Omgång 22: HV71 - Växjö Lakers HC

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 22: HV71 - Växjö Lakers HC

Inläggav Calle2 » 17 november 2013, 13:10

Inzaneclown skrev:Såg matchen på plats och ska försöka mig på en analys.

Första perioden spelade vi bra i fyra minuter, sen tog vi en utvisning och efter det var det Växjö i större delen av perioden. Vi får med oss ett flytmål efter en soloprestation av PC och en tavla av Munroe. Perioden vinns av Växjö.

Andra perioden handlade nästan bara om Växjö men vi lyckas få in ett flytmål till efter ännu en soloprestation av Rajala (vilken lirare). Växjö äger den här perioden och hade bud på fler mål än de de lyckades göra och här kommer HV undan med blotta förskräckelsen. Perioden helt klart till Växjö.

I tredje gör Lakers 2-3 och det är tydligen tre raka mål i röven som göra att HV börjar spela hockey igen. Alltså, fram till att Lakers gör sitt tredje mål börjar HV71 spela ishockey igen. Perioden till Växjö.

Vi låter motståndarna göra tre raka mål på oss, på hemmaplan, innan vi inser att vi håller på att tappa matchen. Ja då kanske det är dags att börja åka skridskor igen. Känns mönstret igen? Med den inställningen kommer slutspelet att vara långt borta. Denna veckan har vi haft tur men vi kan inte fortsätta spela så här, för då kommer vi att börja förlora. Vi kan inte släppa in tre mål i varje match och tro att vi ska klara oss.

Till det positiva.
Vi har bara en kedja som producerar. Ändå vinner vi.
Vi spelar bra på hemmaplan i fyra minuter av första och åtta minuter av tredje. Ändå vinner vi.
Vi har ett försvarsspel som till och från liknar en hönsgård. Ändå vinner vi.
Vi låter Växjö ställer upp i anfallszon i våg efter våg. Ändå vinner vi.
Vi klarar knappt att spela oss ut ur egen zon eftersom våra backar är så stressade. Ändå vinner vi.
Vi hade knappt uppställt spel och press på Växjö i anfallszon en enda gång. Ändå vinner vi.
Vårt enda PP är en ren katastrof. Ändå vinner vi.
Vårt BP i kväll såg ut som en hink med skit. Ändå vinner vi.
Våra backar har knappt skjutit ett skott på 22 omgångar. Ändå vinner vi.

Jag är jävligt glad för sju poäng av nio möjliga under denna veckan men jag står fast vid min åsikt: Så länge vi har tränarstaben vi har, så kommer HV71 inte få ut sin fulla potential. Vi har ett jävligt bra lag på pappret men Dahlén och Co får inte ut denna potentialen. Till nästa säsong vill jag se en annan huvudtränare med hjälpredor i HV71.
I övrigt anser jag att Salmela och Campoli inte bör husera ihop, de är alldeles för dåliga defensivt för det.

Tack för mig.

Jag tycker du överdriver kritiken mot det defensiva spelet. Finns fortfarande en hel del att göra men det har blivit väsentligt mycket bättre senaste tiden. T.ex. tycker jag att backarna ibland faller ner väl långt mot eget mål. Borde kunna stå upp bättre. Men som sagt ändå mycket bättre än tidigare.

Föreslå gärna hur du tror att en ny tränare borde matcha det material som nu finns, vilken tränare du tycker det skulle vara och varför du tror att han kommer att få ut den potential ur laget som du inte tycker Dahlen lyckas med ? 13 p av 15 möjliga de senaste fem är inte helt enkelt att slå.
Calle2

Inläggav Robert.76 » 17 november 2013, 14:29

Davester skrev:Härligt med seger igen även om vi alla hade önskat tre poäng. Sju av nio poäng är dock ett grymt facit på tre hemmamatcher. Kul att Salmela ( vår bästa back sedan Pettan var som bäst) fick avgöra och dessutom förnedra pajas Welch innan målet. Mindre kul att Rhett reste sig efter smällen han fick- satt och hoppades på en skada.

Hur kan man sitta och hoppas på en skada?!
Robert.76
Moderator

Inläggav PapaEmeritus » 17 november 2013, 15:29

Calle2 skrev:Jag tycker du överdriver kritiken mot det defensiva spelet. Finns fortfarande en hel del att göra men det har blivit väsentligt mycket bättre senaste tiden. T.ex. tycker jag att backarna ibland faller ner väl långt mot eget mål. Borde kunna stå upp bättre. Men som sagt ändå mycket bättre än tidigare.

Föreslå gärna hur du tror att en ny tränare borde matcha det material som nu finns, vilken tränare du tycker det skulle vara och varför du tror att han kommer att få ut den potential ur laget som du inte tycker Dahlen lyckas med ? 13 p av 15 möjliga de senaste fem är inte helt enkelt att slå.

Försvaret har blivit bättre men det är fortfarande alldeles för dåligt. Vi har vunnit de tre senaste matcherna och skrapat ihop 7 av 9 möjliga poäng men alla matcher satt riktigt långt inne och vi höll på att tappa samtliga tre matcher till förlust. Det är fortfarande mycket hönsgård och igår var ett tydligt exempel på detta då vi hade fruktansvärt svårt att komma åt Växjö när de anföll. Man gör det väldigt svårt för sig själva i försvarsspelet men man måste väl ändå kunna kräva att en elitserieback ska kunna spela ut pucken ur egen zon även om han är satt under press? Vi kom ju knappt ur zon i långa perioder igår och det är inte godkänt.

Dahlén har ju inte lyckats vinna med något lag han har tränat hittills. Han har lett oss till bra placeringar i ligan föregående säsonger men han har inte lyckats i slutspelet där det verkligen gäller. I år har starten varit rent usel och HV har inte visat upp något grundspel att luta sig tillbaka på alls. Man har jättesvårt att ta sig igenom mittzon, man passar fel alldeles för mycket och i anfallzon har det mer varit individuella prestationer som har räddat oss, snarare än uppställt spel.
Dahlén är en fantastisk matchcoach men har man inget vettigt grundspel att ta till så kommer man inte långt på det heller. Uffe får gärna motbevisa mig och hjälpa laget till slutspel i år men min åsikt är att han inte har vad som krävs för att framgångsrikt kunna träna ett topplag i SHL.

Per Mårts blir ju ledig efter VM nästa år och det är en tränare som jag tycker är väldigt duktig och som vet vad som krävs för att vinna SHL. Jag hade inte gråtit om han hade kritat på för HV inför nästa säsong.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Davester » 17 november 2013, 16:03

Robert.76 skrev:
Davester skrev:Härligt med seger igen även om vi alla hade önskat tre poäng. Sju av nio poäng är dock ett grymt facit på tre hemmamatcher. Kul att Salmela ( vår bästa back sedan Pettan var som bäst) fick avgöra och dessutom förnedra pajas Welch innan målet. Mindre kul att Rhett reste sig efter smällen han fick- satt och hoppades på en skada.

Hur kan man sitta och hoppas på en skada?!

Ja du, Roberta kanske för att han har pissat på HV och betett sig allmänt äckligt pga hur övergången gick till? Har du förresten något angående matchen eller kör du bara små moralkakeinlägg? Kanske dags för dig att börja följa orientering eller schack istället? Mycket pinsamt och dåligt inlägg.
Hur länge ska vi fortsätta lida? AVGÅ Uffe!
Davester

Inläggav Sevin » 17 november 2013, 17:09

Hockey är knappast att hoppas att folk ska skada sig. Snälla nån. Och vad är Welchs gigantiska brott då?
Användarvisningsbild
Sevin

Inläggav Junior » 17 november 2013, 18:29

Gott ned vinst. Trist när Rakshani gör mål, speciellt mot HV. Men Welch undrar jag också vad problemet är med.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Davester » 17 november 2013, 18:53

Welch åkte runt och muppade sig rejält under matchen. Trodde det var uppenbart om man sett matchen men Sevin ser väl inte så många (inga?!) matcher utan läser väl matchrapporter ( i bästa fall) Hursomhelst så innebär Welchs beteende att han är en pajas vilket i slutändan innebär att han förtjänar en hjärnskakning.
Davester

Inläggav Sevin » 17 november 2013, 18:59

Haha, åh, lite härliga angrepp och anklagelser, det var länge sen.

Jag skulle tvivla på att jag ser färre matcher än vad du gör. Om du inte ser j20 också för där ska jag erkänna att jag har noll intresse.
Welch har jag inga problem med alls, oerhört sympatisk, gjorde alltid sitt jobb, inget gnäll när han inte fick förlängt, och nej, jag tycker knappast att han åkte runt och "muppade" sig rejält och "förtjänar en hjärnskakning". Fast när det gäller ifall han är en pajas eller inte får jag väl lita på ditt omdöme eftersom det är du som är experten på ämnet.
Användarvisningsbild
Sevin

Inläggav Davester » 17 november 2013, 19:07

Sevin skrev:Haha, åh, lite härliga angrepp och anklagelser, det var länge sen.

Jag skulle tvivla på att jag ser färre matcher än vad du gör. Om du inte ser j20 också för där ska jag erkänna att jag har noll intresse.
Welch har jag inga problem med alls, oerhört sympatisk, gjorde alltid sitt jobb, inget gnäll när han inte fick förlängt, och nej, jag tycker knappast att han åkte runt och "muppade" sig rejält och "förtjänar en hjärnskakning". Fast när det gäller ifall han är en pajas eller inte får jag väl lita på ditt omdöme eftersom det är du som är experten på ämnet.

Var ser du några angrepp eller anklagelser lille vän? Att du inte såg hur han betedde sig visar tydligt att du inte är kapabel att se varesig spelet eller detaljer i en hockeymatch, men det är helt ok. Ett tips bara på hemmaplan har HV blå tröjor och på bortaplan vita, bara så att de vet vilka du ska hålla på... Ja, just det, det finns ett tredje "lag" också med svartvita tröjor- de kallas domare...
Davester

Inläggav Sevin » 17 november 2013, 19:16

Som sagt. Ska du prata strunt har jag en inkorg här som alla andra.
Användarvisningsbild
Sevin

Inläggav Diabolics » 17 november 2013, 21:10

Davestar>

Du beter dig som en liten snoris just nu. Skärp till dig, du är pinsam.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Sir Ward » 18 november 2013, 17:01

JP-femman:

5 Patrik Carlsson
Viktigt nav i HV:s absolut bästa formation. Gjorde första målet och assisterade till både 2-0 och 3-3.

4 William Karlsson
Är i fin målform och stänkte in ytterligare en balja mot Växjö.

3 Toni Rajala
Den giftige finländaren fortsätter att producera i strid ström och trivs med Karlsson och Carlsson.

2 Oscar Fantenberg
Stabil och säker med pucken och fick assistpoäng på 3-3 målet.

1 Gustaf Wesslau
Ser tät ut numera och gjorde en bra kamp mot ett Växjö som sköt mycket mot HV-målet.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav StoNie » 19 november 2013, 16:00

Diabolics skrev:Davestar>

Du beter dig som en liten snoris just nu. Skärp till dig, du är pinsam.

+1.
HV71 - SMGULD -95, -04, -08, -10, -17
StoNie

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna