Tråden om: Fotboll!

Diskutera allt annat som inte är hockey eller HV71.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om: Fotboll!

Inläggav Rex0z » 2 maj 2013, 11:05

Såg precis att AIK's målvakt Ivan Turina har hittats död, troligtvis dog han i sömnen av ett hjärtfel som han har.

Ivan Turina blev 32år och lämnar efter sig en fru(gravid?) och två barn, lider med dom :(
Användarvisningsbild
Rex0z

Inläggav Pawhlen » 2 maj 2013, 12:05

Rex0z skrev:Såg precis att AIK's målvakt Ivan Turina har hittats död, troligtvis dog han i sömnen av ett hjärtfel som han har.

Ivan Turina blev 32år och lämnar efter sig en fru(gravid?) och två barn, lider med dom :(

Ja, fan vad hemskt :cry:
Pawhlen

Inläggav mrcadaza » 2 maj 2013, 18:36

Tragiskt. 2 ettåriga barn och en gravid fru.
Hjärtfel och 32 år.
Helt åt skogen orättvist och alldeles för tidigt.
R.I.P
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Sir Ward » 4 maj 2013, 17:13

Östersund - J-Södra 5-0 och det värsta var skottstatistiken som var just 5-0.
Inte ett skott på mål och knappt man kan tro på det :shock:
http://svenskfotboll.se/livescore/#?game=000005036
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav mrcadaza » 4 maj 2013, 17:26

Värdelöst av Södraiterna.
0-5 och mot nykomlingen och så vitt jag såg på statusen ganska uddlösa.
Vad är det för jäkla fel med Södra?
År efter år är det samma visa.
Kan dom inte självmant degradera sig själva en division.
För detta är så tråkigt.
De börjar nästan varje säsong bra men sen pangar det på och som vanligt så släpper man in många kusar i nätet.
Man skyllde på Nordin i slutändan och man skyller redan på Gren. Men är materialet så pass bra då?
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Sir Ward » 4 maj 2013, 21:55

Tycker att materialet är tillräckligt bra för att hålla sig på den övre halvan.
Varför det går dåligt "just nu" och framförallt släpper in så många mål är svårt
att svara på. Övermod?
Många matcher kvar och med 3 pinnars system så lär det svänga fort.
Tror på att J-Södra hamnar topp 4a.

Självmant degradera sig själva en division. Att degradera sig själva är lika stor
chans att J-Södra slår sig samman med HFF, mao obefintlig :roll:
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Rex0z » 8 maj 2013, 12:17

Sir Alex Ferguson slutar i Manchester United.
Man har väntat på detta länge nu men hoppats att det aldrig ska hända.

Som United-supporter och född på mitten av 80-talet så har Ferguson alltid varit där och han är Manchester United!
Kommer bli väldigt tomt utan honom vid sidan av linjen, men ändå spännande att se vem som får det finaste uppdraget man kan få i fotbollsvärlden!
Användarvisningsbild
Rex0z

Inläggav Cyruz » 10 maj 2013, 14:21

David Moyes klar som ny tränare för Manchester Utd.
Tror det blir ett perfekt val, det han har gjort i Everton är fenomenalt!
Hård, rättvis och lojal tränare, svårt att hitta i dagens värld men Man U lyckades.

Varför kan inte mitt kära Newcastle hitta något liknande? :cry:
Cyruz

Inläggav mrcadaza » 12 maj 2013, 12:38

Minns ni Hrgota i Jsödra. Nu i Borrusia Mönchen Gladbach. Ett hat trick gjorde han senast och det behövde han nog. Han var gjuten för Södra så det var surt när han stack men förståeligt för utvecklingens skull.
Grattis till denna bedrift.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Junior » 12 maj 2013, 17:22

Ja och vilket mål han avslutade sitt hat trick med, riktigt fint och kyligt.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Sir Ward » 13 maj 2013, 22:37

Branimir Hrgotas fyrverkeri mot FSV Mainz 05. Obs, stäng av ljudet innan ni klickar på länken.
http://www.youtube.com/watch?v=WYVwn4wQHbI

Stark prestation då Borussia Mönchengladbach spelade på borta plan.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav mrcadaza » 24 maj 2013, 15:57

Husqvarna går som tåget i sin serie. Håller dom hela vägen ut så kanske de tar Jsödras plats i Superettan nästa säsong.
Södra ser riktigt usla ut.
Självförtroendet ser ju totalt bortblåst ut.
Börjar med 2 vinster, sen bara torskar och så nu oavgjorsda matcher.
Tyvärr Warden, det gröna laget är inget annat än ett bottengäng och jag tror de åker ut i år.
Svärfar som går varenda match gråter blod varje ggn de har spelat.
De ligger redan på efterkälken och lyckas de inte nu vända trenden att vinna lite matcher då går södras tåg utför.
Men visst är det så inför varje säsong att laget hissas upp av media här och av somliga fans.
Och så börjar säsongen bra INNAN verkligen kommer ikapp.
Nej, det blir uttåg i år. Kom ihåg vem som sa det först Warden...

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Sir Ward » 25 maj 2013, 00:37

HFF går som tåget och tror faktiskt med tanke på deras trupp att dom går upp.
J-Södra tvivlar jag mer på att dom åker ur då många matcher återstår.

Nu nalkas istället Bayern München som möter Borussia Dortmund i Champions League finalen.
Hjärtat klappar självklart för Bayern München som jag delar med cadaza.
Matchen slutar 3-1 och målskyttar blir Thomas Müller, Bastian Schweinsteiger och Arjen Robben.

Bayern München bist der gewinner :twisted:
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Sir Ward » 25 maj 2013, 01:00

Gillar tidningen som nu skriver. Dock en liten blaska:
"Wir konkurrieren nicht mit den Bayern"
http://www.kicker.de/news/fussball/chle ... ayern.html
:lol:
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav mrcadaza » 25 maj 2013, 13:30

Ja det är ju en av årets största fotbolls högtider. Äntligen så är Champions League finalen här.
Det ska mkt till för att Bayern ska släppa detta.
Spelar dom som dom gjorde mot Barcelona ja då blir det Eriksgata i finalen.'
Bayern är en oerhörd maskin, navet i tysk fotboll sen många decennier tillbaka.
Jag håller på dom och tror att de vinner efter 90 minuter. Ska vi säga 3-0?

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Junior » 25 maj 2013, 13:44

Vem som vinner är dock inte så viktigt för mej, jag vill bara ha en enorm fotbollsfest med toppnotch spel.

Jag tror också att det väger fördel för Bayern, men man ska inte glömma att Dortmund har ändå hyfsade chanser. Och i ligan så blev det 1-1 i båda matcherna. Så även om båda lagen spelar sitt bästa spel tror jag på en ganska jämn match.

Tror ändå på 3-1 till Bayern. I en annars jämn match.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Pawhlen » 25 maj 2013, 22:39

Bra och underhållande final, Robbens min efter 2-1 målet kommer bli förevigat nu
Pawhlen

Inläggav Sir Ward » 25 maj 2013, 22:52

Underbar seger och nu är det fest.
Tycker att Dortmund inledde starkt medans Bayern tog över efter hand.
Denna duracell Robben alltså, blir han aldrig trött. Makalös insats.

Bayern München, världens bästa klubblag :D :D :D :D
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav mrcadaza » 26 maj 2013, 12:05

Med tanke på detta så kanske Sveriges sagolika upphämtning i VMkvalet en bragd.
Tysk fotboll är bäst i Europa helt klart. Även om det finns polacker och andra importer så är det tysk laganda, tysk lagmaskin som ligger bakom allt.
Dortmund skulle haft 1 mål i början men Bayerns målvakt är ju en bläckfisk med reflexer som få. Till sist så är ända vinsten rättvis.
Grattis Bayern.
Och huruvida Bayern är världens bästa klubblag får vi väl se när de spelat supercupfinalen mot de sydamerikanska mäastarna.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Pawhlen » 3 juni 2013, 20:52

Ytterligare folk som springer in på planen hur lätt som helst nu på Swedbank Stadion, vad ska SvFF skylla på den här gången?
Pawhlen

Inläggav chinobar » 3 juni 2013, 21:19

"Vi har jobbat så hårt på att säkerställa säkerheten på Friends, vi har inte haft tid med någon Swedbank."

Edit:
Appropå Friends, vem är högst beslutande idiot som varenda jävla stor match envisas med att ha stolarna kvar på kortsidorna?
Som jag förstått det går de montera bort, och kostar ca en tusenlapp för en ny. Undrar vad som blir billigast när ståplatsidioterna går bärsärkargång var och varannan match...
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Pawhlen » 3 juni 2013, 21:26

Undrar samma sak, när det gäller cupfinalsskandalen läste jag att Djurgården får betala 1000 kr/stol som flög in mot plan efter matchen och IFK Göteborg får betala för stormningen och bengalen men SvFF som ansvarade för arrangemanget kommer undan, korrupt system är bara förnamnet
Pawhlen

Inläggav Cyruz » 4 juni 2013, 12:18

Alternativt kan man ställa sig frågan vilka riksmongon som får för sig att helt plötsligt slita sönder stolar och kasta dessa?

Ska man behöva ta in sånt i riskkalkylen kan man lika gärna ställa in alla matcher.
För den som har gått så jäkla långt i retard-skalan, som faktiskt får tanken att slita sönder en stol och kasta den, är totalt oberäknelig och går knappast att säkra sig mot.
Allt från papperskorgar till dörrar får ju tas bort från arenan för att täcka den risken.

Eftersom SvFF äger arenan blir det lite märkligt att erlägga vitesbelopp för skadegörelse till just SvFF.
Förbundet får ändå stå för kostnaderna av skadegörelsen själva så vad blir poängen med att kräva pengar av sig själv?
Cyruz

Inläggav chinobar » 4 juni 2013, 12:41

Eftersom den ståplatspublik jag referar till består av uppskattningsvis 75% riksmongon så ja, då är det nog fan bäst att ta hänsyn till det tills man kan få bukt med det.

Ska man behöva ta in sånt i riskkalkylen kan man lika gärna ställa in alla matcher.
För den som har gått så jäkla långt i retard-skalan, som faktiskt får tanken att slita sönder en stol och kasta den, är totalt oberäknelig och går knappast att säkra sig mot.
Allt från papperskorgar till dörrar får ju tas bort från arenan för att täcka den risken.

Eftersom problemet är så väl utspridet, så är det alltså bättre att hålla matcherna men bara ta kostnaden och försöka le?
Missförstå mig rätt, jag håller med dig, detta är inte något man skall behöva ta ställning till om man hade handlat med personer som haft mer än en hjärnhalva. Men eftersom situationen är som den är, är det då inte bättre att bara ge dem så lite "löstagbart" som möjligt?

För min del hade man kunnat ge alla på ståplats en tvångströja, som man låser fast dem i när de går in för jag bryr mig verkligen inte om packet.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Cyruz » 4 juni 2013, 17:23

chinobar skrev:
För min del hade man kunnat ge alla på ståplats en tvångströja, som man låser fast dem i när de går in för jag bryr mig verkligen inte om packet.

Haha, klockrent! :)

Egentligen är det väl bara ett fåtals lags supportrar som beter sig så här jävla illa historiskt. Det är Dif, AIK, IFK Göteborg och i viss mån även Assyriska.
När ett lags klack har individer som beter sig så här illa tycker jag att konsekvenserna ska vara mycket hårdare. Något i stil med kanske Englands lösning på problemet, åker du fast för skit i samband med matcher så måste du anmäla dig till din lokala polisstation inför varje match X antal år i följd.

Det är där jag tycker man ska lägga ner tid och pengar, bestraffning av enskilda individer. Den kollektiva bestraffningen funkar inte då dessa idioter i grund och botten skiter i om föreningen tar skada.
Att anpassa arenan inför dessa matcher går till viss del men då kvarstår fortfarande grundbeteendet.
Dessa individer kommer hitta andra sätt att svina på om man t.ex tar bort stolarna.

Alternativen som jag ser det är att antingen att anpassa omvärlden efter ett fåtal idioter, eller att få ett fåtal idioter att anpassa sig till omvärlden (alternativt avlägsna sig från matcher). Då väljer jag det senare.
Blir lite som mobbade barn i grundskolan, där skolsystemet flyttar på offret istället för att ta itu med mobbaren.
Man löser inget utan skyfflar bara skiten runt i systemet.
Cyruz

Inläggav Pawhlen » 4 juni 2013, 17:38

Mycket bra skrivet Cyruz, håller med dig, kan väl inte skada att testa det systemet men SvFF har väl inte stake nog att vika sig utan man bankar envist huvudet i väggen och tror att problemen kommer att försvinna av sig självt tyvärr :oops:
Pawhlen

Inläggav Cyruz » 5 juni 2013, 10:14

Pawhlen skrev:Mycket bra skrivet Cyruz, håller med dig, kan väl inte skada att testa det systemet men SvFF har väl inte stake nog att vika sig utan man bankar envist huvudet i väggen och tror att problemen kommer att försvinna av sig självt tyvärr :oops:

Problemet ligger inte hos SvFF utan i svensk lagstiftning.
Förbund och klubbar är extremt begränsade i vad de får göra för att stävja det här beteendet.
Cyruz

Inläggav chinobar » 5 juni 2013, 12:02

Jag menar ju givetvis inte att man enbart skall flytta på stolarna, utan göra det tills man har löst problemet för att undvika skadegörelsen.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Hv71Filmer » 13 juni 2013, 21:02

Har startat en till youtube kanal så hade varit schusst om ni går in och prenumerar!
Det kommer mestadels vara montage om Zlatan!

https://www.youtube.com/user/ibraalliance
Användarvisningsbild
Hv71Filmer

Inläggav Cyruz » 14 juni 2013, 10:44

Hv71Filmer skrev:Har startat en till youtube kanal så hade varit schusst om ni går in och prenumerar!
Det kommer mestadels vara montage om Zlatan!

https://www.youtube.com/user/ibraalliance

Zlatan montage? Gillar dina hockey montage så jag kanske tar och prenumerera för första gången någonsin :)
Cyruz

FöregåendeNästa

Återgå till Öppet forum