. det var tyvärr du får köpa grisen i säcken och chansa. Varken HV71 eller Calle är nöjda. Han kan bli den första som försvinner från klubben. Tyvärr.
Mycket prat från Keno...f-n Ridderwall nätade ju ikväll, Andreas är nog nöjd med det.
sir Ward skrev:Tycker att ateisten förtydligar matchen väldigt bra. Mycket bra inlägg förövrigt.
Kanske t.om med i JP-femman. Ska snacka med Göran. Heja Sirius.
sqz skrev:Om jag inte missuppfattat det så tror jag inte det stämmer. SHL har egna regler vad gäller videobedömning:
Videobedömning kan inte begäras av domaren i följande situationer:
a. Puck passerat mållinjen före avblåsning eller inte
b. Puck som dirigerats in i mål med någon del av kroppen annat än hand eller skridsko
c. Spelare åker in i målvakten förutom om pucken glidit in i mål
d. Pucken är förd bakåt vid en “360 snurr” under ett straffslag eller vid straffslagsavgörande.
e. Spelare i målområdet när pucken skjuts in i mål
f. Flyttad målbur under ett straffslag eller vid straffslagsavgörande
Både domarna i arenan och måldomarna i situationsrummet kan påkalla en bedömning enligt samma regelverk som tidigare. Ytterligare en ny del är att domarna kommer att ha en TV-skärm i speakerbåset som de kan se bilderna på i samband med att de kontaktar situationsrummet. Situationer som kan granskas är följande:
- Puck över linjen
- Flyttad målbur
- Hög klubba
- Spark
- Pucken i mål med handen
- Puck på domare in i mål
- Puck över linjen i samband med period- eller matchslut
- Spelare i målgården
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster