Quila skrev:shitkicker skrev:19 eller 4 ska ha hjälmen.
Instämmer! Kul att se de båda i afton!
Enig! Men vill slänga in Lindbäck och Gunnarsson där också. Mycket bra båda två.
Njut nu HV-vänner. Ta ett glas vin eller två
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn
Quila skrev:shitkicker skrev:19 eller 4 ska ha hjälmen.
Yennefer skrev:Quila skrev:shitkicker skrev:19 eller 4 ska ha hjälmen.
Enig! Men vill slänga in Lindbäck och Gunnarsson där också. Mycket bra båda två.
Njut nu HV-vänner. Ta ett glas vin eller tvåDet är nu det vänder! ( tror jag
)
lejacques skrev:Robert.76 skrev:Rödin är sur
Åke Unger dock helt offside när han frågar "Hur det känns efter den här matchen" och syftar på att det var Börjes hyllningsmatch.
Allt med Börje är skitsorgligt. Det är otroligt fint att han hyllas. Han ska hyllas. Men otroligt korkat av Unger att tro att det är det första Brynäs tänker på efter att man precis blivit utskåpade på hemmaplan.
Rödins lag har torkat med 1-5. Rätt tydligt att han inte fattade vad Åke syftade på. Och jag förstår att han blir sur.
15:48 skrev:Så skön och stabil seger! Första matchen i år man inte behövde gravöl eller lugnande. Dock milsvid skillnad på Brunsås och SAIK som motstånd!
shitkicker skrev:15:48 skrev:Så skön och stabil seger! Första matchen i år man inte behövde gravöl eller lugnande. Dock milsvid skillnad på Brunsås och SAIK som motstånd!
Jo så är det. Men den stora skillnaden vill jag ändå tillskriva HVs prestation. Hade man spelat hela matchen och inte bara periods 2 och 3 samt om Ortio spelat lika bra som Gunnar gjorde ikväll, så hade HV minst tagit poäng även mot SAIK.
Legogubbe skrev:Vi har inte vunnit ett enda poäng än. Chilla lite.
??Yennefer skrev:Legogubbe skrev:Vi har inte vunnit ett enda poäng än. Chilla lite.
Du kan chilla lite.
jordfelsbrytare skrev:Jag såg att någon tidigare i tråden kritiserade Billins idag.
Jag håller inte med. Jag tycker att Billins senaste 2 matcherna presterat sina 2 bästa matcher för säsongen.
Gör 1 mål och 2 assist idag tex.
Legogubbe skrev:??Yennefer skrev:Legogubbe skrev:Vi har inte vunnit ett enda poäng än. Chilla lite.
Du kan chilla lite.
Gustavsson skrev:Tja!
tillbaka efter typ 3års frånvaro på forumet, men var så säkra, jag har lurkat omkring här minst 1-5ggr/dag under samma tidsram.
Har räknat lite, bara för att jinxa lite (i ärlighetens namn så är detta bara ett svar på ingressen till denna matchtråd)...
Vi har satt oss i det läge där vi (hv) nu sitter och det vore kul att se vad olika målsättningar innebär:
jag har sammanställt serien de senaste 5 åren och räknat på ett snitt...
1) Klara SHL kontrakt...
för detta krävs statistiskt 63p (dvs senaste årens 12:e plats = säker mark)
1,25p/match
2) 6:e plats och direkt slutspel...
för detta krävs statistiskt 85p.
1,94p/match
3) vinna serien och således spöa "Miracle on Ice" i form av prestation
för detta krävs statistiskt 104p (har kollat på medianvärde här då 116p av VHL 17/18 inte är jämförbart).
2,53p/match (max 5 förluster till under resterande säsong samt övrigt, 3p)
vet inte riktigt vad jag vill komma med ovan nämnda siffror men... Känns ändå som vi har häng på något (speciellt utifrån hur det defacto såg ut på isen ikväll)
väl mött och skål i ölbärts för en oerhört skön seger!!!
Diabolics skrev:Nu kanske en del av forumets läsare tänker att vi mer kritiska skribenter på något sätt blivit "ägda" och borde hålla käft/skämmas/tystna eller gå i självutnämnd exil. Men vad folk kanske inte förstår är att vi (kan inte tala för alla förvisso) är precis lika glada för detta under som de mest hundvalpiga av er andra. Det finns ingen motsättning här.
Diabolics skrev:Jag kan, trots att jag inte vill ha Sam i truppen, bli känslosam när jag ser Sam's glädje vid andra målet, när jag ser hur glada alla blir för Sam's skull, i laget.
Diabolics skrev:Är det något Sam inte är, så är det bra med pucken. Killen har ju betonghandleder. Sämst i laget på puckhantering, med råge, utan konkurrens.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst