Seriösa rykten 22/23: Diskussioner

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Seriösa rykten 22/23: Diskussioner

Inläggav frippe-borås » 12 maj 2022, 16:50

Martinsson är ju en kanonvärvning. De som klagar på detta är nog ute och cyklar.
Tiden i Växjö var ju kanon sen kommer han till ett totalt felbyggt Hv71 där han är en av få som får godkänt!
Även om folk inte ser honom som en toppback så är han helt klart en back som skulle platsa i alla SHL lag.

Att han valde att lämna Hv71 när vi åkte ut är inget konstigt alls. KHL pengar lockade vilket alla här inne aldrig hade tackat nej till om vi var i samma sits. Sen om man är tillräckligt bra så vill man väl spela så högt upp man kan.
Det man istället kan se är att Hv71 betyder mer för Martinsson än vad många andra visat.
Han vill komma tillbaka och föra Hv71 uppåt i hierarkin i SHL!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Nick » 12 maj 2022, 16:52

lejacques skrev:Sorry. Jag fortsätter. Men alltså. Det känns sunkigt. Kan inte hjälpa det. Martinsson var med i laget som tog oss ur SHL. Han lämnade direkt för spel utomlands. Nu kommer han tillbaka, för att situationen är som den är med KHL vilket han påtalar i intervjun i HVTV, och tar därmed en plats från en av alla de hjältar som spelade upp oss igen.

Visst, jag tycker HV ska bryta kontrakt och spetsa truppen. Men det här smakar lite illa i munnen. Tyvärr.

Bara hålla tummar och tår för att Martinsson fortsätter ösa poäng, men den här gången i ett lag som spelar SM-final och inte negativt kval.

Kan inte hjälpa de. Men tycker också de känns konstigt. Här har vi alla fucking hjältar som spelat upp oss o kämpat för klubbmärket en hel säsong i allsvenskan. Som ska få gå, som rättade till de som martinsson var med o orsakade. Nu går de bra igen. Ja jag känner så. Nä
Martinsson kommer få kämpa för att vinna mitt förtroende igen.
Nick

Inläggav Nick » 12 maj 2022, 16:55

frippe-borås skrev:Martinsson är ju en kanonvärvning. De som klagar på detta är nog ute och cyklar.
Tiden i Växjö var ju kanon sen kommer han till ett totalt felbyggt Hv71 där han är en av få som får godkänt!
Även om folk inte ser honom som en toppback så är han helt klart en back som skulle platsa i alla SHL lag.

Att han valde att lämna Hv71 när vi åkte ut är inget konstigt alls. KHL pengar lockade vilket alla här inne aldrig hade tackat nej till om vi var i samma sits. Sen om man är tillräckligt bra så vill man väl spela så högt upp man kan.
Det man istället kan se är att Hv71 betyder mer för Martinsson än vad många andra visat.
Han vill komma tillbaka och föra Hv71 uppåt i hierarkin i SHL!

I brist på annat Ja. Han ville till rögle, han ville även till Örebro där hvs backtränare förra säsongen finns. Han som åkte på covid. Kommer inte på namnet.

Hv var på sin höjd 3e alternativet.
Nick

Inläggav Weirdo » 12 maj 2022, 16:57

Nick skrev:
lejacques skrev:Sorry. Jag fortsätter. Men alltså. Det känns sunkigt. Kan inte hjälpa det. Martinsson var med i laget som tog oss ur SHL. Han lämnade direkt för spel utomlands. Nu kommer han tillbaka, för att situationen är som den är med KHL vilket han påtalar i intervjun i HVTV, och tar därmed en plats från en av alla de hjältar som spelade upp oss igen.

Visst, jag tycker HV ska bryta kontrakt och spetsa truppen. Men det här smakar lite illa i munnen. Tyvärr.

Bara hålla tummar och tår för att Martinsson fortsätter ösa poäng, men den här gången i ett lag som spelar SM-final och inte negativt kval.

Kan inte hjälpa de. Men tycker också de känns konstigt. Här har vi alla fucking hjältar som spelat upp oss o kämpat för klubbmärket en hel säsong i allsvenskan. Som ska få gå, som rättade till de som martinsson var med o orsakade. Nu går de bra igen. Ja jag känner så. Nä

Till en början var jag också lite tudelad. Han var med o spelade ner oss o gjorde ett klantigt uttalande. Men han var redan klar för Barys och han bad väl sedan om ursäkt. Om vi kollar backsidan det året var den ett skämt. Han fick ju nästan ensam dra lasset när Kinnvall var skadad. Arell, Bertov, Emil J, en ung Andrae o sen även Murray... Inte ens Hedman hade kunnat rädda en sådan backsida. Så jag är ändå nöjd med denna värvningen måste jag säga.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav lejacques » 12 maj 2022, 16:59

Någonstans kan jag ju också känna att det är lite uddlöst och fantasilöst av Nubben. Här ska vi sätta det "nya" HV på isen. Hans första värvning är en back som Hult tagit hit, en spelare från det lag som åkte ut, en spelare som Hult ville bygga sitt HV kring. Är det spelare från HV-upplagan 20/21 vi vill bygga en framtid kring så hade ju Hult lika gärna kunnat vara kvar. Faktiskt.

Vad kommer härnäst? Treårskontrakt med Lias och Sandin? Vi tar över Fröbergs kontrakt från Luleå?
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Dovahkiin » 12 maj 2022, 17:00

Weirdo skrev:
Nick skrev:

Till en början var jag också lite tudelad. Han var med o spelade ner oss o gjorde ett klantigt uttalande. Men han var redan klar för Barys och han bad väl sedan om ursäkt. Om vi kollar backsidan det året var den ett skämt. Han fick ju nästan ensam dra lasset när Kinnvall var skadad. Arell, Bertov, Emil J, en ung Andrae o sen även Murray... Inte ens Hedman hade kunnat rädda en sådan backsida. Så jag är ändå nöjd med denna värvningen måste jag säga.

Håller med, jag får mer en dålig smak i munen av de som väljer "hoppa på" Martinsson nu. Va ju inte han ensam som spelade ner Hv71 direkt. Det som har varit har varit. Menar kan man ta tillbaka Jämtin efter han gick till LHC så är detta en piss i havet.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Zico » 12 maj 2022, 17:03

Nick skrev:

Jag förstår er inte! Ni väljer alltså våra "fucking" hjältar som Ytterell, Bertov och Bohm m fl före Martinsson? Den där kappan som vänder sig efter vinden.
Zico

Inläggav Nick » 12 maj 2022, 17:09

Zico. Du behöver inte förstå. Han var med o spelade ner Hv. Han kommer hem till Sverige igen. O efter att fått nobben av rögle och förmodligen Örebro också (där vet jag inte, men vet att han ville dit) så väljer han Hv. Så var alltså varken första eller andra alternativet.
Du snackar om kappan som vänder sig efter vinden, Du.menar precis som för Martinsson?
Senast redigerad av Nick 12 maj 2022, 17:12, redigerad totalt 1 gång.
Nick

Inläggav Fegon_ » 12 maj 2022, 17:10

Sett till Martinssons prestation så hade han kunnat spela i alla lag i SHL. Hade garanterat bud från flera lag i NLA och KHL. Han hade på riktigt varit en hypergalning om han följde med till HA. Karriärdödare och ruinerar sitt marknadsvärde.

Däremot att komma tillbaka till Hv71. Istället för NLA eller andra lag i KHL. Och framförallt istället för alla andra lag i SHL. Vi kan ju, vi som är bra på att skrika Tjänstefel, att det hade varit snudd på det om inte alla sportchefer hörde av sig till honom.

Att sajna tre år, tyder på att han verkligen vill vara här och vill vinna i staden. Inte lira i ett bottenlag som ska överleva. Känd figur. I mina ögon tillochmed mer intressant än Almqvist.

Dock lär det vara på bekostnad av att Almqvist eller Pilut har bestämt sig för annat.

Toppennamn som definitivt hade platsat i de två finallagens två första backpar. Nu kan vi väl vara lite glada ändå :)

Sen skiter jag fullständigt i vilka vi har kvar. Jag vill se vilka vi får in. Sen får de som hamnar utanför byta eller finna sig i en roll som reserv. De behöver vi inte ta hänsyn till, kan jag tycka
https://twitter.com/Fegonastrom, följ mig där om du känner för det.
Fegon_

Inläggav Kamy » 12 maj 2022, 17:11

lejacques skrev:Någonstans kan jag ju också känna att det är lite uddlöst och fantasilöst av Nubben. Här ska vi sätta det "nya" HV på isen. Hans första värvning är en back som Hult tagit hit, en spelare från det lag som åkte ut, en spelare som Hult ville bygga sitt HV kring. Är det spelare från HV-upplagan 20/21 vi vill bygga en framtid kring så hade ju Hult lika gärna kunnat vara kvar. Faktiskt.

Vad kommer härnäst? Treårskontrakt med Lias och Sandin? Vi tar över Fröbergs kontrakt från Luleå?

Tror detta är första gången någonsin jag inte håller med dig i forumets historia. Hade hållit med om att det varit fantasilöst om det hade varit vilken annan återvändare som helst från det året, men Martinsson var den ENDA back och en av få spelare jag tycker kunde hålla huvudet högt efter nedgraderingen. Att han väljer att komma tillbaka och känner revanschlusta värderar jag väldigt högt.

Är väl inte minsta konstigt att han inte följde med ner till allsvenskan.
Kamy

Inläggav Danken » 12 maj 2022, 17:13

Vad är folk ute och cyklar om? Han var ju riktigt bra senast i ett skitdåligt byggt lag.
Användarvisningsbild
Danken

Inläggav Dovahkiin » 12 maj 2022, 17:14

Danken skrev:Vad är folk ute och cyklar om? Han var ju riktigt bra senast i ett skitdåligt byggt lag.

Som även vad man hört på efterhand va uselt tränade.
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav lejacques » 12 maj 2022, 17:16

Zico. Vem har sagt att vi väljer Bertov, Ytterell etc före Martinsson? Jag är inte dum. Om du läst tidigare inlägg så skriver jag ju att det är en bra värvning. Däremot finns det en del frågetecken.

Stod valet mellan Ytterell och Martinsson är ju valet givet. Men det kan ju fortfarande smaka illa i käften med tanke på historiken?

Och sen som Nick skriver. Den som tror att HV var förstavalet är nog rätt naiv. Så vi ska nog ta det där snacket om revanschlusta med en nypa salt.

https://hockeysverige.se/2022/05/03/rog ... martinsson

”Jag har varit i kontakt med Chris Abbott, men han vill ha in rightbackar. Så det är inte aktuellt just nu. Han sade tydligt att han ville ha in rightbackar på de sista platserna. Eftersom att jag är leftare blir det svårt att få till” - Martinsson till hd.se

Låter det som en kille som inte ville hem till Ängelholm? Låter det som en kille som hörde av sig till HV det första han gjorde när KHL sket sig för att han brann av revanschlusta?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Kamy » 12 maj 2022, 17:17

Alltså va?!?!? Kokkonen är med i lagbygget som hv lagt upp på instagram bland spelare som har kontrakt nästa säsong. Det finns ju inte!!!
Kamy

Inläggav Danken » 12 maj 2022, 17:19

Så han är en svikare som inte valde spela i Allsvenskan och sen vill han egentligen inte spela i HV för han har pratat med Rögle.

Men sluta. Det är dagisnivå på det tänket.
Användarvisningsbild
Danken

Inläggav Dovahkiin » 12 maj 2022, 17:21

”Jag har varit i kontakt med Chris Abbott, men han vill ha in rightbackar. Så det är inte aktuellt just nu. Han sade tydligt att han ville ha in rightbackar på de sista platserna. Eftersom att jag är leftare blir det svårt att få till” - Martinsson till hd.se

För mig är det inte minsta konstigt man kollar med sin moderklubb faktiskt. Nog rätt vanligt.

Så han är en svikare som inte valde spela i Allsvenskan och sen vill han egentligen inte spela i HV för han har pratat med Rögle.

:D :D :D Eller hur! Här försöks det hitta saker så man kan "hata" på honom...
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav lejacques » 12 maj 2022, 17:24

Danken skrev:Så han är en svikare som inte valde spela i Allsvenskan och sen vill han egentligen inte spela i HV för han har pratat med Rögle.

Dagisnivå att lägga ord i nåns mun. Gällande Martinsson kan man faktiskt ha fler än en tanke i huvudet samtidigt. En bra värvning, ja, på pappret. Finns det frågetecken efter hans senaste säsong? ja. Känns det lite sunkigt med tanke på kontexten? Ja, det kan det faktiskt kännas, fast man tycker det är en bra värvning.

Men världen blir ju så mycket lättare att hantera om allt går i svart och vitt. Att diskutera och försöka förstå andra, utan att misstolka (med vilje?) är uppenbarligen väldigt svårt.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav spaawn » 12 maj 2022, 17:27

lejacques skrev:Någonstans kan jag ju också känna att det är lite uddlöst och fantasilöst av Nubben. Här ska vi sätta det "nya" HV på isen. Hans första värvning är en back som Hult tagit hit, en spelare från det lag som åkte ut, en spelare som Hult ville bygga sitt HV kring. Är det spelare från HV-upplagan 20/21 vi vill bygga en framtid kring så hade ju Hult lika gärna kunnat vara kvar. Faktiskt.

Håller med till 100%. Det enda minnet man har av martinsson var att han var med i laget som åkte ur. Gjorde typ 0p i kvalet, och var inne på rekordmånga baklängesmål. Däremellan skvätte han in lite PP-poäng.

Hade hoppats på en nystart som sagt. Verkar bli samma skit som under Hult. Värva tillbaka gammalt där "vi vet vad vi får", även om det inte var tillräckligt bra från början. Ni som skriker efter att bryta kontrakt. HUr många tror ni man har råd att bryta? VI kan inte betala lön åt 6-8 spelare som inte ens spelar i laget.
spaawn

Inläggav HV-supportern » 12 maj 2022, 17:27

Att Eric ville till Rögle i första hand tycker jag inte är så konstigt faktiskt. Det är hans moderklubb och ett topplag i SHL. Valet av HV har nog att göra med att han erbjöds mer förtroende och spel i PP, vilket förmodligen ingen annan SHL klubb kunde lova. Det kanske är det han menar med att HV var förstavalet.
HV-supportern

Inläggav Pg79an » 12 maj 2022, 17:31

Kamy skrev:Alltså va?!?!? Kokkonen är med i lagbygget som hv lagt upp på instagram bland spelare som har kontrakt nästa säsong. Det finns ju inte!!!

OCH Ytterell,Bertov! Kan inte vara möjligt?? Fy faaan
Pg79an

Inläggav Dovahkiin » 12 maj 2022, 17:33

Pg79an skrev:
Kamy skrev:Alltså va?!?!? Kokkonen är med i lagbygget som hv lagt upp på instagram bland spelare som har kontrakt nästa säsong. Det finns ju inte!!!

Kom du på det nu? :shock: Enda vi snackat om senaste tiden.
Senast redigerad av Dovahkiin 12 maj 2022, 17:33, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Littleshrimp » 12 maj 2022, 17:33

Pg79an skrev:

Detta kan ju inte stämma!?
Littleshrimp

Inläggav Zico » 12 maj 2022, 17:37

Pg79an skrev:

Lugna och fina nu. Läs vad man skriver.....Spelare med kontrakt just nu. JUST NU tolkar jag som att kontrakt kommer att brytas. För nog var det så att Ytterell, Bertov och Kokkonen skrev 2-årskontrakt förra våren. Tar väl lite tid att bryta, för det krävs ju lite förhandlingar.
Zico

Inläggav spaawn » 12 maj 2022, 17:41

Littleshrimp skrev:
Pg79an skrev:

Detta kan ju inte stämma!?

Självklart stämmer det, många hade kontrakt som förlängdes automatiskt när man gick upp. Bertov, Ytterell, Billins, Vesel t.ex.
https://www.eliteprospects.com/team/5/hv71

Så det kommer bli dyrt att bryta med alla som folk härinne förutsätter att Nubben kommer bryta med. Sen ska vi ju ha in Westerlund också som vill gå till ett lag "där jag blir lovad en stor roll". Blir skit av detta....
spaawn

Inläggav Junior » 12 maj 2022, 17:43

Det får kosta vad det kostar vill. Spelar Andrae, Pilut eller Almqvist i en annan SHL klubb nästa säsong är det oförlåtligt.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Dovahkiin » 12 maj 2022, 17:45

Så det kommer bli dyrt att bryta med alla som folk härinne förutsätter att Nubben kommer bryta med. Sen ska vi ju ha in Westerlund också som vill gå till ett lag "där jag blir lovad en stor roll". Blir skit av detta....

Det finns gott om cash och jag tror utan tvekan Hv71 kommer använda ett antal mille för bli av med lite folk. Det hade kostat rätt mkt mer med tex åka ur eller missa slutspel. Jag tror de kommer lösas helt oki. Tror 2 backar och 2 forwards får lämna. Wilander känns inte heller som nån snålis.
Senast redigerad av Dovahkiin 12 maj 2022, 17:46, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Fegon_ » 12 maj 2022, 17:45

En grej med Eric Martinsson är att det är tre år .. UTAN... Klausuler.

Tycker jag visar mycket
https://twitter.com/Fegonastrom, följ mig där om du känner för det.
Fegon_

Inläggav lejacques » 12 maj 2022, 17:45

Junior skrev:Det får kosta vad det kostar vill. Spelar Andrae, Pilut eller Almqvist i en annan SHL klubb nästa säsong är det oförlåtligt.

Lite så ja. Martinssons succésäsong i HV säsongen-vi-helst-vill-glömma till trots. Det är de tre spelarna ovan som ska vara prio.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav håvesjuttioett » 12 maj 2022, 17:47

spaawn skrev:Håller med till 100%. Det enda minnet man har av martinsson var att han var med i laget som åkte ur.

Och att han var bäst i ett oerhört skevt byggt lag. Och att han var en av seriens bästa backar. Men alla minns vi olika, uppenbarligen.
spaawn skrev:Gjorde typ 0p i kvalet, och var inne på rekordmånga baklängesmål. Däremellan skvätte han in lite PP-poäng.

2 baklängesmål var han inne på, för att vara exakt. Bertov, Strömberg, Murray, Arell, Johansson var inne på fler eller lika många. "Skvätte" in 16 poäng i PP, femte bäst i ligan bland backar.
spaawn skrev:Hade hoppats på en nystart som sagt. Verkar bli samma skit som under Hult. Värva tillbaka gammalt där "vi vet vad vi får", även om det inte var tillräckligt bra från början. Ni som skriker efter att bryta kontrakt. HUr många tror ni man har råd att bryta? VI kan inte betala lön åt 6-8 spelare som inte ens spelar i laget.

4 spelare. 3 backar - Bohm, Ytterell och Billins/Bertov och 1 forward - Kokkonen. Förläng med Andrae och värva 3 backar (inkl. R. Bengtsson) samt 2 centrar + 4 vingspelare (inkl. L. Elvenes och H. Hansson).
håvesjuttioett

Inläggav Junior » 12 maj 2022, 17:50

lejacques skrev:
Junior skrev:Det får kosta vad det kostar vill. Spelar Andrae, Pilut eller Almqvist i en annan SHL klubb nästa säsong är det oförlåtligt.

Lite så ja. Martinssons succésäsong i HV säsongen-vi-helst-vill-glömma till trots. Det är de tre spelarna ovan som ska vara prio.

Jag har en känsla av att Pilut lirar utomlands nästa säsong och att Martinsson är lite av en lösning för det. Men om inte så är det bara börja skeppa spelare. Vilket vi kanske bör ändå.
SM guld 21/22.
Junior

FöregåendeNästa

Återgå till HV71