Omgång 3: HV71 - Skellefteå AIK

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 3: HV71 - Skellefteå AIK

Inläggav FirstSwitch » 20 september 2012, 21:08

3p GÖTT! FÖRSTA NOLLAN FÖR WESSLAU :mrgreen:
FirstSwitch

Inläggav bogani » 20 september 2012, 21:09

Intryck:

- Kolan är en riktigt klippa. Gör det mesta rätt.

- Kristiansen har gjort många saker bra idag.

- Wesslau är säkerheten själv.

- William Karlsson är en fantastiskt klok spelare.

- Krog och Rakshani får inte ut mycket 5 mot 5.

- Davidsson ser fantastisk ut!

- Luoma bänkad??
bogani

Inläggav spursjohan » 20 september 2012, 21:10

Starkt att vinna över Saik utan att egentligen spela speciellt bra, framför allt offensivt. Med Daniel Larsson i mål hade HV förlorat denna match.
Dagens bästa: Wesslau, Davidsson, Fasth
Mer att bevisa: Fälth, P.Carlsson, W.Karlsson
spursjohan

Inläggav frederic » 20 september 2012, 21:11

Intryck:

- Pettan byter om för jävla snabbt efter match?! :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
frederic

Inläggav Jompii » 20 september 2012, 21:11

En bra match utav HV71. Jag missade i princip hela första perioden och första halvan utav andra perioden men utav det jag såg så tycker jag att HV71 var riktigt bra defensivt och helt okej offensivt. HV71 skapar ganska mycket chanser men är tyvärr lite för ineffektiva.
Försvarsspelet såg dock riktigt bra ut. SAIK hade knappt några chanser och i tredje så kommer dom knappt in i anfallszonen.
Jag tycker att Davidsson såg riktigt het. Sundh/Davidsson/Ledin såg riktigt heta ut. Tycker även att Pettan och Mattias Karlsson spelade väldigt bra. Pettan stod för ett par riktigt bra tacklingar. Wesslau imponerar som vanligt. HV71 har inte förlorat under ordinarie matchtid på hela säsongen.

Är även väldigt fascinerad över hur pass snabbt Pettan byte om efter matchen :P
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Norrastååå » 20 september 2012, 21:12

Otroooligt skönt!

Jag är ju en stackars Csport-bitch så jag har bara sett delar av matchen men jag tycker vi växte och ÄGDE 3e perioden. Flera spelare gör bra ifrån sig. Ffa skönt att Kapten är tillbaka i form. Fasth är underbar att se och backarna känns stabila. Fantenberg yes. Kolan wow. William K riktigt bra också.

Wesslau grym. Det blir ännu mer generande att DIF åkte ur ES när de hade Wesslau i mål.

// JV
Norrastååå

Inläggav bogani » 20 september 2012, 21:15

Norrastååå skrev:Otroooligt skönt!

Jag är ju en stackars Csport-bitch så jag har bara sett delar av matchen men jag tycker vi växte och ÄGDE 3e perioden. Flera spelare gör bra ifrån sig. Ffa skönt att Kapten är tillbaka i form. Fasth är underbar att se och backarna känns stabila. Fantenberg yes. Kolan wow. William K riktigt bra också.

Wesslau grym. Det blir ännu mer generande att DIF åkte ur ES när de hade Wesslau i mål.

// JV

Har dom inte fått ordning på Csports än??? :shock:
bogani

Inläggav frederic » 20 september 2012, 21:16

Ville Wessla är helt fantastisk i mål. Tyvärr sitter jag här och oroar mig över hur länge det ska hålla... Har ju inte precis varit bortskämd de senaste två säsongerna med bra målvaktsspel. :cry:

Håller Wesslau detta spelet uppe hela säsongen, kommer det att bli ruggigt svårt att slå oss! :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
frederic

Inläggav Cyruz » 20 september 2012, 21:18

frederic skrev:Ville Wessla är helt fantastisk i mål. Tyvärr sitter jag här och oroar mig över hur länge det ska hålla... Har ju inte precis varit bortskämd de senaste två säsongerna med bra målvaktsspel. :cry:

Håller Wesslau detta spelet uppe hela säsongen, kommer det att bli ruggigt svårt att slå oss! :lol: :lol: :lol:

Wesslan är en fenomenal målvakt och det kommer bli extremt svårt att stoppa oss denna säsong!
Cyruz

Inläggav Norrastååå » 20 september 2012, 21:24

bogani skrev:

// JV

Nope. Som att betala för könsvårtor.

Smart att locka in oss som försökskaniner till sitt web-TV-labb OCH ta betalt av oss.

// JV
Norrastååå

Inläggav Norrastååå » 20 september 2012, 21:25

bogani skrev:

// JV

Smart att locka in oss som försökskaniner till sitt web-TV-labb OCH ta betalt av oss.

// JV
Norrastååå

Inläggav frippe-borås » 20 september 2012, 21:30

1-0 räcker!
SAIK tycker jag inte alls bjöd till utan backade hem och täppte igen bakåt.
Nu har vi Timrå borta nästa och där hoppas jag att det blir lättare än dessa 3 matcher som varit.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Nordas » 20 september 2012, 21:31

spursjohan skrev:Starkt att vinna över Saik utan att egentligen spela speciellt bra, framför allt offensivt. Med Daniel Larsson i mål hade HV förlorat denna match.
Dagens bästa: Wesslau, Davidsson, Fasth
Mer att bevisa: Fälth, P.Carlsson, W.Karlsson

Tycker personligen att W.Karlsson är kanon! I vissa situationer spelar han som rinkens mest erfarna spelare.
Håller däremot med dig om PC. Han har till viss del glöden, men inte mycket händer från hans klubba. Att därtill ha honom inne på PP förstår jag inte alls.
Alltid saknad, aldrig glömd
En av få med HV-hjärta från Åland
Användarvisningsbild
Nordas

Inläggav Andersson711 » 20 september 2012, 21:33

Kul som fan att se försvarsspelet kan jag tycka, Fernholm kommer in sent och har sett riktigt bra ut. Känns.... Balanserat!
Wesslau behöver inte ens nämnas, bara hoppas han fortsätter på samma vis i fortsättningen!
Andersson711
Moderator

Inläggav shitkicker » 20 september 2012, 21:33

Bra av HV att hålla ut och vinna matchen.

Man spelar upp sig efterhand och avslutar matchen riktigt bra. Hyfsat stabilt i egen zon, samtidigt som man skapade en hel del chanser framåt. Utan den adrenalinstinna debutanten i målet så hade det nog kunnat rinna iväg för SAIK.

Bra idag:
Wesslau. Ingen enskild spelare kommer att betyda mer för sitt lag den här säsongen än Gustaf. Och han levererar verkligen!
Kolan
Sundh/Davidsson/Ledin (2:a och 3:e perioden)
Fernholm tycker jag ska ha ett omnämnande här också. Spelar bra med hänsyn till hur matchotränad han ändå är.

Hoppsan idag:
Trygg hade VERKLIGEN ingen bra kväll. Luoma får mycket kritik, men värst idag var Trygg.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav bogani » 20 september 2012, 21:36

Norrastååå skrev:
bogani skrev:

// JV

// JV

Jag skippade webb-skiten och valde att casha 399:-/månaden denna säsong. Kanske var ett bra val då trots allt :roll:

Fattar inte heller inlägget som kritiserade WK. Han spelar fantastiskt klokt. Krog och Rakshani har jag högre förväntningar på dock. Fick inte ut mö idag!
bogani

Inläggav Jullebulle » 20 september 2012, 21:39

Korta reflektioner av dagens match.
vi ser ett hv vi kommer få vana av att se i vinter. Fart och fläkt och väldigt rörligt över hela banan. Färre skott på Markus Svensson som väl fortfarande har kalla korar sen 7-8 mot gnaget ifjol. Just den delen vill jag ändra på. Varenda skott vi skjuter är farligt,varför inte testa fler skott? lägerna finns.
Som alltid typ dött på läktarn.
märktes det att domarna var rookies? Aningen nervösa.

Nu ska jag plugga inför mitt ack så viktiga prov kl 07.30 imorgon,jag är bra på det där att plugga...
medlem #77 om någon mot all förmodan skulle bry sig.
Jullebulle

Inläggav Sir Ward » 20 september 2012, 22:03

Det var 8e raka vinsten mot Saik på hemmaplan.

- Davidsson var tillbaka i gamla spår.
- Fasth far framsom en turbin och är väldigt svårstoppad.
- Wesslau spelar mycket stabilt som ger backarna en enorm trygghet.
- Sundh, Nilson såg väldigt bra ut.
- Petrasek proppade och var sitt gamla jag.
- Äntligen mål i powerplay.

Nu har vi tagit 7 av 9 pinnar mot tippade topplag och endast släppt in 3mål...

Ser fram emot en riktigt rolig säsong :D :D
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Pawhlen » 20 september 2012, 22:04

sir Ward skrev:Det var 8e raka vinsten mot Saik på hemmaplan.

Du tar orden ur munnen på mig, håller med dig på alla punkterna, ett stort plus att Rögle spöade kaffebönorna ;)

Mats Trygg hade en jobbig match, fick det inte att stämma ordentligt
Pawhlen

Inläggav Sir Ward » 20 september 2012, 22:14

Pawhlen skrev:

Du tar orden ur munnen på mig, håller med dig på alla punkterna, ett stort plus att Rögle spöade kaffebönorna ;)

Är det en rapport från bilen ;)
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Pawhlen » 20 september 2012, 22:16

sir Ward skrev:
Pawhlen skrev:

Är det en rapport från bilen ;)

Nej, är faktiskt hemma i Eksjö nu
Pawhlen

Inläggav spursjohan » 20 september 2012, 22:41

Fattar inte heller inlägget som kritiserade WK. Han spelar fantastiskt klokt. Krog och Rakshani har jag högre förväntningar på dock. Fick inte ut mö idag![/quote]

Kritik och kritik. Jag tror han kan bättre, jag tror han kan göra poäng.....
spursjohan

Inläggav BlackIce » 20 september 2012, 23:15

Resurrection!!!! Härligt att se Davidssons återuppståndelse! Efter de två första matcherna hade jag börjat befara att gubben var slut. Att knäna inte klarar full belastning. Inte en enda uppåkning. Men underbart att han visade att jag var helt fel ute! :D
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav trancedanne » 21 september 2012, 00:11

Det bästa med matchen var att Davidsson verkar ha kommit igång på allvar igen, samt att Dahlen äntligen bänkade Luoma istället för Fantenberg. Stillman borde ha gjort sig av med honom redan efter förra slutspelet, mer överskattad lirare får man leta efter
trancedanne

Inläggav ateisten » 21 september 2012, 00:30

BlackIce skrev:Resurrection!!!! Härligt att se Davidssons återuppståndelse! Efter de två första matcherna hade jag börjat befara att gubben var slut. Att knäna inte klarar full belastning. Inte en enda uppåkning. Men underbart att han visade att jag var helt fel ute! :D

Ja bortskämd har man ju varit med Davidsson genom åren att han ska dominera där ute. Men med lite rädsla så befarade jag precis som dig att storhetstiden var förbi, speciellt efter Brynäs matchen.. Men så idag kom kovändningen!
Jag var påväg att skriva att kaptenen kommer va tredjecenter nästa år och nu skolar dom in W Karlsson i andra pp uppställningen i mitten av andra perran, vips så får Johan nytt gas i maskineriet och åkte skridskor som en gud och frispelade Sundh framför mål! Underbart att se, det tog bort alla mina tvivel och raderade direkt min kommentar innan ja han posta! :P

Det som var mest lysande i matchen var HV:s boxplay, stressade och slet som tusan och tillät inte den minsta millimetern av utrymme för SAIK. Fröjd att se! 100% på elva BP hittills är värt en eloge..

Målvakt, backar, defensiven och boxplay har vi fått igång och är fem plus efter dessa tre matcher hittills.
Nu gäller det bara att få igång offensiven, målskyttet och powerplay för då kommer HV va extremt svårstoppade i år.

Ser framemot Lördagen och hoppas offensiven släpper!
...15.48 LINDBOOOM AVGÖR!!! :D
Användarvisningsbild
ateisten

Inläggav hausmanis » 21 september 2012, 00:47

Vi har besegrat tre toplag i rad nu, det är riktigt skönt.
Vår defensiv känns redan riktigt riktigt bra, sjukt bra BP och vi gör väldigt få misstag bakåt.
Men detta SAIK va värkligen ett B-lag även om jag är glad för 3 poäng så var det onödigt tight match.
Vår offensiv känns sådär justnu, en av våra bästa om inte den bästa forwarden lirar i tredje kedjan,
varför spelar inte Fasth i första ? och även om jag tror att våran offensiv kommer bli bättre när kemin hittas
så tycker jag det verkligen känns som att det saknas någon för att vara ett riktigt hot om guldet.
Wesslau är helt sjukt grym så jag vågar säga vi har verkligen en målvakt att slåss om guldet med, backsida likaså, men forward sidan får "bara" VG av mig hitills
hausmanis

Inläggav Fegon_ » 21 september 2012, 05:27

Det har hetat "Vi kan så mycket mer" i tre matcher nu. Även om det blivit tre segrar och att det finns mer att ta av... så är det ju ändå oroande att laget inte kan prestera som dom "ska" nu, ens mot dessa topplag. Personligen, med laget vi ställer upp med, så tycker jag att vi är alldeles för bleka framåt. Visst vi vinner, men vi kommer även att förlora och om vi ska förlora så ska det krävas att motståndarna gör åtminstone 4 mål under full tid för att få tre poäng... åtminstone 3 mål för att ta något poäng av oss.

Jag är då oroad över att vi "knappt" vinner nu och inte kan spela som vi "ska" trots det goda självförtroendet. En förlust, ett sargat självförtroende och lite bekvämlighet kan föda en onödigt lång rad av matcher med röda siffror.

Hoppas att vi är glada över poängen, men besvikna över spelet... och Jobbar på det.
https://twitter.com/Fegonastrom, följ mig där om du känner för det.
Fegon_

Inläggav PapaEmeritus » 21 september 2012, 07:30

Fegon_ skrev:Det har hetat "Vi kan så mycket mer" i tre matcher nu. Även om det blivit tre segrar och att det finns mer att ta av... så är det ju ändå oroande att laget inte kan prestera som dom "ska" nu, ens mot dessa topplag. Personligen, med laget vi ställer upp med, så tycker jag att vi är alldeles för bleka framåt. Visst vi vinner, men vi kommer även att förlora och om vi ska förlora så ska det krävas att motståndarna gör åtminstone 4 mål under full tid för att få tre poäng... åtminstone 3 mål för att ta något poäng av oss.

Jag är då oroad över att vi "knappt" vinner nu och inte kan spela som vi "ska" trots det goda självförtroendet. En förlust, ett sargat självförtroende och lite bekvämlighet kan föda en onödigt lång rad av matcher med röda siffror.

Hoppas att vi är glada över poängen, men besvikna över spelet... och Jobbar på det.

Precis min tanke också. Mönstret var detsamma förra säsongen då vi hade svårt att stänga matcherna och de blev onödigt spännande uddamålsvinster/förluster. Vi behöver en utpräglad målskytt till för att kunna hävda oss framöver.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Crazy » 21 september 2012, 09:58

JA fy fan vad roligt att se davidsson, hoppas bara de kan göra lite mål för han la ju många bra mackor igår och kan vi nu ha en bra målvakt så ser det bra ut.

FY FAN vad skillnaden är stor mot Wesslau, såg hur han gjorde en tavla i går igen, stackars AIK säger jag bara.

Wesslau är ju som natt och dag.
Crazy

Inläggav frederic » 21 september 2012, 10:07

Så jävla härligt att HVTV har skrivit "HVTV eftersnackade med Gustaf Wessla och Mattias Karlsson"! :lol: :lol: :lol:

Crazy skrev:Wesslau är ju som natt och dag.

Ja, spelet som Wesslau visat upp hittills, har varit i nivå med det Daniel Larsson presterade som bäst under två år (i enstaka matcher).
Användarvisningsbild
frederic

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 Matcherna