Omgång 25: Linköping HC - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 25: Linköping HC - HV71

Inläggav Dovahkiin » 10 december 2022, 00:28

Yennefer skrev:
Dovahkiin skrev:

Alla lag som HV slog var helt ur form? Inklusive Rögle som kom med 3 raka segrar?
Bra, jag tror inte vi kommer längre. Trevlig kväll!

Där två av lagen var Mif och Luleå som är i extremt usel form. Lite creed för slå fbk dock. Men vi kommer absolut inte längre. Trevlig helg.

Vi har varken spelat mot Luleå eller FBK efter uppehållet (eller ens vunnit mot dem på hela säsongen) så förstår inte riktigt vad du menar.

Jag menade de lagen RÖGLE SLOG. Malmö och Luleå som är i extremt usel form. Vi pratade om Rögle.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav DocSeverinsen » 10 december 2022, 00:29

Tror han pratar om Rögle
DocSeverinsen

Inläggav CJ#17 » 10 december 2022, 00:34

Även om HV71 kan vända detta och man ska va positiv och så vidare, som en del tycker, så till slut när det en gräns. Det här är inte kul att se längre, och man mår inte bra av det. Dessutom känns det respektlöst för alla som följer att leda och spela på detta sättet. Att ens säga som Martinsson att vi åkte runt o fes igår så vi har kraft kvar. Det var droppen.
Nä rensa ur och in med spelare sommar glada att ha på sig HV-tröjan och kämpar arslet av sig i 60 minuter. Går inte spela en period.
Till slut tär såna här förluster på laget o gruppen.
CJ#17

Inläggav CJ#17 » 10 december 2022, 00:35

15:48 skrev:Inte sett matchen ikväll. Men Tommy tog alltså inte timeout i tredje??? Eller? Det är ju tjänstefel att stå o prata om att ”vi viker ner oss i tredje” om man inte ens försöker ändra på det med de medel man har…

Ja var fan är kravställning i klubben. Händer ju ingenting varken under eller mellan match.
CJ#17

Inläggav Legogubbe » 10 december 2022, 00:36

Sen hade HV71 En spelare att ha lite extra koll på, nämligen T Rattie men ack det sket sig det också. 3 av 4 mål mäktade han med. Starkt! HV71s dito #20 såg man knappt skymten av förutom 2an han drog på sig, rätt imponerade det också. Heja heja det går bra nu.
Legogubbe

Inläggav frippe-borås » 10 december 2022, 00:51

André P borde fan sättas på läktaren! Så usel är han just nu!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Yennefer » 10 december 2022, 00:59

Dovahkiin skrev:[quote

Där två av lagen var Mif och Luleå som är i extremt usel form. Lite creed för slå fbk dock. Men vi kommer absolut inte längre. Trevlig helg.

Vi har varken spelat mot Luleå eller FBK efter uppehållet (eller ens vunnit mot dem på hela säsongen) så förstår inte riktigt vad du menar.[/quote]

Jag menade de lagen RÖGLE SLOG. Malmö och Luleå som är i extremt usel form. Vi pratade om Rögle.[/quote]

Jag läste lite slarvigt och missförstod, ber om ursäkt för det.
Jag vidhåller dock att HV’s poängsnitt efter uppehållet inte enbart beror på att motståndarlagen är usla.
Jag tycker att vi har steppat upp över hela isen. Bättre insatser från målvakter, betydligt tightare försvar. Vi gör fler mål och är effektivare.
Tredje perioden idag är usel men trenden är ändå positiv.
Spelet vi spelar nu tror jag kommer att räcka för att undvika kval. Men jag har all respekt för att alla inte håller med.
Yennefer

Inläggav mrnorrland » 10 december 2022, 01:14

Sir Ward skrev:
mrnorrland skrev:
HV-supportern skrev:Dom där två poängen vi tappade idag kan visa sig bli livsviktiga när vi summerar tabellen.

De två poängen vi förlorade kan va de som avgör så Vi åker ut

Löjligt inlägg. Så kan man ju säga om samtliga matcher vi har förlorat på målrepet.

Visst va glad över vi tappar 3-0 och förlorar men ”hv gör allt rätt mentalitet” som gjorde vi åkte ut som återupprepas så är du lika löjlig men också mot som jag inte är blind mot verkligheten att hv är en förening som inte är toppklass på nån nivå. Visst sitt du o kolla youtube o dröm tillbaka visst.

Hv spelar dåligt bara inse och det är inte dommarens fel. Varför vi tar fler utvisningar än motståndarna är för vi är latare elr sämre fysiskt tränade elr skickligheten så de inte orkar hänga med
mrnorrland

Inläggav mrnorrland » 10 december 2022, 01:19

Jag är inte emot 1 poäng borta mot LHC på förhand det hur vi fick endast 1 poäng som stör mig så in i helvete

Visst bana mig för den tanken men så jag känner
mrnorrland

Inläggav mrbluebulls1 » 10 december 2022, 01:20

lejacques skrev:Alltså. Halva säsongen är spelad. Vi ligger på kvalplats. Rent resultatmässigt kan det inte bli sämre (eller ja, vi kan tappa en hemmaplansfördel i kval. Men det känns som en småsak i sammanhanget) så det börjar ju onekligen bli dags att göra en förändring om man anser att en sådan behövs.

Truppen är för dålig, det vet vi. Men går det att kräma ur mer? Ja, lite till går det nog. Och frågan är som många ställer sig, är Tommy rätt man för uppdraget? Det har ju spelmässigt sett rätt tvek ut i en och en halv säsong nu så jag sällar mig till de som tvivlar på Tommy.

Angående kvällens match. Somnade framför soffan. Vaknade upp lagom till att HV föll ihop. Det är klart man kan skylla på domare, det är klart man kan bli förbannad på Tommys icke-coachande och laget som helhet.

Jag blir mest deprimerad. Shitkicker radar upp lite siffror efter uppehållet. Ja, vi ligger på rätt sida poängsnittet än så länge. Men det deppiga är att vi måste göra det över 27 omgångar till. För en vecka sedan var allt tipptopp. Den här veckan har vi tagit 1 poäng av 6 möjliga. Och vi ser hur snabbt neråt det går igen så fort HV radar upp ett par förluster. Den usla starten är ett fet krokben vi lagt på oss själva och som vi kommer ha med oss resten av säsongen. Deppigt var ordet. Det här blir inte lätt.

Ett tecken på att det går dåligt för HV är när du är aktiv med kommentarer. Nu när vi har två raka förluster så florerar ditt namn
igen. I denna otroligt jämna tabell så bör man ändå ge det till match 30-35. Spelare finns ej att tillgå just nu. Och att sparka Tommy. Tror du på allvar att det skulle ge en positiv effekt i en kämpande grupp som denna? Kom igen nu! Och nu pratar jag om att undvika kval. Inget annat.
mrbluebulls1

Inläggav lejacques » 10 december 2022, 01:28

mrbluebulls1. Om du ska komma med spydiga kommentar så kan det ju vara bra att kolla upp fakta innan. Hur lätt som helst. Gå in på mitt användarnamn och kolla hur "aktiv" jag varit de två senaste förlusterna kontra innan. Fyra inlägg de två senaste dagarna och du tycker mitt namn "florerar igen".

Så förbannat löjlig och fjantig kommentar från din sida. Höj dig. Om inte annat kan förhoppningsvis mods och admins få dig att göra det.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav lillskogen » 10 december 2022, 01:50

Ja vad fan.
Får försöka sammanfatta känslan. Vi kommer från seger i allsvenskan.
Hela Sverige hyllar en pappersprodukt. Kan komma topp fem tom vinna i SHL? Men det ju fortfarande en pappersprodukt
Första matchen mot Luleå. Vad fan händer? Vi är ju kvar i allsvenskan… Men låt nån tro nåt annat
Match efter match visar att Hv hör hemma i allsvenskan. Halva laget är ju därifrån.
Och sen uppehåll.
Därefter ett lag som kan göra fler än två mål typ
MEN
möter hv typ ett topplag. Således allsvenskan resultat direkt. Dvs förlust. Totalt utspelade
Leder hv matchen och är på väg att förlora. Ingen tar timeout. Men det är väl inget nytt. Har tyvärr varit så länge. Låter som allsvenskan.
Tar vi sista desperata. Att hv skulle vinna en avgörande match mot allsvenskan? Ja vete fan. Kan man tappa sju mål och tappa en 0-3 match då kan fan allt hända.
Men om Hv spelar på topp då kan allt också hända….Eller gör det det i längden?
Ja jag är väl bara sur efter att förlorat en klar seger. Från 0-3 till förlust. Fortsättning följer
lillskogen

Inläggav matsqq » 10 december 2022, 04:00

Med det domarparet får HV en utvisning med sig.

VARANNAN match .

Jo det påverkar, speciellt om man samtidigt tar för såna småsaker som på Vigneault
matsqq

Inläggav magnus b » 10 december 2022, 04:54

HV har truppen för att klara detta. Men har de tränarna? Vad kost OIK Martin?
magnus b

Inläggav mrbluebulls1 » 10 december 2022, 04:57

lejacques skrev:mrbluebulls1. Om du ska komma med spydiga kommentar så kan det ju vara bra att kolla upp fakta innan. Hur lätt som helst. Gå in på mitt användarnamn och kolla hur "aktiv" jag varit de två senaste förlusterna kontra innan. Fyra inlägg de två senaste dagarna och du tycker mitt namn "florerar igen".

Så förbannat löjlig och fjantig kommentar från din sida. Höj dig. Om inte annat kan förhoppningsvis mods och admins få dig att göra det.

Kritisera HV och enskilda individer i organisationen är lätt. Men att själv bli kritiserad funkar visst inte.
Säger precis som du. Höj dig
mrbluebulls1

Inläggav Diabolics » 10 december 2022, 09:12

mrbluebulls1 skrev:
lejacques skrev:mrbluebulls1. Om du ska ......

Kritisera HV och enskilda individer i organisationen är lätt. Men att själv bli kritiserad funkar visst inte.
Säger precis som du. Höj dig

Lägg ner, du är fel ute.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav DocSeverinsen » 10 december 2022, 10:21

Jag skulle vilja säga att hela forumet måste höja sig. Det är sämre nivå än spelet på isen och domarinsatsen tillsammans. Man ska få ha sin åsikt, positiv som negativ utan att behöva bli påhoppad. Så en uppmaning till alla är att sluta klanka ner på varandras åsikter oavsett om de är positiva eller negativa.
DocSeverinsen

Inläggav 15:48 » 10 december 2022, 10:57

Husqvarna Garden, Annandag Jul, kl. 15.15! :shock: :twisted:
15:48

Inläggav Dovahkiin » 10 december 2022, 11:26

Man vaknar upp och är fortfarande lika sur och besviken!… Sen Lakers borta nästa… Jo tackar jag.. Känns som början på slutet börjar nu.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav matsqq » 10 december 2022, 11:40

Man ska naturligtvis inte "bara skylla på domarna" men det inverkar faktiskt att man bara får ett PP på två matcher och drabbas av den typ av utvisningar som Vigneault åkte på.
Ändå tog man 1 poäng - trots Sjöqvist & Co.

Jag tycker inte man ska såga allt och alla . Det blir inte mer vinnarmentalitet av det !
Det fanns ljuspunkter som att Tedenby verkar på G och att Gunnarsson bitvis var mycket bra.
matsqq

Inläggav Västratorget » 10 december 2022, 11:51

God morgon vänner.
Nu gjorde en grym andraperiod men känslan är att självförtroendet inte är i topp. Ett snabbt mål i tredje och nerverna är i gungning. På det stora hela så tycker jag att ni var mer förtjänta av att vinna den första matchen lagen emellan, i Jönköping.
Men kom igen nu, jag har nog aldrig besökt ett forum där det är så stort fokus på domarna och att det skulle vara domarnas fel. Bättre än så är ni väl?

Upp med hakan nu, ni har tagit kliv och de senaste 10 matcherna ser bra ut!
HV på en fin 5e plats.

Lyft blicken, vi är bara halvvägs!
Västratorget

Inläggav Legogubbe » 10 december 2022, 14:29

Fler, många fler förluster kommer att komma. Ligan är jämn ja och då är det inte till vår fördel att ha ett så svagt lag på pappret. Då kommer majoriteten av matcherna sluta med förlust. Så ser jag på saken sen får framtiden överraska till det positiva.

Såg att Tommy var besviken på en hel del i Jnytt. Någon som läst hela artikeln? Är han självkritisk på beslut han aldrig tog? För det är väl inte bara spelarna som ska agera istället för reagera, måste väl gälla tränare också.
Legogubbe

Inläggav tibia » 10 december 2022, 20:33

Ser ut som våra bottenkonkurrenter åker på däng. Rbk 0p och malmö lär torska också
tibia

Inläggav lillskogen » 10 december 2022, 21:03

Efter att rannsaka mig själv
Jag var sjukt nedstämd för att vårt lag tappa tre mål.
Men får välja glädjen. Laget gör ju mål. Shit haspens. Tyvärr är det väl så det kommer att se ut hela säsongen.
Bara att gilla läget
lillskogen

Inläggav lillskogen » 10 december 2022, 21:05

Legogubbe skrev:Fler, många fler förluster kommer att komma. Ligan är jämn ja och då är det inte till vår fördel att ha ett så svagt lag på pappret. Då kommer majoriteten av matcherna sluta med förlust. Så ser jag på saken sen får framtiden överraska till det positiva.

Såg att Tommy var besviken på en hel del i Jnytt. Någon som läst hela artikeln? Är han självkritisk på beslut han aldrig tog? För det är väl inte bara spelarna som ska agera istället för reagera, måste väl gälla tränare också.

Japp. Läste den nyss
Citat Tommy
Vi blev ängsliga spelade inte alls som vi gjort tidigare och jag tycker faktiskt att vi gav bort den här segern. Vi har egentligen inget att skylla på utan får försöka dra lärdom av det här istället

Sen yada yada
Slutsatsen är att laget spelar bättre borta

Själv kan jag bara hålla med
lillskogen

Inläggav RJ--92 » 11 december 2022, 15:31

matsqq skrev:Med det domarparet får HV en utvisning med sig.

VARANNAN match .

Jo det påverkar, speciellt om man samtidigt tar för såna småsaker som på Vigneault

Trippingen på André bakom mål mot Junland kändes också oerhört billig. Vill ej klaga på domare men generellt känns de som domarna i svenska seriespelet saknas spelförståelse. Ställer sig alltid på samma ställe även om pucken och kan vänta in i de sista vänta på att flytta sig undan och då bli duell i sarghörnet tex…
RJ--92

Inläggav DocSeverinsen » 13 december 2022, 12:42

enligt P Arlbrandt i femtefemman-podden va den tredje perioden den bästa LHC gjort på väldig länge. Fortfarande trist att släppa tre kassar, men känns ändå lite bättre.
DocSeverinsen

Inläggav lego_mannen » 13 december 2022, 15:12

Var en av dom som stod på bortastå denna matchen, och måste bara berätta att LHC-fansen firade i minst en halvtimme efter matchens slut… Ganska pinsamt, men de kallas ju Silverköping av en anledning…
lego_mannen

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna