Tråden om: Kinnarps Arena!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om: Kinnarps Arena!

Inläggav Pawhlen » 26 juli 2013, 12:46

Vet någon om Kinnarps också drabbats av ovädret?
Pawhlen

Inläggav Robert.76 » 26 juli 2013, 13:08

Pawhlen skrev:Vet någon om Kinnarps också drabbats av ovädret?

Inte vad jag läst eller hört, är främst A6-området och Länsjukhuset Ryhov samt vissa delar av E4an där det varit kaosartat om man får tro massmedia
Robert.76
Moderator

Inläggav Dovahkiin » 30 september 2013, 22:19

Dom gör mer nytta en icke nytta. Tycker absolut de ska finnas.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Jonas » 2 oktober 2013, 08:51

Dovahkiin skrev:Dom gör mer nytta en icke nytta. Tycker absolut de ska finnas.

Skyrim-fan? :)
Jonas

Inläggav Dovahkiin » 2 oktober 2013, 10:41

Jonas skrev:
Dovahkiin skrev:Dom gör mer nytta en icke nytta. Tycker absolut de ska finnas.

Skyrim-fan? :)

Haha absolut! :D
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav bag » 30 december 2013, 00:31

Såg att de slutat sälja biljetter via ticnet?!
Vill de att vi ska vara amatörsmässiga på alla plan eller vad är det frågan om?
Vad gör Wallinheimos morsa?! HON BAKAR DÅLIGA BULLAR, DÅLIGA BULLAR, DÅLIGA BULLAR
Användarvisningsbild
bag

Inläggav Cyruz » 30 december 2013, 00:51

bag skrev:Såg att de slutat sälja biljetter via ticnet?!

Alternativt har nästan alla SHL lag valt att sälja biljetterna själva för att öka sina marginaler och samtidigt kunna sänka priserna.
Cyruz

Inläggav bag » 30 december 2013, 00:54

Det är ju iochförsig bra men frågan om det positiva överväger det negativa?
Vad gör Wallinheimos morsa?! HON BAKAR DÅLIGA BULLAR, DÅLIGA BULLAR, DÅLIGA BULLAR
Användarvisningsbild
bag

Inläggav johank » 30 december 2013, 01:43

Så länge det Går att köpa smidigt via nätet och skriva/hämta ut biljetterna lokalt så spelar det väl minder roll.
johank

Inläggav chinobar » 30 december 2013, 09:37

Vad spelar det för roll om du köper biljetterna på ticnet eller biljett.hv71.se, egentligen?
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Zico » 30 december 2013, 11:20

Jag fattar inte varför man måste klaga och hacka på precis allt, precis allt som HV gör. Är det inte själva spelet, eller spelare, eller tränare, eller sportchef, GM, styrelse, VD, kock, vaktmästare, eller till och med priset på en pizzabuffe under en match så är det nåt annat.

Nu ger sig någon på att man, precis som de flesta andra SHL-lagen gör, säljer biljetter via sin egen hemsida i stället för via ticnet!!!!!! Man häpnar över alla klagomålspåhittighet.

Jag har själv köpt biljetter via ticnet och via HVs hemsida. Att köpa via hemsidan fungerar minst lika bra som via ticnet och jag ser mer proffsighet i det sättet än jag ser det som amatörmässigt. Fan va trött man blir på allt kverulerande och klagande.
Zico

Inläggav didotto » 30 december 2013, 18:15

haha. Dagens i-landsproblem. Herregud..
Sprider rykten på twitter under namnet didotto1.
didotto

Inläggav Calle2 » 30 december 2013, 18:30

bag skrev:Såg att de slutat sälja biljetter via ticnet?!

Som sagt bara två SHL lag tror jag som har kvar ticnet. Jag undrade först också över detta men det har varit lika enkelt att köpa sina biljetter på det här sättet. Inget att oroa sig över.
Calle2

Inläggav Judas » 30 december 2013, 21:44

Ser egentligen inte något problem med att man säljer biljetterna själva men det ser ut som en femåring har gjort layouten och funktionen är inte alls lika bra som dom större bokningssidorna.
"Allt kan hända, pucken är rund...Eh...och platt!"
Torgny Bendelin
Användarvisningsbild
Judas

Inläggav chinobar » 30 december 2013, 22:49

Må så vara, men så länge den fungerar problemfritt för att boka biljetter så är det väl ingen större fara?
Det är ju inte direkt för att ticnet har en snygg layout på sidan som man handlar biljetter där.

Jag håller med dig att sidan inte alls är välgjord grafiskt sett, men skiter faktiskt i så länge den låter mig boka biljetter smidigt.

Det jag saknade var dock instruktioner, tog mig någon minut att förstå hur man valde platser.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Judas » 30 december 2013, 23:01

Det kanske funkar, men inte smidigt enligt mig. Jag ser flera brister.
Igår skulle jag beställa två biljetter till Hv-Aik. När man gått vidare med biljetter verkar det svårt att ta bort och ändra antal om man råkat trycka i fler än önskat.
Jag saknar fler betalningsalternativ och leveranssätt.
Jag köpte mobilbiljett till ET med mobilbiljett, vilket var riktigt smidigt.
För som jag förstått levereras biljetterna endast via mail som man måste skriva ut?

Men man får väl vad man betalar för antar jag och det kan hända att Ticnet tar ut orimligt högt pris för sin tjänst? Isåfall förstår jag Hv71 att man vill leverera biljetterna själva. För det är ju trots allt hockey vi vill se, inte biljetterna.
Torgny Bendelin
Användarvisningsbild
Judas

Inläggav Henning » 30 december 2013, 23:10

Judas skrev:Det kanske funkar, men inte smidigt enligt mig. Jag ser flera brister.
Igår skulle jag beställa två biljetter till Hv-Aik. När man gått vidare med biljetter verkar det svårt att ta bort och ändra antal om man råkat trycka i fler än önskat.
Jag saknar fler betalningsalternativ och leveranssätt.
Jag köpte mobilbiljett till ET med mobilbiljett, vilket var riktigt smidigt.
För som jag förstått levereras biljetterna endast via mail som man måste skriva ut?

Men man får väl vad man betalar för antar jag och det kan hända att Ticnet tar ut orimligt högt pris för sin tjänst? Isåfall förstår jag Hv71 att man vill leverera biljetterna själva. För det är ju trots allt hockey vi vill se, inte biljetterna.

Har du en smartphone så kan du visa upp mailet i mobilen så scannar dom direkt från skärmen.
Ta dock med dig utskriven biljett första gången, det är inte alltid scanners klarar av det, men oftast.
Henning

Inläggav bag » 31 december 2013, 16:03

Det var så att en kompis till mig fått ett present-kort på ticnet och då började vi prata hockey och kom fram till att hv inte säljer dom via ticnet längre. Sen undrar jag hur det kommer att fungera när det blir högt tryck på biljett-försäljning som i slutspel och så.
Användarvisningsbild
bag

Inläggav chinobar » 31 december 2013, 16:39

Erkänner att jag inte har koll på vad du menar nu, men varför skulle det fungera annorlunda på ticnet när det är slutspel?
Eller menar du helt enkelt att det blir stort tryck på hemsidan när biljetterna släpps? Ja, det får man verkligen hoppas de tänkt på..

Otur med presentkortet, finns ju dock en hel del annat på ticnet att spendera det på (tur i oturen?) :)
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Judas » 31 december 2013, 17:37

Typ hv:s bortamatcher i skandinavium.
(Jag har samma bekymmer)
Torgny Bendelin
Användarvisningsbild
Judas

Inläggav Junior » 29 januari 2014, 17:21

Jag hade en diskussion med en kompis som är djurgårdare om kommundoppning. Varpå han menade att det är svårare för dem eftersom många lag får pengar från sina kommuner på ett sätt stockholmslagen inte får. Vilket jag höll med om, Leksand och Växjö är några exempel. Då anklagade han även HV lite för samma sak. Det fick mej att fundera lite över hur det är med Kinnarps. Jag vet att HV själva äger Kinnarps genom sitt dotterbolag. Men jag undrar:

1. Fick HV någon form av hjälp från Jönköpingskommun när den byggdes eller är det eget kapital och sponsorer som står bakom?

2. Har HV hyrt ut ishallar till Jönköpingskommun? Har det i så fall varit till marknadsmässiga priser eller gick Jönköpingskommun med på att betala någon form av överpris, som diskret sponsring?
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav JarvisCocker » 29 januari 2014, 19:10

Hv köpte Rosenlundshallen (och marken den stod på) för 7 miljoner kr av Jönköpings Kommun, vilket förstås var extremt fördelaktigt för Hv! Det är ju där den stora skillnaden mellan Hv och stockholmslagen ligger. Ett fullsatt Kinnarps Arena ger Hv en intäkt på runt 1 Mkr/match, medan lika många personer på Hovet knappt ger några intäkter alls till DIF/AIK beroende på att de inte äger arenan och måste betala dyr hyra...
Användarvisningsbild
JarvisCocker

Inläggav Keskinen » 29 januari 2014, 19:25

Däremot får väl HV knappt något driftsbidrag från kommunen likt Lakers, Luleå, Saik, Modo mfl. som får runt 20miljoner/år - vissa mer vissa mindre. Modo skrev väl ett nytt avtal för nån månad sen att de skulle få utökat bidrag från kommunen med 90miljoner under en 10-års period.

Tror HV som du skriver har en så pass god ekonomi genom att de äger marken och var först ut i att äga arenan (visst var dem det?) och kan på så sätt tjäna mycket pengar på sina matcher. Vissa lag skulle ju konka om inte kommunen gick in och räddade gång på gång.

När Kinnarps byggdes så lånade väl HV ett skapligt belopp från kommunen som redan har återbetalats nu? Det är inget konstigt egentligen då arenor kostar betydligt mer än klubbar har råd med men skillnaden i HVs fall är väl att de betalar tillbaka och i många andra klubbar så skrivs återbetalningar av för att de inte klarar det.

Någon med större kunskap får gärna rätta om jag är helt ute och cyklar.
Keskinen

Inläggav Kallesgranne » 2 maj 2014, 13:00

HV fortsätter arenautvecklingen...

Inom ca tre veckor kommer det en stor nyhet som kommer skapa en bättre upplevelse för alla i arenan.
Ni får vänta och se helt enkelt...:)

Förövrigt hoppas jag att HV71 trycker hårt på säsongskortsförsäljningen i sommar. För den bästa arenaupplevelsen är fullsatt och drag på läktarna.
#vijävlabarakör
Kallesgranne

Inläggav Rex0z » 2 maj 2014, 23:40

Jag själv tycker att dom borde göra om ståplats så den är mer som i LLA eller SKA.
Användarvisningsbild
Rex0z

Inläggav Razz » 5 maj 2014, 09:26

Kallesgranne skrev:HV fortsätter arenautvecklingen...

Inom ca tre veckor kommer det en stor nyhet som kommer skapa en bättre upplevelse för alla i arenan.

Förövrigt hoppas jag att HV71 trycker hårt på säsongskortsförsäljningen i sommar. För den bästa arenaupplevelsen är fullsatt och drag på läktarna.

Hyfsad investering. Vet inte exakt vad man har för planer med denna som man inte kan lösa med den vi har nu men kan bli intressant även om jag personligen inte har så stor nytta av den.
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav Kallesgranne » 5 maj 2014, 14:41

Razz skrev:

Hyfsad investering. Vet inte exakt vad man har för planer med denna som man inte kan lösa med den vi har nu men kan bli intressant även om jag personligen inte har så stor nytta av den.

Ja det är en stor investering som ska ge en bättre upplevelse samt generera i mer intäkter. Personligen gillar jag den som finns i Garden. Någon variant av den hade varit kanon.
#vijävlabarakör
Kallesgranne

Inläggav Regnet » 5 maj 2014, 14:45

Kallesgranne skrev:
Razz skrev:

Ja det är en stor investering som ska ge en bättre upplevelse samt generera i mer intäkter. Personligen gillar jag den som finns i Garden. Någon variant av den hade varit kanon.

När ni säger den, så syftar ni på vadå..?
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav Blondestar » 5 maj 2014, 18:48

Känns nästan som en jumbotron... Men det kan ju lika väl vara en ny pensel från Anza :D
Hejdå allihopa! Signing off.
Blondestar

Inläggav Razz » 6 maj 2014, 10:39

Blondestar skrev:Känns nästan som en jumbotron... Men det kan ju lika väl vara en ny pensel från Anza :D

Dig lurar man inte.
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

FöregåendeNästa

Återgå till HV71