Omgång 36: Skellefteå AIK - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 36: Skellefteå AIK - HV71

Inläggav Cyruz » 30 december 2013, 22:18

Hoppfull skrev:Hoppas cyrus att du inte tar detta som en förolämpning,men det känns som vi fått ett lag inte en femma.

Förstår inte ens vad du menar, varför ska jag bli förolämpad? :?

Håller med tom flaska, hade vi inte varit i en denna svacka finns det inte på kartan att vi åkt hem tomhänta.
Surt med förlust men fyfan vilken insats! Alla kan hålla huvudet högt efter denna insats, fortsätter gubbarna i den här stilen klarar vi kontraktet.

Efter vinsten mot Örebro vart jag sur, efter förlusten mot SAIK känner jag mig hoppfull.
Cyruz

Inläggav stang » 30 december 2013, 22:18

Riktigt bra match idag av Hv,Bygg vidare på detta så kan det kanske bli en kul vår.
stang

Inläggav FirstSwitch » 30 december 2013, 22:19

Olsson är 100ggr bättre på interjuver än Dahlen iallefall :P
FirstSwitch

Inläggav Crazy » 30 december 2013, 22:20

JAG BLIR FAN RÄDD då jag hör vår coach prata om att säga att vi vill att alla ska få spela hit och dit och känna sig delaktiga…

DET ÄR FÖR FAN INGEN JÄVLA DAGISSKOLA vi har, det är proffs och alla ska kunna känna sig delaktiga även om de så spelar 5 min per match. Att då inte spela vår första line i pp med rajala och co för att alla ska få känna sig DELAKTIGA är ju sjukt!

Även om spelet idag såg bra ut så är detta åt skogen om man tänker så här.
Crazy

Inläggav Robert.76 » 30 december 2013, 22:20

shitkicker skrev:Örebro går mot fulltidsseger borta mot Linköping. Örebro upp på samma poäng som HV alltså. Samma Linköping som krossade HV med 7-1......

Ja, och vi slog Örebro....alla slår alla, eller vad vill du säga?
Robert.76
Moderator

Inläggav shitkicker » 30 december 2013, 22:24

Robert.76 skrev:
shitkicker skrev:Örebro går mot fulltidsseger borta mot Linköping. Örebro upp på samma poäng som HV alltså. Samma Linköping som krossade HV med 7-1......

Ja, och vi slog Örebro....alla slår alla, eller vad vill du säga?

Att Örebro spelar som ett lag, vinner på bortaplan och nu har samma poäng som HV. Det var det jag ville säga.

EDIT: Men HV gjorde ju också en bra match. Synd bara att dom förlorade.
Senast redigerad av shitkicker 30 december 2013, 22:25, redigerad totalt 1 gång.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Mike » 30 december 2013, 22:25

Faaaan.
Man får inga stilpoäng.
Dessutom kändes saik betydligt giftigare i anfalszon.

Krog?, vart är du?
Sterling?, vart är du?

Njae, blir nog inget slutspel i år, kvalserie däremot.
Vi har 2/9 med de nya tränarna, 2 poäng vi inte vart värda dessutom.
Saik körde på 50% och vann med 4-1, säger allt
Mike

Inläggav Sevin » 30 december 2013, 22:25

Men för helvete, sluta bedöm tränare efter vad dom säger till media i intervjuer! Fattar ni inte hur larvigt det är?
Användarvisningsbild
Sevin

Inläggav FirstSwitch » 30 december 2013, 22:27

Crazy skrev:JAG BLIR FAN RÄDD då jag hör vår coach prata om att säga att vi vill att alla ska få spela hit och dit och känna sig delaktiga…

DET ÄR FÖR FAN INGEN JÄVLA DAGISSKOLA vi har, det är proffs och alla ska kunna känna sig delaktiga även om de så spelar 5 min per match. Att då inte spela vår första line i pp med rajala och co för att alla ska få känna sig DELAKTIGA är ju sjukt!

Håller med, men det kommer bli ändringar på det från och med nu iallefall, Olsson sa att man kommer gjuta laget nu efter dessa tre matcher, vilka som ska spela PP/BP osv..tycker dock att vårat PP funkat hyfsat innan så varför röra till det.
FirstSwitch

Inläggav Crazy » 30 december 2013, 22:27

Klart det är larvigt men med tanke på hur mycket skit dalen fick för det han sa i media eller för att han inte utvecklade sina svar så tycker jag absolut att de nya ska ha lika mycket skit. De är inte fridlysta för att de är nya.
Crazy

Inläggav Crazy » 30 december 2013, 22:28

Jag hoppas verkligen så first...
Crazy

Inläggav Regnet » 30 december 2013, 22:33

Crazy skrev:Klart det är larvigt men med tanke på hur mycket skit dalen fick för det han sa i media eller för att han inte utvecklade sina svar så tycker jag absolut att de nya ska ha lika mycket skit. De är inte fridlysta för att de är nya.

Så för att folk larvade sig när Dahlén var tränare så borde vi larva oss minst lika mycket nu?? Bra tänkt där
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav dekman » 30 december 2013, 22:40

Mike skrev:Faaaan.
Man får inga stilpoäng.
Dessutom kändes saik betydligt giftigare i anfalszon.

Krog?, vart är du?
Sterling?, vart är du?

Njae, blir nog inget slutspel i år, kvalserie däremot.
Vi har 2/9 med de nya tränarna, 2 poäng vi inte vart värda dessutom.
Saik körde på 50% och vann med 4-1, säger allt

SAIK körde på 50%??? Okejrå. Säger du det så.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav dekman » 30 december 2013, 22:46

Crazy skrev:JAG BLIR FAN RÄDD då jag hör vår coach prata om att säga att vi vill att alla ska få spela hit och dit och känna sig delaktiga…

Handlar väl främst om att man börjar om från noll med de nya tränarna och väcka spelare som varit under isen. Får man igång spelare som Nilson, Krog, petrasek mfl så tjänar man enormt på det.

Som det har varit hitills så har man i stort sett varit beroende av en enda femma. Vad tror du är bäst för framtiden: ha en fungerande kedja, eller fyra fungerande kedjor? Det är troligen därför det kastats om lite i laget.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav chinobar » 30 december 2013, 22:46

Jag antar att du inte uppfattade att det gällde 3 matcher?
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav hausmanis » 30 december 2013, 22:48

Tråkigt med förlust men stundtals såg man ett bra hockey lag i Hv ikväll, fortsätter detta så kanske det kan hända lite saker
Synd bara att vissa som varit dåligas formkurva pekar uppåt medan Rajalas pekar neråt nu, ansvarig för båda målen ikväll imo :/
hausmanis

Inläggav Andersson711 » 30 december 2013, 22:55

Då har vi alltså två av våra viktigaste matcher på 2000-talet framför oss. Måste måste måste bli 6p mot AIK.
Sätt formationerna nu, spela specialteams med de som är menade att göra det, laborera inget mer.

Kul match idag, jävligt trist med de första målet, utan den missen hade allt kunnat hända. Kul att se Christensen, jävla trollgubbe de där. Salmela alltså. Vilken jävla klippa.
Andersson711
Moderator

Inläggav Zico » 30 december 2013, 22:56

Löjligt skrivet av dig Mike. Jag tycker det var en kanonmatch mellan två bra lag. C-More folket, en programledare, en kommentator och två experter ansåg att detta var säsongens bästa match. Rönnqvist gav 10 poäng av 10 i betyg. Men den störste experten av alla, Mike, anser att Skellefteå bara gick på halvfart. Hmmmm.

Men man tycker som man tycker och uttrycker sig som man vill.
Zico

Inläggav Nick » 30 december 2013, 22:58

Efter ikväll måste man ju vara nöjd med prestationen i alla fall.
Man åker upp o skakar skellefteå rejält o vinner skotten med 30-25 och spelar lysande hockey..
Detta med 7 man på skadelistan..

Imponerande!
Nick

Inläggav Mike » 30 december 2013, 23:07

Tyck vad ni vill.
Har svårt att se ljuset just efter 1-4.
Om saik gjort en bra match hade de inte förlorat skotten t.ex.

Som jag såg det spelade saik kontrollerat, gjorde inte mer än de behövde.
Ok, 50 % vart fel och dumt skrivet.

Hursom så tycker jag försvaret ser bättre ut, men framåt fortfarande för mycket solokörning, enligt mej.
På skadelistan är det väl bara jämtin som saknas.
Davidsson, strandberg och karlsson har jag räknat bort.

Hoppas vi undviker kvalserien.
Fast det ger ju lire klirr i kassan, om vi tar top 2 vill säga.

Längtar efter nästa säsong.
Låt ohlsson fortsätta, lyft upp mycket juniorer, spetsa finskt.

Låt ljungberg, stillman och torwalls lämna.
Ja bygg nytt helt enkelt.
Mike

Inläggav Dovahkiin » 30 december 2013, 23:11

Hv71 gör en jätte bra match. Backarna stod upp högre i banan, HV täpper mittzonen betydligt bättre och HV får ut motståndarna mer i sargerna. Inget snack om att detta var ett kliv åt rätt håll. HV71 har en plan, en plan ingen här vet ngt om. Olsson gav oss en hint dock att spelarna ska få 3 matcher på sig att visa vad de kan. Nu nästa match kommer troligen allt se lite annorlunda ut.

Uffe var ett skämt som tränare att han inte såg de uppenbara felen är sjukt, det har Olsson och Bendelin redan börjat fixa med. Men skadorna är stora efter Uffes tid och kommer ta tid att fixa.

Förstår inte gnället här från flera alls med tanke på hur många spelare Hv saknar bla så gör man match mot saik.

Sen gick inte saik på 50% sätt dom massor och de ser exakt likadant ut jämt.
Senast redigerad av Dovahkiin 30 december 2013, 23:13, redigerad totalt 2 gånger.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Eres » 30 december 2013, 23:12

Tycker inte att SAIK gick på 50% som ngn tyckte,
det är så här de brukar spela de matcher jag sett.
De har näst intill 100% passningsspel
vilket ger mottagaren mer tid, hv blandar och ger lite för mkt där ty.
Där har hv mkt att hämta.

Tur för Rajala att det inte var sista matchen för denna säsong, han kommer va supertaggad till nästa match.
Och han var ju inte heller ensam ansvarig i 1-3 målet. Hoppas bara laget kan hålla denna nivå några matcher nu är så j. trött på denna ojämnhet i spelet.
Användarvisningsbild
Eres

Inläggav Eres » 30 december 2013, 23:16

Dovahkiin skrev:Hv71 gör en jätte bra match. Backarna stod upp högre i banan, HV täpper mittzonen betydligt bättre och HV får ut motståndarna mer i sargerna. Inget snack om att detta var ett kliv åt rätt håll. HV71 har en plan, en plan ingen här vet ngt om. Olsson gav oss en hint dock att spelarna ska få 3 matcher på sig att visa vad de kan. Nu nästa match kommer troligen allt se lite annorlunda ut.

Uffe var ett skämt som tränare att han inte såg de uppenbara felen är sjukt, det har Olsson och Bendelin redan börjat fixa med. Men skadorna är stora efter Uffes tid och kommer ta tid att fixa.

Förstår inte gnället här från flera alls med tanke på hur många spelare Hv saknar bla så gör man match mot saik.

Sen gick inte saik på 50% sätt dom massor och de ser exakt likadant ut jämt.

Instämmer fullt ut, var inne på det innan i deras PP spel med så många som
3 uppställningar i samma PP.
Användarvisningsbild
Eres

Inläggav Hoppfull » 30 december 2013, 23:20

Nu verkar våra juniorer få en chans ,samtidigt Pettan och Liket, Det kan innebära att vi får ett HV som Stillman sa för ett par år sen; Ett lag där grunden är lokala spelare från HV toppat med spetsspelare utifrån ,så fansen kan identifiera sig med laget.
Hoppfull

Inläggav Zico » 30 december 2013, 23:25

Mike skrev:

Och att Skellefteå förlorar skotten kan inte bero på att HV gjorde något som var bra?????
Zico

Inläggav hausmanis » 30 december 2013, 23:36

va ju självklart många steg fram denna matchen, hoppas bara inte det beror på att det stog SAIK på tröjjorna och att man kommer göra plat matcher emot AIK nu...

Franzen värkar ju najs!
hausmanis

Inläggav Dovahkiin » 30 december 2013, 23:38

Zico skrev:
Mike skrev:

Och att Skellefteå förlorar skotten kan inte bero på att HV gjorde något som var bra?????

Vissa vet bara inte så mkt om hockey. De skriver mest utan att tänka. What can you do..
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav aimstar » 30 december 2013, 23:45

HV gör ju en kanonmatch, de som gnäller gör det ta mig fan bara just för att gnälla. 1-0 är tyvärr en bjudning av Rajala. Saiks andra och tredje mål är ren slump att puckarna går fram, samt att HV hade lätt hade kunnat göra minst ett par baljor till med samma flyt, men ligger man på en överlägsen förstaplats så har man självförtroende och det ger ofta det där lilla flytet, som jag såg det var det den enda skillnaden mellan lagen idag, HV var väl så bra som saik. Nej, som jag skrev i förra matchtråden, det bådar gott med de nya tränarna.

Sen att någon skrev att anfallsspelet är dåligt fortfarande, man har förmodligen börjat bygga bakifrån med att sätta ett bättre försvarsspel och det tycker jag man såg idag. Man lär nog jobba på anfallsspelet också när man känner att försvarsspelet sitter där det ska.
aimstar

Inläggav Crazy » 31 december 2013, 00:15

ja jag tyckte det var larvigt då och det är lika larvigt nu i så fall. Konsekvens ska man visa upp i så fall, inte såga en för att man tycker han är på ett sätt och om man nu sågar någon för dennes prestationer så ska man väl såga nästa tränare efter dennes också.
Crazy

Inläggav dekman » 31 december 2013, 01:55

Det mest intressanta med matchen var kommentatorers och experters kommentarer i cmore. Rönnqvist tyckte det såg ut på hv som man var ett topplag och inte ett bottenlag. Och i pauser och efter match var det nästan mest prat om hv och hur bra de såg ut i dagens match, det märktes på dom att de var överraskade, vilket inte är så konstigt. De flesta trodde, sett till senaste insatserna, att man skulle bli mosade idag. Inte ha skuggan av en chans.

Om detta är de nya tränarnas nya spel som börjar sätta sig så får jag lite hopp om framtiden. Tänk på att det är matcher mot betydligt sämre motstånd än SAIK man måste vinna och det ska man göra om man fortsätter så här.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 Matcherna