Tråden om #9 Björn Melin

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Tråden om #9 Björn Melin

Inläggav Junior » 15 april 2014, 16:09

Välkommen hem!
SM guld 21/22.
Junior

Re: Björn Melin

Inläggav kallebanan » 15 april 2014, 16:17

En rightskytt i powerplay, pp hoppas jag kommer höjas med Melin
kallebanan

Inläggav lejacques » 15 april 2014, 16:46

JAAAAA! VÄLKOMMEN HEM MELLE!
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav sammeandersson » 15 april 2014, 16:52

Efter att ha sett HVTV's intervju med Björn, kan jag inte säga annat än att detta känns rätt. Björn hade ett leende på läpparna i princip hela intervjun, och jag fick känslan utav att detta verkligen är vad han vill. Björn hör hemma i Jönköping, Björn hör hemma i Hv. Detta kommer bli bra! 8-)
Stort Hv71-fan från lilla staden Kalix som ligger 7mil norr om Luleå.
Användarvisningsbild
sammeandersson

Inläggav Macce » 15 april 2014, 16:59

Välkommen hem Björn Melin :)
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav tommy1985a » 15 april 2014, 17:11

Vällkommen hem, Björne :)
Det värmde gott i hjärtat när man kikade in på Hv71.se
Ska bli riktigt spännande att se honom i rätt tröja igen, Känns väldigt bra.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Norrlandssupporter » 15 april 2014, 17:39

Frälsaren!

Välkommen tillbaka Melle.
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav Dovahkiin » 15 april 2014, 17:53

Inte ett dugg imponerad av denna värvning. Hoppas inte han ska ersätta Rajala. Ne hade hoppats på bättre helt klart.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Blondestar » 15 april 2014, 17:58

Välkommen hem Melin! Alltid kul att få hem våra egna killar.
Hejdå allihopa! Signing off.
Blondestar

Inläggav Keskinen » 15 april 2014, 18:03

Välkommen hem Melle! Kille med hjärtat på rätt ställe och jag har en bra magkänsla. Intressant att se hur han kommer användas.

"Björn kommer att få en roll likt den han hade när HV71 vann guld 2004, då han var en rivig stark spelare som utnyttjade sin storlek och teknik, säger Ola Thorwalls, GM i HV71."

Såhär såg laget ut 2004, tyngd och hårt jobb i 3e kedjan tillsammans med två riktiga honungsgrävlingar. Samma roll nu enligt ovan nämnda citat.

Anders Huusko - Johan Davidsson - Stefan Hellkvist
Per-Åge Skrøder - Kalle Sahlstedt - Jani Hassinen
Mattias Remstam - Peter Ekelund - Björn Melin
Martin Thörnberg - Pasi Määttänen - Andreas Jämtin

Hans skott och det faktum att han skjuter från höger kommer bli väldigt användbart!
Keskinen

Inläggav Jompii » 15 april 2014, 18:37

SeleneElijah skrev:Håller han fortfarande? Antar att det är han som tar platsen som extra-forward?

Björn gjorde den gångna säsongen 19 poäng på 25 grundseriematcher i ett ruggit blekt AIK.
Så att svara på din fråga, Ja Björn håller fortfarande. Han kommer vara ovärderlig i PP och framförallt utanför isen. Björn har ju ett stort HV-hjärta vilket är lite av en bristvara i dagens läge. Det många också glömmer med Björn är att han faktiskt är en ganska stor och tung forward. 189 cm och väger 94 kg. Störst av alla forwards i laget, med marginal, och det är inte många backar som slår han (M.Karlsson/E.Eidstedt). Björn har bra bredd och kan lira i vilken kedja som helst, offensiv som defensiv. Nej jag är riktigt nöjd.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Dovahkiin » 15 april 2014, 18:47

För mig är Björn Melin en spelare som är bra 1 av 5 matcher ofta hänger med huvudet när de inte stämmer. Jag tror inte han håller så bra som kanske andra tror. Men vi får se helt enkelt.

Undrar verkligen hur man ska kunna ge tex Erik Andersson, Sebastian Strandberg, Filip Sandberg, Christoffer Törngren mfl chansen i SHL. Hv gör samma sak igen och vägrar satsa på sina unga som jag ser det speciellt om de ska in fler forwards. Jag köper inte att alla har lika stor chans att få spela och kommer aldrig göra heller. De är mest snack från tränaren.

Visst de kommer bli skador men det ska inte vara en huvudanledning till att ge dem en rejäl chans.
Senast redigerad av Dovahkiin 15 april 2014, 18:54, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav FirstSwitch » 15 april 2014, 18:52

Inget fel med lite mer HV-hjärta som förhoppningsvis kan ge han själv lite boost nu när han är tillbax, och tar han en plats i en tredjekedja så är det en helt okej värvning.
FirstSwitch

Re: Tråden om Björn Melin

Inläggav PapaEmeritus » 15 april 2014, 18:58

Välkommen tillbaka Melle!

Niklas Wikegård vill ge dig lite tändvätska inför den kommande säsongen: "Björn Melin???? Herregud HV, jag trodde ni skulle försöka jobba er ur svackan. Inte gräva er ännu djupare!!" (Källa: Twitter)
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav PapaEmeritus » 15 april 2014, 19:04

Dovahkiin skrev:
Inzaneclown skrev:Välkommen tillbaka Melle!

Niklas Wikegård vill ge dig lite tändvätska inför den kommande säsongen: "Björn Melin???? Herregud HV, jag trodde ni skulle försöka jobba er ur svackan. Inte gräva er ännu djupare!!" (Källa: Twitter)

Han har ju rätt dock.

Vi kan ta denna diskussionen igen om ett år. Kul att du dömer ut killen innan han ens spelat en match för oss än.
Fast det är väl skönare att vara negativ och kunna säga "vad var det jag sa" istället för att vara positiv och hoppas han gör en bra säsong.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav hammare7 » 15 april 2014, 19:07

Jämtin-Holzapfel-Melin är värt att testa.
Tror det kan bli en intressant formation
hammare7

Inläggav Dovahkiin » 15 april 2014, 19:09

Som jag skrev ovan. Han är en spelare som är bra 1 av 5 matcher och ofta hänger med huvudet när saker går emot honom. De är så jag även sätt han i Hv71 och aik. Han får motbevisa mig.

Visste inte att man måste hylla alla spelare Hv tar in... Jag hoppas han gör en bra säsong, men tror bara inte han är så satans bra som flera andra här tror.

Hade gärna gett Sebastian Strandberg Melins plats. Sen har Melin spelat en satans massa matcher för Hv ;-)

De Hv skulle gjort tycker jag är inte förlängt med Nilson eller värvat Melin, de två platserna skulle man satsa på egna hela vägen ut. Sen värvat superduktig center + forward om ej Rajala skulle förlänga. Men alla tycker olika och tur är väl det! Saken är dock den att man får inte tycka vad man vill här.....
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav ludvig » 15 april 2014, 20:33

Ja jisses. Ytterliggare en hemvändare som ska glida runt de sista åren i hv tröjan. Varför lägga pengar på sådant här, när vi har spelare som kan prestera på hans nivå redan i 3:e. Bekväm småskadad, dra lite i gummibandet, skratta lite på träningarna, hämta barnen på dagis, lite latte, nära till huset mm är de tankarna jag får med denna värvning. Lägg pengarna på spets i 1:a och andra femman. Spelare för 3:e och 4:e kedjan finns det hur många som helst som är både billigare och bättre. Stackars hv
ludvig

Inläggav Sir Ward » 15 april 2014, 21:00

Varmt välkommen tillbaka Björn Melin till Jönköping och framförallt Trånghalla 8-)
Mycket bra nyförvärv och återigen eloge till Fredrik Stillman och ledningen.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Mike » 15 april 2014, 21:14

Ironi!?
Hur svårt kan det ha varit att värva melin?
Han har ju velst spela här sen han kom tillbaka till sverige.

Gillar på ett sätt att melin är tillbaka, men är lite skeptisk.
Hemvändare till Hv brukar ju gå sådär.

Melin är dryga 30, har 2-3 år kvar.
Vi behöver verkligen låta våra duktiga juniorer få chansen.

Nåja, välkommen björn, hoppas du brinner för att spela för oss igen.
Mike

Inläggav Diabolics » 15 april 2014, 21:28

Välkommen hem Melin.

Nu är du HV71-spelare på riktigt igen och då håller vi tummarna att du gör en kanon-säsong!
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Grey » 15 april 2014, 22:07

Björn "Det finns ingen bättre när han är som bäst" Melin!!! :D
En stor favorit i HV för mig genom åren och jag gissar att jag är en av få som har en replika med "91 MELIN" på ryggen...
Välkommen hem och Lycka till!!!
Grey

Inläggav Bluey » 15 april 2014, 22:18

Jag tycker att Björn är en bra värvning och hoppas verkligen att han gör en kanonsäsong.

Jag håller med om idén att blanda hemvävt med invärvade spetsspelare, som många förespråkar. Men det hemvävda kan inte enbart bestå av unga spelare - då får vi ett lag bestående av juniorer och invärvade spelare utan klubbkänsla (även om det såklart finns undantag). Jag tror att laget också behöver kulturbärare likt Melin, Petrasek och Davidsson som har lång erfarenhet av klubbens verksamhet och vågar ställa krav på övriga spelare att ge järnet när de representerar "deras klubb".

Därmed menar jag inte att vi ska behålla eller "värva hem" vilka spelare som helst bara för att de är fostrade i klubben. Men Björn är både skicklig och fostrad i klubben, sådana spelare växer inte på träd och därför tycker jag att vi ska värna om dem.
Bluey

Inläggav tommy1985a » 16 april 2014, 18:36

Bluey skrev:Jag tycker att Björn är en bra värvning och hoppas verkligen att han gör en kanonsäsong.

Jag håller med om idén att blanda hemvävt med invärvade spetsspelare, som många förespråkar. Men det hemvävda kan inte enbart bestå av unga spelare - då får vi ett lag bestående av juniorer och invärvade spelare utan klubbkänsla (även om det såklart finns undantag). Jag tror att laget också behöver kulturbärare likt Melin, Petrasek och Davidsson som har lång erfarenhet av klubbens verksamhet och vågar ställa krav på övriga spelare att ge järnet när de representerar "deras klubb".

Därmed menar jag inte att vi ska behålla eller "värva hem" vilka spelare som helst bara för att de är fostrade i klubben. Men Björn är både skicklig och fostrad i klubben, sådana spelare växer inte på träd och därför tycker jag att vi ska värna om dem.

Håller helt med dig. Riktigt härligt att få hem en stor HV71-spelare, speciellt nu när Davidsson kliver av så är det skönt att ha några som väger upp det på något sätt. Wikegård sågade värvningen så jag hoppas verkligen han öser in poäng så att han tar tillbaka det. Jag tror faktiskt att han kan göra en riktigt bra säsong och vara bland dem främsta i HV71 när vi har så pass ungt oerfaret lag så lär han trycka på full gas och visa vägen. Jag glädjegissar på 38-44p för Melin nästa säsong. Kul och se hur nära eller långt ifrån man kommer.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav NightWalker » 16 april 2014, 20:27

Det känns bra att få in Melin i laget igen.
Även om han haft lite problem senaste säsongerna (både med skador men även produktion) så är det spelare som är fostrade i föreningen och som brinner för föreningen som behövs.
Ja, vi behöver fortfarande få in lite mer spets på forwardssidan (vilket kommer komma), men värvningen av Melin är en bra värvning i mina ögon. Ingen idé att döma ut honom på förhand.
NightWalker

Inläggav NevaZ » 16 april 2014, 20:56

19 poäng på 25 matcher i ett sketlag som Aik i grundserien är inte fy skam alltså. Tror stenhårt på det här :)
NevaZ

Inläggav Quila » 17 april 2014, 13:01

Välkommen hem! Du kommer göra skillnad i matcherna!
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Bluey » 28 april 2014, 23:17

Bluey

Inläggav tommy1985a » 17 juni 2014, 15:25

Inzaneclown skrev:Välkommen tillbaka Melle!

Haha. Det ska Wikegård få äta upp. :)

Gissar på att det här är anledningen till att många är emot Melin.
https://www.youtube.com/watch?v=UQSC255K-pc

Det har liksom etsat sig fast i huvudet på många. Inte mig dock, Det kommer bli kanon. Den här gången är det Melin som skickar ut Färjestad i Semi. :D
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Piloten » 17 juni 2014, 20:17

Frölunda fick Janmark. Vi fick Melin. Suck!
Piloten

Nästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare