Tråden om: Cmore Sport!

Här kan vi diskutera all annan hockey; Elitserien, Allsvenskan, NHL, AHL, KHL etc.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: CMORE SPORT

Inläggav Robert.76 » 14 september 2013, 00:05

sir Ward skrev:Fortfarande inte sagt upp Boxer eller litar du inte på sir Ward ;)

Hade Boxer i många år och hoppade av när dom inte höll vad dom lovat, nämligen att sända samtliga HV matcher.
Kör nu parabol via Canal Digital och det fungerar klockrent. Dom verkar köra konstant med 3 fria månader, fri installation
och fri HD box inkl parabol vid 24 månaders abonnemang.
Kostar en slant men är samtidigt ett sant nöje när HV-matcher liras i HD på en 52" :P

Boxer är fula fiskar, de sa likadant till mig, ALLA HV:s matcher, så det blev byta som sir Ward till Canal Digital, dyrt är det, men det är det värt, tydligen så äger cmore rättigheterna till SHL fram till 2018.
Robert.76
Moderator

Inläggav Cyruz » 15 september 2013, 21:37

Kommer få fiberoptik i villan i april/maj så jag väntar nog till nästa säsong innan jag byter bort Boxer.
Är faktiskt väldigt nöjd med Boxer på alla fronter (bredband och tv) förutom när det gäller cmore.
Cyruz

Inläggav Pawhlen » 15 september 2013, 22:09

Cyruz skrev:Kommer få fiberoptik i villan i april/maj så jag väntar nog till nästa säsong innan jag byter bort Boxer.
Är faktiskt väldigt nöjd med Boxer på alla fronter (bredband och tv) förutom när det gäller cmore.

Precis, hade de haft större utbud av C-More hade det varit jättebra
Pawhlen

Inläggav JohanB » 16 september 2013, 16:41

Intressant att läsa vad alla andra har, själv har jag "förhandlat" fram ett avtal med 6 månaders bindningstid där jag får tillgång till allt utbud för 259kr/mån. Det har jag gjort eftersom jag är även väldigt fotbollsintresserad men annars hade jag väl också haft Hockeypaketet för 299kr/mån.

Enda dåliga med mitt avtal är ju att det är på just 6 månader, men vad som händer sen får jag ta då, kanske kan "förhandla" till mig en förlängning tills säsongerna tar slut ;)
Alltid saknad, aldrig glömd ! #1
Användarvisningsbild
JohanB

Inläggav Sir Ward » 17 september 2013, 15:45

Pratade nyligen med Cmore(bokade samtliga hockeykanaler) och dom berättade att under nuvarande säsong
så ska Cmore sport, Cmore hockey och Cmore fotboll gå över helt till HD.
Det gillar jag skarpt :)
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Diabolics » 21 september 2013, 18:28

sir Ward skrev:Pratade nyligen med Cmore(bokade samtliga hockeykanaler) och dom berättade att under nuvarande säsong

gäller det även alla "live" kanaler som de sänder icke huvudmatcher på?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav tommy1985a » 21 september 2013, 21:04

Jag blev uppringd av Cmore och fick ett jättebra erbjdande, Jag fick 4 månader bundet med 99 kr i månaden. Så för fyra månader som jag ändå vill se hockey kostar det 396 kr :D Så första 4 säkrade till jävligt bra pris, Ser dock streamat på webben men det funkar för min del, Laggar inget. Tyvärr lite halvtaskig kvalite som man kan tycka varit bättre men frågan är om det är så mycket bättre om man skulle se det på tv? tror nästan det är samma bild bara att man har det vi en boxer till tvn om matchen inte går på hd kanalen.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Sir Ward » 21 september 2013, 21:55

Diabolics skrev:
sir Ward skrev:Pratade nyligen med Cmore(bokade samtliga hockeykanaler) och dom berättade att under nuvarande säsong

gäller det även alla "live" kanaler som de sänder icke huvudmatcher på?

Enligt Cmore så är ovanstående 3 först på agendan. Handlar som vanligt om ekonomi och samtliga ska köras HD i framtiden.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav hejahv » 23 september 2013, 07:24

C More Sport finns väl redan i HD?
hejahv

Inläggav Sir Ward » 24 september 2013, 20:59

hejahv skrev:
sir Ward skrev:Pratade nyligen med Cmore(bokade samtliga hockeykanaler) och dom berättade att under nuvarande säsong så ska Cmore sport, Cmore hockey och Cmore fotboll gå över helt till HD.

C More Sport finns väl redan i HD?

Stämmer, men det finns även en "vanlig" C more sport för dom som inte har HD.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav TobbeA » 26 september 2013, 11:56

Gäller detta generellt alla distributörer som exempelvis Comhem eller bara via parabol?
#1 Alltid saknad Aldrig glömd
TobbeA

Inläggav Sir Ward » 6 oktober 2013, 18:06

TobbeA skrev:

Gäller detta generellt alla distributörer som exempelvis Comhem eller bara via parabol?

Fick detta svar från C More:
Hej sir Ward!

När det gäller våra HD kanaler så har inte alla våra distributörer möjlighet att erbjuda dem.
När det gäller t.ex. Fotboll HD så har inte Comhem, Tele2, Canal Digial Kabel, Boxer och Bredbandsbolaget möjlighet att sända denna.
Kontakta din operatör för att få veta exakt vilka kanaler de har att erbjuda utifrån vårt utbud.

Har du ytterligare frågor är du varmt välkommen att kontakta mig eller mina kollegor!

Med Vänliga Hälsningar

Ida-Kristin - C More Kundservice
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Cyruz » 7 oktober 2013, 00:35

Vänta lite nu, skriver du till ett företag med namnet sir Ward?
Du äger! :D
Cyruz

Inläggav Pawhlen » 14 oktober 2013, 21:29

Är det någon som har erfarenhet av att ha betalat med faktura vid köp av C-Sports abonnemang? Kommer det en faktura via posten sedan eller kommer den via SMS?
Pawhlen

Inläggav Kungkeno » 15 oktober 2013, 22:36

Själv har jag sen flera år tillbaka Cmore MAX paket. Visst, det kostar en slant, men har en fru som älskar serier, barn som älskar filmer och så jag som följer hockeyn. Dock är det helt klart för dyrt. Enda kanalerna jag egentligen tittar på är Cmore Sport + HD, Cmore Live, Cmore Hockey , Cmore Extreme, Cmore 1-4 och SF-kanalen.
Användarvisningsbild
Kungkeno

Inläggav #22 Bemersten » 27 oktober 2013, 08:09

Pawhlen skrev:Är det någon som har erfarenhet av att ha betalat med faktura vid köp av C-Sports abonnemang? Kommer det en faktura via posten sedan eller kommer den via SMS?

Du får först en via mail. Sen en via post
Mina fiender får jag gratis, mina vänner köper jag.
Användarvisningsbild
#22 Bemersten

Inläggav Hannes » 28 oktober 2013, 13:14

Det stora problemet gällande CMORE och deras sportgren - CSPORTS - är ju mest att man inte lyckats införliva en bättre bild gällande de matcher som inte sänds i CMORE Sport HD. Viasat har nu HD-kvalité på alla sina matcher och sändningar, anser att det är dags att steppa upp för CMORE. Skillnad mellan HD-match och icke-HD kan vara katastrofal ibland.
Användarvisningsbild
Hannes

Inläggav Offtheice » 2 november 2013, 09:04

Har du/någon info om csport, priser på kanalpaket etc. Ska flytta och enligt Telia finns det fiber i fastigheten, kan välja vilka paket jag vill men dim jag vill komma åt är dom vanliga kanalerna samt barn och självklart SHL matcherna. Eller ska jag välja vanliga Robert Boxer. Vissa pratar om att skita i tv utbudet och köpa kanaler på nätet istället, ska tydligen vara billigare? Internet är inte ett måste då jag redan har 4G men för att få tillgång till tv/csport via Telia måste man ju ha internet abonnemang.
Offtheice

Inläggav #22 Bemersten » 2 november 2013, 11:10

Jag betalar 249kr i månaden för hela sportpaketet. Kruxet var att binda upp sig i 6 månader.
Användarvisningsbild
#22 Bemersten

Inläggav Offtheice » 3 november 2013, 13:53

249 lät löjligt billigt. Men du måste väl ha ett grundutbud?
Offtheice

Inläggav Cyruz » 3 november 2013, 20:41

Offtheice skrev:Har du/någon info om csport, priser på kanalpaket etc. Ska flytta och enligt Telia finns det fiber i fastigheten, kan välja vilka paket jag vill men dim jag vill komma åt är dom vanliga kanalerna samt barn och självklart SHL matcherna. Eller ska jag välja vanliga Robert Boxer. Vissa pratar om att skita i tv utbudet och köpa kanaler på nätet istället, ska tydligen vara billigare? Internet är inte ett måste då jag redan har 4G men för att få tillgång till tv/csport via Telia måste man ju ha internet abonnemang.

Som Boxer kund avråder jag dig från att ha det om du vill kunna följa HV på tv, det går nämligen inte att få alla sportkanalerna genom Boxer.

På grund av ovanstående har jag köpt alla hockeymatcher via nätet istället, 199kr/månad om man bara vill ha hockeyn och ingen bindningstid.
Kommer dra fiber till huset i april och kommer troligen köra Bahnhof eller Alltele, både för internet och tv. Både billigare och trevligare än Telia.

Hade jag varit du hade jag testat csport stream i en månad för att se om det är något att ha för dig. Visar det sig vara bra så är det bara att fortsätta då det är billigare, gillar du det inte säger du upp det och kör via tv efter den första månaden.
Men om du kopplar datorn till Tv glöm då inte att ändra grafikegenskaperna på datorn när annan skärm är inkopplad. Tog mig två säsonger att inse vilken skillnad i kvalité detta gör :D
Cyruz

Inläggav Offtheice » 7 november 2013, 09:13

Cyruz skrev:
Offtheice skrev:Har du/någon info om csport, priser på kanalpaket etc. Ska flytta och enligt Telia finns det fiber i fastigheten, kan välja vilka paket jag vill men dim jag vill komma åt är dom vanliga kanalerna samt barn och självklart SHL matcherna. Eller ska jag välja vanliga Robert Boxer. Vissa pratar om att skita i tv utbudet och köpa kanaler på nätet istället, ska tydligen vara billigare? Internet är inte ett måste då jag redan har 4G men för att få tillgång till tv/csport via Telia måste man ju ha internet abonnemang.

Som Boxer kund avråder jag dig från att ha det om du vill kunna följa HV på tv, det går nämligen inte att få alla sportkanalerna genom Boxer.

På grund av ovanstående har jag köpt alla hockeymatcher via nätet istället, 199kr/månad om man bara vill ha hockeyn och ingen bindningstid.
Kommer dra fiber till huset i april och kommer troligen köra Bahnhof eller Alltele, både för internet och tv. Både billigare och trevligare än Telia.

Hade jag varit du hade jag testat csport stream i en månad för att se om det är något att ha för dig. Visar det sig vara bra så är det bara att fortsätta då det är billigare, gillar du det inte säger du upp det och kör via tv efter den första månaden.
Men om du kopplar datorn till Tv glöm då inte att ändra grafikegenskaperna på datorn när annan skärm är inkopplad. Tog mig två säsonger att inse vilken skillnad i kvalité detta gör :D
Okej. Värt att test. Men är det på csports hemsida du köper det för 199/mån? Och vilka inställningar är det jag ska ha på datorn? När jag kollar film via datorn till tvn så behöver jag inte göra några inställningar. Bara plugga i HDMI kabeln så sköter datorn/tvn resten.

Såg nu att den ligger på 299, hockypaketet. För 199 får du bara 24 timmar.
Offtheice

Inläggav #22 Bemersten » 7 november 2013, 22:04

Offtheice:

Jag köpte först hockeypaketet för 299 kr i månaden. Sen ringde dom upp mig och frågade om jag ville ha hela sportpaketet för 249kr i månaden. Kruxet varnatt binda sig i sex månader. Det behövdemjag inte på det andra. Mn ja tack sa jag.
Användarvisningsbild
#22 Bemersten

Inläggav Cyruz » 8 november 2013, 15:23

Offtheice skrev: Okej. Värt att test. Men är det på csports hemsida du köper det för 199/mån? Och vilka inställningar är det jag ska ha på datorn? När jag kollar film via datorn till tvn så behöver jag inte göra några inställningar. Bara plugga i HDMI kabeln så sköter datorn/tvn resten.

Såg nu att den ligger på 299, hockypaketet. För 199 får du bara 24 timmar.

Precis, det är på cpsorts hemsida jag köper "hockeypaketet" för 299:-/mån. Tillgång till alla matcher ligger på 299:-/mån om man gillar det övriga utbudet.

När jag kopplat datorn till TV:n för att se filmer med HD kvalle så har jag bara kopplat in HDMI kabel.
Men för bästa upplösning ska man, efter att kopplat in HDMI kabeln, gå in på "grafikegenskaper".
Där finns det inställningar för vilken upplösning man ska ha när man kopplar in på TV:n, mitt grafikkort kände av vilken upplösning som är optimal för TV:n och rekommenderade den.

På filmer gjorde det ingen superskillnad men på SHL hockeyn var det som att gå från VHS till DVD/HD :D

EDIT: 299/mån ska det givetvis vara för hockeypaketet, hjärnsläpp där :D
Cyruz

Inläggav Pawhlen » 8 november 2013, 15:48

Tack för tipset Cyruz, har funderat på att inskaffa en DVI-HDMI kabel att koppla datorn till TV:n och kunna kolla C-Sports. Är Kvalitén kanonbra?
Pawhlen

Inläggav Henning » 8 november 2013, 16:54

Min erfarenhet av streaming är att det funkar bra till film/tv-serier. Bildkvalitén är bra/jättebra.
Problemet är att bitraten är låg vilket blir ett problem i snabba sporter, som t.ex. ishockey. Allting småhackar så fort spelet rör sig för fort och pucken ser man knappt vid skott och snabba passningar.

Ställer man en sändning från TV, typ Com Hem, jämte en sändning via streaming så är det stora skillnader i uppdateringsfrekvens i bilden.

Däremot så har jag kompisar som streamar allting dom ser på TV och har absolut inga problem med att det hackar lite, så det är ju vilka krav man har på en sändning som avgör om det är bra eller ej.

Men som sagt, bildkvalité/ljudkvalité är ingen större skillnad mellan streaming eller tv. Men den låga bitraten är en dealbreaker för mig.

Edit: Förtydligande: Frame Rate kanske är ett bättre ord än Bit Rate i det här fallet.
Henning

Inläggav frederic » 8 november 2013, 19:00

...risig videokomprimering samt distributionskanal är förmodligen de ord som bäst beskriver varför onlinetjänsten är otjänlig.

Jämför med t ex NHL GameCenter, som - om jag minns rätt - maxar på 3Mbps (csports "HD-sändningar" maxar väl 4.5Mbps).
Användarvisningsbild
frederic

Inläggav Hannes » 11 november 2013, 16:56

Fick svar från CSPORTS och CMORE angående vidareutveckling av kvalitén på sändningarna, svaret säger egentligen inte så mycket.

Hej Hannes!

Tack för ditt mail.

TV-utvecklingen går generellt mot ett större utbud i HD, och det kommer att fortsätta påverka C Mores innehåll i framtiden.
Undersökningar har visat att det de flesta av tittarna efterfrågar i HD-format är ett större filmutbud samt serier i HD-kvalitet.
På grund av detta, har C More valt att skapa HD-versioner av de mest populära filmkanalerna, C More First, C More Hits samt C More Series.
Många uppskattar såklart även sportsändningar i HD därför finns nu sportkanalerna C More Sport, C More Live och C More Fotboll i HD-versioner.
Vi har i dagsläget inte möjlighet att bara byta ut alla kanaler mot HD-kanaler utan behöver ha dubbla kanaler, alltså kanalen både i en SD och en HD version eftersom inte alla kunder har möjlighet att se i HD men när TV-utvecklingen här kommit dithän att det inte längre finns ett behov av SD-sändning kommer självklart alla kanaler att sändas i HD.

Har du ytterligare frågor är du varmt välkommen att kontakta mig eller mina kollegor!

Med vänlig hälsning,

Linda
Användarvisningsbild
Hannes

Re: Tråden om: Cmore Sport!

Inläggav Lux » 7 augusti 2014, 10:24

ÄNTLIGEN har Cmore infört HD-sändningar för alla hockeymatcher.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 9325951.ab
Användarvisningsbild
Lux

Re: Tråden om: Cmore Sport!

Inläggav CarlTheMan » 7 augusti 2014, 14:17

Stämme det att Cmore kommer sända träningsmatchen HV-Linköping 24 aug?
CarlTheMan

FöregåendeNästa

Återgå till Hockeysnack (ej HV71)