Seriösa rykten 22/23: Diskussioner

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Seriösa rykten 22/23: Diskussioner

Inläggav Littleshrimp » 12 december 2022, 15:15

Fast om det nu stämmer med beskrivningen ovanför. Så behöver ju HV även förstärkning i det defensiva spelet och en som kan gå in och vinna tekningar. om han kan vara en stabil Center med bra pass, så får Lenc och Petersson sköta poängen. Miele kan flytta ner och spela ytterforward, då jag tror det passar honom bättre.

Tycker man kan skicka Bödker i utbyte, då jag faktiskt hade mycket högre förväntningar på honom att han skulle vara en av våra främsta poängspelare, men det kanske bara var jag som var naiv...
Littleshrimp

Inläggav Robert.76 » 12 december 2022, 16:15

Nutarviguld skrev:
1586kvadrat skrev:Shores lag vill ha något tillbaka. Exempelvis Miele. Jag säger ge dem VINJÅÅ. Toppcenter

Vill inte vara bitter, men knappt jag ens vill ge bort Vinjåååå för denna killen, vi behöver en FÖRSTA center, någon som kan vara bättre än Miele, känns INTE som att något tyder på att denna killen är bättre än än vinjåååå eller ?

Alla är bättre än Big Sam, tror tom Kokkonen hade gjort det bättre.
Robert.76
Moderator

Inläggav lejacques » 12 december 2022, 16:52

Miele är väl den enda center som visat att han har någon form av "offensiv uppsida". Att vilja byta ut honom, i ett sånt här läge... Näe. Känns rätt givet att det är Vigneault eller Davidsson som kommer att få flytta på sig.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav jordfelsbrytare » 12 december 2022, 16:57

lejacques skrev:Miele är väl den enda center som visat att han har någon form av "offensiv uppsida". Att vilja byta ut honom, i ett sånt här läge... Näe. Känns rätt givet att det är Vigneault eller Davidsson som kommer att få flytta på sig.

Jag håller med! Som jag skrev tidigare försök byta mot Vigneault och pengar emellan.
Miele och Bödker är bättre att försöka behålla i så fall.
jordfelsbrytare

Inläggav Grga » 12 december 2022, 17:32

Vem har börjat sprida rykten om Boedker? Det är det dummaste jag hört. Hv skulle ALDRIG byta bort honom. Han kommer bli HVs viktigaste spelare vidare under säsongen.
Grga

Inläggav Nick » 12 december 2022, 17:40

Grga skrev:Vem har börjat sprida rykten om Boedker? Det är det dummaste jag hört. Hv skulle ALDRIG byta bort honom. Han kommer bli HVs viktigaste spelare vidare under säsongen.

:lol: :lol: :lol:
Nick

Inläggav DocSeverinsen » 12 december 2022, 17:41

Tror inte jag sett rykten kring Bödker. Men vissa har kanske en önskan att han skulle försvinna.
Jag är dock inte en av dem.
DocSeverinsen

Inläggav Henke67 » 12 december 2022, 19:06

I nuläget är jag mest intresserad av vad han skulle tillföra. Vad/hur vi betalar är underordnat om han bara är välscoutad!
Henke67

Inläggav CaptainF8 » 12 december 2022, 19:50

Läste på en Winnipeg Jets-blogg där skribenten inte var särskilt positiv till Shore när han lämnade för KHL. Där hade han en roll i bottom 6 men höll inte riktigt kvaliteten för att vara en bra shut down player på NHL-nivå. Vidare visade den underliggande statistiken på en dalande offensiv där hans skottprocent och förmåga att leta sig in i dom farliga ytorna kraftigt minskade under slutet av hans NHL-karriär. Bra tekningsstatistik i NHL även om sample sizen var liten.

Förmodligen en spelare i nivå med Andy Miele, men det positiva är ju att vi får in en kropp till samtidigt som Davidsson/Vesel/Vigneaults speltid minskar i så fall.
CaptainF8

Inläggav frippe-borås » 12 december 2022, 21:45

Positiv men varningens finger då åldern talar emot.
30 år och frågan jag ställer mig är om drivkraften finns kvar? Ingen vidare +/- statistik direkt under sin karriär.

Viktigt om det stämmer att han är en bra tekare för det saknas ju helt i vårt lag. Men sen vill jag även någon som kan göra Petersson på humör för han verkar inte alls trivas i sin omgivning. Loj och ointresserad!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav CROHB » 12 december 2022, 22:05

Spännande med Shore om han kommer. En högerfattad center i bra ålder med NHL rutin låter ju väldigt bra. Får anta att Nubben har fått bra referenser och att han vet vad han tar in.

Att han inte lyckats fullt ut som center i de lägre kedjorna i NHL behöver inte betyda jättemycket då rollen i HV troligen är i en förstakedja och kanske passar honom bättre. Behöver ju inte vara en offensiv center för centra en förstakedja utan mer en tvåvägscenter.

Jag tror att det blir någon som vi skickar iväg om Shore kommer då jag inte tror planen är att ha 17 forwards i truppen, 16 är fullt tillräckligt och vi har många centeralternativ.

Känns svårt att sia om vem som får lämna av Miele, Nättinen, Vigneault, Vesel, Davidsson. Kan ju bli någon annan också men troligtvis inte.

Är Nättinen OK och kan gå för fullt så borde han få chansen att komma tillbaka samtidigt som Miele ändå är offensivt stark och kan gå som ytterforward också. Davidsson känns som svår att skicka iväg om inte brorsan också följer med. Deras spelartyper är ju absolut inte vad Djurgården behöver så kan bli svårt att hitta en klubb.

Vesel och Vigneault borde vara lättare att bli av med skulle jag tro. Både Björklöven och MoDo skulle nog vilja ha tillbaka dem och stå för hela kostnaden tror jag. Båda verkar ha förtroende från Samuelsson så känns osäkert vem det skulle bli. Har man gett upp hoppet om att Vigneault ska lyckas komma in i SHL och spelet där så är det nog snabbt fixat att Gradin tar tillbaka honom direkt.

Intressant hur som helst och vi kommer nog få svaret ganska snart som det verkar.
CROHB

Inläggav lejacques » 12 december 2022, 22:17

Vesel hör ihop med Foppa. Vigneault har inte hittat kemi med någon. Marcus Davidsson har nog mindre uppsida än Sam, men Marcus sitter ihop med sin bror. Ska vi skicka Marcus måste vi skicka båda Davidssons. Så lutar åt Vigneault.

Sen tror jag Vigneault är "lättast" att bli av med och få en bra deal på köpet. Modo är sjukt sugna. Samtidigt är jag övertygad om att Djurgården och Löven är beredda att ge sig in i leken om Sam blir ledig. Vi kan nog få till en bra deal.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav CROHB » 12 december 2022, 23:02

Tror inte Djurgården behöver en center faktiskt utan behöver nog mer en Måns Lindbäck / Herman Hansson spelartyp till sin trupp.
Visst kan Norman gå som vinge men de har väldigt fullt i toppkedjorna redan. Kruger, Norman, Rensfeldt, Östlund och Berglund som centrar redan.

Björklöven visst men kan inte se Vigneault gå dit så länge MoDo matchar alla bud och verkligen vill ha honom som det verkar.
Allt kan givetvis hända men MoDo känns i förarsätet om Sam lämnar.

Tycker inte Foppa måste sitta ihop med Vesel faktiskt då Vesel inte håller fullt ut i en toppkedja i SHL vilket Foppa visat sig göra nu.
Jag kan tycka att Foppa, Tedenby och Nättinen skulle vara en bra komponerad tredjekedja.

Sen då Lenc, André och Shore i en förstakedja.

Vidare då Miele och Bödker i en andrakedja med lilldansk eller Matson men kan bli Nättinen som vinge där.

Handlar lite också vem som bäst hanterar att kanske hamna utanför 12 forwards då det kan bli så att bara en av Davidsson, Vigneault och Vesel spelar helt ordinarie.

Tror Sam är svårast att hålla utanför laget faktiskt då han i princip sågs som en andracenter av coacherna och jag tror att antingen spelar han som ordinarie eller så lämnar han. Dessutom troligen lättast att få bäst deal med ny klubb om han lämnar.

Bred trupp har vi i alla fall.
CROHB

Inläggav lejacques » 13 december 2022, 08:23

Haha. Snacka om att inte hålla med bara föra att summera allt med att du håller med ;)
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Goddamn » 13 december 2022, 12:05

Nick Shore in, undrar vad som är på gång ut...??
Användarvisningsbild
Goddamn

Inläggav 15:48 » 13 december 2022, 12:10

Goddamn skrev:Nick Shore in, undrar vad som är på gång ut...??

HV presenterar Shore samtidigt som MoDo lägger ut teaser om att nåt är på gång. Vigneault på väg bort? Vi får snart veta…
15:48

Inläggav Kamy » 13 december 2022, 12:17

15:48 skrev:

HV presenterar Shore samtidigt som MoDo lägger ut teaser om att nåt är på gång. Vigneault på väg bort? Vi får snart veta…

Vart ser man modos teaser? Hittar inget på deras sociala medior
Kamy

Inläggav 15:48 » 13 december 2022, 12:18

Kamy skrev:

Vart ser man modos teaser? Hittar inget på deras sociala medior

https://twitter.com/modo_hockey/status/ ... rp2MQk-RhA

Inläggav frederic » 13 december 2022, 12:20

Då har vi fått in vår tredje OS 2022-center i truppen – spännande!
Användarvisningsbild
frederic

Inläggav Haard » 13 december 2022, 12:21

Vart ser man modos teaser? Hittar inget på deras sociala medior[/quote]

https://twitter.com/modo_hockey/status/ ... rp2MQk-RhA[/quote]

Satt och kikade där och försökte luska ut vad som menas med bilden. Troligtvis för dåligt insatt i Modo för att fatta. Hehe. Tänkte först det var en "nedräkning" till Vigneaults nummer, men har lirade i 25 tydligen. Oklart vad man vill säga.
De ä bar' å åk!
Haard

Inläggav Littleshrimp » 13 december 2022, 12:26

Mrmadhawk kommentar på Twitter om information kring Shore, "en Peter Holland i försvaret".

Klump i magen...
Littleshrimp

Inläggav lejacques » 13 december 2022, 12:27

Teaser? Känns väl som en julkalender.

Underbetyg till Nubben naturligtvis som inledde säsongen med den svagaste centersidan i HV:s historia. Men bra att han rättar till.
Tror inte på underverk av Shore, men allt känns ju bättre än Vesel, Vigneault och Davidsson.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav 15:48 » 13 december 2022, 12:34

lejacques skrev:Teaser? Känns väl som en julkalender.

Underbetyg till Nubben naturligtvis som inledde säsongen med den svagaste centersidan i HV:s historia. Men bra att han rättar till.
Tror inte på underverk av Shore, men allt känns ju bättre än Vesel, Vigneault och Davidsson.

Vet inte hur MoDo brukar föra sig i sociala medier men att lägga upp en spellista med ”Ett litet rött paket” som nr 1 är tillräckligt för mig i dessa tider för att kalla det teaser. Inte är det nån julkalender i allafall…

Inläggav 15:48 » 13 december 2022, 12:34

Littleshrimp skrev:Mrmadhawk kommentar på Twitter om information kring Shore, "en Peter Holland i försvaret".
:shock:
Klump i magen...

Ja det där tog hårt. Känner mig riktigt illa till mods nu…

Inläggav krycek » 13 december 2022, 12:36

Vet inte hur MoDo brukar föra sig i sociala medier men att lägga upp en spellista med ”Ett litet rött paket” som nr 1 är tillräckligt för mig i dessa tider för att kalla det teaser. Inte är det nån julkalender i allafall…

Det är 14 låtar med att exempelvis siffran 13 ingår i Håkan Hellströms låt 13. Det är en hänvisning till att de har 14 raka segrar. Inte mer än så skulle jag säga.
krycek

Inläggav Weirdo » 13 december 2022, 12:37

Littleshrimp skrev:Mrmadhawk kommentar på Twitter om information kring Shore, "en Peter Holland i försvaret".
Klump i magen...

Det där kan han ju ha fått från vilken tomte som helst. Hans stats ser bra ut, han förbättrar garanterat laget. Så ni behöver inte vara oroliga.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav 15:48 » 13 december 2022, 12:40

krycek skrev:

Det är 14 låtar med att exempelvis siffran 13 ingår i Håkan Hellströms låt 13. Det är en hänvisning till att de har 14 raka segrar. Inte mer än så skulle jag säga.

Ok. Låter rimligt när du säger det.

Inläggav frippe-borås » 13 december 2022, 12:40

Man kan nog inte räkna med att få in en Christensen utan man får helt enkelt ta det som erbjuds. Får vi in en center som kan teka samt göra andra bättre i offensiven så är jag nöjd! När Shore är inne så får vi hålla till i offensiva zonen så slipper han spela försvarspel!
Eller så får våra backcoacher lära honom.

Ser framemot att se Shore och jag hoppas han kan få fart på Petersson.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Littleshrimp » 13 december 2022, 12:41

Weirdo skrev:
Klump i magen...

Det där kan han ju ha fått från vilken tomte som helst. Hans stats ser bra ut, han förbättrar garanterat laget. Så ni behöver inte vara oroliga.

Absolut! Dock sitter höken på bra kontakter, men såklart hoppas jag han har fel.

Dock har jag alltid haft en känsla av att mrmadhawk har en viss avsky mot HV
Littleshrimp

Inläggav 15:48 » 13 december 2022, 12:41

Weirdo skrev:
Klump i magen...

Hoppas du har rätt men fick inga bra vibbar. Nubben sa ju själv oxå att han inte var nån raket på skridskorna. Men vi håller tummarna för en ny Hrdina! ;)

FöregåendeNästa

Återgå till HV71