Tråden om Andreas Johansson

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om Andreas Johansson

Inläggav lejacques » 18 september 2014, 22:16

Lägg till ödmjuk på den där listan.

Nu är det ju i slutändan resultaten som räknas. Men sett till inledningen av säsongen är AJ den tränare jag gillat bäst sedan Pelle Mårts dagar. Faktiskt.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Diabolics » 18 september 2014, 22:31

lejacques skrev:Lägg till ödmjuk på den där listan.

Nu är det ju i slutändan resultaten som räknas. Men sett till inledningen av säsongen är AJ den tränare jag gillat bäst sedan Pelle Mårts dagar. Faktiskt.

ja, han är minst lika bra som uffe D, eller hur lejacques? ;)

kul att vi tycker lika för en ggns skull :!:
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav lejacques » 18 september 2014, 22:39

Haha. UD... Hua!

Tummen upp för det!
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Junior » 18 september 2014, 23:11

Det som Wikegård tar upp i hur han agerar i situationer är det bara stämma in i.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav PapaEmeritus » 18 september 2014, 23:22

Det jag är mest imponerad över är att han har fått HV att se ut som och agera som ett lag igen. Respekt.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Norrlandssupporter » 21 september 2014, 17:25

http://play.shl.se/video/10330726/

Är det yin och yang som möts i presskonferensen?
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav EMILNB » 15 oktober 2014, 14:18

Andreas ser ur som Åke Svanstedt på hemsidan :-)
Användarvisningsbild
EMILNB

Inläggav ateisten » 8 november 2014, 17:36

Jag var inte emot att AJ kom hit i början, men är ändå positivt överraskad hur han visat sig som ledare och inspiratör.

http://www.jnytt.se/da-far-han-aka-och- ... annanstans
...15.48 LINDBOOOM AVGÖR!!! :D
Användarvisningsbild
ateisten

Inläggav Maidensoldier » 8 november 2014, 18:01

Får väldigt bra känsla när jag ser honom, precis min typ som jag vill ha som tränare. Trodde jag inte riktigt innan, förmodligen beroende på att man tänkte honom som fbkare..
Maidensoldier

Inläggav Norrlandssupporter » 9 november 2014, 15:32

ateisten skrev:Jag var inte emot att AJ kom hit i början, men är ändå positivt överraskad hur han visat sig som ledare och inspiratör.

http://www.jnytt.se/da-far-han-aka-och- ... annanstans

Väldigt intressant, synd på den malplacerade snubben som intervjuar.
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav Maidensoldier » 20 november 2014, 14:16

Just kollat på senaste HVTV och jag får så bra vibbar när Andreas pratar som jag kanske aldrig fått någon gång av en tränare förut. Känns verkligen som att han är bra, pratar om rätt saker och han har härlig vilja och inställning. Bra att han nämner PP, han har helt rätt om det med. Men upp till bevis nu!
Maidensoldier

Inläggav Nick » 6 december 2014, 02:27

Fantastiskt de är att se AJ på senaste pkn i Växjö.. när han pratar om tacklingen på Brithén och slår sin tomma Pet flaska mot låret samtidigt som ögonen är helt svarta.. Snacka om att killen har temperament.han försöker liksom hålla sig lugn. Men de går bara inte. Helt underbart.

Trodde aldrig jag skulle säga dessa orden om denna kille.. men faan va jag älskar Andreas Johansson..
Nick

Inläggav FirstSwitch » 11 december 2014, 11:58

Intressant podcast av Wikegård med AJ, pratar om hur rekryteringen gick till och bland annat om Kevin Fiala och diverse annat. Finns att lyssna på acast.
FirstSwitch

Inläggav Nick » 11 december 2014, 15:59

Får inte länken att fungera. Nån som har nåt tips?
Nick

Inläggav Henning » 11 december 2014, 16:04

Nick skrev:Får inte länken att fungera. Nån som har nåt tips?

Vilken länk? Menar du casten med Wikegård?
Gå till www.acast.com och sök på wikegård.
Verkar bara funka i Internet Explorer för mig dock eftersom dom har osäkert material på en säker sida (https). Får en fråga om jag vill visa det i IE men inte i Chrome.
Henning

Inläggav hammare7 » 11 december 2014, 16:35

Henning skrev:
Nick skrev:Får inte länken att fungera. Nån som har nåt tips?

Vilken länk? Menar du casten med Wikegård?
Gå till http://www.acast.com och sök på wikegård.
Verkar bara funka i Internet Explorer för mig dock eftersom dom har osäkert material på en säker sida (https). Får en fråga om jag vill visa det i IE men inte i Chrome.

Funkar om du söker i Itunes
hammare7

Inläggav Nick » 11 december 2014, 18:44

Kör genom min telefon.. funkar tyvärr inte att öppna länken. Kör ju Android så funkar inte i iTunes heller. Jaja får testa med datorn.
Nick

Inläggav FirstSwitch » 12 december 2014, 12:26

Nick skrev:Kör genom min telefon.. funkar tyvärr inte att öppna länken. Kör ju Android så funkar inte i iTunes heller. Jaja får testa med datorn.

jag lyssnade via min Android telefon med acast appen.
FirstSwitch

Inläggav ateisten » 12 december 2014, 15:46

Rätt av Andreas att sätta ned foten, det såg riktigt bedrövligt mellan åt igår mot Färjestad. Vart var passionen liksom..!?
AJ håller på bli en favorit hos mig, med hans hårda men ändå ödmjuka och ärliga svar. Tycker han gör klockrena analyser efter varje match. Han har växt i mina ögon sen dag ett som huvudtränare och tror banne mig han klarar av att få truppen på rätt väg igen. Attityd och pondus har han i överflöd och det är dags att truppen tar sitt ansvar att anamma samma.
Även om några spelare saknas så ska inte attityden försvinna, punkt. Passion och 100% är den enda rätta vägen för att nå till AJ:s måtto som ledare: Spelaren ska uppnå sin fulla potential.
Upp till spelarna nu..

Klapp på ryggen AJ!
...15.48 LINDBOOOM AVGÖR!!! :D
Användarvisningsbild
ateisten

Inläggav Diabolics » 20 december 2014, 21:20

wikegård vänder och vrider på AJ:

http://wikegard.blogg.tv4.se/page/157/

sitter å lyssnar nu.... 5 min in

.... mkt bra skit asså! .... 18 min nu... Kevin
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Sir Ward » 22 december 2014, 23:46

Detta inlägg kan bli säsongens inlägg och betänk att det är skrivet 21 augusti. Har ju fullkomligt rätt dessutom och har någon en invändning? Doktor kny borde adlas. Lord kny :D

Ahh, äntligen har psykologen inom mig fått chansen att vakna till liv! Detta är en ganska komplicerad topic - så därför kommer jag enbart att hålla mig till en grundlig nivå så att ni allihopa får en ärlig chans att hänga med. (Anser absolut inte att ni är dumma på något vis - men detta är nått som jag verkligen gör varje dag flera timmar om dagen, så sitter inne på en hel del smarrig info!)

Jag vill börja med att säga att jag är Positiv till AJ rent generellt och gillar hans koncept och syn på hårt jobb med en stor portion seriositet! MEN! Inslaget i all-acess gjorde mig aningen orolig. Varför?

Jo, Sub-kommunikationerna var inkongurenta! Sub-kommunikation är något fantastiskt! Ni kanske tror att era ord är viktigast? (något som vi i vår logiska västvärld ofta anser - we need more ZEN). Men, detta kan inte vara mera än fel. Vi människor har endast hanterat förmågan att kommunicerar med avancerade typer av språk under en bråkdel av vår totala levnadstid på denna vackra planet! Det finns flera vetenskapliga rapporter som pekar på att orden endast utgör mellan 2-10 % av de vi verkligen kommunicerar mellan varandra. Tonen i vår röst står för mellan 45-55 % och vårt kroppspråk 35-53 %. Kortfattat: Det viktiga är inte VAD vi säger utan HUR vi säger det.

Andreas Johansson står enligt mig för tydlighet, rakhet och är inte "rädd" för att ta upp plats i ett rum. Men i inslaget kändes han nervös. Hans ögonkontakt kändes relativt svag och hans röst var väldigt tyst (allt är givetvis i förhållande till det jag sett tidigare i inslag där han varit ass. tränare i andra lag).

Nu kan det finnas flera anledningar; hans första år som huvudtränare i SHL. Media är på plats och filmar direkt från omklädningsrummet. Han kan haft en dålig dag etc etc. Men det hela gav mig en funderare. Förhoppningsvis löser Andreas det - när en har kommit in lite mer i det hela. Men inslaget gjorde mig inte lika övertygad som jag var tidigare! Så upp till bevis Andreas, upp till bevis! :D
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav kungaron » 15 februari 2015, 09:33

kungaron

Inläggav hammare7 » 15 februari 2015, 10:44

kungaron skrev:http://www.expressen.se/sport/kronikorer/magnus-nystrom/nystrom-kan-skalla-bort-sig-fran-jobbet/

Såna här rykten dyker alltid upp när de går dåligt men de kan förklaras varför HV spelarna inte vill spela hockey för stunden
hammare7

Inläggav Henning » 15 februari 2015, 11:57

kungaron skrev:http://www.expressen.se/sport/kronikorer/magnus-nystrom/nystrom-kan-skalla-bort-sig-fran-jobbet/

Tycker det är kloka ord från Nyström. Vi fans är otroligt frustrerade och det visar sig inte minst i matchtrådarna där avstängningarna stigit i höjden sista veckan. Har själv skrivit ett inlägg i HV tråden om att bänka vissa spelare. Då kanske det är lätt att förstå att samma frustration finns i laget, ledningen och inte minst hos AJ.

Nu är det dags att andas och ta några steg tillbaka. Hitta grunderna. Hitta det som gjorde att vi hade ett närmast makalöst BP i början av säsongen. Hitta det som gjorde att spelarna var redo att ta dom där extra skären för att vara före motståndaren i en vändning, både defensivt och offensivt.

Hittar vi tillbaka till det, till tryggheten, så är vi farliga i år. Men vi måste hitta dit på bara några få omgångar.
Henning

Inläggav #22 Bemersten » 15 februari 2015, 12:12

hammare7 skrev:

Såna här rykten dyker alltid upp när de går dåligt men de kan förklaras varför HV spelarna inte vill spela hockey för stunden

Sjukt isf.Proffesionella vuxna välbetalda personer som beter sig som småglin. Vetefan hur många hårfönar jag fått av mina chefer när ngt varit fel(av faktorer som både varit mina misstag och även andras)men jag har ändå alltid gjort mitt jobb.
Mina fiender får jag gratis, mina vänner köper jag.
Användarvisningsbild
#22 Bemersten

Inläggav Sevin » 15 februari 2015, 12:28

Det är väl bara logiskt att man omedvetet presterar sämre på jobbet om man inte mår bra där. Inget sjukt i det. Är ju knappast medvetet. Det är därför motiverande tränare, laganda, stämningen i omklädningsrummet och mentala coacher är så pass viktigt i hockeyn.
Användarvisningsbild
Sevin

Inläggav #22 Bemersten » 15 februari 2015, 12:44

Visst är det så men nu snackar vi inte att dom bara presterar sämre utan alla har ju glömt hur man spelar hockey.
Mina fiender får jag gratis, mina vänner köper jag.
Användarvisningsbild
#22 Bemersten

Inläggav Sevin » 15 februari 2015, 13:12

Dom har inte glömt hur man spelar hockey. De lagen vi möter är också några av sveriges bästa hockeylag. Är man inte på topp, så blir det stor skillnad, eftersom de andra lagen också är så bra.
Användarvisningsbild
Sevin

Inläggav Lindblad » 17 februari 2015, 13:05

Han var inte nådig mot media efter Växjö-matchen. Vissa halvdumma frågor visst, men ändå.
http://play.shl.se/video/10903540/
Lindblad

Inläggav Henning » 17 februari 2015, 13:33

Lindblad skrev:Han var inte nådig mot media efter Växjö-matchen. Vissa halvdumma frågor visst, men ändå.
http://play.shl.se/video/10903540/

Det är lite det här beteendet som gjorde att jag var rätt negativ till att ha honom som tränare från första början.

Nu är jag ändå väldig nöjd med Andreas och han har överraskat mig väldigt positivt, men sånt här måste han jobba bort.
Henning

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare