Tråden om #4 Marcus Nilson

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om #4 Marcus Nilson

Inläggav Rex0z » 23 mars 2013, 12:58

mrcadaza skrev:Länge sedan ngn skrev om denna man och nu borde vi väl det.
Han levererade völ ok under säsongen för att totaldö under slutspelet.
Vad hände?
William i samma femma har inte rutinen och Putte Poff har väl lite mer rutin än Wille men mest har ju Mackan och då skulle han ju klivit fram och tagit tag i taktpinnen i denna femman som varit så lyckosam under säsongen men då försvinner han.
Jag är inte nöjd med hans prestation i slutspelet.

Han gjorde absolut inget godkänt slutspel, men som sagt var det inte många i HV71 som gjorde det.
W.K är ju helt ny med slutspel och visar väl lite att en säsong till i Elitserien inte vore fel för att träna upp sig för NHL.
P.C gjorde 3 mål om jag inte har helt fel och jag tycker att han ska ändå ha godkänt för sitt slutspel.
Mackan var ganska osynlig i de flesta matcherna, jag kan inte såhär på rak arm komma på att han gjorde någon speciell prestation.

Om han blir kvar så hoppas jag att han får ett bättre slutspel nästa säsong om vi kommer så långt vilket jag tror.
Användarvisningsbild
Rex0z

Inläggav Sevin » 23 mars 2013, 13:34

jag har för mig att han gjorde en riktigt bra uppåkning i match ett. men det var isåfall det enda han bidrog med. Dock tycker jag att resten av hans säsong ändå varit bra nog för att han ska undgå avgå-kritik.
Användarvisningsbild
Sevin

Inläggav JohanB » 14 september 2013, 23:20

Vet att det är en jättepetig grej men helt ärligt, Marcus stavas med ETT S i sitt efternamn, står även i trådens namn, men likväl skriver säkert hälften av alla här på forumet med TVÅ S. Som sagt en petig detalj men ändå nåt jag stör mig på, ni får ursäkta ;)
Alltid saknad, aldrig glömd ! #1
Användarvisningsbild
JohanB

Inläggav sammeandersson » 21 oktober 2013, 21:17

Är det bara jag som tycker att Mackan känts 'loj' på sistone?
Stort Hv71-fan från lilla staden Kalix som ligger 7mil norr om Luleå.
Användarvisningsbild
sammeandersson

Inläggav Pawhlen » 21 oktober 2013, 21:18

sammeandersson skrev:Är det bara jag som tycker att Mackan känts 'loj' på sistone?

Förvånad? Han var likadan i DIF 11/12
Pawhlen

Inläggav Kallesgranne » 21 oktober 2013, 21:46

sammeandersson skrev:Är det bara jag som tycker att Mackan känts 'loj' på sistone?

Han försvinner när det går fort. Hans stora ras började mot Lhc i slutspelet ifjol.
#vijävlabarakör
Kallesgranne

Inläggav Kallesgranne » 11 december 2013, 15:30

Nu är det dags att sätta "Marcus -14 Nilson" på läktaren ett tag. Han har sett trög ut sedan februari ungefär.
Ännu ett av alla lysande nyförvärv de senaste åren.
Gör om gör rätt! #varttogdenrödatrådenvägen
#vijävlabarakör
Kallesgranne

Inläggav dekman » 11 december 2013, 16:53

Kallesgranne skrev:Ännu ett av alla lysande nyförvärv de senaste åren.

34 poäng och +13 förra säsongen, fyra i interna poängligan, 6a i +/-. Vem kunde ana då att han skulle (precis som resten av laget) sjunka som en sten i år...?

Efterklokhet är ungefär bland det drygaste som finns. Jag var nöjd när han värvades, jag var också nöjd med hans första säsong. Så tänker inte falla ner i "varför värvade de honom"-träsket som många gärna kör när de sitter med ett facit.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav shitkicker » 11 december 2013, 17:18

dekman skrev:34 poäng och +13 förra säsongen, fyra i interna poängligan, 6a i +/-. Vem kunde ana då att han skulle (precis som resten av laget) sjunka som en sten i år...?

Efterklokhet är ungefär bland det drygaste som finns. Jag var nöjd när han värvades, jag var också nöjd med hans första säsong. Så tänker inte falla ner i "varför värvade de honom"-träsket som många gärna kör när de sitter med ett facit.

Jag var inte nöjd när han värvades, men blev det när han presterade som han gjorde förra året. Jag sitter inte heller och undrar varför vi värvade honom bara för att han är under isen i år. Det förändrar inte läget.

Däremot kan jag bara stilla undra varför han får så mycket speltid. Han är i princip den ende som får spela lika mycket som innan, trots hans usla statistik och värvningar av nya spelare. Strandberg var på gång ett tag. Fattar inte att man inte bytte plats på dessa permanent (eller åtminstone tills Nilson skärpt till sig).
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Kallesgranne » 11 december 2013, 20:44

dekman skrev:
Kallesgranne skrev:Ännu ett av alla lysande nyförvärv de senaste åren.

34 poäng och +13 förra säsongen, fyra i interna poängligan, 6a i +/-. Vem kunde ana då att han skulle (precis som resten av laget) sjunka som en sten i år...?

Förstår dig absolut. Men hans spel i DIF säsongen innan skrämde mig. Hans slutspel hos oss var bedrövligt. Hans säsong hittills är riktigt svag. Var skeptisk från dag ett och är det fortfarande. För den pengen han kostar vill jag ha en ledande spelare. Men jag är förövrigt jäkligt besviken på många värvningar de senaste åren. Finns inget som gör mig så besviken som att vi helt släppt den röda tråden, men det hör hemma i en annan tråd.
#vijävlabarakör
Kallesgranne

Inläggav wess » 11 december 2013, 23:44

Om denna tråd stämmer (http://hv71fans.se/forum/viewtopic.php?f=9&t=396) så gör han inte direkt möda för sin lön :(
wess

Inläggav Keskinen » 12 december 2013, 00:14

wess skrev:Om denna tråd stämmer (http://hv71fans.se/forum/viewtopic.php?f=9&t=396) så gör han inte direkt möda för sin lön :(

Han tjänar strax över 200 000/ månaden, hög lön men knappast topp i ligan. Hade han haft hälften av det hade han ändå underpresterat för tillfället ska väl tilläggas..
Keskinen

Inläggav frippe-borås » 3 januari 2014, 17:32

Tycker Nilsson ser jävligt loj o ointresserad ut match efter match!
Ändå får han spela i 1:a fiolen vilket är helt obegripligt!
Vad ger det för signaler till resten av laget och vad är det för förebild för de yngre i laget och
för juniorerna som knackar på dörren men som inte får plats!

Nej, skärpning Mackan du är värvad som "stjärnspelare" så visa mer nu!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Henning » 3 januari 2014, 17:50

Marcus förtjänade all kritik fram till jul. Men efter jul tycker jag han varit en av hvs bättre. Kämpat på bra och tagit stryk. Synd att dom inte fick lite utdelning i den kedjan, nu lär han bli bortplockad igen till förmån för rajala och vi har åter igen endast en producerande kedja.
Henning

Inläggav didotto » 10 januari 2014, 14:02

Undrar hur lönetvisten med Djurgården har påverkat Marcus. Mycket kan jag tänka mig. Han får säkert hot och annat skit riktade mot sig från mindre smarta människor. Visst, man kan inte skylla på hans dåliga spel endast pga detta, men en del kan man tänka sig. Hoppas att detta löser sig så snabbt som möjligt(februari var det va?) och att Marcus kan endast tänka på HV71.
Sprider rykten på twitter under namnet didotto1.
didotto

Inläggav magnus b » 10 januari 2014, 14:49

didotto skrev:Undrar hur lönetvisten med Djurgården har påverkat Marcus. Mycket kan jag tänka mig. Han får säkert hot och annat skit riktade mot sig från mindre smarta människor. Visst, man kan inte skylla på hans dåliga spel endast pga detta, men en del kan man tänka sig. Hoppas att detta löser sig så snabbt som möjligt(februari var det va?) och att Marcus kan endast tänka på HV71.

Jag tänkte på samma sak. Det är väldigt svårt att fokusera på 2 saker samtidigt. Tror detta skapar ett enormt energiläckage för Nilsson.
magnus b

Inläggav dekman » 10 januari 2014, 18:53

magnus b skrev:
didotto skrev:Undrar hur lönetvisten med Djurgården har påverkat Marcus. Mycket kan jag tänka mig. Han får säkert hot och annat skit riktade mot sig från mindre smarta människor. Visst, man kan inte skylla på hans dåliga spel endast pga detta, men en del kan man tänka sig. Hoppas att detta löser sig så snabbt som möjligt(februari var det va?) och att Marcus kan endast tänka på HV71.

Jag tänkte på samma sak. Det är väldigt svårt att fokusera på 2 saker samtidigt. Tror detta skapar ett enormt energiläckage för Nilsson.

Iofs så är det väl facket som lägger ner energin i att driva målet, men jag förstår hur ni tänker. Med så mycket dynga som man läst från den mindre begåvade delen av Djurgårdspubliken så gissar jag att han fått rätt mycket skit personligen. Fascinerande med alla som tycker att rättigheter och arbetsrätt tydligen inte ska gälla högbetalda idrottare. För mig spelar det ingen roll om du tjänar 1000 kr eller 10 miljoner - rätt ska vara rätt. Han ska väl inte efterskänka 50 000 kronor i månaden bara för att han har bra lön? För mig är det en självklarhet, vilket beror på att jag anser att ALLA har rätt till rättvisa...
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav shitkicker » 10 januari 2014, 21:31

dekman skrev:
magnus b skrev:

Iofs så är det väl facket som lägger ner energin i att driva målet, men jag förstår hur ni tänker. Med så mycket dynga som man läst från den mindre begåvade delen av Djurgårdspubliken så gissar jag att han fått rätt mycket skit personligen. Fascinerande med alla som tycker att rättigheter och arbetsrätt tydligen inte ska gälla högbetalda idrottare. För mig spelar det ingen roll om du tjänar 1000 kr eller 10 miljoner - rätt ska vara rätt. Han ska väl inte efterskänka 50 000 kronor i månaden bara för att han har bra lön? För mig är det en självklarhet, vilket beror på att jag anser att ALLA har rätt till rättvisa...

Själv tycker jag att det här resonemanget mest låter som ett desperat försök att ursäkta en spelare som passerat toppen för länge sen, men ponera att de skulle stämma att Nilson åker runt och funderar mer på en lönetvist med förra klubben istället för att göra sitt jobb för nuvarande klubb. Då borde väl Nilson knappast få speltid? Då borde han väl få sparken? Han gör ju i alla avseenden iallafall inte sitt jobb!
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Kenobi » 10 januari 2014, 23:00

Han har fått sina chanser tycker jag in med någon junis som åker skridskor.
Kenobi

Inläggav aimstar » 12 februari 2014, 13:37

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8347906.ab

Kanske kan detta hjälpa Nilson att fokusera mer på hockeyn nu, om det har legat och distraherat i bakgrunden? Man kan ju hoppas iaf!
aimstar

Inläggav mrcadaza » 12 februari 2014, 18:36

Mackan får mkt skit från gamla Diffare. Han söks och hängs ut ganska rejält.
Det borde skapa störningsmoment för honom för han är inte mer än människa.
Tyvärr var han helt fel spelare att ta in.
Stille tog in honom bara för att han blev tillgänglig precis som med Fernholm.
Hoppas kan man att allt släpper nu men det förefaller knappast troligt.
Han gör sina sista matcher i HV för inte får han ngn fortsättning.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Sir Ward » 12 februari 2014, 22:09

mrcadaza skrev:Mackan får mkt skit från gamla Diffare. Han söks och hängs ut ganska rejält.

Vet att du har bra koll på det läget och skönt att tvisten nu äntligen är löst.
Såg träningen idag efter ett eget mediokert ispass(kan svänga vänster, dock inte höger) med barnen och det
syntes att Marcus var på gott humör. Kul att se! Ingen is dock för #17 och #90.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Nick » 12 februari 2014, 22:38

sir Ward skrev:
mrcadaza skrev:Mackan får mkt skit från gamla Diffare. Han söks och hängs ut ganska rejält.

Vet att du har bra koll på det läget och skönt att tvisten nu äntligen är löst.
Såg träningen idag efter ett eget mediokert ispass(kan svänga vänster, dock inte höger) med barnen och det
syntes att Marcus var på gott humör. Kul att se! Ingen is dock för #17 och #90.

Jämtin? Var Jämtin på is? Varför va Rajala inte med? Lider hand av handskadan tro..
Nick

Inläggav mrcadaza » 26 februari 2014, 15:04

Ser att Mackan ska bli C i matchen nu? Några synpunkter på detta?
Personligen så tycker jag nog att William kunde fått axla den rollen.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav nocharity » 26 februari 2014, 16:40

mrcadaza skrev:Ser att Mackan ska bli C i matchen nu? Några synpunkter på detta?

Mina synpunkter är: Någon i dom "högre leden" värkar hålla Mackan högre än vi andra...
nocharity

Inläggav Lafjork » 26 februari 2014, 16:48

mrcadaza skrev:Ser att Mackan ska bli C i matchen nu? Några synpunkter på detta?

Du tycker inte att det skulle vara ologiskt att William blir kapten?
Enligt min mening så finns det en anledning till att man har assisterande kaptener, nu råkar det vara så att de andra som delar den rollen med Nilson är skadade och då ser jag det som ett logiskt steg att sätta honom som kapten tills Fantenberg är tillbaka från hjärnskakningen.
Lafjork

Inläggav chinobar » 26 februari 2014, 22:43

nocharity skrev:

Mina synpunkter är: Någon i dom "högre leden" värkar hålla Mackan högre än vi andra...

Eller kanske dom som är i omklädningsrummet och i båset varje match har bättre koll?
Men jag håller med om att Mackan inte är något kaptensämne som han spelar på isen för tillfället, men tydligen är han högt aktad i de andra platserna som man spenderar tid på i en match.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Macce » 13 mars 2014, 16:59

Verkar som om Mackan fortsätter i HV71:

http://bloggar.aftonbladet.se/hockeyblo ... nnar-i-hv/
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav Henning » 13 mars 2014, 17:36

Macce skrev:Verkar som om Mackan fortsätter i HV71:

http://bloggar.aftonbladet.se/hockeyblo ... nnar-i-hv/

Mycket lustigt om det stämmer. Han hade en ok säsong förra året, men i år har han ju varit helt under isen hela säsongen.
Och även om han kanske spelar upp sig till nästa så har jag svårt att se honom som 37-åring leverera som man ska förvänta sig av honom.
Henning

Inläggav Diabolics » 13 mars 2014, 19:08

jag gillar mackan. Han är grinig och tar i mer än vad jag tror de flesta ger honom cred för. Han har en stil som gör att han ser loj ut, lite som Krog. Det gör att folk felaktigt tror att han latar sig. Han verkar ha en viktig roll som ledare för de yngre (WK intygar) och har det nog i sig att göra det kreativa i en mindre kreativ tredjekedja alternativt som stabil ålderman bland ett par unghöns.

Betyder det att jag tycker att han skall vara kvar på bekostnad av någon annan? Det beror ju på vem den andre är.... före Liket, JAAAAA.
Före Holza? hmmmm....
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare