Tråden om #4 Marcus Nilson

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Tråden om #4 Marcus Nilson

Inläggav Pawhlen » 4 september 2012, 19:23

Tråden om #4 Marcus Nilson värvad från Djurgården.
Pawhlen

Re: Tråden om #4 Marcus Nilson

Inläggav Jesper9 » 4 september 2012, 22:58

En riktig fighter och en vinnarskalle. Tror han kommer bli en viktig pusselbit i laget denna säsongen :)
-
#97 Ledin - "Finns nog inget bättre än att vinna på bortaplan och dessutom dra ner rullgardinen för hela Scandinavium...."
Användarvisningsbild
Jesper9

Inläggav BlackIce » 4 september 2012, 23:32

Jag tycker ändå inte att han klarat av att "bära" sitt lag tidigare - han van inte SM-guldet åt Djurgården i finalen 2010 och han var kapten den gångna säsongen är de spelade sig ur eliten. Kanske kan han komma mer till sin rätt i HV där han blir en i mängden och inte förväntas vara den som själv avgör och leder laget. I HV kan han gnugga lite i bakgrunden och hänga 20+ mål under säsongen!
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav HV#86 » 5 september 2012, 00:36

BlackIce skrev:Jag tycker ändå inte att han klarat av att "bära" sitt lag tidigare - han van inte SM-guldet åt Djurgården i finalen 2010 och han var kapten den gångna säsongen är de spelade sig ur eliten. Kanske kan han komma mer till sin rätt i HV där han blir en i mängden och inte förväntas vara den som själv avgör och leder laget. I HV kan han gnugga lite i bakgrunden och hänga 20+ mål under säsongen!

Här i HV kommer han att ha fler bra spelare runt sig som gör honom bättre än vad han kunde/tilläts vara i Djurgården. Han kommer ju trots allt till Sverige's BÄSTA klubb! :P ;) Det som jag sett av honom nu i ET så har jag inte en enda tvivel på hans kapacitet framöver i ES. :D
# 1. S.Liv
~ Alltid saknad, ALDRIG glömd! ~
Användarvisningsbild
HV#86

Inläggav Pawhlen » 5 september 2012, 10:01

HV_247 skrev:
BlackIce skrev:Jag tycker ändå inte att han klarat av att "bära" sitt lag tidigare - han van inte SM-guldet åt Djurgården i finalen 2010 och han var kapten den gångna säsongen är de spelade sig ur eliten. Kanske kan han komma mer till sin rätt i HV där han blir en i mängden och inte förväntas vara den som själv avgör och leder laget. I HV kan han gnugga lite i bakgrunden och hänga 20+ mål under säsongen!

Här i HV kommer han att ha fler bra spelare runt sig som gör honom bättre än vad han kunde/tilläts vara i Djurgården. Han kommer ju trots allt till Sverige's BÄSTA klubb! :P ;) Det som jag sett av honom nu i ET så har jag inte en enda tvivel på hans kapacitet framöver i ES. :D

Jag var också lite skeptisk till denna värvningen med tanke på förra säsongen, men det jag har sett honom göra under ET som hemmamatchen mot Silverköping och fighten med Jämtin gör att jag tror han kommer bli en bra rollspelare för oss :twisted:
Pawhlen

Inläggav Jackkko » 5 september 2012, 19:20

HV_247 skrev:Här i HV kommer han att ha fler bra spelare runt sig som gör honom bättre än vad han kunde/tilläts vara i Djurgården. Han kommer ju trots allt till Sverige's BÄSTA klubb! :P ;) Det som jag sett av honom nu i ET så har jag inte en enda tvivel på hans kapacitet framöver i ES. :D

Håller med dig till 100%! Nu har han fler bra spelare att spela med. Han har imponerat enormt mycket under försäsongen jämfört med förra säsongen i DIF! Tror Mackan tar detta som en ny tändning och kommer bli grymt bra i HV iår. :D
Användarvisningsbild
Jackkko

Inläggav CracyMike » 5 september 2012, 19:34

Jag tror Mackan kommer gå grymt bra ihop med #76.. Rutin till 100%
Mvh Marcus
CracyMike

Inläggav dekman » 5 september 2012, 22:17

#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Keskinen » 5 september 2012, 23:20

Han kommer göra allt som krävs för att vinna, han har grym karaktär och tycker det är riktigt kul att han valde HV.. Han verkar ha sånt sug efter att vinna guld och det tror jag kan vara viktigt för laget.. Verkar vara en grinig jävel - det älskar jag!
Keskinen

Inläggav ateisten » 6 september 2012, 00:20

Keskinen skrev:Han kommer göra allt som krävs för att vinna, han har grym karaktär och tycker det är riktigt kul att han valde HV.. Han verkar ha sånt sug efter att vinna guld och det tror jag kan vara viktigt för laget.. Verkar vara en grinig jävel - det älskar jag!

Helt klockrent Keskinen, detta är en karaktär som behövs för det extra steget mot guld. Den mest "allround wingen" vi har i laget skulle ja säga. Älskar att Mackan stod upp för laget o slängde handskarna mot LHC, ett tecken för laganda i fulla mått.. :)
...15.48 LINDBOOOM AVGÖR!!! :D
Användarvisningsbild
ateisten

Inläggav HV#86 » 6 september 2012, 02:04

ateisten skrev:
Keskinen skrev:Han kommer göra allt som krävs för att vinna, han har grym karaktär och tycker det är riktigt kul att han valde HV.. Han verkar ha sånt sug efter att vinna guld och det tror jag kan vara viktigt för laget.. Verkar vara en grinig jävel - det älskar jag!

Helt klockrent Keskinen, detta är en karaktär som behövs för det extra steget mot guld. Den mest "allround wingen" vi har i laget skulle ja säga. Älskar att Mackan stod upp för laget o slängde handskarna mot LHC, ett tecken för laganda i fulla mått.. :)

Tycker också att det är positivt att se att vi har spelare som inte kommer att tillåta vad som helst. Mackan kommer bli riktigt viktig nu nästa säsong.
# 1. S.Liv
~ Alltid saknad, ALDRIG glömd! ~
Användarvisningsbild
HV#86

Inläggav #22 Bemersten » 6 september 2012, 07:28

Var/är skeptisk till denna värvning men jag hoppas jag har fel och jag tycker att jag är lite motbevisad hittills. Tror att Mackan och Kapten kommer spela bra ihop.
Mina fiender får jag gratis, mina vänner köper jag.
Användarvisningsbild
#22 Bemersten

Inläggav FirstSwitch » 10 september 2012, 13:29

Måste nog ge lite både ros och ris åt Mackan,
Först av allt är han ju en vinnarskalle och en hyfsad målgörare men ack vad lättretad han är. Såg han mot Rögle där motståndarna var på han lite lätt vilket han inte kunde tyckas tåla. Han kan ju stå upp mot de flesta men han verkar förlora humöret väldigt fort och göra nåt dumt som kan kosta oss några matcher.. i för sig inget nytt men vi har ledargestalter i laget som jag hoppas kan förmedla rätt budskap till Mackan så vi får använding av den bättre sidan av honom.
FirstSwitch

Inläggav Pawhlen » 10 september 2012, 13:34

FirstSwitch skrev:Måste nog ge lite både ros och ris åt Mackan,
Först av allt är han ju en vinnarskalle och en hyfsad målgörare men ack vad lättretad han är. Såg han mot Rögle där motståndarna var på han lite lätt vilket han inte kunde tyckas tåla. Han kan ju stå upp mot de flesta men han verkar förlora humöret väldigt fort och göra nåt dumt som kan kosta oss några matcher.. i för sig inget nytt men vi har ledargestalter i laget som jag hoppas kan förmedla rätt budskap till Mackan så vi får använding av den bättre sidan av honom.

I DIF förra året var han lagkapten och den som alla hade blickarna fästa emot på isen och därför blev han lätt uppretad och gjorde en dålig säsong.

Men i HV71 är inte han som har strålkastaren på sig vilket kommer gynna honom rejält i sitt spel, sedan om det åtgärdar hans lätta uppretande låter jag vara osagt, han får väl be om lite tips från Ledda ;)
Pawhlen

Inläggav Kakelmannen » 10 september 2012, 15:24

Jag tror Marcus Nilsson kommer göra en del bra matcher i HV och en hel del poäng. Jag tror han har en mycket högre lägstanivå än Bremberg. Men han kommer nog ha sina mindra bra kvällar med. Men att han är god för 15 mål minst och en 20-25 assist de tror jag.
Kakelmannen

Inläggav Jullebulle » 10 september 2012, 15:34

Kakelmannen skrev:Jag tror Marcus Nilsson kommer göra en del bra matcher i HV och en hel del poäng. Jag tror han har en mycket högre lägstanivå än Bremberg. Men han kommer nog ha sina mindra bra kvällar med. Men att han är god för 15 mål minst och en 20-25 assist de tror jag.

Varför jämföra med Bremberg? Är han ersättare för Bremberg? Eller är det bara för att båda är djurgårdare?
medlem #77 om någon mot all förmodan skulle bry sig.
Jullebulle

Inläggav Kakelmannen » 10 september 2012, 16:11

Jullebulle skrev:
Kakelmannen skrev:Jag tror Marcus Nilsson kommer göra en del bra matcher i HV och en hel del poäng. Jag tror han har en mycket högre lägstanivå än Bremberg. Men han kommer nog ha sina mindra bra kvällar med. Men att han är god för 15 mål minst och en 20-25 assist de tror jag.

Varför jämföra med Bremberg? Är han ersättare för Bremberg? Eller är det bara för att båda är djurgårdare?

För att båda är djurgårdare, för att båda är ganska gamla för att vara hockeyspelare. För att båda kanske är på väg ner i karriären när Hv värvat dem.
Kakelmannen

Inläggav Pingumannen » 10 september 2012, 17:27

Är de samma speltyper då?

Svar: Nej
Användarvisningsbild
Pingumannen

Inläggav Jullebulle » 10 september 2012, 19:52

Kakelmannen skrev:
Jullebulle skrev:

För att båda är djurgårdare, för att båda är ganska gamla för att vara hockeyspelare. För att båda kanske är på väg ner i karriären när Hv värvat dem.

Okej , så istället för att jämföra med jämnåriga Ledin så jämför du med 5 år äldre Bremberg. Ledin är ju faktiskt Lule från början.Såvitt jag vet ligger Ledin i toppen av fystesterna samtidigt som den ett år yngre Lindström drar i de yngre spelarna.
Eller är det kanske att han är Djurgårdare som problemet ligger i? Kanske har dom någon dålig luft som gör att spelare inte håller när de är över 30.
Visst må han vara påväg nedåt i karriären men det är ju de spelarna vi måste satsa på när vi fått konkuranskraftiga ligor emot oss. För vi vill väl fightas i toppen? Det är svårt att få flera spelare i Rakshani´s kapacitet och ålder.Därför värvas dessa spelare in så yngre spelare kan växa och ta över efter två år.

Hoppas inte du har ont i foten.Du måste väl ha stukat den iallafall när du tog ett sånt snesteg och jämförde honom med självaste Fredrik Bremberg.
medlem #77 om någon mot all förmodan skulle bry sig.
Jullebulle

Inläggav Kakelmannen » 10 september 2012, 22:15

De är många som jämfört värvningen av Nilsson med bremberg,. jag är inte den första! Och jag tror Nilsson kommer göra de bättre i Hv än vad Bremberg gjorde. Du kan la inte jämföra Nilsson med Ledin, helt olika spelartyper!
Kakelmannen

Inläggav hokky » 10 september 2012, 22:49

Jag håller inte riktigt med Kakel och tror Nilson lyckas bra i Hv. Men kollar man på fjolårets säsong så har han rätt. Det var inte den gamla Nilson utan det var väldigt mycket glid. Han kanske var skadad men jag lovar att den inställningen inte hade funkat i Hv.
hokky

Inläggav Pawhlen » 10 september 2012, 22:52

Jag kan berätta för alla här att jag var en av dem som skrev att detta var en "Bremberg" värvning, inte att de var lika i spelstil utan jag menade att det var en värvning som Stillman gjorde bara för att det var en spelare man inte kunde säga nej till oavsett om han passade in i lagbygget eller inte. Men av det jag har fått se av Nilson på försäsongen har han motbevisat mig rejält. Skulle kunna tänka mig att han gör mellan 25-35 poäng denna säsong
Senast redigerad av Pawhlen 10 september 2012, 23:08, redigerad totalt 1 gång.
Pawhlen

Inläggav Kakelmannen » 10 september 2012, 23:07

Då säger jag det en sista gång, jag tror Nilsson lyckas i HV, i alla fall hyfsat, han kommer inte vinna poängligan i elitserien eller i HV, men han kan vara en nyckelspelare som gör en del poäng. topp 5 i Hv i poängligan bör han komma , de kravet har jag på han.
Kakelmannen

Inläggav Sir Ward » 10 september 2012, 23:26

Har varit lite tveksam till Nilson men känslan nu är att han kommer att göra ett mycket bra jobb i Hv.
Att jämföra Nilson med Linkan är korkat. Som att pannkaka är lika gott som en plankstek.
Kan ha lite med mina anti dif känslor men bröderna Huusko och tungskytten Kennholt gjorde dock ingen besviken, även om den sist nämnda kunde valla till sig själv ;)
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Åskan » 3 oktober 2012, 20:32

En å annan HV-supporter var kritisk mot denna värvning. Var stor humor när han jämfördes med Bremberg. Visst finns inte farten där på samma sätt. Men karaktären finns där. Han är gärna med när det hettar till och gillar böket längs sargerna. Lägg därtill en skaplig teknisk nivå så har HV en av seriens bästa spelare i en tredje kedja.
Åskan

Inläggav frederic » 4 oktober 2012, 10:38

Han har riktigt fin klubbteknik och speluppfattning, riktigt svårt att ta pucken från honom. I vilket annat lag som helst hade han gått rakt in i en topp2-kedja, något han även borde göra i HV. Jag skulle vilja se honom testas med JD igen, Sundh och Ledda hotar inte riktigt offensivt just nu...
Användarvisningsbild
frederic

Inläggav Henning » 4 oktober 2012, 10:56

frederic skrev:Han har riktigt fin klubbteknik och speluppfattning, riktigt svårt att ta pucken från honom. I vilket annat lag som helst hade han gått rakt in i en topp2-kedja, något han även borde göra i HV. Jag skulle vilja se honom testas med JD igen, Sundh och Ledda hotar inte riktigt offensivt just nu...

Håller med, vi har ingen som kan trycka dit puckarna i den kedjan.
Ledin kan bara göra mål genom att trycka in pucken.
Sundh har inte den styrkan och precisionen i skottet (än iaf). Att han blev HVs målkung förra säsongen är mycket tack vare att han hade en jävligt het period (i november om jag inte missminner mig) där precis ALLT gick in.
Davidsson har sitt dragskott som går in då och då, inte mer än så.

Nu är ju inte Marcus Nilsson någon renodlad målskytt heller iof, men det känns ändå som att han har betydligt mer näsa för målet än vad ovanstående herrar har. Samtidigt var tredjelinan riktigt duktig senast, så kanske dumt att splittra den just precis nu..
Henning

Inläggav mrcadaza » 4 oktober 2012, 21:55

Mackan har väl ändå levererat bra hittills? Poäng idag igen och han irriterar motståndarna.
Han frenesi och tacklingar skapar tryck och ger energi åt hans kedjekamrater.
Jag är helnöjd så här långt med värvningen.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav mrcadaza » 15 oktober 2012, 22:05

Lyfter återigen fram Mackan som arbetar sjuhelsikes bra.
Han gör sina poäng då och då och tacklar och visar musklerna.
En grovjobbare som vi ska vara glada att ha.
Kanske inte mannen med HVhjärtat men han sliter och jobbar för sitt lag.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav #22 Bemersten » 16 oktober 2012, 09:01

Tydligen så gör han ngt bra då han var assisterande kapten igår.

Jag tycker iaf att han varit mer än ok så jag tar på mig struten och skäms lite.
Mina fiender får jag gratis, mina vänner köper jag.
Användarvisningsbild
#22 Bemersten

Nästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare