Robert.76 skrev:Varför skulle Hammer vilja ansluta till detta gäng? Är det därför svaret dröjer? Han kanske inser att denna säsongen kommer leda rakt ner.
För att han är en mästare som inte räds utmaningar.
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn
Robert.76 skrev:Varför skulle Hammer vilja ansluta till detta gäng? Är det därför svaret dröjer? Han kanske inser att denna säsongen kommer leda rakt ner.
Windom Earle skrev:Quila skrev:Ja, mycket går emot och det är som fan spottar en i ansiktet och ler. Då vet man att det är motigt. Man får inget gratis. Bara tjura ihop och komma igen. Lenc mål i debuten är viktigt!
Tack för positiva ord. HV spelade inte en dålig match mot mästarlaget. En grym förlust idag, och det är solklart att den här säsongen nu handlar endast om en sak. Att spela ut Cluben via play out.
shitkicker skrev:Vidhåller att HVs poängproduktion enbart hänger på motståndarnas prestation. HV kan inte vinna en enda match på eget bevåg. Fast nu verkar det tyvärr ha tagit ytterligare en vändning åt det sämre. Nämligen att HV kan inte vinna ens om de spelar säsongens bästa hockey i kombination med att motståndarna spelar sin sämsta hockey. För så har det ju sett ut nu både mot FHC och FBK. De spelar som en kasse skridskor, medans HV spelar bra. Men ändå blir det 0p.
Hur det här ska reda ut sig, det vet i tusan. Jag är övertygad om att det inte kommer att ske. Ännu mer övertygad än senast HV åkte ur faktiskt. För det här är ännu sämre. Då förlorade man för att man spelade dåligt. Nu förlorar man trots att man spelar bra.
DocSeverinsen skrev:Fast å andra sidan vet jag inte om FBK kvalificerade sig för något av de alternativen heller i afton. Ändå vann de. Så det finns fler sätt att vinna matcher
DocSeverinsen skrev:Fast å andra sidan vet jag inte om FBK kvalificerade sig för något av de alternativen heller i afton. Ändå vann de. Så det finns fler sätt att vinna matcher

CROHB skrev:Både Glad och Vigneault topp fem idag enligt Donald på JP så toppinsatser idag av dessa två.
Nev skrev:Skrivs en hel del om en väldigt tveksam domarinsats. Stämmer det? Eller är det bara något vi vill skylla på?
Hållt mig i från att kolla de senaste två matcherna.
matsqq skrev:NI behöver inte se matchen, jag kan ge ett kort referat här:
En HV-spelare förföljer en motståndare vid sargen.
Resten av HV-spelarna är som förtrollade av detta scenario och 2 av dem börjar sakta glida ned mot där pucken är.
Plötsligt passas pucken in framför mål där en motståndare helt fräckt dyker upp och smaskar in pucken i kassen.
---
Ingen tänker på att det kan vara bra att vrida på huvudet och se var motståndarna är - att det är svårt för pucken själv att åka in i mål utan att det finns en motståndare som använder sin klubba - ta bort motståndarna/klubborna!!!![]()
![]()
Titta t.ex. på Frölundas första mål förra matchen , fyra man skiter blankt i den enda Frölundaspelaren som hamnar ensam framför kassen .( Det är egentligen 4 mot 1 för HV där - och nej, detta händer inte bara en gång utan ständigt ... kolla repriserna på SHL.se )
---
Detta återupprepas i match efter match
matsqq skrev:matsqq skrev:NI behöver inte se matchen, jag kan ge ett kort referat här:
En HV-spelare förföljer en motståndare vid sargen.
Resten av HV-spelarna är som förtrollade av detta scenario och 2 av dem börjar sakta glida ned mot där pucken är.
Plötsligt passas pucken in framför mål där en motståndare helt fräckt dyker upp och smaskar in pucken i kassen.
---
Ingen tänker på att det kan vara bra att vrida på huvudet och se var motståndarna är - att det är svårt för pucken själv att åka in i mål utan att det finns en motståndare som använder sin klubba - ta bort motståndarna/klubborna!!!![]()
![]()
Titta t.ex. på Frölundas första mål förra matchen , fyra man skiter blankt i den enda Frölundaspelaren som hamnar ensam framför kassen .( Det är egentligen 4 mot 1 för HV där - och nej, detta händer inte bara en gång utan ständigt ... kolla repriserna på SHL.se )
---
Detta återupprepas i match efter match
Titta på
https://www.shl.se/play/video/HV71_Farjestad_BK-191145?provider=staylive&autoplay=1
kolla första highlighten när det är 3 minuter och 15 sekunder in i matchen (uret på 16:45 i period 1) , där har ni en perfekt illustration igen på detta huvudlösa spel, 3 spelare åker som zombier rakt mot pucken vid sargen utan att vrida på huvudet.
Det är EN FBK-spelare ute vid sargen och ALLA 3 HV-spelare åker RAKT mot denne vid sargen vilket leder till 2 mot 0:a
Det är ibland komiskt hur man inte lär av sina misstag !
Många korp-spelare gör det mycket bättre än vissa HV-spelare som är på elitnivå
Kan nästan tro att de driver med oss
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst