Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn
lejacques skrev:Regnet skrev:magnus b skrev:HV har en enorm tur idag. Det är dags för Tommy att gå. NOLL 3poängare på 10 matcher. Poängsnitt på 1. PP fungerar inte, det finns inga linjer i spelet. Det är tack vare att HV har en bra målvakt och några bra spelare som man inte är totalt avsågade.
När har att sparka tränaren löst nånting?
Jag tror en vändning är på G, kanske hopplös optimism men det jag såg i tredje är nåt helt annat än vi sett hela säsongen 19/20.
Äh, en gammal sanning likt de som en gång trodde att jorden var platt.
EN "studie" (flera år gammal bör väl tilläggas) visade att laget ifråga inte ökar sitt poängsnitt. Vilket kan stämma, men som också kan bli helt missvisande eftersom en sparkning av tränaren oftast inte handlar om att gå från 0 till 100, utan snarare handlar om att få till en förändring, att rädda det som räddas kan, som att säkra ett kontrakt.
Finns flera bra exempel på när ett tränarbyte gett effekt. Som när HV sparkade Dahlén 13/14 då vi låg på kvalplats och sedan med Bendelin lyckades kravla oss över strecket. Samma när vi sparkade Lindbom 18/19. Eller som när Brynäs kickade sina tränare bara dagar inför kvalet mot HV 20/21. Eller som när FBK sparkade sina tränare 06 och 22 och lyckades vinna guld båda gångerna.
Jag är helt för att Tommy får gå. Jag är även helt för att man gör hela havet stormar i truppen. Jag är helt för att man byter ut samtliga kaptener mot nya. Och jag är definitivt för att Nubben får sparken. För förändring är precis vad det här gänget och föreningen behöver.
lejacques skrev:
Jag är helt för att Tommy får gå. Jag är även helt för att man gör hela havet stormar i truppen. Jag är helt för att man byter ut samtliga kaptener mot nya. Och jag är definitivt för att Nubben får sparken. För förändring är precis vad det här gänget och föreningen behöver.
lejacques skrev:Regnet. Du skriver att man inte "ska döda" det man lyckades med idag.
Det beror ju lite på hur man väljer att se det.
Vi har gjort en svagare start än 20/21. Ser vi till de sex senaste omgångarna har vi tagit fyra färre poäng jämfört med vad 20/21-upplagan lyckades med. Efter de fyra inledande förlusterna tog de alltså 10 poäng på efterföljande sex omgångar, och ja, jag kan väl till viss del förstå att man då såg det som ett tecken på en vändning. Men nu? Det finns inget som tyder på att det har vänt eller att det kommer att vända.
Två segrar mot Brynäs och ett topptippat Skellefteå säger kanske någon som motargument. Eller så kan man se det som två tappade poäng på hemmaplan när läget kräver trepoängare.
I mina ögon finns det absolut inget momentum att döda.
Robert.76 skrev:HV började samtliga PP igår, förutom 1, med Vesel Matson Lindbäck Petersson och Billins. Jag tror inte man lyckades få till något spel i anfallszon alls. Är ju helt bortkastat att trycka in Petersson här. Han behöver en bra omgivning, blir kanske svårt med årets upplaga av HV.
lego_mannen skrev:Precis, det kommer ta sin tid detta. Som du säger, alla kämpar, hittills ser man ingen Fröberg, Holmström osv...
Robert.76 skrev:lego_mannen skrev:Precis, det kommer ta sin tid detta. Som du säger, alla kämpar, hittills ser man ingen Fröberg, Holmström osv...
Tycker Miele ger det uttrycket, att glida lite på en skridsko. Humörsmänniska, tar inte hemjobbet....
Diabolics skrev:Samtidigt som jag inte är säker på att Samuelsson har ett spelsystem bra nog att göra avtryck i SHL, så är det den lilla grejen med lagspel. Det är så mycket som spelar in. OM, å jag säger OM, Tommy kan få ihop gruppen så är det jättemycket värt. Det kan definitivt vara lika viktigt som ett kick-ass spelsystem. Jag tror ingen här anser att Tommy är en långsiktig lösning?
lejacques skrev:Herregud. Vissa här har så låga krav så man blir mörkrädd.
Tommy är inte ”uråldrig”? Ja, det beror ju på hur man ser det. Mellan Tommy, SHL:s äldsta tränare, och den yngsta tränaren i SHL (Cam Abbott, 38) skiljer det 24 år.
Kollar man på median- och medelålder på SHL-tränarna så ligger den på 47,5 år. Alltså 14,5 år yngre än Tommy.
De tränare som är näst äldst i serien är 9 år yngre än Tommy.
Call BS på att Tommy skulle vara ett långsiktigt alternativ när han defacto är den siste tränaren i sin generation som fortfarande är aktiv på den här nivån.
Nöjer man sig med Tommy och Nubben för att HV ska ”etablera sig i SHL”. Ja, då tycker jag helt ärligt vi lika gärna kan ta tillbaka Johan Hult och Lillis. De skulle nog leverera samma (låga) resultat.
Vill vi på sikt bli en maktfaktor. Ja, då måste man satsa på något nytt. Jag tror också många fler skulle köpa några mellanår, och att man till en början skulle ha det lite knackigt för att på sikt sen lyfta. Ungefär som Evertsen och Hallam i Växjö.
Men att team Nubben/Samuelsson, en föråldrad generation, ska få tid på sig att bygga ett nytt HV. Ja, ni hör ju själv hur det låter. Som bäst kommer vi fortfarande vara i SHL, bottenlag naturligtvis som alltid ligger på gränsen till kval, när de lämnar föreningen. Som sämst är vi ett etablerat allsvenskt lag.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster