Omgång 2: HV71 - Linköping HC

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 2: HV71 - Linköping HC

Inläggav sahlstedt » 13 september 2014, 21:48

Asså seriöst, en ny back måste in!
Sen ska Ersberg ha första spaden! Även om Wesslau är dubbelt så stor :P
sahlstedt

Inläggav öhh » 13 september 2014, 21:52

Fan vad gött! Från 1-4 till 6-4... 1:a matchen för säsongen... Kommer behöva en deffibrilator innan mars!

Ang kungkeno etc. För fan grabbar! Vi måste ha lite takhöjd för både glädje OCH besvikelse. Detta är ju inget professionellt forum för fackmän som diskuterar cancerdiagnostik utan ett forum för vårt hockeylag som jag är övertygad om att ALLA älskar i vått och torrt! Att bara ge uttryck för glädje och bli kväst i samband med besvikelse är ingen nyttig rellation till sin älskade!
Likaväl som man kan skriva JaAAaAaaAaaaa!!! När man gillar något, så anser jag att man måste kunna yttra sina känslor när man känner den totala motsatsen, utan att bli nätmobbad för sin åsikt!

Att slitas mellan hopp och förtvivlan tillhör spelet. Om man inte gillar förtvivlan i detta forum bör man inte heller ge utrymme för hopp!

ALLA har rätt till sin åsikt i detta forum! Om det inte gillas, så, ge fan i att kommentera... Det är min åsikt...

Forza de blåe!
Användarvisningsbild
öhh

Inläggav Macce » 13 september 2014, 22:00

öhh skrev:
ALLA har rätt till sin åsikt i detta forum! Om det inte gillas, så, ge fan i att kommentera... Det är min åsikt...

Forza de blåe!

Just det öhh ;)
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav Diabolics » 13 september 2014, 22:05

chinobar skrev:
Guld skrev:SD2014

Suck, där försvann den glädjen..

precis därför som sådana inlägg som guld gör inte hör hemma på detta forum. Jag vill inte veta....... :cry:
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Herkie82 » 13 september 2014, 22:08

Fick intrycket under matchen att när Ersberg kom in så började HV spela bättre bakåt och samtidigt började LHC spela precis som HV med felpass åt alla håll :)
Herkie82

Inläggav tommy1985a » 13 september 2014, 22:15

Tedenby och Christensen hittar varandra riktigt bra. En härlig kombo vore ju om Fiala kom tillbaka och klev in i den linan :)
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Macce » 13 september 2014, 22:17

tommy1985a skrev:Tedenby och Christensen hittar varandra riktigt bra. En härlig kombo vore ju om Fiala kom tillbaka och klev in i den linan :)

Det hade varit mumma tommy :D
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav chinobar » 13 september 2014, 22:21

öhh skrev:Ang kungkeno etc. För fan grabbar! Vi måste ha lite takhöjd för både glädje OCH besvikelse. Detta är ju inget professionellt forum för fackmän som diskuterar cancerdiagnostik utan ett forum för vårt hockeylag som jag är övertygad om att ALLA älskar i vått och torrt! Att bara ge uttryck för glädje och bli kväst i samband med besvikelse är ingen nyttig rellation till sin älskade!
Likaväl som man kan skriva JaAAaAaaAaaaa!!! När man gillar något, så anser jag att man måste kunna yttra sina känslor när man känner den totala motsatsen, utan att bli nätmobbad för sin åsikt!

Att slitas mellan hopp och förtvivlan tillhör spelet. Om man inte gillar förtvivlan i detta forum bör man inte heller ge utrymme för hopp!

Forza de blåe!

Självklart är alla känslor välkomna, men allt jag efterfrågar är lite tålamod och realism, och kanske lite mindre domedagsprofetior.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav rawanduzz » 13 september 2014, 22:24

Viktig vinst. Jag får dock ändå känslan att HV blir ett mittenlag i år. Storhetstiden över och vi som följt laget ett tag får nog acceptera den nya verkligheten. Vad som helst kan ju faktiskt hända i slutspel. = )
rawanduzz

Inläggav matsqq » 13 september 2014, 22:24

Tedenby, Brithen och Christensen var nog det bästa drag Andreas gjort ! Jag efterlyste förra matchen en kedja som skulle ha dynamik och föreslog Melin istället för Tedenby, men detta vart ännu bättre ...

Tedenby lätt bäste spelare idag, men jag gillar också Emil , så säker i sitt spel vid så unga år, han kommer bli en stor spelare så småningom !
matsqq

Inläggav hammare7 » 13 september 2014, 22:25

Detta var en otrolig viktig seger, 2 raka förluster skulle sätta otrolig press på spelarna från media och oss fans att det kommer gå sämre iår än förra. Nu fick vi lite luft under vingarna och nu äre bara o jobba vidare med försvarsspelet
hammare7

Inläggav Guld » 13 september 2014, 22:36

Diabolics skrev:
chinobar skrev:

precis därför som sådana inlägg som guld gör inte hör hemma på detta forum. Jag vill inte veta....... :cry:

Ajdå. Då ber jag såklart om ursäkt. Ikväll ska alla vara glada.
Kom igen HV!
Guld

Inläggav lillskogen » 13 september 2014, 22:37

hammare7 skrev:Vad gjorde Jämtin som Melin gnälller om?

Finns på expressen
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... underlage/
lillskogen

Inläggav hokky » 13 september 2014, 22:47

Det råder inget tvivel om att vårt försvarsspel mår bättre med Ersberg i kassen. Man kan debattera om vem av honom och Wesslau som är den bästa målvakten sett till vilka skott man tar osv, det är möjligt att Wesslau skulle nå en högre räddningsprocent över en säsong även om jag själv inte tror det. Men Ersberg ger försvaret en stabilitet som ofta underskattas. Wesslaus oerhört attackerande spelstil kan virra till försvaret rejält och man vet aldrig riktigt vad man kan förvänta sig när motståndarlaget går till anfall. Med Ersberg vet man att man åtminstone oftast får ett stabilt målvaktsspel och att hans returer inte hamnar precis vart som helst.
hokky

Inläggav Diabolics » 13 september 2014, 22:56

hokky skrev:Det råder inget tvivel

Jag tycker det råder tvivel.

Vi har inte nog med datapunkter för att göra en vetig analys.

Ersbergs klubbhantering vid 1-4 va sådär....
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav karl120 » 13 september 2014, 23:03

Diabolics skrev:

Klart han var tvungen att gå på den pucken när våra backar går upp i rök
Användarvisningsbild
karl120

Inläggav Diabolics » 13 september 2014, 23:13

hahahhaha, tedengud i intervjun :lol: :lol: :lol:

liknar mer una-bombaren i sätt å stil :D
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Macce » 13 september 2014, 23:19

Diabolics skrev:hahahhaha, tedengud i intervjun :lol: :lol: :lol:

liknar mer una-bombaren i sätt å stil :D

:lol: :lol:
Stefan Liv #1

vinna enkelt i tre raka.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav lillskogen » 13 september 2014, 23:28

skön läsning och lite video
http://www.shl.se/shl-arena/38866/
lillskogen

Inläggav FirstSwitch » 13 september 2014, 23:46

Skönt för grabbarna i laget med en vinst, förhoppningsvis ger det med sig lite mer självförtroende och stärker laget. Grymt oxå att vända 1-4 till 6-4. Bra att spelare som ridderwall och Christensen får producera, sånt är jäkla viktig. Tycker ändå det finns väldigt mycket att skruva på både i offensiven som defensiven, att släppa till såna kontringar och ytor får ju inte bara hända som vi gav lhc. Måste bli bättre med att sätta blad blad mot blad och sätta mer tidspress på spelare med puck.
Emil Johansson och även Berglund tyckte jag gjorde en bra match bland våra backar.
Dock har Eidstedt för stora problem med att hänga med tyvärr.
För övrigt så märkte jag att Melin måste lära sig och ta kortare byten, han hade väldiga bekymmer med backcheckingen, skönt dock att även han fick måla.
FirstSwitch

Inläggav Herkie82 » 13 september 2014, 23:48

Diabolics skrev:

Njaooooo vad kunde han gjort bättre? han dök efter pucken och försökte, är ju inte hans fel att backarna inte håller rent framför målet?

Han kunde säkert gjort bättre men jag ser det inte riktigt som hans fel att det blev mål där.
Herkie82

Inläggav Macce » 13 september 2014, 23:50

Roger Melin:
Jag tycker bland annat (Andreas) Jämtin kastar och filmar till sig en utvisning. Tråkigt att vi tappar initiativet på sådana skitutvisningar, men det är som det är. Domaren har dömt.

Precis Roger, domaren dömer :roll: ;)
Stefan Liv #1

vinna enkelt i tre raka.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav Lux » 14 september 2014, 01:56

chinobar skrev:

Hoppas verkligen HV vinner guld i vår så att du får något att glädjas över. Unnar verkligen dig något positivt så att du och dina "kamrater" slipper vara så otroligt missnöjda i detta fantastiska land.

Sorry för OT.
Användarvisningsbild
Lux

Inläggav Jompii » 14 september 2014, 02:09

Jag kan förstå att Roger blir lite förbannad och går lite bärsärk direkt efter matchen men med tanke på hur pass mycket rutin han har så borde han ha agerat bättre än vad han gjorde. Roger gnällde lite väl mycket vilket får han att framstå som en gnällspik.
Jag håller dock med honom att ett antal av utvisningarna, på båda hållen, var riktigt tveksamma. Christensen's höga klubba var t.ex ganska petig. Han tuchar baksidan av LHC-spelaren's hjälm väldigt lätt. Även utvisningen som Jämtin lyckades få med sig (den Roger var "lite" missnöjd med) var otroligt billig. Domarna hade ju inte direkt någon stjärnshow idag...
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Guld » 14 september 2014, 09:17

Inför säsongen har jag varit skeptisk till vår "överbelastning" på målvaktssidan. Två förstemålvakter.
Igår såg vi vad det kan innebära, om vi använder resurserna rätt.

Ingen oro öht, istället skapas trygghet och laget kan börja jaga ikapp.
Vilket vapen. Det kan bära långt!
Guld

Inläggav slew » 14 september 2014, 13:45

Grymt underhållande match där de första tio minuterna av hopp vände till fullständig förtvivlan vid 1-4 i aktern. En del av fansen (?) gick hem. Jag satt kvar, grät inombords och försökte minnas vändningen 7-2 till 7-8 borta mot AIK för att åtminstone återfå hoppet.
Ett målvaktsbyte, bra timat matchstraff, dödligt PP och en jävla karaktär senare visade hela HV det längsta av mittenfingrarna till alla de supportrar som gått hem efter första.
Jag vet att det kommer bli en tuff säsong, men med denna karaktären i laget kommer många av 50/50-matcherna väga över till vår fördel.

Till sist, lite för tidigt för statistik, MEN att två av lagets minsta spelare, Tedenby och Sandberg, skuggar Mattias Karlsson i interna tacklingsligan säger något om inställningen i laget. Såg även att Eidstedt som jag sagt inte övertygat mig, har +2 och har inte varit med om baklängesmål i spel 5-5. Fortsätt så!
slew

Inläggav ncap71 » 14 september 2014, 14:35

slew skrev:Till sist, lite för tidigt för statistik, MEN att två av lagets minsta spelare, Tedenby och Sandberg, skuggar Mattias Karlsson i interna tacklingsligan säger något om inställningen i laget. Såg även att Eidstedt som jag sagt inte övertygat mig, har +2 och har inte varit med om baklängesmål i spel 5-5. Fortsätt så!

Bra inlägg slew, statistik säger inte allt men en hel del. Det gör att vi får en helhet i bedömningen av våra spelare. Fortsätt så!

Förhoppningsvis så har lite nervknutar nu släppt. Att vända ett underläge på 3 mål är starkt hur det än sker. Kommer betyda mycket framöver som det känns. Försvaret behöver en riktigt ledare på isen innan det stabiliserar sig. Fram till dess tycker jag att vi kör på anfall är bästa försvar :) .
ncap71

Inläggav bag » 14 september 2014, 15:02

Guld
SD2014

chinobar

Diabolics

Guld
Ajdå. Då ber jag såklart om ursäkt. Ikväll ska alla vara glada.
Kom igen HV!

Visst passar inte politiska inlägg in här men jag vill också passa på att ge en känga till de som uppmanar till firande med alkohol i tid och otid. I min värld hänger INTE alkohol och idrott ihop. Men det är ju allmänt accepterat och ingen som knystar om. Ska tillägga att jag inte är helnykterist men tycker att det behövs lite debatt kring detta ämne. Många som är intresserade av idrott har problem med alkohol.

Sorry för off topic.
Vad gör Wallinheimos morsa?! HON BAKAR DÅLIGA BULLAR, DÅLIGA BULLAR, DÅLIGA BULLAR
Användarvisningsbild
bag

Inläggav NightWalker » 14 september 2014, 15:26

Det blev en trevlig vistelse i Kinnarps Arena igår.
Att se Tedenby i sitt första byte sätta in en klockren och hård tackling som fick en klart större LHC-back på fall var fantastiskt att se. Killarna kom ut taggade och man borde tagit ledningen.
Att man inte viker ner sig utan fortsätter trumma på känns bra. Förra säsongen hade man en tendens att lägga sig ner och halvt dö när det började gå tungt.

Överlag är jag väldigt nöjd med matchen, men spelet i egen zon behöver fixas till.
Sedan, Emil Johansson - det måste stå fel. Han kan inte ha fyllt 18 år i år. Han spelar med ett sådant lugn. Han kommer kunna gå riktigt långt och förtjänar just nu varenda sekund han spelar.

Matchstraffet var det inget att snacka om och vi får se hur lång avstängning det blir. Jag skulle tippa på 2+1.

Slutligen, såg att vissa ansåg att målet var tveksamt bortdömt. Jämtin är inne i målgården och skymmer målvakten. Det är ganska solklart att man stör målvakten då man skymmer honom. Men trots den motgången fortsatte man köra på och gjorde mål i samma 5-mot-3-spel. Hängde aldrig med huvudena, var riktigt skönt att se!
NightWalker

Inläggav Calle2 » 14 september 2014, 20:13

En av de skönaste segrar jag sett. Fantastisk prestation som går att bygga vidare på.

Alla inklusive ledarstaben som hittade bra kedjekombinationer är värda beröm men måste nämna Emil Johansson som jag tycker gör en helt grym match med tanke på sina förutsättningar. Backade inte en mm.

Och skitkul att läsa kommentarerna från början av matchen... :D
Calle2

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 Matcherna