Omgång 2: HV71 - Brynäs IF

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 2: HV71 - Brynäs IF

Inläggav hausmanis » 15 september 2012, 21:52

Skönt med vinnst emot 2 top lag i rad även om jag som bortskämd hv fan vill ha 3 poäng så är det ju ändå VG+ iaf...bra start!

Krog-Rakshani har varit bra hela tiden men känns som att dom 2 är MEGA spetts och Ledin är lixom inte riktigt den där första kedje spelaren och kommer nog tyvärr aldrig bli, När Dahlen satte in Nilsson där så jävlar hände det grejjer, Ledin har fungerat OK även om det varit Krog och Rakshani som gjort det mesta, men med Nilsson ihop med dessa två yber forwards tror jag kedjan kan bli ännu bättre.

Tycker man kan testa ledda i tredje och Sundh-Snöret-Fasth i andra Ledin-WK-Carlsson i tredje

Skönt att se Louma göra en ok match igen iaf
hausmanis

Inläggav HVfantastenAB » 15 september 2012, 22:53

Jompii skrev:Nu mår man riktigt bra. Jason Krog, vilken spelare!

En väldigt bra match som jag tycker att HV71 vinner rättvist.
Brynäs började starkt men tappade mer ju längre matchen gick.
Härligt att våran twitter-kung fick göra ett mål, det är han värd.
Både Jason och Rhett fick göra två poäng vilket är mycket viktigt.
Är dock lite bekymrad över Davidsson-kedjan. Det klickar inte riktigt vilket är lite oroande.
Tycker att Rhett/Jason såg bra ut idag. Även Mattias Karlsson och Fasth imponerade. Luoma börjar komma igång.
Även riktigt roligt att få se Fernholm. Han blandade och gav men sett över hela matchen och förutsättningarna så får han G+.
Tycker att det är riktigt starkt utav HV71 att vinna i SD mot både Färjestad och Brynäs. Nu tar vi SAIK på Torsdag!

Inget att oroa sig för gubben :) En sniper av finsk kaliber är på ingång. Mer säger jag inte nu ! Men kom ihåg vart du hörde det först. Tror tom Cyruz kan bekräfta detta. Men vill inte säga mer än jag får säga nu. Men som sagt, en finsk sniper med NHL meriter är på G till HV71. Om allt går som det ska så kommer han presenteras inom kort !

Må väl !
Stefan Liv alltid saknad aldrig glömd
Användarvisningsbild
HVfantastenAB

Inläggav Tommy72 » 15 september 2012, 22:56

Wesslau, Kolan, Fasth, Krog, Rhett... håller med er andra att det är dessa och kanske någon till som bär laget så här i inledningen.

Jag vet också att det inte är det sexigaste att plussa för Mats Trygg i detta forum. Men han är grym, tycker jag. Lugn och fin i uppspelen, rätt i positionerna osv. Inte ett misstag, och då ska man ha i åtanke att han spelar med Louma som blandar och ger i varenda byte. Måste vara en total mardröm att spela med den storvuxne finnen, vad som helst kan ju hända när som helst.

(lite nervöst, men mitt först inlägg i detta forum är avklarat.... och kanske inte ett så populärt sådant)

Ha det gott, alla HV-vänner!
Tommy72

Inläggav hausmanis » 15 september 2012, 23:13

finsk sniper ? vem fen kan det vara, varför känner jag på mig mr Mikko Lehtonen kan vara denne finne ?
eller fel av mig, det kan det inte vara han har inte spelat en match i nhl...hmmm
hausmanis

Inläggav Jompii » 16 september 2012, 00:03

Tommy72 skrev:Wesslau, Kolan, Fasth, Krog, Rhett... håller med er andra att det är dessa och kanske någon till som bär laget så här i inledningen.

Jag vet också att det inte är det sexigaste att plussa för Mats Trygg i detta forum. Men han är grym, tycker jag. Lugn och fin i uppspelen, rätt i positionerna osv. Inte ett misstag, och då ska man ha i åtanke att han spelar med Louma som blandar och ger i varenda byte. Måste vara en total mardröm att spela med den storvuxne finnen, vad som helst kan ju hända när som helst.

(lite nervöst, men mitt först inlägg i detta forum är avklarat.... och kanske inte ett så populärt sådant)

Ha det gott, alla HV-vänner!

Välkommen till forumet Tommy! :)

Jag håller med dig, Trygg är väldigt underskattad. Precis som Andreas Falk var.
Jag kan inte minnas en match där Trygg har spelat dåligt. Mats är väldigt stabil i defensiven och kan även bidra offensivt då han har ett riktigt bra skott. Han hade ett skott idag som var stenhårt som tyvärr inte resulterade i något mål. Jag tycker att Trygg borde få chansen i PP. I VM så fick han stort förtroende av Roy Johansen i PP och det tackade han för genom att göra 5 mål.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Jompii » 16 september 2012, 00:40

Jason Krog's underbara mål.
http://www.youtube.com/watch?v=4Uhhi0jx-iE
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav RJ--92 » 16 september 2012, 05:01

HVfantastenAB skrev:
Jompii skrev:Nu mår man riktigt bra. Jason Krog, vilken spelare!

En väldigt bra match som jag tycker att HV71 vinner rättvist.
Brynäs började starkt men tappade mer ju längre matchen gick.
Härligt att våran twitter-kung fick göra ett mål, det är han värd.
Både Jason och Rhett fick göra två poäng vilket är mycket viktigt.
Är dock lite bekymrad över Davidsson-kedjan. Det klickar inte riktigt vilket är lite oroande.
Tycker att Rhett/Jason såg bra ut idag. Även Mattias Karlsson och Fasth imponerade. Luoma börjar komma igång.
Även riktigt roligt att få se Fernholm. Han blandade och gav men sett över hela matchen och förutsättningarna så får han G+.
Tycker att det är riktigt starkt utav HV71 att vinna i SD mot både Färjestad och Brynäs. Nu tar vi SAIK på Torsdag!

Inget att oroa sig för gubben :) En sniper av finsk kaliber är på ingång. Mer säger jag inte nu ! Men kom ihåg vart du hörde det först. Tror tom Cyruz kan bekräfta detta. Men vill inte säga mer än jag får säga nu. Men som sagt, en finsk sniper med NHL meriter är på G till HV71. Om allt går som det ska så kommer han presenteras inom kort !

Må väl !

På tal om denna finska sniper. Vilken liga spela han sist i ? Ifall du får och vill berätta de för oss :D
RJ--92

Inläggav Eloranta » 17 september 2012, 07:39

Nu har jag sett mina två första matcher för säsongen, i efterhand (fbk och bif) och kan bara hålla med i det de flesta redan sagt. Att Fast och Kolan ser grymma ut och att Stillman gjort tre bra värvningar i Gustav, Rhett och William. Grymt skönt med en stabil målvakt som inte bjuder på något och som kan göra matchavgörande räddningar. Rhett är pucksäker och målfarlig och William spelar grymt moget för sin ålder. Bra Stillman!
Louma har ju fått en del kritik efter fbk-matchen och det var ju några drällar med pucken där, men någon som borde fått mer kritik är Pettan efter bif-matchen. 4 riktigt dåliga ingripanden som blev till klara målchanser för bif, t ex en dåligt avvägd brytning på offensiv blå så att det blev två mot en, en indianare mitt i slottet och en dålig pucktransport framför eget mål. Spelade med lite för stort självförtroende i den matchen.

Känns som att det är lite färre onödiga utvisningar i dessa matcherna och BP känns stabilare i år, speciellt så som de spelade mot bif, med hög stress och press.
Vad gäller Louma, Pettan och Davidsson så tillhör ju dessa herrar det äldre gardet, så det kanske tar lite längre tid för dom att komma igång =)
Vad gäller kedjorna så tycker jag att vi har tre duetter hittills, som det gäller att hitta rätt tredjegubbe till (har bara sett två matcher som sagt). Krog och Rhett, William och Fast samt Davidsson och Nilsson.
Skulle man inte kunna testa Sundh med Rhett och Krog? De kändes lite lätta i egen zon ibland och Sundh känns som en bättre försvarsspelare än Ledin, så då kanske det blir bättre balans i kedjan. Nu ska ju de inte vara där så ofta iofs =)

Ser med förväntan fram emot matcherna framöver, Saik speciellt, som jag tror kommer spela final i vår.
Eloranta

Inläggav dekman » 17 september 2012, 10:00

HVfantastenAB skrev:
Jompii skrev:Det är nu helt klart att Fernholm kommer att spela imorgon.
http://jnytt.se/nyhet/49649/fernholm-ar-redo-redan-i-hvs-hemmapremiar

Han kommer INTE spela !!!!!! Tycker du borde avgå som mod. Du sprider falska rykten å hittar på saker du tycker låter bra. Håll dig till sanningen för fan och sluta upp med att spela duktig !

Eftersom Fernholm spelade så måste jag säga att det kanske inte är Jompii som borde avgå... ;)
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Robert.76 » 17 september 2012, 12:11

HVfantastenAB skrev:[

Må väl !

Om HVfantastenAB är samma person som HVkollen (vilket det verkar) som sprider massa falska rykten på HVfantasten, så kan man nog ta det ryktet med en rejäl nypa salt, och att Cyrus verkar oförstående understryker väl bara äktheten i inlägget :)
Robert.76
Moderator

Inläggav Robert.76 » 17 september 2012, 12:15

HVfantastenAB skrev:Man ska kräva mer av en mod ! Är man det minsta osäker så skriver man inget ! Inte första gången han skriver ut falska saker.

Sådana där inlägg kan man få äta upp.......
Robert.76
Moderator

Inläggav FirstSwitch » 17 september 2012, 14:23

Jompii skrev:Jason Krog's underbara mål.
http://www.youtube.com/watch?v=4Uhhi0jx-iE

Underbar seger i Lördax - Krog!! Riktigt bra skott! Han borde definitivt ta mer avslut.
FirstSwitch

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna