Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
lejacques skrev:Välkommen Fruktsoda! Snygg och trevlig start! Sakliga och nyanserade inlägg uppskattas alltid.
Välkommen och heja HV!
Diabolics skrev:Välkommen fruktsoda!
Alltid kul med nya röster.
Jag hoppas att Simon tar lite läketid, rehabbar i lugn och ro och sedan testar om han håller. Jag tror inte vi skall kicka kulturbärare direkt vid uppgång.
spaawn skrev:Om alla rykten stämmer skulle det kunna ställas upp såhär:
Målvakt: Hellberg/Furch
A.Petersson - Lias/D.Gustafsson - Tedenby
Forsberg - Vesel - Huhtala
Davidsson - Davidsson - Törngren
Önerud - Matson - Lindbäck
H.Hansson
Almquist - Fantenberg
Andrae - Billins
R. Bengtsson- Torp
Sjöholm
Borde kunna vara ett top-8 lag iaf
Läktaren: Ytterell, Bohm
H.Hansson
Almquist - Fantenberg
Andrae - Billins
R. Bengtsson- Torp
Sjöholm
Dovahkiin skrev:spaawn skrev:Om alla rykten stämmer skulle det kunna ställas upp såhär:
H.Hansson
Almquist - Fantenberg
Andrae - Billins
R. Bengtsson- Torp
Sjöholm
Då kan vi börja snacka kval igen om det där är laget det skulle bli... Forsberg - Vesel - Huhtala i en 2a kedja känns helt galet. Inte en chans de har skillsen för bära ett lag i SHL.
H.Hansson
Almquist - Fantenberg
Andrae - Billins
R. Bengtsson- Torp
Sjöholm
Nu gjorde ändå Forsberg 17 mål i grundserien under sin debutsäsong i SHL så att säga ”inte en chans” känns.. tufft.
Med det sagt anser även jag att de bör bilda en tredjekedja.
H.Hansson
Almquist - Fantenberg
Andrae - Billins
R. Bengtsson- Torp
Sjöholm
Dovahkiin skrev:Andersson711Nu gjorde ändå Forsberg 17 mål i grundserien under sin debutsäsong i SHL så att säga ”inte en chans” känns.. tufft.
Med det sagt anser även jag att de bör bilda en tredjekedja.
Det kanske låter tufft men jag tror verkligen inte på dom, de är för dåliga i fem mot fem spelet. Foppa har enorma problem i fem mot fem där han får mkt mindre tid på sig. Vesel är helt oprövad i SHL, så tycker inte mkt talar för dom alls. Men vi får se hur laget blir, har inga direkta förhoppningar som sagt, men det kan ju ändras om det kickas typ 3 backar och 2 forwards. Men Hv är inte kända för bryta kontrakt så tror nog de flesta stannar. De jag tror är hv kickar typ 2 backar tar in en ny målvakt och en ny 1a femma.
Andersson711 skrev:Dovahkiin skrev:Andersson711Förstår hur du tänker även om ”HV inte är kända för att bryta kontrakt” nu är helt ovidkommande då både styrelse och sportslig ledning är helt ny med knappt en enda människa kvar från tidigare säsonger.
Jag har svårt att se ”Nya HV” riskera något.
Tror det kommer hända en hel del med truppen innan sässen startar.
HV-supportern skrev:Ett drömscenario på backsidan hade varit:
Pilut - Lehtonen
Fantenberg - Donovan
Elliott - Almquist
Billins - Torp
Andrae
Quila skrev:Signar vi Andrae så är det mot att han får en topp-4 roll i SHL annars lär det bli AHL.
Signar vi Andrae så är det MAX tre toppbackar som kommer in.
HV-supportern skrev:Quila skrev:Signar vi Andrae så är det mot att han får en topp-4 roll i SHL annars lär det bli AHL.
Signar vi Andrae så är det MAX tre toppbackar som kommer in.
Andrae är bra men fortfarande valpig. Värvar bra prestationer med misstag. Hoppas verkligen vi får in fyra backar med mer rutin än Andrae kommande säsong.
Kallesgranne skrev:Hur i helvete ska vi få ihop en vass backsida med den här starten på sillyn?!
Kallesgranne skrev:Hur i helvete ska vi få ihop en vass backsida med den här starten på sillyn?!
Dovahkiin skrev:Kallesgranne skrev:Hur i helvete ska vi få ihop en vass backsida med den här starten på sillyn?!
Det kommer inte ske. Kommer sakna mkt spets. Visst hv får in backar med attityd mm men säker på de kommer sakna mkt skill. Det måste som sagt brytas med minst 3 backar. Då kan vi börja hoppas igen. Bengtsson ska ju vara helt klar med en till breddspelare alltså..
dekman skrev:Kallesgranne skrev:Hur i helvete ska vi få ihop en vass backsida med den här starten på sillyn?!
Vilken start? Silly har inte ens börjat och du gastar redan om HUR VI SKA FÅ IHOP DET? Lugna ner dig ett par hekto eller ton.
Det enda jag kan säga är att man ska verkligen inte stirra sig blind på vad det står på Eliteprospects nu. Vi har inte en aning om hur kontrakten är utformade, vilka optioner som finns, vilka klausuler som finns, vilka som har kontrakt som gäller bara i Allsvenskan osv. Det kommer att ge sig de närmaste dagarna/veckorna.
Bra nog? Möjligen, Bengtsson gjorde ändå hyffsade 17p i DIF. Frågan är om Bengtsson och Westlund är så mycket bättre än t.ex Ytterell och Bohm så att det är värt att betala dubbla löner. Högst tveksamt.
dekman skrev:Kallesgranne skrev:Hur i helvete ska vi få ihop en vass backsida med den här starten på sillyn?!
Vilken start? Silly har inte ens börjat och du gastar redan om HUR VI SKA FÅ IHOP DET? Lugna ner dig ett par hekto eller ton.
Det enda jag kan säga är att man ska verkligen inte stirra sig blind på vad det står på Eliteprospects nu. Vi har inte en aning om hur kontrakten är utformade, vilka optioner som finns, vilka klausuler som finns, vilka som har kontrakt som gäller bara i Allsvenskan osv. Det kommer att ge sig de närmaste dagarna/veckorna.
Andersson711 skrev:Kallesgranne skrev:Hur i helvete ska vi få ihop en vass backsida med den här starten på sillyn?!
Innan vi vet huruvida alla kontrakterade spelare blir kvar så känns det väl som fullt möjligt med en fantastisk backsida?
Vi vet egentligen nada om hur det är tänkt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster