Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn
Andersson711 skrev:Det roliga är att det finns skribenter här som kommer fortsätta med samma, gamla, trötta, jävla mantra…
”Det är tidigt på säsongen, många nya, låt dom spela ihop sig bla bla bla”.
Om vi lärde oss ett skit av säsongen 20/21 så är de dags nu.
Låt huvuden rulla, från nu till tidpunkten när det är för sent handlar bara om några matcher.
Elvenes är en bra början, ser gärna att man skickar en handfull proppmätta ”stjärnor” utöver honom.
Agera HV!
Yennefer skrev:Andersson711 skrev:Det roliga är att det finns skribenter här som kommer fortsätta med samma, gamla, trötta, jävla mantra…
Låt huvuden rulla, från nu till tidpunkten när det är för sent handlar bara om några matcher.
Elvenes är en bra början, ser gärna att man skickar en handfull proppmätta ”stjärnor” utöver honom.
Agera HV!
Det är tidigt på säsongen. Halva laget är nya, halva laget kommer från allsvenskan. Klart som korvspad att det tar tid att spela ihop laget.
Kalla mig trött om du vill, men jag ser framsteg för varje match som går.
In med en (eller två) nya backar och jag tror att det här blir bra.
Finns en del likheter med säsongen 20/21 såklart. Men också många olikheter. Finns en helt annan kvalitet och spets i det här laget. Jag är inte särskilt orolig.
Andersson711 skrev:Yennefer skrev:Andersson711 skrev:Det roliga är att det finns skribenter här som kommer fortsätta med samma, gamla, trötta, jävla mantra…
Agera HV!
Det är tidigt på säsongen. Halva laget är nya, halva laget kommer från allsvenskan. Klart som korvspad att det tar tid att spela ihop laget.
Finns en del likheter med säsongen 20/21 såklart. Men också många olikheter. Finns en helt annan kvalitet och spets i det här laget. Jag är inte särskilt orolig.
Haha ja, inget annat lag har massa nya spelare!
Yennefer skrev:Andersson711 skrev:Det roliga är att det finns skribenter här som kommer fortsätta med samma, gamla, trötta, jävla mantra…
Agera HV!
Sir Ward skrev:Och där raderades mitt inlägg. Tack Andersson711.
Andersson711 skrev:Sir Ward skrev:Och där raderades mitt inlägg. Tack Andersson711.
Vad har nu jag gjort?
shitkicker skrev:Yennefer skrev:Andersson711 skrev:Det roliga är att det finns skribenter här som kommer fortsätta med samma, gamla, trötta, jävla mantra…
Agera HV!
Med all respekt. När folk som Staffan Kronwall, Niklas Wikegård och Sanny Lindström ser stora brister i HVs spel så undrar jag vad det är du ser som gör att du inte är speciellt orolig? Och vad är de egentliga skillnaderna mot 20/21 enligt dig? Exemplifiera gärna.
shitkicker skrev:Ok. Men poängmässigt är det ingen skillnad. Och lagspelet hackar betänkligt. Det är bra att de tränar hårt. Men om skickligheten saknas då? Vad ska man göra då? För träna hårt kan alla göra. Jag oroar mig rejält för att skickligheten har övervärderats och det är det som klubben måste råda bot på.
ondeotto skrev:Man kan ha många åsikter om detta lag och 20/21. Men hoppas att ni noterar
att detta laget inte viker ner dej. Underläge i varenda match men man kommer tillbaka.
20-21 kunde man gå hem efter 0-1
Quila skrev:Grymt Yennefer med sakligheten!
shitkicker skrev:Sir Ward skrev:Du skiftar fokus från ditt ursprungs inlägg. Fullt förståeligt med tanke på ditt weirdo inlägg.
Min analys av underpresterande ”stjärnor” framgår i det första inlägget. Nu vill jag höra er analys. Men du har väl som vanligt inget eget att komma med?
Yennefer skrev:Tack för respekten.
Vi är bättre offensivt än då. Skapar fler chanser men har lite otur med utdelningen.
Bättre moral än då. Vi har kommit tillbaka från underläge och skapat förlängning i flera matcher, den typen av moral fanns inte då.
Bättre målvakter än 20/21.
Bättre tränarstab. Vi har rutinerade tränare nu, till skillnad från när Rahm såg nervös ut och tappade omklädningsrummet.
Vet inte vad Kronwall och Wikegård sa men Sanny tyckte ju att HV tagit stora framsteg senaste matcherna. Jag håller med Sanny.
Varför tycker du att det ser ut som 20/21? Med all respekt
Andersson711 skrev:Andersson711 skrev:Sir Ward skrev:Och där raderades mitt inlägg. Tack Andersson711.
Vad har nu jag gjort?
För att klargöra, jag har INTE raderat någons meddelande alls ikväll.
shitkicker skrev:Yennefer skrev:Tack för respekten.
Vi är bättre offensivt än då. Skapar fler chanser men har lite otur med utdelningen.
Bättre moral än då. Vi har kommit tillbaka från underläge och skapat förlängning i flera matcher, den typen av moral fanns inte då.
Bättre tränarstab. Vi har rutinerade tränare nu, till skillnad från när Rahm såg nervös ut och tappade omklädningsrummet.
Vet inte vad Kronwall och Wikegård sa men Sanny tyckte ju att HV tagit stora framsteg senaste matcherna. Jag håller med Sanny.
Jag håller till viss del med om den beskrivningen. Men. Jag tycker inte att saker är bättre, bara att de borde vara bättre.
Ser man till spelet så är det otroligt många detaljer som inte alls fungerar. Varken i det lilla eller det stora. Ta uppspel t ex. Allt som oftast spelas pucken på en helt stillastående och felvänd forward. Om forward ens har fart så är det oftast i fel riktning, där fw är på väg hem, snarare än uppåt i banan.
Alternativet till detta är att backarna håller i pucken alldeles för länge och istället för att passa pucken ägnar sig åt pucktransport, där resten av laget blir stillastående på offensiv blå. Om backen då tappar pucken 1m innanför eller utanför blålinjen (9 fall av 10) och man får en spelvändning emot sig så är alla spelare i laget överspelade.
Det jag oroar mig för och där jag ser klara likheter mellan nu och 20/21 är att skickligheten både som lag och hos enskilda är övervärderad. Man klarar inte spela som man vill.
Då som nu leder det till en oförmåga att göra mål, stänga matcher och ta poäng.
Risken är att man man nu som då tror att detta ska lösa sig av sig själv genom tid. Det tror inte jag.
shitkicker skrev:Yennefer skrev:Tack för respekten.
Jag håller till viss del med om den beskrivningen. Men. Jag tycker inte att saker är bättre, bara att de borde vara bättre.
Ser man till spelet så är det otroligt många detaljer som inte alls fungerar. Varken i det lilla eller det stora. Ta uppspel t ex. Allt som oftast spelas pucken på en helt stillastående och felvänd forward. Om forward ens har fart så är det oftast i fel riktning, där fw är på väg hem, snarare än uppåt i banan.
Alternativet till detta är att backarna håller i pucken alldeles för länge och istället för att passa pucken ägnar sig åt pucktransport, där resten av laget blir stillastående på offensiv blå. Om backen då tappar pucken 1m innanför eller utanför blålinjen (9 fall av 10) och man får en spelvändning emot sig så är alla spelare i laget överspelade.
Det jag oroar mig för och där jag ser klara likheter mellan nu och 20/21 är att skickligheten både som lag och hos enskilda är övervärderad. Man klarar inte spela som man vill.
Då som nu leder det till en oförmåga att göra mål, stänga matcher och ta poäng.
Risken är att man man nu som då tror att detta ska lösa sig av sig själv genom tid. Det tror inte jag.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst