Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Inläggav frippe-borås » 29 mars 2022, 00:39

Haard skrev:Enligt Sanny och Svensson-podden är Pelle G ett aktuellt namn att ta över backtränarjobbet i Malmö. Tydligen var han en av tre till jobbet även ifjol, men då valde man bort honom i sista stund.

Bra för Pelle! Förhoppningsvis bra för Hv71 i framtiden natt han får rutin från SHL när han kommer tillbaka och tar över Stillmans roll eller t om blir HC. För att komma in som HC krävs en del erfarenheter från SHL och perfekt att få praoplats hos MIF :D
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav mrnorrland » 29 mars 2022, 10:29

frippe-borås skrev:
Haard skrev:Enligt Sanny och Svensson-podden är Pelle G ett aktuellt namn att ta över backtränarjobbet i Malmö. Tydligen var han en av tre till jobbet även ifjol, men då valde man bort honom i sista stund.

Bra för Pelle! Förhoppningsvis bra för Hv71 i framtiden natt han får rutin från SHL när han kommer tillbaka och tar över Stillmans roll eller t om blir HC. För att komma in som HC krävs en del erfarenheter från SHL och perfekt att få praoplats hos MIF :D

Håller med. Inte rätt läge att ta in Pelle. Vi har redan en back coach och sen är risken om han kommer in nu startar mobben, hv värvar bara ledare från interna led. Låt han få några år hos Malmö och sen värvar vi han när han är varm i kläderna.
mrnorrland

Inläggav HV-supportern » 29 mars 2022, 15:26

mrnorrland skrev:
frippe-borås skrev:

Håller med. Inte rätt läge att ta in Pelle. Vi har redan en back coach och sen är risken om han kommer in nu startar mobben, hv värvar bara ledare från interna led. Låt han få några år hos Malmö och sen värvar vi han när han är varm i kläderna.

Instämmer! Vill inte ha en ny situation med oprövade ledare som vi hade när Nicklas Rahm tog över som HC.
HV-supportern

Inläggav CJ#17 » 30 mars 2022, 22:03

2 mål ikväll av 47-årige Mattias Remstam i kvalet för Nittorp att hänga kvar i tvåan. Bägge målen inom 3 minuter i vad som kom att bli seger 7-3.
2:a hela matchen denna säsong. Sist han spelade var 17/18 i trean. Imponerande.
CJ#17

Inläggav Highlander » 30 mars 2022, 23:42

Nån mer än jag som minns (och retade sig på) att flera kommentatorer envisades att uttala namnet som "Reeeemstam"? För visst är det väl ett kort E? Som i fläktrem.

Avd. saker jag funderar på istället för att sova.
Highlander

Inläggav DocSeverinsen » 31 mars 2022, 10:41

Jobbade en period ihop med en Remstam besläktad med ovan nämnde Mattias, och han uttalade alltid sitt namn med kort "e".
DocSeverinsen

Inläggav Nick » 3 april 2022, 01:14

Nu hoppas vi att de blir shl nästa säsong. Då är Sebastian strandberg mer än välkommen hem igen.
Nick

Inläggav HV-supportern » 3 april 2022, 02:35

Nick skrev:Nu hoppas vi att de blir shl nästa säsong. Då är Sebastian strandberg mer än välkommen hem igen.

Gärna Strandberg, men ingen Rakhshani. Han är för mycket upp och ner. En skicklig spelare men kan vara fullständigt osynlig i tio raka matcher.
HV-supportern

Inläggav Kamy » 3 april 2022, 09:14

Nick skrev:Nu hoppas vi att de blir shl nästa säsong. Då är Sebastian strandberg mer än välkommen hem igen.

En spelare som blev petad i DIFs kvalmatch. Nej tack. Jag ser inte vad ni andra ser hos Strandberg som år så bra.
Kamy

Inläggav Nick » 3 april 2022, 09:41

Kamy skrev:

En spelare som blev petad i DIFs kvalmatch. Nej tack. Jag ser inte vad ni andra ser hos Strandberg som år så bra.

En spelare jag alltid gillat och förstod aldrig varför Hv släppte honom. Tycker han har utvecklats till en bra shl center. Perfekt för en 3e 4e kedja.

Plockar inte vi honom så dyker han säkerligen upp i Rögle eller nåt o blir dominant.
Nick

Inläggav frippe-borås » 3 april 2022, 14:23

Tror inte Strandberg är sugen att komma tillbaka till Hv som 3-4 center. Men det hade varit en bra spelare för den rollen.
Men han är ingen 1-2 center för man ser hur DIF gått!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav lego_mannen » 7 april 2022, 18:21

Anton Wedin går till Timrå
lego_mannen

Inläggav Haard » 8 april 2022, 09:13

lego_mannen skrev:Anton Wedin går till Timrå

Väntat. Klart han vill lira för sitt Timrå nu när de vann kvalet och ser ut att etablera sig i SHL för första gången på många år med fina värvningar. Inte ett dugg förvånad, trots att jag mer än gärna sett honom i HV-tröjan nästa år igen.
De ä bar' å åk!
Haard

Inläggav Junior » 8 april 2022, 11:33

Joensuu är klar för Ässät och det är väl ganska väntat. Klubben han brinner mest för.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav jordfelsbrytare » 11 april 2022, 08:08

jordfelsbrytare

Inläggav Nick » 11 april 2022, 08:54

jordfelsbrytare skrev:https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/linkoping-slutforhandlar-med-sebastian-strandberg/
Basse nära Linköping.

Haha från ett losergäng till ett annat.
Nick

Inläggav Haard » 11 april 2022, 11:02

Tedenby säger i en intervju med Sportexpressen att det absolut är aktuellt med att återvända till HV nästa säsong, men att han inte ens vet vilka alternativ som finns på bordet då han nyligen kom hem från Ryssland.

Han var och såg både semi 1 och semi 2 i HG i helgen och tror att HV går upp till SHL igen.
"Jag tycker man har fyra stabila kedjor och maler på. Har de någon dålig period och sådär, så kan de vända. Har följt laget under hela året och de ser riktigt starka ut."
De ä bar' å åk!
Haard

Inläggav frippe-borås » 11 april 2022, 11:04

Jämtin valde Linköping och det blev ett jävla liv!
Nu har en Hv kille valt att skriva på för dem och hur kommer drevet se ut nu?

Med tanken på att Hv71 inte ville ha honom en gång i tiden så ser jag inget fel i hans beslut! Men vem fan vill spela för Linköping??
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Junior » 11 april 2022, 11:40

För mig personligen så var mitt förakt mot Jämtin mycket större när han valde lhc. Eller ja, helt ärligt är det fortfarande lika starkt. Det är lite annat med Strandberg. Han är bortvald och det har gått lång tid sedan han var i HV. Men av visst, det här gör det lättare att säga att jag absolut inte vill se honom i HV igen. lhc är smuts.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav lejacques » 11 april 2022, 12:20

Det var väl spelarrådet som inte ville ha hem Jämtin. Kommer aldrig lasta honom för det. Han är och förblir en favoritspelare.

Vad gäller Basse svider det naturligtvis. Egna killar som är bra SHL-spelare ska naturligtvis spela i HV. Samtidigt. Hans skadehistorik är helt galen de senaste säsongerna. Inte varit hel på tre år. Dessutom känns Basse långt från given som en ledande spelare i ett lag som siktar högt. Inte så konstigt kanske att det just därför blir LHC.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Fylke74 » 11 april 2022, 21:02

Någon som hört något mer om Åhman?
"Mål förtjänar man inte, mål gör man"
Kung Sune under finalserien mot Brynäs -95.
Fylke74

Inläggav mrnorrland » 13 april 2022, 11:06

mrnorrland

Inläggav Junior » 13 april 2022, 11:27

Får Leksand, eller någon annan klubb tag på Pilut så kommer vart enda topplock att rycka.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav mrnorrland » 13 april 2022, 11:58

Hoppas Lindbom har pratat med pilut så man inte tänker han har kontrakt han är körd
mrnorrland

Inläggav Fylke74 » 13 april 2022, 17:01

Era tankar ang de spelare med HV-koppling som valde att spela klart i Ryssland trots invasionen?
"Mål förtjänar man inte, mål gör man"
Kung Sune under finalserien mot Brynäs -95.
Fylke74

Inläggav aimstar » 13 april 2022, 22:27

Fylke74 skrev:Era tankar ang de spelare med HV-koppling som valde att spela klart i Ryssland trots invasionen?

Om uppgifterna stämmer så kostade det Wallmark och Nordström 13 miljoner att bryta sina kontrakt. Hur gärna man än vill sitta på sin moraliska höga häst och predika, så förstår jag de som spelade vidare. Det är ju inte så att invasionen hänger ihop med huruvida Tedenby bröt sitt kontrakt eller inte. Med det sagt, all respekt till de som faktiskt bröt sina kontrakt.
aimstar

Inläggav NightWalker » 14 april 2022, 10:14

aimstar skrev:
Fylke74 skrev:Era tankar ang de spelare med HV-koppling som valde att spela klart i Ryssland trots invasionen?

Om uppgifterna stämmer så kostade det Wallmark och Nordström 13 miljoner att bryta sina kontrakt. Hur gärna man än vill sitta på sin moraliska höga häst och predika, så förstår jag de som spelade vidare. Det är ju inte så att invasionen hänger ihop med huruvida Tedenby bröt sitt kontrakt eller inte. Med det sagt, all respekt till de som faktiskt bröt sina kontrakt.

Fast där var det även kontrakt över nästa säsong som skulle brytas, inte bara för resterande säsongen.
Sedan är det väl lite som så, rent krasst, att om man valt att spela i t.ex. Belarus, med tanke på vad de sysslat med under en ganska lång tid, så är det väl varken bu eller bä att Ryssland invaderar Ukraina (visserligen via Belarus)..

Helt ärligt: jag tycker det är förkastligt att man valde att spela kvar. Men jag tycker också det är förkastligt att man valt att signa med t.ex. Dynamo Minsk i förstaläget. Men det är jävligt lätt för mig att sitta här och skriva det. Hade jag varit lika säker om någon viftade med x antal miljoner varje år? Jag hoppas det, men det kan jag omöjligt säga med full säkerhet.

Med det sagt skulle jag välkomna samtliga HV-killar tillbaka till Jönköping utan att tveka.

-edit-
För att förtydliga, jag valde Belarus som exempel då det var där Almqvist och Tedenby var och jag ser dem som allierade till Ryssland i kriget mot Ukraina med tanke på deras agerande. Samma resonemang kan även föras mot t.ex. Pilut och Petersson som spelade i ryska klubbar.
NightWalker

Inläggav Nutarviguld » 14 april 2022, 11:12

Tycker det är sjukt lätt att sitta här bakom tangentbordet och tycka att "jag hade minsann lämnat X miljoner och åkt hem för att markera emot PUTIN" Kan tänka mig att spelarna inte tyckte att deras lag och lagledning hade så mycket med beslutet att invadera Ukraina att göra så de stannar säsongen ut ? men vad vet jag, Putin kan dra åt helvete men är lite less på att det är helt öppet att vara "Ryss rasist " nu
Nutarviguld

Inläggav lego_mannen » 30 april 2022, 20:01

Thörnberg berättar i JP att han har spelat sin sista hockeymatch. Förhoppningsvis hissas tröjan inför SHL-premiären nästa säsong ;)
lego_mannen

Inläggav Windom Earle » 3 maj 2022, 20:46

Känns ju lite irriterande att se Fröberg i SM-final exakt ett år efter degradering. Samtidigt snyggt på något sätt med #71. Hoppas att det går bra. Oavsett de båda spelarnas prestationer i HV har jag mycket svårare att se Ejdsell måljubla. Han förkroppsligar på något sätt oödmjukheten i FBK.
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

FöregåendeNästa

Återgå till HV71