CarlTheMan skrev:Jag har fullt förtroende för Olsson/Bendelin och deras okonventionella metoder. Härligt att de vågar gå mot strömmen! Vad har vi att förlora så som säsongen sett ut? Helt rätt att göra allt för att få igång spelare som Petrasek och Nilsson samt att sprida kompetensen över fyra kedjor.
Jag har också fullt förtroende för tränarna. Dock så ser det oerhört virrigt ut med man-man försvar. Men det är förmodligen bara för att väcka spelarna och få dem att bli mindre bekväma i sina roller. För att senare återgå till att spela zon försvar.
Petrasek har iofs höjt sig en aning med mer speltid men känns fel att det är på bekostnad av Fälth som också behöver väckas en aning. Nilsson förstår jag inte alls. De spelade både Nilsson och Petrasek i 5 mot 3 vilket känns väldigt underligt. varför inte Campoli, Rajala, Salmela, Christensen etc.?
Men som sagt, jag tror att Bendelin och Olsson har en plan med sitt agerande. Många spelare har kört fast och omedvetet blivit för bekväma i sina roller samtidigt som de har en enorm rädsla för att förlora.
Tror inte jag sett spelarna slita och spela för klubbmärket så mycket som de gjorde igår. Så något har blivit bättre iaf. Får se när resten lossnar.