Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn
lejacques skrev:Några reflektioner.
Backsidan precis så dålig så som många sa inför säsongen.
Forwardssidan inte alls lika bra som många trodde inför säsongen.
Årets lagbygge består av ett gäng hockeyallsvenska spelare, spelare från SHL-bottenlag, kryddat med en handfull "stjärnvärvningar".
Det kommer bli en tuff säsong. Och det kommer nog behöva värvas både backar och forwards för att vi ska kunna utmana om en kvartsfinalplats.
Diabolics skrev:Sam är redan nu årets kokko. Man kan inte ha "otur" med pucken varje match.
Yennefer skrev:lejacques skrev:Några reflektioner.
Årets lagbygge består av ett gäng hockeyallsvenska spelare, spelare från SHL-bottenlag, kryddat med en handfull "stjärnvärvningar".
Det kommer bli en tuff säsong. Och det kommer nog behöva värvas både backar och forwards för att vi ska kunna utmana om en kvartsfinalplats.
Lite tidigt att dra den typ av slutsatser. Vi har spelat en match borta mot ett lag som var i sm-final i våras.
Ge det några matcher i alla fall
15:48 skrev:
Med all respekt lejacques, tycker du brukar vara nyanserad och klok i dina inlägg. Såhär långt tycker jag dock du liksom redan har bestämt dig för att allt är skit, Nubben är kass, Vigneault är sämsta värvningen ever och vi kommer va ett bottenlag i SHL.
Vi har ett lag med många nya spelare och för svag backsida det är alla överens om. Att såga anfallssidan så totalt som du gör är inte riktigt berättigat. Många lag skulle vara ganska nöjda över den. Och många är tydligen det på pappret oxå… MEN att döma ut den efter EN match luktar bara bitterhet och ”jag vet bäst”…
lejacques skrev:Några reflektioner.
15:48 skrev:Yennefer skrev:lejacques skrev:Några reflektioner.
Lite tidigt att dra den typ av slutsatser. Vi har spelat en match borta mot ett lag som var i sm-final i våras.
Ge det några matcher i alla fall
Med all respekt lejacques, tycker du brukar vara nyanserad och klok i dina inlägg. Såhär långt tycker jag dock du liksom redan har bestämt dig för att allt är skit, Nubben är kass, Vigneault är sämsta värvningen ever och vi kommer va ett bottenlag i SHL.
Vi har ett lag med många nya spelare och för svag backsida det är alla överens om. Att såga anfallssidan så totalt som du gör är inte riktigt berättigat. Många lag skulle vara ganska nöjda över den. Och många är tydligen det på pappret oxå… MEN att döma ut den efter EN match luktar bara bitterhet och ”jag vet bäst”…
mrnorrland skrev:Problemet är inte Westerlund och bengtsson, de är bra bra 5-6 backar och gör jobbet, problemet är att de övriga 4 backar är endast Martinssin som håller topp 4 backar i ett SHL lag. Sjöholm kommer bli en okej SHL back, Billins är tyvärr slut som topp 4 back, gjorde de ok men klara inte av bygga upp spelet som en topp 4 back, Bertov är helt lost och är en 7 back som bäst i ett botten i SHL men annars en 5-6 back i boten av allsvenskan så kass är han tyvärr. Den sista är Martinsson, i denna match har han problem men han är en topp 4 back och gör så gott han kan. Ne Bertov behövs få kicken och 2 nya backar måste in ASAP. Visst våra forwards gör inget bra idag heller men problem är att de får inget att jobba på från backarna och man hade en spelplan som de var väldigt rädda och inte försökte anfalla utan endast rädda att bli utspelade. Vi har tuff start och lär behöve 3p nästa hemma match för att inte få en tuff start

Windom Earle skrev:Jag tar med mig att Fröberg hade fint hyfs att inte fira 2-0. Brännström var inte lika nogräknad. Resten glömmer jag.
Yennefer skrev:Windom Earle skrev:Jag tar med mig att Fröberg hade fint hyfs att inte fira 2-0. Brännström var inte lika nogräknad. Resten glömmer jag.
Firade han inte? Det tänkte jag inte ens på. Snyggt agerat.
Bra nick för övrigt. Twin Peaks inspirerat
Dovahkiin skrev:Yennefer skrev:Windom Earle skrev:Jag tar med mig att Fröberg hade fint hyfs att inte fira 2-0. Brännström var inte lika nogräknad. Resten glömmer jag.
Firade han inte? Det tänkte jag inte ens på. Snyggt agerat.
Bra nick för övrigt. Twin Peaks inspirerat
Personligen tänker jag på the witcher när jag ser Yennefer
Enda roliga med kvällens match var att Ortio gjorde det bra och bättre lär han bli.
Dovahkiin skrev:13 skott på mål fy fan vad useltKan inte vara ofta ett lag har så lite på mål.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster