Tråden om SC Kent Norberg

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om SC Kent Norberg

Inläggav Jokkalainen » 7 oktober 2022, 10:47

Det är dags att agera nu medan det finns tid... mitt psyke håller inte för ännu ett negativt kval.
#1 Alltid saknad, Aldrig glömd!
Användarvisningsbild
Jokkalainen

Inläggav jordfelsbrytare » 8 oktober 2022, 20:27

#Nubbenout
Motivering överflödig.
Se backsidan man väljer att starta säsongen med.
jordfelsbrytare

Inläggav lejacques » 8 oktober 2022, 20:39

Dags att släppa backsidan. Nubben har misslyckats med precis ALLT.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav jordfelsbrytare » 8 oktober 2022, 20:42

lejacques skrev:Dags att släppa backsidan. Nubben har misslyckats med precis ALLT.

Jag tycker att Hansson är bra scoutad och en bra värvning.
Ortio med. Men i övrigt inte många rått.
jordfelsbrytare

Inläggav tibia » 8 oktober 2022, 20:53

jordfelsbrytare skrev:
lejacques skrev:Dags att släppa backsidan. Nubben har misslyckats med precis ALLT.

Jag tycker att Hansson är bra scoutad och en bra värvning.
Ortio med. Men i övrigt inte många rått.

Hansson var väl Lindboms värvning?
tibia

Inläggav Jokkalainen » 8 oktober 2022, 21:02

Nubben har byggt två SHL:lag denna säsong... detta i helt olika skeden tidigt-sent, låg/hög budget, nya/gamla kontrakt etc. Dessa lag ligger efter 7 spelade omgångar:
13: Timrå 9p
14: Hv71 5p

Är ingen expert men tror inte detta är mannen för jobbet om vi inte ska spela i Allsvenskan nästa år.
#1 Alltid saknad, Aldrig glömd!
Användarvisningsbild
Jokkalainen

Inläggav RJ--92 » 8 oktober 2022, 21:06

Jokkalainen skrev:Nubben har byggt två SHL:lag denna säsong... detta i helt olika skeden tidigt-sent, låg/hög budget, nya/gamla kontrakt etc. Dessa lag ligger efter 7 spelade omgångar:
13: Timrå 9p
14: Hv71 5p

Är ingen expert men tror inte detta är mannen för jobbet om vi inte ska spela i Allsvenskan nästa år.

Nu va du inte helt rättvis faktiskt, Timrå är 11a. Visst HV har ej startat som önskat, men jag skulle tro att lokalpressen här hemma lär skriva ett och annat om Rögle nu.....
RJ--92

Inläggav PapaEmeritus » 8 oktober 2022, 21:10

Avgå.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav CROHB » 9 oktober 2022, 15:18

Jag är inte jätteimponerad av Nubben hittills men tycker kritiken mot honom är överdriven och att en del av kritiken mot Nubben borde riktas mot Samuelsson istället.
Han kom in sent och satt med många kontrakt som Hult tyvärr i sann Hultstil hade förlängt och som gällde även i SHL så redan där satt Nubben i en rävsax.
Tror aldrig vi givit ex Billins ett SHL kontrakt samt troligen ej heller många andra av de som Hult förlängde. Nu gick det inte ekonomiskt att riva alla kontrakt utan Nubben fick lösa de allra värsta casen.

Tittar vi på värvningarna så är ju sett till kostnad och förväntningar Elvenes och Tedenby katastrofvärvningar. Skulle Elvenes lyckas i Leksand, vilket jag inte tror, så får man sätta det på Samulssons konto i så fall.
Bengtsson och Westerlund tror jag kan funka sett till förväntningarna så där hoppas jag de får chansen och används rätt. Jag kan tänka mig att använda Bengtsson i PP2 före Billins och Andrae.
Martinsson är ju en bra back men inte som förstaback utan behöver något stabilt bredvid sig.
Ortio är en bra värvning.
Hansson och Vigneault får också anses som bra värvningar sett till kostnad.
Problemet är ju Miele, Peterson, Bödker och Nättinen men där tror jag att vi ska sitta lugnt i båten och jag tror att de kommer att varva upp och visa vara OK så tycker inte vi ska bryta kontrakten.

Så ersätta Elvenes och ta in en ytterligare spetsforward samt givetvis två toppbackar, mer behövs inte och är ju svårt bara det men allt krut behöver läggas där och sen bedöma Nubben efter det.

Så alla sågningar av Nubben tycker jag är förhastade samt viktigt att ta i beaktning att han inte valt Samuelsson som HC.
CROHB

Inläggav Diabolics » 9 oktober 2022, 17:48

CROHB skrev:... långt inlägg, en del kloka ord....

Så alla sågningar av Nubben tycker jag är förhastade samt viktigt att ta i beaktning att han inte valt Samuelsson som HC.

Jag tycker inte vi skall såga Kent. Dock skall vi granska honom ordentligt. Killen behöver bli synad, för det han gjort hittills imponerar inte.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Nick » 11 oktober 2022, 18:09

VÄRVA!!! KÖP KÖP KÖP!!!
Nick

Inläggav Nick » 12 oktober 2022, 17:14

Vet att läget är prekärt och jag är den första att skriva under på att skicka iväg spelare som ej presterar.
Men jag vet inte om de är särskilt smart av nubben att dagen innan ödesmatchen mot rögle och veckan efter den tyngsta förlusten i modern tid (efter uttåget.)
Att då gå ut i jp o hota med sparken för spelare som ej presterar. (Om nu inte jp gjort en höna av en fjäder.)
Antingen blir de en jävla fart på laget. Eller också får de motsatt effekt. Jag tror dessvärre på de sistnämnda i vår situation.

Tror inte de var så smart.
Nick

Inläggav Pg79an » 12 oktober 2022, 20:57

Nick skrev:Vet att läget är prekärt och jag är den första att skriva under på att skicka iväg spelare som ej presterar.
Men jag vet inte om de är särskilt smart av nubben att dagen innan ödesmatchen mot rögle och veckan efter den tyngsta förlusten i modern tid (efter uttåget.)
Att då gå ut i jp o hota med sparken för spelare som ej presterar. (Om nu inte jp gjort en höna av en fjäder.)
Antingen blir de en jävla fart på laget. Eller också får de motsatt effekt. Jag tror dessvärre på de sistnämnda i vår situation.

Tror inte de var så smart.

Fast som hockeyspelare på denna nivån är dom nog ändå ganska medvetna om att risken finns. Tror det snarare kan ge positiv effekt. Hade det iaf gjort på mig. Gillar att prestera under press
Pg79an

Inläggav Junior » 13 oktober 2022, 21:12

Sämre än Hult. Helt otroligt.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Småläninen » 13 oktober 2022, 21:14

Ett kapitalt misslyckande. Avgå.
Småläninen

Inläggav PapaEmeritus » 13 oktober 2022, 21:15

Så här går det när man värvar en sportchef vars största merit är att ha gått upp i SHL tre gånger. Grattis HV.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Davestar » 13 oktober 2022, 21:24

Men nubben har sagt att hans telefon går varm så det känns lugnt. Nubben är Hult, Hult är nubben. För Hult är marknaden död och ingenting händer. För nubben är telefonen varm och HV kommer ha ett kanonlag om tre år och ingenting händer nu.
Slava Ukraini! Heroiam slava!
Davestar

Inläggav mrnorrland » 13 oktober 2022, 21:26

Tidernas flopp värvning, sämsta truppbyggningen som någonsin har skådats.
mrnorrland

Inläggav wk2431 » 13 oktober 2022, 21:39

Dags att sparka Norberg. Finns inget positivt att hämta. Ingen av de som värvades för att lyfta laget till SHL-nivå har levererat. De enda som levererar på den nivå de borde är kvar från förra året eller värvades från Allsvenskan. Bara någon av dessa som överhuvudtaget spelat i SHL tidigare.
Norberg kan ta och hitta någon annan klubb att köra i botten och justera sitt facit till 3-3 hos.
Sparka Kent Norberg!
"My time with HV71 was the happiest days of my career"
– Erik Christensen
Användarvisningsbild
wk2431

Inläggav mrnorrland » 13 oktober 2022, 21:45

han är ju sååå stolt över han tackade nej till nhl meriterad spelare så han var tvungen att skryta med det i media, häärlig sportchef
mrnorrland

Inläggav shitkicker » 13 oktober 2022, 23:03

En bedrift även med HV-mått att lyckas sätta ihop ett helt lag utan en enda matchvinnare.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav karl120 » 14 oktober 2022, 07:53

Jag tänker inte dömma Nubben ännu.
Tycker spelet ändå ser OK ut. In med ett par matchvinnare och låt laget bygga upp ett självförtroende så tror jag vi kommer göra en helt ok säsong i SHL.
Användarvisningsbild
karl120

Inläggav CJ#17 » 14 oktober 2022, 20:27

https://www.st.nu/2022-10-14/nubben-om- ... er-allting
Nya uttalanden i Sundsvall Tidning. Någon med access?
Undrar just om klubben har någon policy för vad man säger och inte.
CJ#17

Inläggav tibia » 14 oktober 2022, 22:26

CJ#17 skrev:https://www.st.nu/2022-10-14/nubben-om-pressade-laget-i-hv71-tittar-over-allting
Nya uttalanden i Sundsvall Tidning. Någon med access?
Undrar just om klubben har någon policy för vad man säger och inte.

Det är nästintill samma artikel som var i jp för någon dag sedan, telefonen går varm, inget mer och inget nytt. Eftersom Bonnier äger st så går det logga in om man har premium för jp eller någon annan i koncernen
tibia

Inläggav HVsvenskafans » 15 oktober 2022, 17:58

Nubbens badrumsrenovering

I 50-årspresent önskade sig Fru Norberg en badrumsrenovering. Nubben ville så klart göra sin fru glad och satte igång med beställningarna.

Eftersom väggarna är det viktigaste i ett badrum satsade han på kakel av elfenben från tjuvjagad afrikansk elefant. Tyvärr ville frugan ha sådana där arabiska mönster på kaklet men det löste Nubben kvickt genom att beställa knasiga klistermärken från wish.

Elfenbenskaklet blev så klart kostsamt men det ordnade Nubben med sina internationella kontakter. Efter inköp av en handvevad torktumlare från Bulgarien och en försåtsminerad toalett från Ukraina fanns det gott om pengar kvar.

När Nubben åkte runt en dag i Jönköping för att få täckning på sin tejpade Nokia 3210 i hopp om att Strålman skulle ringa fick han syn på en stor reklamskylt: ”Gratis toaborste vid köp av tio meter duschslang.”
Det var ödet. Nubben insåg vad som skulle bli kronan på verket, en 100 meter lång duschslang som man kunde gå runt med i huset och duscha. Till på köpet skulle han få tio (!) toaborstar. Då kunde han skippa inköp av två tandborstar, ha en som toaborste och ändå ha 8 stycken kvar som ryggkliare (Nubben var inte så bra på matte).

Så kom tillslut dagen D. Fru Norberg fick sätta på sig ögonbindel och gnuggade händerna förtjust inför den stora överraskningen. Men när hon tog av sig bindeln utbrast hon: ”Vad har du gjort med mitt kök!?!”

Efter några dagar på intensivvårdsavdelningen kunde hon åtminstone trösta sig med en sak. Äntligen fick alla de där bajskorvarna i diskhon sin förklaring!
HVsvenskafans

Inläggav CROHB » 18 oktober 2022, 21:29

Höll på att köra över, inte jättenära dock, Nubben ikväll utanför Hemköp i nya Munksjöstaden, periodpaus i matchen emellan Örebro-Skellefteå. Han kom gående från Hemköp i kortbyxor med telefonen i högsta hugg i ena handen och lite inköpta varor, snus?, i andra handen.

Såg väldigt upptagen upp måste jag säga och samtidigt väldigt fokuserad så ser nog bra ut med nya nyförvärv till HV var känslan i mörkret vid västra Munksjön. Måste vara kallt i Sundsvall om han kör kortbyxor i Jönköping.
CROHB

Inläggav Diabolics » 19 oktober 2022, 09:35

Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav RJ--92 » 19 oktober 2022, 22:16

CROHB skrev:Höll på att köra över, inte jättenära dock, Nubben ikväll utanför Hemköp i nya Munksjöstaden, periodpaus i matchen emellan Örebro-Skellefteå. Han kom gående från Hemköp i kortbyxor med telefonen i högsta hugg i ena handen och lite inköpta varor, snus?, i andra handen.

Såg väldigt upptagen upp måste jag säga och samtidigt väldigt fokuserad så ser nog bra ut med nya nyförvärv till HV var känslan i mörkret vid västra Munksjön. Måste vara kallt i Sundsvall om han kör kortbyxor i Jönköping.

Cirkus 25mil skillnad men jag har fortfarande shorts i skånsk stad så ;) :D
RJ--92

Inläggav tibia » 20 oktober 2022, 15:44

CROHB skrev:Höll på att köra över, inte jättenära dock, Nubben ikväll utanför Hemköp i nya Munksjöstaden, periodpaus i matchen emellan Örebro-Skellefteå. Han kom gående från Hemköp i kortbyxor med telefonen i högsta hugg i ena handen och lite inköpta varor, snus?, i andra handen.

en vän till mig som bor i jkpg hade sett nubben på stan idag, där var telefonen vid örat konstant!
tibia

Inläggav Regnet » 20 oktober 2022, 22:15

tibia skrev:
en vän till mig som bor i jkpg hade sett nubben på stan idag, där var telefonen vid örat konstant!

Jagr confirmed!
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare