Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
lejacques skrev:Lite som ovan är inne på. HV har allt för länge "nöjt" sig med saker och ting. Och häri ligger väl lite "problemet" med Tommy.
![]()
Jag tror han var helt rätt man att ta in när vi åkte ur. Eller ja, det var han ju uppenbarligen med tanke på att vi gick upp. Med tanke på hur silly hittills utspelat sig tror jag Tommy fortfarande är rätt man. Vi ser ut att få ett på pappret lag som är botten 4. Då handlar allt om att få ihop gruppen. Och här är Tommy rätt person.
Men sen handlar det ju om att ta nästa steg. Klubbar som ligger i framkant har vågat testa nytt, oprövade kort. Abbot i Rögle. Mitell i FBK. Pennerborn i samma föreningen. Hallam i Växjö.
Nu kanske någon slänger fram Rahm och Lindbom som exempel och säger att HV minsann också testat. Jo, så är det. Men till skillnad mot andra lag har HV fortsatt in absurdum även när det inte funkat. Så. Jag hoppas också det här är Tommys sista säsong. Nästa år vill jag se ett fräscht namn. Funkar inte det, ja då testar vi något nytt, och igen om det så behövs tills vi träffar rätt. Ska HV ta sig fram som en förening måste man våga och samtidigt ställa krav.
Bakom skrev:Nu ska jag sticka ut hakan ORDENTLIGT
(och det gick inte alls bra. snälla, stick inte ut hakan igen - mod)
.
Bakom skrev:Nu ska jag sticka ut hakan ORDENTLIGT
.
shitkicker skrev:Bakom skrev:Nu ska jag sticka ut hakan ORDENTLIGT
.
lejacques skrev:Om det handlar om att få ihop gruppen för att hålla sig undan kval. Ja, då kanske Tommy är rätt man. Handlar det faktiskt om att nå slutspel och ta steg mot toppen. Då är han det inte.
När HV värvade Tommy skrev man 2+1. Hoppas man inte gör något förhastat och förlänger hans kontrakt under säsong. Här bör man vänta och se. Är HV ett bottenlag i säg december/januari bör man avstå förlängning. Ja, förutsatt man inte gjort sig av med honom tidigare. Absolut inte osannolikt.
Nick skrev:lejacques skrev:Om det handlar om att få ihop gruppen för att hålla sig undan kval. Ja, då kanske Tommy är rätt man. Handlar det faktiskt om att nå slutspel och ta steg mot toppen. Då är han det inte.
När HV värvade Tommy skrev man 2+1. Hoppas man inte gör något förhastat och förlänger hans kontrakt under säsong. Här bör man vänta och se. Är HV ett bottenlag i säg december/januari bör man avstå förlängning. Ja, förutsatt man inte gjort sig av med honom tidigare. Absolut inte osannolikt.
Tror han är helt rätt man. Han har nämligen lyckats med båda två. Ett antal gånger. Vill minnas att innan han tog över saik. Så hade dom en period som övre botten/mittenlag. Han gjorde saik till topplag igen. Han förde Hv tillbaka till shl första året. En bedrift i sig.
Han har vunnit en hel del. Så nog har han kvalitéer att göra Hv till topplag igen. Är inte där de brister.
mark77 skrev:Nick skrev:lejacques skrev:Om det handlar om att få ihop gruppen för att hålla sig undan kval. Ja, då kanske Tommy är rätt man. Handlar det faktiskt om att nå slutspel och ta steg mot toppen. Då är han det inte.
Tror han är helt rätt man. Han har nämligen lyckats med båda två. Ett antal gånger. Vill minnas att innan han tog över saik. Så hade dom en period som övre botten/mittenlag. Han gjorde saik till topplag igen. Han förde Hv tillbaka till shl första året. En bedrift i sig.
Han har vunnit en hel del. Så nog har han kvalitéer att göra Hv till topplag igen. Är inte där de brister.
Vi hade i princip ett allsvenskt allstarlag ifjol men hade ändå inte ett fungerande spel under stora delar av säsongen och var på håret att missa den "givna" uppflyttningen, jag ser det som att vi gick upp trots Tommy, inte tack vare honom....
Historiskt gjorde han ju faktiskt superfiasko med Leksand, var det 18-19 (?), han sparkades när dom låg sist i as och Leksand blev sedan en ångvält som gick upp i SHL. Om vi nu ska prata historia.
Uppenbart funkar det inte i år med Tommy, spelarna saknar helt självförtroende och det klassiska att det behövs en ny röst är tydligt trots att man kan se det som en klyscha att säga så, behövs dock även nya spelare för att få in ny energi och nystart.
mark77 skrev:Nick skrev:lejacques skrev:Om det handlar om att få ihop gruppen för att hålla sig undan kval. Ja, då kanske Tommy är rätt man. Handlar det faktiskt om att nå slutspel och ta steg mot toppen. Då är han det inte.
Vi hade i princip ett allsvenskt allstarlag ifjol men hade ändå inte ett fungerande spel under stora delar av säsongen och var på håret att missa den "givna" uppflyttningen, jag ser det som att vi gick upp trots Tommy, inte tack vare honom....
Historiskt gjorde han ju faktiskt superfiasko med Leksand, var det 18-19 (?), han sparkades när dom låg sist i as och Leksand blev sedan en ångvält som gick upp i SHL. Om vi nu ska prata historia.
Uppenbart funkar det inte i år med Tommy, spelarna saknar helt självförtroende och det klassiska att det behövs en ny röst är tydligt trots att man kan se det som en klyscha att säga så, behövs dock även nya spelare för att få in ny energi och nystart.
CJ#17 skrev:Intressant intervju med TS https://www.jp.se/2022-11-04/pressade-l ... -jag-sager
Nu börjar det komma mer verklighetsförankrade svar.
Bl a ” Många tycker ni ska värva in mer spelare. Är det rätt väg att gå tycker du vill du hellre ge dagens trupp chansen att vända på situationen?
– Återigen är det nutid vi måste prata. Vad som händer imorgon eller nästa vecka kan vi inte påverka. Men vi verkar i en business som är föränderlig och då förstår du nog vad jag säger. Så här långt har vi inte räckt till och man kan inte vänta hur länge som helst.”
De skriver också om problemet med tekningar, skott, målskytte… saknar kvalitet i offensiven. Att de är bra i spelet utan puck.
Legogubbe skrev:Varför står denna karln i båset över huvudtaget? Hans enda uppgift är att coacha laget men inte ens det klarar han av, han bara står där och ser allmänt vilsen ut. Han peppar ju inte ens, ingenting händer. Hade vi fått en 5-0 ledning så hade Tommy och co. hittat en väg att förlora. Är så uppenbart att laget behöver någon som ser brister och kan agera därefter. Sen har han mage att stå i intervjun efter matchen och konstatera att laget tappade allt, ja det tror fan det när du bara står å glor! Bort med Tommy och in med Fagervall.
Jag skojar inte, fullt allvarlig. Allt och alla förutom Tommy skulle gör skillnad.Zico skrev:Legogubbe skrev:Varför står denna karln i båset över huvudtaget? Hans enda uppgift är att coacha laget men inte ens det klarar han av, han bara står där och ser allmänt vilsen ut. Han peppar ju inte ens, ingenting händer. Hade vi fått en 5-0 ledning så hade Tommy och co. hittat en väg att förlora. Är så uppenbart att laget behöver någon som ser brister och kan agera därefter. Sen har han mage att stå i intervjun efter matchen och konstatera att laget tappade allt, ja det tror fan det när du bara står å glor! Bort med Tommy och in med Fagervall.
Men va fan.....Fagervall???? Att bara nämna den mannens namn är ju liktydligt med garanterad nedflyttning. Du måste skoja.
frippe-borås skrev:Vi såg det redan i Allsvenskan att vårt spel inte håller måttet! Det som räddade oss upp berodde på skickligare spelare och inte på vårt egna spel!
Tommys spelidé är ur tiden och en yngre modernare vore på sin plats. Varför ska Hv alltid ta in rutinerade med en ålder över 55!?
Vill man bli en ledande klubb så måste man ha in tränare som har hängt med i SHL utveckling och vet vad som behövs för att lyckas.
SHL går snabbt vilket jag inte tycker vi har material för utan vi känns segare än motspelarna.
Sen skickar vi den svarta när vi ska anfalla vilket är idiotiskt! I försvaret ska man överbelasta för att vinna puck men där är vi inte tillräckligt starka för att vinna den och därmed få det stor fria motståndare framför mål vilket har kostat oss en massa poäng!
Herkie82 skrev:Snart har halva säsongen gått och vi ligger näst sist. Det har inte ens varit rykten om att Tommy sitter löst. Vi har varit bra det sista förutom de två sista matcherna men hur man än vrider och vänder på det så är vi fortfarande näst sist. Borde det inte finnas åtminstone en liten antydan till att ta in något nytt?
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster