Danken skrev:Av vad man ser idag är jag övertygad att HV kommer mosa båda motståndarna. Vila en vecka och sen max varje byte.
+100
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Danken skrev:Av vad man ser idag är jag övertygad att HV kommer mosa båda motståndarna. Vila en vecka och sen max varje byte.
lejacques skrev:2-1 till Löven känns som bästa möjliga resultat i det här läget. Går Modo vidare blir det minst 6 matcher för deras del.
Och går Löven vidare känns de som ett "enklare" finalmotstånd än Modo. De är extremt ojämna, vilket vi sett när vi mött dem i grundserien. Här tycker jag Modo spelat mer stabilt och att det överlag varit jämnare matcher. Å anda sidan är väl kanske Löven det lag efter HV som har högst högstanivå när allt klaffar...
Sen rent personligen, om nu HV skulle förlora en final ser jag hellre att de gör det mot Löven än mot Modo. Fullkomlig mardröm att se Modo fira en SHL-plats.
Diabolics skrev:jag läser era kommentarer här, men jag kan är helt ointresserad av alla andra lag i HA, så även de som spelar den andra semin. Jag skiter helt i vilka vi möter och förväntar mig vinst oavsett. Jag kommer elda upp denna tråd rituellt, när vi gått upp
Diabolics skrev:jag läser era kommentarer här, men jag kan är helt ointresserad av alla andra lag i HA, så även de som spelar den andra semin. Jag skiter helt i vilka vi möter och förväntar mig vinst oavsett. Jag kommer elda upp denna tråd rituellt, när vi gått upp
matsqq skrev:Efter att ha sett de två andra återstående lagen :
Björklöven är ett lag som kan få "flyt" ... Dvs som "gamla HV"där de får igång fint spel med överlämningar etc ... Possler är duktig i spelet men verkar aldrig kunna göra mål hur många chanser han än skapar ...![]()
Ottosson är riktigt bra, Selin också lovande och några till, men som sagt, vissa perioder tycker jag de spelmässigt får riktigt fint flyt ...
Liss är bra men har varit skadad och har nyss återkommit, bra skott och tas ofta in i pp ...
Hutchings också rätt bra i det offensiva ..
Rahimi är farlig mest för att han kan tackla sönder spelare med sin tunga kropp ....
Modo är lite mer statiska, gör inte många misstag, men med några spelare som Vigneault (stor och kan verkligen hålla i pucken och tar bra beslut med fina passar), Agaard, Bentner, Woods (mycket rörlig och kvick) att se upp för ...
inga direkta svaga punkter men de har inte samma flyt i spelet över hela laget som Björklöven tidvis har ...
Vet inte vilket som passar HV bäst, kanske Modo är mindre utmanande då de är lite mer statiska ..
PapaEmeritus skrev:Vi är ändå bättre än båda. Inget av de här två sketlagen kan hota oss över sju matcher.
Sir Ward skrev:Följer semifinalen och känns som Modo passar HV mest illa.
Men spelar HV som senaste så spelar det ingen roll vilka vi får. Vi kör över
oavsett motstånd och klappar in 2-direkt.
Sir Ward skrev:Följer semifinalen och känns som Modo passar HV mest illa.
Men spelar HV som senaste så spelar det ingen roll vilka vi får. Vi kör över
oavsett motstånd och klappar in 2-direkt.
lejacques skrev:2-1 till Löven känns som bästa möjliga resultat i det här läget. Går Modo vidare blir det minst 6 matcher för deras del.
Och går Löven vidare känns de som ett "enklare" finalmotstånd än Modo. De är extremt ojämna, vilket vi sett när vi mött dem i grundserien. Här tycker jag Modo spelat mer stabilt och att det överlag varit jämnare matcher. Å anda sidan är väl kanske Löven det lag efter HV som har högst högstanivå när allt klaffar...
Sen rent personligen, om nu HV skulle förlora en final ser jag hellre att de gör det mot Löven än mot Modo. Fullkomlig mardröm att se Modo fira en SHL-plats.
matsqq skrev:Kanske att SHL behöver utökas med 2 lag till för det är inte bra att lag med kvalitet som DIF och HV71 tvingas ned att spela mot mycket sämre motstånd ...
Och inte minst, det skulle naturligtvis minska risken att HV åker ur nästa år ...det är enorma investeringar och inte kul för lagen som åker ur ...
frippe-borås skrev:Tror det kan bli tufft nästa säsong om vi inte går upp då DIF verkar spänna musklerna likt Hv71 gjorde denna säsong.
Daniel Brodin och Marcus Kruger klara för DIF.
CROHB skrev:Löven lyckas även denna säsongen hamna i backkris i slutspelet så de får använda en forward som back.
Lyckas få sina två bästa backar indisponibla samtidigt, Lindgren och Vainio, dock så kanske Vigneault är ett ännu större avbräck för MoDo.
Skönt att vi inte är så känsliga för skador och avstängningar, är väl Billins som vi skulle ha svårast att ersätta.
Perfekt med Game Seven på torsdag, allt går verkligen vår väg hittills.
frippe-borås skrev:Vi har 4 kedjor medans Modo har 2!
Junior skrev:Ja, verkligen ett perfekt resultat med allt tjaffs på slutet också.
matsqq skrev:CROHB skrev:Löven lyckas även denna säsongen hamna i backkris i slutspelet så de får använda en forward som back.
Lyckas få sina två bästa backar indisponibla samtidigt, Lindgren och Vainio, dock så kanske Vigneault är ett ännu större avbräck för MoDo.
Skönt att vi inte är så känsliga för skador och avstängningar, är väl Billins som vi skulle ha svårast att ersätta.
Perfekt med Game Seven på torsdag, allt går verkligen vår väg hittills.
På torsdag - flera perioders förlängning med två slutkörda lag och ett antal skador ...

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster