Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn
DocSeverinsen skrev:Ni som såg hela matchen, vad hände med Bödker?
wk2431 skrev:DocSeverinsen skrev:Ni som såg hela matchen, vad hände med Bödker?
Fick en schysst men rejäl tackling i första eller andra bytet. Oklart var/om han skadade sig. Men något gjorde att han inte kunde spela vidare.
Nutarviguld skrev:Jag mår illa...
Denna säsong är som säsongen vi åkte ut fast värre...
Martinsson står och ser förvirrad ut i TV precis som då
Känner på mig att Nubben kommer göra något galet snart typ som att skeppa Miele, men behålla Nettinen
och sen inte hitta någon ersättare till Miele och stå där och får låna in någon från allsvenskan
shitkicker skrev:Skickligheten saknas. Man tappar pucken. Man missar passen. Man missar mottagningen. Man missar målet. Man blir ifattåkt. Man blir frånåkt. Man är helt enkelt inte tillräckligt bra...
mark77 skrev:Nu måste Tommy få gå, det blir inte bättre, inget anfallsspel och i egen zon krävs det alltid fem försök att få ut pucken, blir tokig på det svaga försvarsspelet.
Och sudden sen..... Läge efter läge men vi får inte ens iväg skott, helt sanslöst dåligt och matchningen sedan... Fjärdekedjan i tre mot tre?
Nu får Norberg sluta hänga ut framtida lockbete som Hjalmarsson för att slippa agera i nuet och istället agera. Ut med Tommy och in med 3-4 bärande spelare, man kan inte köpa tid hur länge som helst.
15:48 skrev:Medicinen som funkar mot HV är hög press som vanligt. Ständigt detta fastspelande i egen zon. Luleå hemma på lördag! Jippie! Brukar bli kul. Just det dom spelar oxå med hög press…
matsqq skrev:15:48 skrev:Medicinen som funkar mot HV är hög press som vanligt. Ständigt detta fastspelande i egen zon. Luleå hemma på lördag! Jippie! Brukar bli kul. Just det dom spelar oxå med hög press…
Ja, där behöver HV tänka ut ett strategiskt/taktisk recept mot det !
Det borde inte kunna bli sämre än det var idag just på den detaljen.
shitkicker skrev:matsqq skrev:15:48 skrev:Medicinen som funkar mot HV är hög press som vanligt. Ständigt detta fastspelande i egen zon. Luleå hemma på lördag! Jippie! Brukar bli kul. Just det dom spelar oxå med hög press…
Ja, där behöver HV tänka ut ett strategiskt/taktisk recept mot det !
Det borde inte kunna bli sämre än det var idag just på den detaljen.
Men tyvärr är väl problemet det att det är på grund av att man har för låg kvalite på backarna som gör att man har problem med den höga pressen? Backarna tar ju alldeles för lång tid på sig med pucken och har ju aldrig tänkt ut vad de ska göra med pucken innan de får den. Och hur ska man ha en strategi/taktik som neutraliserar det problemet?
Att vara i anfallszon skulle kunna vara en lösning. Men har vi forwards med tillräckliga skills för att hålla till där i huvuddelen av tiden i matcherna? Svaret är ju tyvärr nej på den frågan.
Det är så här det är när man har en för oskicklig trupp. Otroligt ledsamt och frustrerande. Men icke desto mindre sant tyvärr.
Diabolics skrev:Jag sitter och tittar på delar av matchen i repris.
Jag noterar en relativt irriterad Tommy i intervjun innan andra perioden startar. Först vill han inte kommentera Boedkers situation, sen hävdar han flera gånger att han är nöjd med spelet i första. Visst, det var inte katastrofdåligt, men nog måste han väl märka vem som styrde spelet? Och att vi spelade fast oss otroligt ofta, ovanligt ofta? Det kan man väl inte vara nöjd med? Kommentatorn frågade ju till och med om det var taktiken, att spela tight defensiv och kontra, likt grekland.
Tillägg: Martinsson efter matchen, tycker de spelar jättebra, "precis som mot Växjö" i de första två perioderna. Jag vet inte om jag håller med.......
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster