CarlTheMan skrev:dekman skrev:Nu är det bekräftat av SAIK också.
Ännu en i raden av spelare som väljer andra klubbar framför HV. Man kanske borde ha vant sig nu, men det gör lika ont varje gång. Varumärket HV71 har verkligen tappat i attraktionskraft de senaste åren.
Vem står först på reservlistan för centrar, för jag antar att Zackrisson var prioritet ett?
Jag förstår vad du menar, men håller inte riktigt med ang attraktionskraft.
Frölunda och Skellefteå är dom lagen som har fått en hajp för att dom utvecklar spelare och visat alla att dom kan forsla dom vidare till bättre ligor. Detta är tydligen viktigare för många spelare i dagsläget framför stora pengar (om nu HV har erbjudit det). HV71 har tidigare öppnat upp sin skattekistan framför ögonen på många spelare och ingen har tackat nej, tills nu då.
Janmark, Fantenberg, Zackrisson alla dom vill spela i antingen NHL eller KHL och dessa två klubbar har visat vägen att så kan det bli om man väljer deras klubb. HV71 har inte detta skyltfönster i dagsläget, föreningen behöver tänka om om dom vill va med att slåss om spetskvalité. Det behövs reklamera i större skala att dom också utvecklar spelare, sen att visa det. Attraktionen bör finns där, vi behöver göra en eller några starka säsonger och förbättra inriktningen ang utveckling.
Surt med
Zackrisson såklart, en attraktion.
Kom ihåg att Skellefteå är svenska mästare med många miljoner att spendera, så jäkla lätt är det inte längre att "få allt vad man pekar på" för HV71.
Sen kan det va andra faktorer som spelar in.
Ingen som tänkt på att
Hult kanske inte säger dom saker spelarna/agenterna vill höra, han är ju trots allt en "rookie" som aldrig varit sportchef tidigare. T ex Värvningen av
Ridderwall ser jag mer av en förtjänst av
Thörnberg än att han blev övertalad av HV. Jag hoppas att
Hult var rätt val för HV, än är jag inte övertygad.
En sak har man iaf fattat är att sillyseason kommer bli lååång i år..