Silly Season 14/15 - Seriösa Rykten

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly Season 14/15 - Seriösa Rykten

Inläggav Tidux » 8 juli 2014, 01:52

JohanB skrev:Calle Ridderwall klar enligt en säker källa till MrMadhawk.

Länk: http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... ar-for-hv/

Har absolut ingen koll på honom så jag kan varken säga bu eller bä, hoppas det blir bra iaf!

2st inlägg innan skriver att han är klar, trippelposta känns onödigt.
Tidux

Inläggav JohanB » 8 juli 2014, 02:12

Tidux skrev:
JohanB skrev:Calle Ridderwall klar enligt en säker källa till MrMadhawk.

Länk: http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... ar-for-hv/

Har absolut ingen koll på honom så jag kan varken säga bu eller bä, hoppas det blir bra iaf!

2st inlägg innan skriver att han är klar, trippelposta känns onödigt.

Hade inte uppdaterat sidan så såg tyvärr inte era inlägg. Ber om ursäkt om det var så himla jobbigt då, och till nästa gång kan du ju slänga med länken så folk slipper leta reda på den själv ;)
Alltid saknad, aldrig glömd ! #1
Användarvisningsbild
JohanB

Inläggav Norrlandssupporter » 8 juli 2014, 08:29

Vart är vår liga på väg? Huggsexa om Calle Ridderwall. Han lär gotta sig rejält IAF.
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav lejacques » 8 juli 2014, 09:16

Bra värvning, som ni påpekar, i en liga som är totalt urvattnad på profiler. Känns dock som en liten chansning, och inte den där givna förstekedjespelaren som HV söker - vi vet ju faktiskt inte hur Ridderwall fungerar i svensk hockey.

Dock ser jag mycket hellre den här typen av "chansvärvningar", dvs svenska och europeiska spelare som vi vet presterat på internationell nivå, än trötta transatlantvärvningar som Gagnon, Sterling och Holzapfel.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Simon » 8 juli 2014, 09:17

Håller med i ditt resonemang där Norrland. Är Calle Ridderwall tänkt som 1 utav de 3 st spelare som ska gå in som spets i HV71 så måste utbudet vara katastrof ute på spelarmarknaden numera. Vilket är farligt för alla lag, jag sågar inte spelaren Calle Ridderwall utan blir mer konfunderad över hur framtiden ser ut egentligen.
Jag glömmer dig aldrig Stefan - 1. Liv
Användarvisningsbild
Simon

Inläggav Dovahkiin » 8 juli 2014, 11:40

Riddan är en spelare som alltid kör 110% i alla lägen. Behöver få in lite attityd i HV71. Tycker det är ett bra nyförvärv och tror absolut han kan göra 25-30p. Tror han kommer bli en publikfavorit.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav hammare7 » 8 juli 2014, 13:20

Jag är försiktigt positiv till Ridderwall. Jag tror han kommer göra ett bra jobb i HV och tror han är lite underskattad ibland dupportrar i Sverige. Hoppas nu den sista forwardsplatsen blir en playmaker center som kan bygga upp ett spel, det är det ända jag saknar i HV nu.
hammare7

Inläggav hausmanis » 8 juli 2014, 16:16

go spelare att ha i Hv. Men som ersättare till Rajala känns det som ett rejält nerköp hoppas jag har fel. Personligen tycker jag vi behöver få in en riktigt målfarlig center om ridddrwall är klar
hausmanis

Inläggav Regnet » 8 juli 2014, 16:55

Poängkung i DEL 2012-13 kan ju aldrig va dåligt. Verkar gjort skapligt med poäng i KHL också.

Tror att det är en riktigt bra värvning med tanke på hur det ser ut idag. Hoppas det blir bekräftat snart också bara
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav hammare7 » 8 juli 2014, 17:39

Regnet skrev:Poängkung i DEL 2012-13 kan ju aldrig va dåligt. Verkar gjort skapligt med poäng i KHL också.

Tror att det är en riktigt bra värvning med tanke på hur det ser ut idag. Hoppas det blir bekräftat snart också bara

Jag tror Brithén-Christenssen-Ridderwall kan bli en farlig 1 formation kommande säsong om nu Ridderwall är klar.
hammare7

Inläggav Razz » 13 juli 2014, 16:39

Är relativt säker på att vi jagar en finsk back (som jag nämnde i silly-tråden för någon dag sedan) och min spontana gissning är att den backen är Mikko Mäenpää.
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav Macce » 13 juli 2014, 17:12

Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav dashen » 16 juli 2014, 00:50

Fiala skrev kontrakt men blir utlånad iaf 1 år till hv.

http://www.webbsporten.se/hockey-nyhete ... 232718.htm
dashen

Inläggav Sir Ward » 22 juli 2014, 00:28

Återigen!
Raderat mängder av OT och varningar/bann utdelade.

Skärpning nu för fan och ta diskussionen på rätt tråd för allas trevnad.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav lejacques » 25 juli 2014, 18:32

Alltså. Förstår frustrationen. Men kan vi inte ta det i HV-tråden istället. Inte länge sen Sir Ward rensade i tråden. Får falska förhoppningar så fort man ser att det skrivits något nytt här.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Kungkeno » 31 juli 2014, 10:18

Panikvärvning klar på 1 månads tryout. Nån okänd spelare vid namn Frisk. Låter sjukt i mina öron. Varför inte ta upp en egen back om det nu är så panikartat? Känns som det blöder redan nu. Medans alla värvar står HV71 och väntar och väntar... Hade det vart år 2004 hade det funkat. Då kom spelarna till oss. Dom hängde på Stillmans dörr. Idag är det tvärtom. Hult och grabbarna måste sluta sitta "coola" i båten. Agera nu.
Användarvisningsbild
Kungkeno

Inläggav Pingumannen » 31 juli 2014, 11:02

Kungkeno skrev:Panikvärvning klar på 1 månads tryout. Nån okänd spelare vid namn Frisk. Låter sjukt i mina öron. Varför inte ta upp en egen back om det nu är så panikartat? Känns som det blöder redan nu. Medans alla värvar står HV71 och väntar och väntar... Hade det vart år 2004 hade det funkat. Då kom spelarna till oss. Dom hängde på Stillmans dörr. Idag är det tvärtom. Hult och grabbarna måste sluta sitta "coola" i båten. Agera nu.

h
Panikvärvning? Herregud... Dom bra spelarna kommer! Att du ens jämför 2004 med 2014. Det är ju inte ens samma sak längre, marknaden har ändrats mycket sedan dess och dom bra värvningarna kommer allt senare nuförtiden. Hult och gubbarna sitter verkligen inte lugna i båten och väntar ut, dom jobbar för fullt med att värva exakt rätt spelare som ska lyfta laget iår. Eller vill du ha 3 floppvärvningar igen som lämnar under säsongen för att man inte scoutade tillräckligt rätt? Sen finns det självklart dom spelarna som tackar nej, men det beror också på att HV71 inte är en toppklubb längre och då får man jobba extra hårt.

Sen om du läser texten så är det inte bara Campoli och Pilut som kommer saknas, Hult säger; "Dessutom har vi initialt små frågetecken på några av backarna". Med andra ord handlar det om fler backar som kommer vara borta. Man kan inte bara plocka upp juniorer när det är mycket skador. Då är det väl bättre att man plockar upp 1-2juniorer på backsidan och sen tar in en back som Frisk på tryout, en Andreas som har hel del rutin och har haft ganska bra +/- genom åren. Det kommer också vara en ny lite större och förhoppningsvis bättre turnering iår (CHL) och där finns det mycket pengar i potten och då är det viktigt att ha en bred trupp.

Sen tror jag inte han kommer vara kvar efter 1 månad, men bättre att ge honom en chans och kolla vad han går för.
Användarvisningsbild
Pingumannen

Inläggav fansedanfödseln » 31 juli 2014, 11:45

Sen håller ju inte argumentet med att "vänta på exakt rätt spelare". Samma visa förra året när Gagnon plockades in som sista spjutspets och pusselbit. Det finns ingen garanti på någon spelare. Själv hade jag hellre sett att man tog in ett namn tidigare som direkt nappade på att spela i HV71. Det här med att vänta på en spelare som väntar på ett KHL-kontrakt en bit in i augusti - hur sugen är en sån kille på en lägre lön och sämre spelkvalité i ett avdankat SHL? Jämför det med ert eget arbetsliv, så förstår ni nog. Det GÅR att pricka rätt ändå, men tyvärr ligger nog det nog i människans natur att lyckas ställa om siktet på en handvändning och topprestera på annat håll.
fansedanfödseln

Inläggav Herkie82 » 31 juli 2014, 11:56

En try-out är precis vad det låter som. Jag vart lätt irreterad i morse när jag satte kaffet i halsen men efter att ha sansat mig några hekton så ser jag inte riktigt det farliga. Campoli, Pilut och Berglund är borta vad jag vet nu i början och då kan det vara bra att ta in en kille som kan avlasta lite granna.

Vem är då Andreas Frisk? jadu jag har inte en aning men jag tycker hans statistik de senaste åren i allsvenskan varit helt ok och hans år i AIK var väll inte kasst iallafall. Kan han tillföra något? Ja det kan han i mina ögon, han avlastar de ordinarie backarna nu i början så att vi slipper slita ut dem i förtid. Bör han få stanna? Upp till han själv att bevisa.
Herkie82

Inläggav kallebanan » 31 juli 2014, 13:10

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10613 denna tysk ryktas till hv! Gjorde bra med poäng i khl förra säsongen
kallebanan

Inläggav Razz » 31 juli 2014, 13:39

Att vi plockar in Frisk på ett 1-månadskontrakt känns varken bu eller bä. Han ska träna med oss augusti ut och har väldigt svårt att se att han skulle vara kvar längre än så. Jag hoppas dock inte att detta hindrar oss ifrån att spela Emil Johansson i träningsmatcherna. Han är redo för det och skulle gynnas av att matchas lite mot seniorer. Enligt mig en bättre och mer komplett back är Pilut (som dock har den offensiva uppsidan som Emil saknar).

Edit:

Razz skrev:Om ni inte har något att göra kan ni leta runt på EP efter en utländsk center och en finne. Gissar på att finnen är back.

Felix Schutz passar ju in på "utländsk center". Backen tror jag fortfarande är Mäenpää.
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav hammare7 » 31 juli 2014, 22:08

hammare7

Inläggav Kallesgranne » 6 augusti 2014, 14:12

Intervju med Tedenby. Ett beslut väntas komma snart och HV känns som ett hett alternativ.

http://www.jonkopingsposten.se/artikel/ ... -initiativ
#vijävlabarakör
Kallesgranne

Inläggav Sir Ward » 7 augusti 2014, 23:54

OT raderat
// Mod
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Podde » 8 augusti 2014, 09:09

Podde

Inläggav Pingumannen » 8 augusti 2014, 11:00

Håll tråden till SERIÖSA RYKTEN!

1 forward till ska in. Inte 3!

Till ämnet:

Nylander är en bra värvning, men dock stannar han till största sannolikhet bara 1 säsong. Vill helst ha en man kan bygga ett lag kring.
Användarvisningsbild
Pingumannen

Inläggav Pingumannen » 14 augusti 2014, 09:52

Bekräftat att Hv71 vill ha Zackrisson, också att man för en dialog med Laine och Tedenby.

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... ackrisson/

Men enligt sportbladet är Zackrisson klar för Skellefteå...
Användarvisningsbild
Pingumannen

Inläggav dekman » 14 augusti 2014, 11:33

Pingumannen skrev:Bekräftat att Hv71 vill ha Zackrisson, också att man för en dialog med Laine och Tedenby.

Nu är det bekräftat av SAIK också.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav CarlTheMan » 14 augusti 2014, 11:38

dekman skrev:
Pingumannen skrev:Bekräftat att Hv71 vill ha Zackrisson, också att man för en dialog med Laine och Tedenby.

Ännu en i raden av spelare som väljer andra klubbar framför HV. Man kanske borde ha vant sig nu, men det gör lika ont varje gång. Varumärket HV71 har verkligen tappat i attraktionskraft de senaste åren.

Vem står först på reservlistan för centrar, för jag antar att Zackrisson var prioritet ett?
CarlTheMan

Inläggav ateisten » 14 augusti 2014, 12:51

CarlTheMan skrev:
dekman skrev:

Ännu en i raden av spelare som väljer andra klubbar framför HV. Man kanske borde ha vant sig nu, men det gör lika ont varje gång. Varumärket HV71 har verkligen tappat i attraktionskraft de senaste åren.

Vem står först på reservlistan för centrar, för jag antar att Zackrisson var prioritet ett?

Jag förstår vad du menar, men håller inte riktigt med ang attraktionskraft.
Frölunda och Skellefteå är dom lagen som har fått en hajp för att dom utvecklar spelare och visat alla att dom kan forsla dom vidare till bättre ligor. Detta är tydligen viktigare för många spelare i dagsläget framför stora pengar (om nu HV har erbjudit det). HV71 har tidigare öppnat upp sin skattekistan framför ögonen på många spelare och ingen har tackat nej, tills nu då.
Janmark, Fantenberg, Zackrisson alla dom vill spela i antingen NHL eller KHL och dessa två klubbar har visat vägen att så kan det bli om man väljer deras klubb. HV71 har inte detta skyltfönster i dagsläget, föreningen behöver tänka om om dom vill va med att slåss om spetskvalité. Det behövs reklamera i större skala att dom också utvecklar spelare, sen att visa det. Attraktionen bör finns där, vi behöver göra en eller några starka säsonger och förbättra inriktningen ang utveckling.

Surt med Zackrisson såklart, en attraktion.
Kom ihåg att Skellefteå är svenska mästare med många miljoner att spendera, så jäkla lätt är det inte längre att "få allt vad man pekar på" för HV71.

Sen kan det va andra faktorer som spelar in.
Ingen som tänkt på att Hult kanske inte säger dom saker spelarna/agenterna vill höra, han är ju trots allt en "rookie" som aldrig varit sportchef tidigare. T ex Värvningen av Ridderwall ser jag mer av en förtjänst av Thörnberg än att han blev övertalad av HV. Jag hoppas att Hult var rätt val för HV, än är jag inte övertygad.

En sak har man iaf fattat är att sillyseason kommer bli lååång i år..
Senast redigerad av ateisten 14 augusti 2014, 13:34, redigerad totalt 2 gånger.
...15.48 LINDBOOOM AVGÖR!!! :D
Användarvisningsbild
ateisten

FöregåendeNästa

Återgå till HV71