Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
lejacques skrev:Vi har haft några matcher efter uppehållet där vi gått bra. Ser vi till helheten har säsongen varit under all kritik. Vi är inte på långa vägar klara för ett nytt SHL-kontrakt.
Därav min nyfikenhet: Varför denna fanboy-attityd gentemot Nubben?
Långa kontrakt säger du. Ja, jo. En mästare på långa kontrakt... Wow. Om det är rätt långa kontrakt (lex. Rasmus Bengtsson).
lejacques skrev:Så kan det vara. Men som vissa försökt förklara för dig. Det är ingen större bedrift att värva hem Wedin, Petersson och Lander. Det är öppet mål, lite som Teden och Petersson. I sådana fall är det snarare en bedrift i sig om man MISSLYCKAS med den typen av värvningar.
Du vurmar för långa kontrakt verkar det som, liksom Nubben. Fyra, fem år på Wedin och Petersson är risky business. Egentligen på Lander också. Brukar sällan sluta så som man tänkt sig. Bara kolla historiskt på de långtidskontrakt som skrivits i SHL.
Du tar inte heller hänsyn till att Kapanen har skruvat på lagbygget. En dyr LaLeggia ut och in med en relativt okänd Lyttinen som Timråfansen är helt lyriska över. De tycker det är ett genidrag av Kapanen. På det in med Pääjärvi för att bredda laget, då Kapanen uppenbarligen verkar ha tyckt att bredden var för dålig. Lite som i HV:s fall. Är jag inte helt ute och cyklar så har Kapanen i intervjuer uttryckt vissa frågetecken kring hur vissa kontrakt är utformade.
Självklart kan Nubben göra bra grejer. Men ser man både på lång och kort sikt så är det övervägande dåliga grejer han gjort.
AntonB skrev:
Nubben sitter på ett 3 årsavtal och jag hoppas Lindbom redan nu är på G att förlänga med Nubben .
!
AntonB skrev:
Nubben sitter på ett 3 årsavtal och jag hoppas Lindbom redan nu är på G att förlänga med Nubben .
Diabolics skrev:AntonB skrev:
Kul att du tar dig tid att läsa här inne på forumet, Kent. Lycka till i din jakt på en riktigt bra förstacenter!
Diabolics skrev:
![]()
Från Måns Karlssons twitterflöde
Dovahkiin skrev:
Ser dock det som ngt bra faktiskt. Gäller vara på hugget!
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster