Tråden om: CHL!

Här kan vi diskutera all annan hockey; Elitserien, Allsvenskan, NHL, AHL, KHL etc.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: EHT: 2012/2013

Inläggav mrcadaza » 9 februari 2013, 11:43

Säger det igen. Lägg genast ner skiten. :!:
Herregud totalt oinspirerat och totalt utan anledning.
Räknar dagar nu innan ES börjar igen.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav ateisten » 9 februari 2013, 23:28

Wesslau inkallad till OHG efter Gustavssons skada, han kommer att stå mot Finland imorgon.
...15.48 LINDBOOOM AVGÖR!!! :D
Användarvisningsbild
ateisten

Inläggav Sir Ward » 10 februari 2013, 22:07

Sverige-Tjeckien 0-2, Sverige-Ryssland 1-4, Sverige-Finland 2-5 på hemmaplan.
Oerhörd svag insats men tror på ett stort lyft från NHL spelarna både spel och publikintresse
när VM spelas i maj i Stockholm.

Dubbla guld inom kort 8-) :D
Användarvisningsbild
Sir Ward

Tråden om: CHL!

Inläggav wess » 11 december 2013, 17:39

Tycker att det är en bra idé, och bra att vinnarna ska vara med.
Men känns lite lamt att alla klubbar som är delägare är direktkvalificerade, är det "CHAMPIONS Hockey Leauge" så ska det bara vara de lagen som är bäst för att det ska bli trovärdigt tycker jag.
wess

Re: CHL - Vad tror ni om det?

Inläggav Bordshockeypampen » 12 december 2013, 09:52

Hela konceptet är ju skapat av klubbarna som arrangerade European Trophy, så viss legitimitet kan det väl vara att de får fortsätta vara med i turneringen. Sen tillkommer Champinjoner och gruppserieettor från de deltagande ligorna, vilket gör att namnet inte är helt missvisande. I Champions League i andra sporter är det ju heller inte bara varje lands mästare som deltar. Oftast är deltagande visserligen enbart baserat på sportsliga framgångar föregående år, men i basketbollens Euroleague är det i princip samma upplägg som CHL.

Jag gillar internationell klubbhockey, och hoppas att det kan bli lite intresse bland folk för turneringen så att den blir kvar några år.

Om CHL inte lyckas är risken att KHL tar hand om de bästa lagen och de bästa spelarna. De har ju redan köpt Jokerit, och är på jakt efter tyska och schweiziska lag. Och då lär väl nivån sjunka i de nationella ligorna i central- och nordeuropa.
Användarvisningsbild
Bordshockeypampen

Inläggav dekman » 27 februari 2014, 12:05

SVT kommer iaf att sända!

Under tre säsonger – säsongen 2014/15, 2015/16 och 2016/17 – har SVT rättigheter till den nya internationella hockeyligan.
Europamästaren koras i SVT

Turneringen startar i augusti 2014 och SVT kommer att direktsända flertalet av de svenska lagens matcher. Europamästaren för klubblag koras i SVT när finalen avgörs den 4 februari 2015.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav FirstSwitch » 27 februari 2014, 14:37

Väldigt oväntat att SVT sänder :shock: men bra!
FirstSwitch

Inläggav chinobar » 27 februari 2014, 15:59

Fan vad härligt att höra Härenstam kommentera hockey igen!
Synd på de lallarna de kommer ha i studiosnacket, men det kan man ju zappa bort :)
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Re: Tråden om: CHL!

Inläggav FirstSwitch » 2 maj 2014, 13:54

Lite oväntat men ett brittisk hockeylag (Nottingham Panthers) kommer delta i CHL, klart är oxå Sönderjuske Vojens (Danmark), Vålerenga (Norge), Briancon Diables Rouge (Frankrike).
Grupplottningen sker den 13 maj, då de 44 lagen (däribland HV71) ska lottas in i 11 grupper.
FirstSwitch

Inläggav Jompii » 3 maj 2014, 02:11

Underbart! Ju mer länder som deltar desto bättre/roligare, enligt mig.
Jag ser hellre en CHL-match mot Nottingham Panthers än mot t.ex Luleå eller något annat svenskt lag.
Det blir alltså 4 lag i varje grupp. Min drömgrupp ser ut enligt följande:

HV71
ZSC Lions
Eisbären Berlin
Nottingham Panthers
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Bordshockeypampen » 6 maj 2014, 11:43

FirstSwitch skrev:Grupplottningen sker den 13 maj, då de 44 lagen (däribland HV71) ska lottas in i 11 grupper.

Det är presentation av seedning m.m. som sker 13 maj. Själva lottningen är 21 maj.

Sen kan man ju undra varför nån moderator har flätat in en massa inlägg om landslagsturneringen Euro Hockey Tour här ihop med dem om klubblagstävlingarna European Trophy och CHL.
Användarvisningsbild
Bordshockeypampen

Inläggav chinobar » 6 maj 2014, 14:47

Bordshockeypampen skrev:Sen kan man ju undra varför nån moderator har flätat in en massa inlägg om landslagsturneringen Euro Hockey Tour här ihop med dem om klubblagstävlingarna European Trophy och CHL.

Kolla datumen.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Bordshockeypampen » 7 maj 2014, 16:55

chinobar skrev:
Bordshockeypampen skrev:Sen kan man ju undra varför nån moderator har flätat in en massa inlägg om landslagsturneringen Euro Hockey Tour här ihop med dem om klubblagstävlingarna European Trophy och CHL.

Kolla datumen.

Jag har kollat datumen. Förstår fortfarande inte varför inlägg om en landslagsturnering ligger i tråden som heter "Tråden om: CHL!". Väldigt off-topic. (Precis som det här inlägget)
Användarvisningsbild
Bordshockeypampen

Inläggav NightWalker » 7 maj 2014, 20:05

Bordshockeypampen skrev:
chinobar skrev:

Kolla datumen.

Jag har kollat datumen. Förstår fortfarande inte varför inlägg om en landslagsturnering ligger i tråden som heter "Tråden om: CHL!". Väldigt off-topic. (Precis som det här inlägget)

Gå tillbaka till första sidan så ser du att tråden har bytt namn under tiden.
Från början handlade den om Euro Hockey Tour. :)
NightWalker

Inläggav FirstSwitch » 7 maj 2014, 23:04

NightWalker skrev:Gå tillbaka till första sidan så ser du att tråden har bytt namn under tiden.

ne, det har bara skett ett missförstånd av nån admin när han flätat ihop trådar. EHT ska ju naturligtvis inte vara i denna tråden som handlar om ET/CHL.
FirstSwitch

Inläggav NightWalker » 8 maj 2014, 13:43

FirstSwitch skrev:
NightWalker skrev:Gå tillbaka till första sidan så ser du att tråden har bytt namn under tiden.

ne, det har bara skett ett missförstånd av nån admin när han flätat ihop trådar. EHT ska ju naturligtvis inte vara i denna tråden som handlar om ET/CHL.

Aah, ja troligtvis.
Jaja, sorry för OT.
Angående CHL, vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till det. Jag var allmänt emot European Trophy (inte försäsongen, men själva slutspelet) och vet inte riktigt vad man ska tycka om CHL. Får se efter säsongen som kommer, men jag är tveksam.
NightWalker

Inläggav Herkie82 » 13 maj 2014, 19:20

Tycker CHL och ET har varit rätt roligt de gånger jag sett dem. inte för att det är en bländande hockey i augusti när varenda liga i hela europa är rostig men jag tycker det är roligt att se bra lag från andra ligor, se lag man aldrig sett och spelare man aldrig sett tidigare.
Herkie82

Inläggav Bordshockeypampen » 13 maj 2014, 20:57

De har uppdaterat CHLs webbplats nu, och har bland annat med seedningsgrupperna inför lottningen nästa onsdag.

HV hamnar på grund av tabellplaceringen i sämsta seedningsgruppen, och har därför ingen chans att möta lagen från de lite mer "exotiska" ligorna i gruppspelet.

HV kommer att lottas mot tre av följande motståndare:

Finland
(1) Kärpät
(1) Tappara
(2) Lukko
(2) SaiPa
(3) JYP
(3) HIFK

Tjeckien
(1) Zlín
(1) Sparta Prag
(2) Oceláři Třinec
(3) Pardubice
(3) Vítkovice
(3) Bílí Tygři Liberec

Schweiz
(1) ZSC Lions
(2) Fribourg-Gottéron
(2) Kloten Flyers
(3) Genève-Servette
(3) SC Bern

Tyskland
(1) Ingolstadt
(1) Hamburg Freezers
(2) Krefeld Pinguine
(2) Kölner Haie
(3) Adler Mannheim
(3) Eisbären Berlin

Italien
(1) HCB Südtirol

Österrike
(1) Red Bull Salzburg
(2) Villach SV
(3) Vienna Capitals
Användarvisningsbild
Bordshockeypampen

Inläggav Bordshockeypampen » 19 maj 2014, 22:24

Vienna Capitals och Pardubice verkar ha fått tre designalternativ var till sina CHL-tröjor.
https://www.facebook.com/viennacapitals
http://www.hcpce.cz/clanek.asp?id=6189
Man kan gissa att HV har samma alternativ att välja på, fast med andra färger.
Senast redigerad av Bordshockeypampen 20 maj 2014, 07:45, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Bordshockeypampen

Inläggav ateisten » 20 maj 2014, 00:04

Bordshockeypampen skrev:Vinna Capitals och Pardubice verkar ha fått tre designalternativ var till sina CHL-tröjor.
https://www.facebook.com/viennacapitals
http://www.hcpce.cz/clanek.asp?id=6189
Man kan gissa att HV har samma alternativ att välja på, fast med andra färger.

Varför den gråa färgen på ena armen? Det kan väl inte menas att alla lag ska ha den?? Ser hemsk ut iaf..

Utöver det så hoppas jag att CHL-loggan bara är provisorisk. Det ser ut som att en 7-åring gjort den i "paint" typ.
Om man nu har satsat så många miljoner för denna turnering och att den ska fortsätta för all framtid (förhoppningsvis) så borde man väl kunna lägga lite mer pengar inklusive lite omtanke på designen. Om man nu kan få ett konstverk till skivomslag för 5000kr så visar detta mig att de inte lagt ett öre. Nej usch..
Färgerna borde först och främst va mer neutrala så loggan "smälter" in i de flestas matchställ, för HV:s del så kommer rött nu beblandas med vår blåa och personligen så avskyr jag den "färgkombon".
Ingen som reagera eller är det bara jag som är nördigt petig? ;)

http://www.championshockeyleague.net/
...15.48 LINDBOOOM AVGÖR!!! :D
Användarvisningsbild
ateisten

Inläggav FirstSwitch » 20 maj 2014, 00:26

Gillar inte heller den röda CHL logotypen, Borde ju vara svart/vit logotyp, neutralt och funkar på allt.
FirstSwitch

Inläggav Bordshockeypampen » 20 maj 2014, 07:42

ateisten skrev:Varför den gråa färgen på ena armen? Det kan väl inte menas att alla lag ska ha den?? Ser hemsk ut iaf..

På Viennas sida står det något om att det gråa är reserverat för reklam. Så det blir nog inte grått i slutändan, men kanske heller inte snyggare...
Användarvisningsbild
Bordshockeypampen

Inläggav Herkie82 » 21 maj 2014, 12:41

haha lite halvsnurrigt med dragningen nu :D

länk till lottningen nedan

http://www.championshockeyleague.net/li ... n-minsk/9/
Herkie82

Inläggav Herkie82 » 21 maj 2014, 12:51

Gruppen klar

JYP
Kloten
Salzburg
HV71

Känns inte som en helt lätt grupp faktiskt. JYP vann turneringen förra året om jag minns rätt så de är bra, Kloten ställer ett bra lag på isen med gamla bekantinger som Gerber och Von Gunten. Salzburg är väll det svagaste laget i gruppen men har en riktigt vass målvakt i Bruckler och gamla Luleåbekantingen Thomas Raffl finns även med i laget.
Herkie82

Inläggav Izon » 21 maj 2014, 12:54

Herkie82 skrev:Gruppen klar

JYP
Kloten
Salzburg
HV71

Känns inte som en helt lätt grupp faktiskt. JYP vann turneringen förra året om jag minns rätt så de är bra, Kloten ställer ett bra lag på isen med gamla bekantinger som Gerber och Von Gunten. Salzburg är väll det svagaste laget i gruppen men har en riktigt vass målvakt i Bruckler och gamla Luleåbekantingen Thomas Raffl finns även med i laget.

Japp. Enligt SVTs bevakning av dragningen sade de att detta på förhand är den tuffaste gruppen. Men bara att älska utmaningen
"Det var getingar ta mig fan över hela Sverige"
Användarvisningsbild
Izon

Inläggav Jompii » 21 maj 2014, 12:56

Här är alla grupper. Har inte full koll på alla lag men det ser ut som att HV71 hamnade i den tuffaste gruppen.
Nästan alla andra grupper har ett "blåbärslag" men i Grupp I/HV71's grupp så är det enbart etablerade klubbar.

Bild
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav FirstSwitch » 21 maj 2014, 13:10

Helt klart en av de tuffaste grupperna hamnade vi i medans LHC, Luleå och Skellefteå fick drömlottningar :?

Red Bull Salzburg (EBEL)
1:a i Grundserien, Final Förlust. Hade 6 raka finaler från 2005-2011, varav 4 ggr Mästare under den tiden.

Kloten Flyers (NLA)
3:a i Grundserien och Final förlust

JYP Jyväskylä (Liiga)
5:a i Grundserien och Kvartsfinal förlust. Blev Liiga Mästare så sent som säsongen 2011-2012.
FirstSwitch

Inläggav Izon » 21 maj 2014, 13:39

Jag tycker själv att det är kul att danska, norska franska, italienska och brittiska lag får vara med.
"Det var getingar ta mig fan över hela Sverige"
Användarvisningsbild
Izon

Inläggav Jompii » 21 maj 2014, 14:52

Fick mig en liten chock när jag surfade in på Nottingham Panthers hemsida. Deras snitt publiksiffra förra säsongen var imponerande 5,259 personer. Det är t.ex i snitt med vad Växjö, AIK, Örebro, Luleå m.m hade förra säsongen.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Herkie82 » 21 maj 2014, 23:59

Jompii skrev:Fick mig en liten chock när jag surfade in på Nottingham Panthers hemsida. Deras snitt publiksiffra förra säsongen var imponerande 5,259 personer. Det är t.ex i snitt med vad Växjö, AIK, Örebro, Luleå m.m hade förra säsongen.

Coolt, jo det finns säkert en anledning till att just dom är med.
Herkie82

FöregåendeNästa

Återgå till Hockeysnack (ej HV71)