Zico skrev:Med Nick Shore in i laget har vi gott om centrar i alla fall. Shore, Miele, Nättinen, Vesel, Vigneault och M Davidsson. Dessutom kan ju både Matson och Moelgaard spela center. EN dröm vore ju att Nättinen steppar upp efter sin sjukdom och kan centra en andra eller tredje kedja.
I motsats till andra lag runt oss i tabellen, har vi en riktigt bra numerär (till hyfsad klass). Nättinen var tillbaka i träning med laget i går och körde hårt hela passet. Likaså Önerud var med laget hela passet. Skulle gissa på att Nättinen är tillbaka senast på annandagen och Önerud kanske tidigt i januari. Man ser redan tydligt att det är en konkurrenssituation på träningarna vilket så klart bara är av godo.
Självklart måste nog någon (en center) bort ganska snart. Även om jag trott på Vigneault, så får jag nog ändra mig. Han tillför, tyvärr, inte tillräckligt för att få vara kvar. En forwardsuppställning enligt följande kanske, när alla är tillbaka.
Lenc, Shore, Petersson
Tedenby, Miele, Forsberg
Bödker, Nättinen, Önerud
Hansson, Vesel, Lindbäck/Matson
Moelgaard, Davidsson, Davidsson
Tack för spaningen på träningen.
Ponera att C/FW ser ut likt ovan efter jul med reservation för skador som alltid dyker upp.
Jag tror att Sam återvänder till Modo.
Lägg därtill en backsida där topp 6 efter jul om Kaski går i lås ser ut som följande:
Kaski
LaLeggia
Hjalmarsson
Andre
Sjöholm
Martinsson
Då känner jag att då finns det fasiken inga ursäkter längre.
Denna trupp ska alla dagar i veckan vara topp 10 i Shl.
Åker vi ut med detta så är det inte Nubben som bör vara första huvudet som ryker.
Med det sagt så gick HV71 in i säsongen med en för dålig trupp och där ska Nubben ha en salva givetvis.