Omgång 16: Färjestad BK - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 16: Färjestad BK - HV71

Inläggav Offtheice » 23 oktober 2013, 23:56

Har sett reprisen flera ggr. Jag förstår inte varför Kyle får game. Det är ju inte ens utvisning....
Offtheice

Inläggav jesper_50 » 24 oktober 2013, 00:05

Offtheice skrev:Har sett reprisen flera ggr. Jag förstår inte varför Kyle får game. Det är ju inte ens utvisning....

Kan tänka mig att domarna tänker samma sak när dom har sett reprisen flera gånger i lugn & ro.

Tur att det inte blev matchavgörande i alla fall. Synd om Beach, han var bra fram tills det snöpliga avskedet.

Har egentligen bara en sak att säga om dagens match.

SKÖNT!
*du kommer alltid vara nr1*
jesper_50

Inläggav chinobar » 24 oktober 2013, 02:08

Offtheice skrev:Har sett reprisen flera ggr. Jag förstår inte varför Kyle får game. Det är ju inte ens utvisning....

Exakt, jävla tomtar till domare i denna match... det första av FBK:s mål hade jag inte klagat nämnvärt på om det godkänts, men det andra är ju solklart interference på målvakten om nu HV:s var det, usch. Bra att inte ens deras slantsingling kunde knäcka HV denna mach, tji fick Vingelborg o Co!

Dovahkiin skrev:Nej han var riktigt bra tycker jag. Sen kan du tycka vad du vill. Petrasek kommer få spela mer nu, han har varit skadad sen säsongen började.

Hur säker är du på den uppgiften?
Oerhört korkat i så fall, om det är skadan som gjort att han spelat så urbota illa i början och orsakat mängder med mål i baken... :|
Hoppas det vänder för Pettan nu dock, såg som du säger bra ut ikväll!
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Sir Ward » 24 oktober 2013, 15:39

Jönköpings-Postens betyg:

5 William Karlsson
Smart, stark och med en oerhörd arbetskapacitet. Hans lägstanivå är högre än väldigt många andras högstanivå.

4 Toni Rajala
Fortsätter att leverera. Har den där kylan och rappheten när målchanserna dyker upp som HV så väl behövt.

3 Anssi Salmela
Fortsätter att visa varför HV valde att bjuda över Modo för att få honom till Jönköping. Skjuter mest av alla HV-spelare.

2 Sebastian Strandberg
Ibland underskattad, men tar för sig allt mer i takt med att han får allt mer ansvar.

1 Ted Brithén
Spelsugen när han äntligen fick spela igen efter sin hjärnskakning. Stark och nyttig.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav 327 Karlsson » 25 oktober 2013, 01:47

Under hedrandet av Sanny Lindström nämnde han själv slutspelet mot HV och kampen mot Joenssu som en av sina topp tre höjdare i karriären. Fan vad man saknade Joenssu när man såg honom i filmklippen, snälla kom tillbaka till nästa säsong! Så jävla underbar spelare att ha sitt lag!
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav Kungkeno » 25 oktober 2013, 23:56

327 Karlsson skrev:Under hedrandet av Sanny Lindström nämnde han själv slutspelet mot HV och kampen mot Joenssu som en av sina topp tre höjdare i karriären. Fan vad man saknade Joenssu när man såg honom i filmklippen, snälla kom tillbaka till nästa säsong! Så jävla underbar spelare att ha sitt lag!

Hellre Laine än Joenssu.
Användarvisningsbild
Kungkeno

Inläggav 327 Karlsson » 26 oktober 2013, 09:36

Kungkeno skrev:
327 Karlsson skrev:Under hedrandet av Sanny Lindström nämnde han själv slutspelet mot HV och kampen mot Joenssu som en av sina topp tre höjdare i karriären. Fan vad man saknade Joenssu när man såg honom i filmklippen, snälla kom tillbaka till nästa säsong! Så jävla underbar spelare att ha sitt lag!

Hellre Laine än Joenssu.

Jag saknar Laine med, tar gärna båda. Hans speed och fysiska spel var underbart att se. Men med årets, inledningsvis, korta/lätta trupp har en spelare som Joenssu verkligen varit saknad. Jag saknade honom förra året också för den delen, hjärtat han visade upp på endast en säsong var en fröjd att se. Och bara det att Färjestad fick sätta två man på honom för att få honom ur balans och spel. :)
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav Kungkeno » 26 oktober 2013, 09:59

327 Karlsson skrev:
Kungkeno skrev:

Hellre Laine än Joenssu.

Jag saknar Laine med, tar gärna båda. Hans speed och fysiska spel var underbart att se. Men med årets, inledningsvis, korta/lätta trupp har en spelare som Joenssu verkligen varit saknad. Jag saknade honom förra året också för den delen, hjärtat han visade upp på endast en säsong var en fröjd att se. Och bara det att Färjestad fick sätta två man på honom för att få honom ur balans och spel. :)

Sant sant :)
Användarvisningsbild
Kungkeno

Inläggav RJ--92 » 26 oktober 2013, 12:01

Vi kan väl unna Jesse lite utland först borta i NHL sen när hans 2år med Oilers är slut så kommer han till HV igen och är jobbigare än någonsin innan ? :D :lol:
RJ--92

Inläggav 327 Karlsson » 28 oktober 2013, 19:49

RJ--92 skrev:Vi kan väl unna Jesse lite utland först borta i NHL sen när hans 2år med Oilers är slut så kommer han till HV igen och är jobbigare än någonsin innan ? :D :lol:

Okej då! Laine kan komma nästa år och sen Joenssu året därpå då. :P
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna