Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
frippe-borås skrev:Jag har ett riktigt spelsinne och grym passningsläggare och rätt hyfsad målskytt men jag kan inte åka griller!
Men det andra bör ju överväga det tycker jag och jag kräver inga fantasisummor i lön heller!
Vad säger du Stillman? Ska vi skriva kontrakt imorgon!
Skämt åsido, nu måste väl ändå Stillman krypa ur sitt skal och agera och det jävligt rejält!
1. Om han inte har hjärta att sparka Dahlén så måste han själv avgå!
2. Nu måste det värvas in nya spelare för det räcker inte bara med en nödlösning för Kolan!
3. Han måste också frigöra några spelare som inte är beredda att offra sig för seger yuan just nu finns det för många Bremberh "wannabe"
4. Redovisa utvärderingarna de har gjort i 2 år! Vad kom de fram till? Att bli ännu sämre eller?
NNNAAAMMM skrev:Någon som minns om Stillman gått ner i båset innan? Tycker det verkar väldigt konstigt att det inte överlämnas till resten av tränarstaben, om Dahlén nu bara är febersjuk.
Är Dahlén på väg ut? Eller är han kanske rentav redan helt ute i kylan, och man letar bara en ersättare?
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.
lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
dekman skrev:Tycker det är bra sammanfattat, Regnet. Bortsett från Johan Larsson så har väl alla värvningar i år antingen bra stats och bra ålder och/eller har utvecklingspotential. Inget ont om Larsson dock, tror han var mer en chansvärvning, troligen relativt "billig". Det största misstaget var nog att han pratade om att värva klasspelare och bara nån vecka senare kom med Gagnon.
Men kollar man på övriga värvningar så är de bra på papperet och säkert "välscoutade":
Brett Sterling, inte jätteung, 29 men kanske i "bästa åldern" för en hockeyspelare. Pålitilig poängmakara. 0,96 i snitt i AHL. Har tidigare bildat en av AHLs bästa kedjor med Krog.
Riley Holzapfel, ung, fyllde 25 för bara några veckor sen, hygglig poänggörare, andrarundedraftad, hygglig/bra storlek. Klar utvecklingspotential. Ledartyp, bra skridskoåkare.
Ted Brithén, ung, fyller 23 i år, stor utvecklingspotential, bra storlek, kan bli landslagsspelare
Stefan Johansson, ung, 25, men redan etablerad men fortsatt utvecklingspotential. Varit med i landslaget två år i rad.
Filip Sandberg, 19-årig jättetalang, poängbäst i HV J20, trea i hela J20. Spelat JVM. Kanske en av de större talangerna i sin åldersgrupp.
Så de som påstår att Stillman gjort "dåliga" värvningar i år vet faktiskt inte vad de pratar om. Jag kan garantera att 9 av 10 av er tyckte det var bra värvningar när de presenterades. Sen att värvningar inte producerar vad man förväntar sig av dom kanske inte alltid är sportchefens fel...
Typ "alla" lag ville t.ex ha TJ Hensick, som snittat 1,05 i AHL. Modo vann den striden - har gjort 2 poäng so far. Innan säsongen målades han ut som en av de främsta värvningarna. Eller Colby Armstrong, "en av tidernas största värvningar" enligt en del svagbegåvade. Fyra poäng hitills.
Att vara efterklok är den feges och okunniges väg.
Sevin skrev: Det gäller att hitta spelare som passar i den svenska hockeyn, spelare som passar in i lagets filosofi, och när det gäller just transatlanter är det väl extra viktigt eftersom de värvats in för att bidra med mycket spets. det gör värvningarna misslyckade än så länge, vilket automatiskt gör scoutningen misslyckad, även om de gjort sitt bästa.
patrik skrev:Är det inte dags nu att kliva åt sidan nu Stillman?
CROHB skrev:Tycker inte problemet med Stillman är de spelarna han släppt utan hans dåliga värvningar av nyckelspelare och ledarstabens sammansättning. Ingen av de spelarna som lämnat tror jag hade gjort skillnad för oss. Problemet är enligt mig att han kastat bort stora pengar helt i sjön med för långa och dyra kontrakt som spelarna inte varit värda. Finns massa sådana exempel där en del spelar ut kontrakten medan vissa köpts ut.
Finns absolut inget försvar för att med den budgeten ryka i tre kvartsfinaler i rad och som det verkar köra motorväg mot kvalserien.
Det absurda i kråksången är att hans kontrakt dessutom förlängdes vilket i sig är ytterst anmärkningsvärt!
patrik skrev:Nu är det dags att AVGÅ!!
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster