Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
lejacques skrev:Sorry. Jag fortsätter. Men alltså. Det känns sunkigt. Kan inte hjälpa det. Martinsson var med i laget som tog oss ur SHL. Han lämnade direkt för spel utomlands. Nu kommer han tillbaka, för att situationen är som den är med KHL vilket han påtalar i intervjun i HVTV, och tar därmed en plats från en av alla de hjältar som spelade upp oss igen.
Visst, jag tycker HV ska bryta kontrakt och spetsa truppen. Men det här smakar lite illa i munnen. Tyvärr.
Bara hålla tummar och tår för att Martinsson fortsätter ösa poäng, men den här gången i ett lag som spelar SM-final och inte negativt kval.
frippe-borås skrev:Martinsson är ju en kanonvärvning. De som klagar på detta är nog ute och cyklar.
Tiden i Växjö var ju kanon sen kommer han till ett totalt felbyggt Hv71 där han är en av få som får godkänt!
Även om folk inte ser honom som en toppback så är han helt klart en back som skulle platsa i alla SHL lag.
Att han valde att lämna Hv71 när vi åkte ut är inget konstigt alls. KHL pengar lockade vilket alla här inne aldrig hade tackat nej till om vi var i samma sits. Sen om man är tillräckligt bra så vill man väl spela så högt upp man kan.
Det man istället kan se är att Hv71 betyder mer för Martinsson än vad många andra visat.
Han vill komma tillbaka och föra Hv71 uppåt i hierarkin i SHL!
Nick skrev:lejacques skrev:Sorry. Jag fortsätter. Men alltså. Det känns sunkigt. Kan inte hjälpa det. Martinsson var med i laget som tog oss ur SHL. Han lämnade direkt för spel utomlands. Nu kommer han tillbaka, för att situationen är som den är med KHL vilket han påtalar i intervjun i HVTV, och tar därmed en plats från en av alla de hjältar som spelade upp oss igen.
Visst, jag tycker HV ska bryta kontrakt och spetsa truppen. Men det här smakar lite illa i munnen. Tyvärr.
Bara hålla tummar och tår för att Martinsson fortsätter ösa poäng, men den här gången i ett lag som spelar SM-final och inte negativt kval.
Kan inte hjälpa de. Men tycker också de känns konstigt. Här har vi alla fucking hjältar som spelat upp oss o kämpat för klubbmärket en hel säsong i allsvenskan. Som ska få gå, som rättade till de som martinsson var med o orsakade. Nu går de bra igen. Ja jag känner så. Nä
Martinsson kommer få kämpa för att vinna mitt förtroende igen.
Weirdo skrev:Nick skrev:lejacques skrev:Sorry. Jag fortsätter. Men alltså. Det känns sunkigt. Kan inte hjälpa det. Martinsson var med i laget som tog oss ur SHL. Han lämnade direkt för spel utomlands. Nu kommer han tillbaka, för att situationen är som den är med KHL vilket han påtalar i intervjun i HVTV, och tar därmed en plats från en av alla de hjältar som spelade upp oss igen.
Kan inte hjälpa de. Men tycker också de känns konstigt. Här har vi alla fucking hjältar som spelat upp oss o kämpat för klubbmärket en hel säsong i allsvenskan. Som ska få gå, som rättade till de som martinsson var med o orsakade. Nu går de bra igen. Ja jag känner så. Nä
Till en början var jag också lite tudelad. Han var med o spelade ner oss o gjorde ett klantigt uttalande. Men han var redan klar för Barys och han bad väl sedan om ursäkt. Om vi kollar backsidan det året var den ett skämt. Han fick ju nästan ensam dra lasset när Kinnvall var skadad. Arell, Bertov, Emil J, en ung Andrae o sen även Murray... Inte ens Hedman hade kunnat rädda en sådan backsida. Så jag är ändå nöjd med denna värvningen måste jag säga.
Nick skrev:lejacques skrev:Sorry. Jag fortsätter. Men alltså. Det känns sunkigt. Kan inte hjälpa det. Martinsson var med i laget som tog oss ur SHL. Han lämnade direkt för spel utomlands. Nu kommer han tillbaka, för att situationen är som den är med KHL vilket han påtalar i intervjun i HVTV, och tar därmed en plats från en av alla de hjältar som spelade upp oss igen.
lejacques skrev:Någonstans kan jag ju också känna att det är lite uddlöst och fantasilöst av Nubben. Här ska vi sätta det "nya" HV på isen. Hans första värvning är en back som Hult tagit hit, en spelare från det lag som åkte ut, en spelare som Hult ville bygga sitt HV kring. Är det spelare från HV-upplagan 20/21 vi vill bygga en framtid kring så hade ju Hult lika gärna kunnat vara kvar. Faktiskt.
Vad kommer härnäst? Treårskontrakt med Lias och Sandin? Vi tar över Fröbergs kontrakt från Luleå?
Danken skrev:Vad är folk ute och cyklar om? Han var ju riktigt bra senast i ett skitdåligt byggt lag.
”Jag har varit i kontakt med Chris Abbott, men han vill ha in rightbackar. Så det är inte aktuellt just nu. Han sade tydligt att han ville ha in rightbackar på de sista platserna. Eftersom att jag är leftare blir det svårt att få till” - Martinsson till hd.se
Så han är en svikare som inte valde spela i Allsvenskan och sen vill han egentligen inte spela i HV för han har pratat med Rögle.
Men sluta. Det är dagisnivå på det tänket.
Danken skrev:Så han är en svikare som inte valde spela i Allsvenskan och sen vill han egentligen inte spela i HV för han har pratat med Rögle.
Men sluta. Det är dagisnivå på det tänket.
lejacques skrev:Någonstans kan jag ju också känna att det är lite uddlöst och fantasilöst av Nubben. Här ska vi sätta det "nya" HV på isen. Hans första värvning är en back som Hult tagit hit, en spelare från det lag som åkte ut, en spelare som Hult ville bygga sitt HV kring. Är det spelare från HV-upplagan 20/21 vi vill bygga en framtid kring så hade ju Hult lika gärna kunnat vara kvar. Faktiskt.
Vad kommer härnäst? Treårskontrakt med Lias och Sandin? Vi tar över Fröbergs kontrakt från Luleå?
Kamy skrev:Alltså va?!?!? Kokkonen är med i lagbygget som hv lagt upp på instagram bland spelare som har kontrakt nästa säsong. Det finns ju inte!!!
Pg79an skrev:Kamy skrev:Alltså va?!?!? Kokkonen är med i lagbygget som hv lagt upp på instagram bland spelare som har kontrakt nästa säsong. Det finns ju inte!!!
OCH Ytterell,Bertov! Kan inte vara möjligt?? Fy faaan
Pg79an skrev:Kamy skrev:Alltså va?!?!? Kokkonen är med i lagbygget som hv lagt upp på instagram bland spelare som har kontrakt nästa säsong. Det finns ju inte!!!
Littleshrimp skrev:Pg79an skrev:Kamy skrev:Alltså va?!?!? Kokkonen är med i lagbygget som hv lagt upp på instagram bland spelare som har kontrakt nästa säsong. Det finns ju inte!!!
Detta kan ju inte stämma!?
Så det kommer bli dyrt att bryta med alla som folk härinne förutsätter att Nubben kommer bryta med. Sen ska vi ju ha in Westerlund också som vill gå till ett lag "där jag blir lovad en stor roll". Blir skit av detta....
Junior skrev:Det får kosta vad det kostar vill. Spelar Andrae, Pilut eller Almqvist i en annan SHL klubb nästa säsong är det oförlåtligt.
spaawn skrev:Håller med till 100%. Det enda minnet man har av martinsson var att han var med i laget som åkte ur.
spaawn skrev:Gjorde typ 0p i kvalet, och var inne på rekordmånga baklängesmål. Däremellan skvätte han in lite PP-poäng.
spaawn skrev:Hade hoppats på en nystart som sagt. Verkar bli samma skit som under Hult. Värva tillbaka gammalt där "vi vet vad vi får", även om det inte var tillräckligt bra från början. Ni som skriker efter att bryta kontrakt. HUr många tror ni man har råd att bryta? VI kan inte betala lön åt 6-8 spelare som inte ens spelar i laget.
lejacques skrev:Junior skrev:Det får kosta vad det kostar vill. Spelar Andrae, Pilut eller Almqvist i en annan SHL klubb nästa säsong är det oförlåtligt.
Lite så ja. Martinssons succésäsong i HV säsongen-vi-helst-vill-glömma till trots. Det är de tre spelarna ovan som ska vara prio.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst