Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Ilbick skrev:Mackan går från klarhet till klarhet. Härliga känslor han visar när han står upp för Tedenby och laget! UNDERBART!
MacLobel skrev:Ilbick skrev:Mackan går från klarhet till klarhet. Härliga känslor han visar när han står upp för Tedenby och laget! UNDERBART!
Jag kan bara instämma!
Perala skrev:Undra om han får vara med i Dif truppen mot oss redan på lördag? Borde inte vara så va?

dekman skrev:Eftersom det verkar vara Mackan själv som ville lämna, så antar jag att HV inte behöver köpa ut honom eller betala lön/del av lön resten av säsongen?
"De var inte pigga att släppa Marcus i början eftersom han är en karaktär och äldre spelare. Men de förstod att det här gick inte att hålla tillbaka för Marcus ville det så mycket."
HV #24 skrev:dekman skrev:Eftersom det verkar vara Mackan själv som ville lämna, så antar jag att HV inte behöver köpa ut honom eller betala lön/del av lön resten av säsongen?
"De var inte pigga att släppa Marcus i början eftersom han är en karaktär och äldre spelare. Men de förstod att det här gick inte att hålla tillbaka för Marcus ville det så mycket."
Verkar ändå lite skumt när man läser uttalande från Dif-ordföranden i Expressen:
"En väldigt prisvärd affär"
- Det har blivit en total uppgörelse runt det här, det från domen och hur vi får ihop det med HV 71. Så totalt sett värderar jag det som en väldigt prisvärd affär. Jag kan tyvärr inte gå in på detaljer, säger Lehiste.
Han tillägger ändå med ett leende:
- Pengar vi inte betalar ut är kvar i Djurgården, eller hur? Den totala ekonomiska överenskommelsen är väldigt fördelaktig för vår del.
hammare7 skrev:HV #24 skrev:dekman skrev:Eftersom det verkar vara Mackan själv som ville lämna, så antar jag att HV inte behöver köpa ut honom eller betala lön/del av lön resten av säsongen?
Verkar ändå lite skumt när man läser uttalande från Dif-ordföranden i Expressen:
"En väldigt prisvärd affär"
- Det har blivit en total uppgörelse runt det här, det från domen och hur vi får ihop det med HV 71. Så totalt sett värderar jag det som en väldigt prisvärd affär. Jag kan tyvärr inte gå in på detaljer, säger Lehiste.
Han tillägger ändå med ett leende:
- Pengar vi inte betalar ut är kvar i Djurgården, eller hur? Den totala ekonomiska överenskommelsen är väldigt fördelaktig för vår del.
Om Hv betalara lönen/delar av lönen så kan jag förstå att DIF är nöjda. De kanske betalar 50/50? Men tror HV inte hade något val, man vill ju inte ha en spelare som ej vill vara här och kommer antagligen dra ner sitt engagemang och då är det större förlust att ha han kvar än o låta han lämna trots eventuelt nu när man fortfarande betalar en del av lönen.
Men de är bara o tacka Mackan för dessa år för den viljan han har visat och sportligheten i hans agerande. Han har alltid givit 100% och varit en förebild för de yngre, han tog lite den roll Davidsson hade ett tag som förebild i omklädningsrummet. Nilson var en stor anledning till varför William blev så bra i hv som han blev och de är lite tråkigt att han inte fortsatte i HV säsongen ut för jag tror han skulle bli viktig i slutspelet. Nu saknar vi en ledare i det offensiva spelet och Brithen får dra ett större lass, hoppas någon ny kan ta hans plats som ledare i forwardssidan. Backsidan har vi redan ledare som Campoli och Karalahti.
Tror att sandberg kan bli en ledare bland forwards så småningom.
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster