Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
HV-supportern skrev:Nu när Borgman tvingas till operation och förmodligen missar halva säsongen tror jag dessvärre att Frölunda kommer gå all-in på Pilut. Jag tror inte vi klarar en budgivning mot Frölunda, speciellt inte när vi håller på att bygga ett helt nytt lag.
dekman skrev:frippe-borås skrev:Än sitter jag lugnt i båten. De spelare vi värvar in känns spännande. Hunger slår pengastinna spelare alla dagar i veckan.
Holmström ifjol minns vi som inte slet röven av sig men som alla blev glada över när han värvades in.
Att det inte är namnkunniga innebär inte att de är dåliga spelare. Bengtsson tror jag kommer få sig ett rejält lyft i Hv71 då hela DIF gick tungt men Bengtsson va bra men det hjälper ju inte när hela laget spelar skit.
Att vi får in rollspelare som Herman Hansson har jag efterfrågat sen Hult tog över vilket han inte alls lyckades med. Nubben känns mer klar över hur man vill bygga laget. Filip Westerlund lär han ju se något eftersom han följt honom under en lång tid annars hade han aldrig tagit in honom till Hv71.(...)
Än sitter jag lugnt i båten som sagt! Men det kan snabbt blåsa upp till storm om det visar sig att samtliga ovannämnda blir kvar! Då är vi illa ute igen och man har inte lärt sig ett skit av degraderingen som vi aldrig trodde skulle hända!
tack Frippe för veckans mest nyktra inlägg på forumet! Mycket bra analys.
Lakun skrev:Var inne å läste lite på modoforumet för å se reaktioner gällande sam v. De verkar inte jätteledsna över att han försvinner. Det som slår mig mest är hur kritiska de är mot hvs lagbygge. Bland annat ifrågasätter de väldigt kritiskt hvs nuvarande centerlinje. Att sam v skulle vara tänkt som första enter, om man läser mellan raderna, ser de nästan som ett skämt. Ja, herregud. Detta lag luktar allsvenskan.
karl120 skrev:Lakun skrev:Var inne å läste lite på modoforumet för å se reaktioner gällande sam v. De verkar inte jätteledsna över att han försvinner. Det som slår mig mest är hur kritiska de är mot hvs lagbygge. Bland annat ifrågasätter de väldigt kritiskt hvs nuvarande centerlinje. Att sam v skulle vara tänkt som första enter, om man läser mellan raderna, ser de nästan som ett skämt. Ja, herregud. Detta lag luktar allsvenskan.
Sam kommer inte att gå som förstacenter…
De lär han inte göra.
3-4e line lär de bli.
Märkligt ändå varför Modo inte skulle sakna en deras näst bästa poäng plockande forward. Samt deras främste teckare 52% av 855 tekningar.
Fylke74 skrev:Är inte det klassiskt?
När en bra spelare bestämmer sig för att lämna letar man efter spelarens brister, allt för att ’bedöva smärtan’.
Fylke74 skrev:Är inte det klassiskt?
När en bra spelare bestämmer sig för att lämna letar man efter spelarens brister, allt för att ’bedöva smärtan’.
Lakun skrev:Var inne å läste lite på modoforumet för å se reaktioner gällande sam v. De verkar inte jätteledsna över att han försvinner. Det som slår mig mest är hur kritiska de är mot hvs lagbygge. Bland annat ifrågasätter de väldigt kritiskt hvs nuvarande centerlinje. Att sam v skulle vara tänkt som första enter, om man läser mellan raderna, ser de nästan som ett skämt. Ja, herregud. Detta lag luktar allsvenskan.
håvesjuttioett skrev:Lakun skrev:Var inne å läste lite på modoforumet för å se reaktioner gällande sam v. De verkar inte jätteledsna över att han försvinner. Det som slår mig mest är hur kritiska de är mot hvs lagbygge. Bland annat ifrågasätter de väldigt kritiskt hvs nuvarande centerlinje. Att sam v skulle vara tänkt som första enter, om man läser mellan raderna, ser de nästan som ett skämt. Ja, herregud. Detta lag luktar allsvenskan.
Tog en snabb titt på ett forum och konstaterar att andrahandskällor inte alltid är att lita på. Konstaterar också att någon på tidigare nämnda forum trodde vi skulle gå på en mer etablerad center som Sandin.
Summa summarum av nuet är väl egentligen att det är just nuet - en snapshot av laguppställningen ungefär två veckor efter avancemanget. Vissa väljer att se på laget som färdigbyggt, andra inte. Är dom som tillhör lag förstnämnda beredda att hala in den och avbryta pisseriet om vi presenterar Ortio, Ebert, Almqvist, Andrae, L. Andersson, Tedenby, Petersson, Elvenes imorgon?
CarlTheMan skrev:https://www.allehanda.se/2022-05-19/ny-klubb-in-i-jakten-pa-bernhardt--sa-tanker-backen-om-framtiden-beslutet-kommer-att-tas-snart
Aktuell eller avskriven?
CarlTheMan skrev:https://www.allehanda.se/2022-05-19/ny-klubb-in-i-jakten-pa-bernhardt--sa-tanker-backen-om-framtiden-beslutet-kommer-att-tas-snart
Aktuell eller avskriven?
Danken skrev:Var är alla "klara" värvningar Madhawk gått ut med? Elvenes kan väl knappast va klar eller presenterar man inte spelare bara för att jävlas med fansen?
Nick skrev:CarlTheMan skrev:https://www.allehanda.se/2022-05-19/ny-klubb-in-i-jakten-pa-bernhardt--sa-tanker-backen-om-framtiden-beslutet-kommer-att-tas-snart
Aktuell eller avskriven?
De är ju en allsvensk spelare så jag tror han i allra högsta grad är aktuell.
lejacques skrev:Viss skillnad att värva från allsvenskan när man har en stabil stomme. Som FBK och Frölunda.
Tror ingen här är främmande för att värva från allsvenskan. Däremot finns det en viss rädsla för att vi kommer ställa ett lag på isen där allsvenska toppspelare förväntas vara våra ledande spelare. Typ som Timrå ifjol. Nubben säger ju visserligen att han lärt sig läxan, men hittills är väl värvningarna i stil med det han gjorde i Timrå förra året. Men som alltid, vi håller tummarna för att det kommer in lite dynamit, att spelarkontrakt bryts, samt att värvningarna som hittills gjorts (med undantag för Martinsson) är tänkta för en mindre roll.
Och ang. de "allsvenska” backarna du nämner.
Jonathan Pudas, sju säsonger i SHL, samt ett år i KHL.
Joel Persson, fyra säsonger i SHL, samt ett år i Nordamerika.
Lucas Ekesthål Jonsson, tre säsonger i SHL, två år dessförinnan som toppback i Finland.
Det är ju inte direkt oerfarna spelare du syftar på... Men visst Persson kom direkt från hockeyettan och gjorde succé. Kanske mer undantaget som bekräftar regeln?
PapaEmeritus skrev:Viktig info gällande Nick Ebert:
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/ ... nick-ebert
Danneman skrev:PapaEmeritus skrev:Viktig info gällande Nick Ebert:
Är den verkligen så "viktig"?
mrnorrland skrev:Danneman skrev:PapaEmeritus skrev:Viktig info gällande Nick Ebert:
Är den verkligen så "viktig"?
har hon inte dejtat flertale shl stjärnor innan?
PapaEmeritus skrev:Viktig info gällande Nick Ebert:
Fruktsoda skrev:PapaEmeritus skrev:Viktig info gällande Nick Ebert:
Totalt oviktig info skulle jag säga. Men tyvärr finns det människor som älskar att gotta ner sig i andras liv, speciellt i livskriser. Dock har jag lärt mig att dessa människor mår inte särskilt bra själva. Oftast ensamma individer utan vänner, förhållande o s v. Därför måste de "gotta" ner sig i andras olyckor för att känna att dom inte är dom enda som är misslyckade. Tragiskt.
Hade vart intressant att få reda på vad det är du tycker är så viktigt gällande artikeln? Rent hockeymässigt så vet vi ju alla redan att han ryktats till HV71. Något annat hockeysnack bjuds det ju inte på, utan bara nån reporter som ser pengar och skadeglädje i att få skriva om två personers just nu tilltrasslade livssituation.
Klabbe skrev:Fruktsoda skrev:PapaEmeritus skrev:Viktig info gällande Nick Ebert:
Totalt oviktig info skulle jag säga. Men tyvärr finns det människor som älskar att gotta ner sig i andras liv, speciellt i livskriser. Dock har jag lärt mig att dessa människor mår inte särskilt bra själva. Oftast ensamma individer utan vänner, förhållande o s v. Därför måste de "gotta" ner sig i andras olyckor för att känna att dom inte är dom enda som är misslyckade. Tragiskt.
Hade vart intressant att få reda på vad det är du tycker är så viktigt gällande artikeln? Rent hockeymässigt så vet vi ju alla redan att han ryktats till HV71. Något annat hockeysnack bjuds det ju inte på, utan bara nån reporter som ser pengar och skadeglädje i att få skriva om två personers just nu tilltrasslade livssituation.
Själv tolkade jag PapaEmeritus inlägg som högst ironiskt. Men jag kan ha fel.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster