Tråden om Skador/Avstängningar.

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om Skador/Avstängningar.

Inläggav Rex0z » 1 januari 2022, 20:02

Jacob96 skrev:Har vi ngn koll på hur nära comeback Ytterell och bertov är ?

https://www.hv71.se/a-laget/skadelaget
Användarvisningsbild
Rex0z

Inläggav Windom Earle » 2 januari 2022, 14:27

Rex0z skrev:

2-3 månader på Önerud ser ju inte lovande ut. Visst man kanske tar i i överkant, och Simon har ingen nyckelposition i spelet (jag ser timing i triangeln back, back, center som känsligast och viktigast) men med den tidshorisonten är ju Simon kanske tillbaka precis inför slutspelet. Hoppas att det handlar om 2 månader. Jag tror Önerud blir väldigt viktig när det ska avgöras och allt ska "ställas till rätta" då kommer han vara svart i ögonen och ha uppkavlade ärmar :evil:
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav RJ--92 » 2 januari 2022, 14:38

Windom Earle skrev:
Rex0z skrev:

2-3 månader på Önerud ser ju inte lovande ut. Visst man kanske tar i i överkant, och Simon har ingen nyckelposition i spelet (jag ser timing i triangeln back, back, center som känsligast och viktigast) men med den tidshorisonten är ju Simon kanske tillbaka precis inför slutspelet. Hoppas att det handlar om 2 månader. Jag tror Önerud blir väldigt viktig när det ska avgöras och allt ska "ställas till rätta" då kommer han vara svart i ögonen och ha uppkavlade ärmar :evil:

De har väl stått 2-3 månader på Önerud sen han blev skadad typ?? Artikeln ifrån slutet av November när han just blev skadad nämner man just denna tid också..
RJ--92

Inläggav Jacob96 » 2 januari 2022, 15:15

De har väl stått 2-3 månader på Önerud sen han blev skadad typ?? Artikeln ifrån slutet av November när han just blev skadad nämner man just denna tid också..[/quote][/quote][/quote]

Ytterells 6 veckor är val också från när han blev skadad och inte från och med nu ? Osv
Jacob96

Inläggav mrnorrland » 2 januari 2022, 17:01

Jacob96 skrev:De har väl stått 2-3 månader på Önerud sen han blev skadad typ?? Artikeln ifrån slutet av November när han just blev skadad nämner man just denna tid också..
[/quote][/quote]

Ytterells 6 veckor är val också från när han blev skadad och inte från och med nu ? Osv[/quote]
skulle gissa från artkeln är skriven borde var logiskt
mrnorrland

Inläggav RJ--92 » 2 januari 2022, 22:52

mrnorrland skrev:
Jacob96 skrev:De har väl stått 2-3 månader på Önerud sen han blev skadad typ?? Artikeln ifrån slutet av November när han just blev skadad nämner man just denna tid också..
[/quote]

Ytterells 6 veckor är val också från när han blev skadad och inte från och med nu ? Osv[/quote]
skulle gissa från artkeln är skriven borde var logiskt[/quote]

Märkligt nog verka man ej uppdatera Önerud eller Ytterell men deras bedömningar är från när skadorna kom till. Trots detta är den uppdaterad enligt dom själva. Taylor Mattson är ju borttagen tex.
RJ--92

Inläggav 327 Karlsson » 3 januari 2022, 02:22

Innan skrev dom ut när skadan inträffade också, så man kunde räkna ut när spelaren skulle kunna vara tillbaka. Alternativt när spelaren beräknades vara tillbaka. Men dom verkar ha slutat med det. Kanske för att det blev mycket tjafs om att en spelare inte kom tillbaka när det stått skrivet att denne borde varit spelduglig. Synd.
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav Haard » 10 januari 2022, 18:00

Bertov och Ytterell redo för match imorgon mot BIK. Likaså Ullström! :D
De ä bar' å åk!
Haard

Inläggav Zico » 25 januari 2022, 17:50

Zico

Inläggav Sir Ward » 2 februari 2022, 18:43

Saxat från JP
Läget ljusnar för HV-profilerna Önerud och Ullström: ”Jag hade inte klippet i benen”
2 februari 2022 06:24

HV71:s lagkapten Simon Önerud har så här långt spelat 18 av 35 grundseriematcher för HV71 under den hockeyallsvenska säsongen 2021/2022.
Den 24 november, hemma mot Vita Hästen, åkte den 33-årige forwarden på en smäll mot den högra handen och fick en skadad tumme som följd. En skada som krävde operation och som har hållit honom ur spel sedan dess.

Men nu är den HV-fostrade och välmeriterade forwarden åter på is med sina lagkamrater, åtminstone i inledningen av träningspassen. När övriga på tisdagen tränade powerplay och boxplay och sedan spelade tvåmål gick Önerud över till B-hallens is där han körde på hårt på egen hand.
– Det är jättekul att kunna börja trappa upp träningen och att vara på is med laget är jäkligt kul. Jag tar det steg för steg här nu men närmar mig absolut att bli spelklar, säger Simon Önerud.

Finns det någon plan för när du kan vara tillbaka på allvar?
– Ja, det gör det men sedan beror det så klart också på hur det känns. Jag trappar upp det hela tiden nu och tar som sagt steg för steg. Det känns i alla fall jäkligt bra där ute nu och förhoppningsvis är det inga problem och bara att köra när läketiden är över. Det har väl gått nio-tio veckor nu, så det börjar närma sig. Det sades från början att det skulle ta mellan två och tre månader, så vi ligger i fas där tycker jag. Det känns bra.

En annan HV-fostrad och tungt meriterad spelare som har missat en massa matcher den här säsongen är David Ullström. Faktum är att 32-åringen, som genomgick en omfattande höftoperation i våras, så här långt endast har kommit till spel en enda gång under säsongen. Det var borta mot BIK Karlskoga den 12 januari.

Efter att ni mötte Karlskoga har du missat ytterligare några matcher. Vad var det som hände efter den matchen?
– Nej, egentligen ingenting. Men det kändes inte som om jag hade det där klippet i benen och det var lite småsaker här och där som behövde korrigeras. Småsaker som man vill ska klicka lite bättre, säger David Ullström.

NHL-meriterade Ullström väljer att inte dra för stora växlar av matchen mot Karlskoga. En match som var hans första på flera månader.
– När man väl får igång kroppen och benen och hjärtat och lungor och det där börjar komma så hittar man spelet också. När man blir bekväm i åkningen börjar man se spelet lite bättre och när man inte känner sig bekväm i åkningen, som jag inte gjorde mot BIK, slänger man pucken i stället för att behålla den och vara stark på pucken, säger David Ullström och fortsätter:

– Jag kände att jag inte hade trycket att orka vara stark på pucken, hålla den och ta rejälare beslut. Det blev att jag vispade lite i stället och så vill varken jag eller HV71 spela hockey. När du har mer kräm och tryck har du fler valmöjligheter, du kan göra en frånvändning, du kan gå på utsidan, gå på insidan, du har en arsenal av grejer. Jag kände att jag inte hade någonting, då kände jag mig låst och så går det inte att spela hockey.

Men nu känns det bättre för David Ullström, som berättar att han förmodligen skulle ha spelat match förra veckan då det i stället blev ett coviduppehåll för HV-truppen. Ullström själv var en av spelarna som tvingades hålla sig i hemmet på grund av sjukdom.
Hur mår du nu?
-Jo, nu är det bättre. Man åkte på den där varianten och fick vila lite. Nu känns det bra, jag gjorde första passet i dag efter fem dagar där hemma. Det kändes bra och det var väldigt kul att komma igång igen, säger David Ullström, som inte tror att det kommer att dröja särskilt länge innan han kommer till spel igen.

Om det kan bli aktuellt att vara med i matchtruppen redan i onsdagens match borta mot Vita Hästen återstår att se.
– Nej, jag vet inte det just nu. Det var som sagt första passet här i dag och vi har inte hunnit diskutera det än, säger David Ullström.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Zico » 12 februari 2022, 22:50

Jonathan Wikström klev av med hjärnskakning. Tredje hjärnskakningen på 10 dagar. Inte bra! För några dagar sedan fanns endast Nybeck på skadelistan. Nu har den fyllts på med J Davidsson, Önerud, Ullström och Wikström. Frågan är hur det är med Wennlund? Såg honom inte i tredje perioden. Fan....när ska skadehelvetet ta slut?
Zico

Inläggav Macce » 12 februari 2022, 22:55

Zico skrev:Jonathan Wikström klev av med hjärnskakning. Tredje hjärnskakningen på 10 dagar. Inte bra! För några dagar sedan fanns endast Nybeck på skadelistan. Nu har den fyllts på med J Davidsson, Önerud, Ullström och Wikström. Frågan är hur det är med Wennlund? Såg honom inte i tredje perioden. Fan....när ska skadehelvetet ta slut?

Aldrig och det måste Hult tänka på inför deadline...ge oss en käftsmäll nu Hult!
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav Lakun » 13 februari 2022, 10:08

Ja önerud och ullström känns inte som vi kan räkna med. Dom går ju sönder så fort dom ställer sig på benen. Oroväckande att man inte såg Wennlund i tredje perioden igår. Vore bra med en skadeuppdatering nu. Wikströms smäll var rejält otäck. Krya! Hult måste stärka upp åtminstone forwards sidan för att vi inte ska bli för tunna till slutspelet.

Men j Davidsson lär väl va tillbaka snart?
Lakun

Inläggav mrnorrland » 13 februari 2022, 11:26

Lakun skrev:Ja önerud och ullström känns inte som vi kan räkna med. Dom går ju sönder så fort dom ställer sig på benen. Oroväckande att man inte såg Wennlund i tredje perioden igår. Vore bra med en skadeuppdatering nu. Wikströms smäll var rejält otäck. Krya! Hult måste stärka upp åtminstone forwards sidan för att vi inte ska bli för tunna till slutspelet.

Men j Davidsson lär väl va tillbaka snart?

2 forwards måste in. 1 center 1 forward behövs. Hoppas hult kan börj jobba, tyvärr är han nog tagen på sängen som vanligt
mrnorrland

Inläggav Joachim943 » 13 februari 2022, 13:48

Zico skrev:Jonathan Wikström klev av med hjärnskakning. Tredje hjärnskakningen på 10 dagar. Inte bra! För några dagar sedan fanns endast Nybeck på skadelistan. Nu har den fyllts på med J Davidsson, Önerud, Ullström och Wikström. Frågan är hur det är med Wennlund? Såg honom inte i tredje perioden. Fan....när ska skadehelvetet ta slut?

Enligt Frostemark till JP: Davidsson är med största sannolikhet tillgänglig på onsdag. Ullström kan i bästa fall vara tillbaka nästa helg. Önerud mer kryptiskt svar, känns ju sådär. Han nämnde ingenting om Wennlund, jag skulle tippa på att han var bänkad tillsammans med Netteberg då vi spelade med tre femmor med Powell, Vesel och M.Davidsson som centrar.
Användarvisningsbild
Joachim943

Inläggav Robert.76 » 13 februari 2022, 18:58

Det känns som att både Önerud och Ullström likagärna kan räknas bort, och då har vi ju 2 klasspelare borta, det måste ju Hult göra något åt. Han måste ngn gång lära sig av historien, vi kan inte gå in i ett slutspel med tunn trupp, ngn skada till på nyckelspelare vore ju ödesdigert.....
Robert.76
Moderator

Inläggav didotto » 14 februari 2022, 20:43

Herregud vad man lider med Önerud. Måste vara otroligt tungt just nu, bara att hoppas att han kan spela mer denna säsong.
Sprider rykten på twitter under namnet didotto1.
didotto

Inläggav DocSeverinsen » 25 februari 2022, 00:02

Nån som vet hur det gick med Ytterell?
DocSeverinsen

Inläggav Judas » 6 april 2022, 19:10

Hur är läget i laget, någon som vet?
T.ex hur det gått med Törngren
"Allt kan hända, pucken är rund...Eh...och platt!"
Torgny Bendelin
Användarvisningsbild
Judas

Inläggav Nick » 6 april 2022, 20:36

Judas skrev:Hur är läget i laget, någon som vet?

Herregud blev livrädd när jag såg denna tråden högst upp.

Vilken tur att de inte var nåt negativt
Nick

Inläggav Judas » 6 april 2022, 21:14

Nick skrev:
Judas skrev:Hur är läget i laget, någon som vet?

Herregud blev livrädd när jag såg denna tråden högst upp.

Vilken tur att de inte var nåt negativt

Jag förstår din rädsla, det var inte min mening att skrämmas :lol:
Förhoppningsvis är läget i laget bra eftersom vi inte har hört något, denna tråd inte är fylld och att de inte har uppdaterat skadeläget på hemsidan.

Men sen är det ju slutspelstider också, då brukar man ju inte kommunicera ut allt.

#Viskatillbaka
"Allt kan hända, pucken är rund...Eh...och platt!"
Torgny Bendelin
Användarvisningsbild
Judas

Inläggav Diabolics » 3 maj 2022, 12:17

Hutten på is idag när JP synade.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav frippe-borås » 3 maj 2022, 13:48

Huhtala har visat sig vara viktigare än man trott. En spelare som är hänsynslös mot sig själv har vet vad som krävs för att vinna.
Det jävlar anammat borde smitta av sig och på några av de andra men icke. Alla är livrädda att komma till beachen i sommar med lite blåmärken.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav mrnorrland » 8 juni 2022, 10:33

https://hockeynews.se/articles/24845/
Gunnar och Andrae fullt återställda, lite uppbyggnads rehab kvar för Andrae så han blir redo för JVM.

Desto tyngre med önerud, verkar lite dystrare än första rapporterna. Inget spel iår men kanske slutet av nästa säsong a, frågan är kommer han platsa då? Lite orolig vi sätt det sista av våran kapten.
mrnorrland

Inläggav Diabolics » 8 juni 2022, 10:53

mrnorrland skrev:https://hockeynews.se/articles/24845/
Gunnar och Andrae fullt återställda, lite uppbyggnads rehab kvar för Andrae så han blir redo för JVM.

Desto tyngre med önerud, verkar lite dystrare än första rapporterna. Inget spel iår men kanske slutet av nästa säsong a, frågan är kommer han platsa då? Lite orolig vi sätt det sista av våran kapten.

Vi har säkerligen inte sett det sista av Önerud, men om han är vår kapten när han kommer tillbaka, det är väl en annan femma. Om han nu inte dyker upp förens efter jul, då kanske vi inte kan räkna med honom i gott slag förens till slutet av grundspelet. Jag gissar att föreningen kommer försöka lösa en ersättare under tiden.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Nutarviguld » 8 juni 2022, 11:03

frippe-borås skrev:Huhtala har visat sig vara viktigare än man trott. En spelare som är hänsynslös mot sig själv har vet vad som krävs för att vinna.
Det jävlar anammat borde smitta av sig och på några av de andra men icke. Alla är livrädda att komma till beachen i sommar med lite blåmärken.

Huhtala som ersättare för en skadad Önerud hade inte varit fel
Nutarviguld

Inläggav mrnorrland » 8 juni 2022, 11:03

Diabolics skrev:
mrnorrland skrev:https://hockeynews.se/articles/24845/

Vi har säkerligen inte sett det sista av Önerud, men om han är vår kapten när han kommer tillbaka, det är väl en annan femma. Om han nu inte dyker upp förens efter jul, då kanske vi inte kan räkna med honom i gott slag förens till slutet av grundspelet. Jag gissar att föreningen kommer försöka lösa en ersättare under tiden.

Kan inte tänka mig önerud är kapten nästa år. Tror man inte vill gå in i säsongen med en skadad kapten. Och om han kommer tillbaka kan han fokusera på spelet och inte det andra runt omkring. Vilket som lär han va viktig ledare utanför isen
mrnorrland

Inläggav mrnorrland » 29 augusti 2022, 14:16

https://hockeynews.se/articles/25519/

Lite nytt om skadorna, att andre har känning i ljumsken är lite oroväckande
mrnorrland

Inläggav Goddamn » 29 augusti 2022, 14:28

mrnorrland skrev:https://hockeynews.se/articles/25519/

Lite nytt om skadorna, att andre har känning i ljumsken är lite oroväckande

Det här med namnen är ett bekymmer.
Jag hann tänka Emil Andrae och blev jäkligt orolig för att vi skulle tappa en back till.
Användarvisningsbild
Goddamn

Inläggav Diabolics » 6 september 2022, 16:43

– Positivt i dag är att både Lucas (Elvenes) och Måns (Lindbäck) var i full träning igen. Sedan behöver de ytterligare några fullfartsträningar, men förhoppningsvis är de aktuella för spel i slutet av veckan, säger HV71-coachen Tommy Samuelsson till Jönköpings-Posten.

Varken Elvenes eller Lindbäck väntas spela i träningsmatchen mot Örebro på onsdagen. Backen Nichlas Torp är på väg tillbaka efter en operation och det ser enligt rapporterna bättre och bättre ut. På lördag spelar HV71 hemma mot Linköping och då tros Elvenes och Lindbäck kunna spela igen.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

FöregåendeNästa

Återgå till HV71