Diabolics skrev:Windom Earle skrev:Diabolics, jag tycker i grunden som du. Men på samma sätt som vi ogillar okritiska "glad-hund"-beteende (jag bli allergisk av ramsan "oss kan ingen slå"), så kan jag förstå att vissa tröttnar på vårt ältande om misslyckande av tidigare ledning och om degraderingen

. Jag kommer vara missnöjd tills dess att vi har spelat till oss en SHL-plats och när det inträffar, bli lättad. Och jag kommer kanske kritisera HV71, men i så fall för vad de uträttar innevarande säsong. Historiken är historia, hur sur den än är.
Jag gillar den ramsan starkt! Förvisso mest när den sjungs i SHL...
Jag förstår att folk tröttnar på ältandet (jag ser det inte som ältande dock), i alla fall de som är redo att "vända blad". Men, jag gillar inte avsaknaden av tjurighet hos dessa fans. Jag fattar inte att man bara "gillar läget". Hade föreningen haft samma loja inställning hade vi knappeligen haft en chans att ta oss upp igen.
Återigen: förmågan till två tankar samtidigt:
1) Jag kan skrika mig hes och hejja nått så in i helvete i en match mot Troja i HA. Inga problem.
2) Jag kan samtidigt skämmas för att vi möter Troja och hoppas att föreningen också skäms och gör allt de kan för ett avancemang.
Den tredje tanken som då kanske är helt vansinnig för somliga, den är:
3) Johan Hult sitter fortfarande på sin sportchefsplats och det är vansinne.
Åtgärda nummer 3 ovan, och jag kommer kunna ägna mig mycket mer åt 1) vilket troligen kommer medföra att även 2) minskar med tiden.
Tillägg med en tanke till att ha samtidigt i huvudet:
4) Jag är stolt och glad över vår nuvarande situation vad gäller trupp och ledning av föreningen (trots 3) ovan), givet att vi spelar i HA, så ja Farzan, jag har för länge sedan accepterat verkligheten att vi ligger i HA.
Ja, jag har bara problem med den ramsan när det finns 14 lag i SHL som mycket väl kan slå oss, och även enstaka gånger lag från allsvenskan. Vill bara kommentera ditt inlägg även om tråden nu är gammal.
1. Jag håller med! Jag som bor i Svealand kommer att åka till Karlskoga, Västerås och ev Mora för att skrika mig hes där. (I Karlskoga som är min grannstad känns det som att man gör det med risken för den fysiska hälsan.)'
2. Jag skäms inte personligen, och tycker inte heller att nuvarande HV71 ska göra det. De som är kvar från föregående trupp kan ge sig fan på att rätta till det, men ingen av dem som är kvar är dem jag lastar för uttåget. Mot slutet var Forsberg en av de spelare som faktiskt spelade fysiskt, vilket kändes helt galet. Jag skäms inte utan försöker bara ta den här sura genom att gå rakryggad. Jag kommer se lite mer sammanbiten ut, men ändå lika mycket HV-fan. Jag hoppas att Önerud, Gunnar m fl tänker likadant. Jag hoppas att några spelare känner samma ångest över degraderingen som Lillis Lundh har uttryckt i olika omgångar. Men jag har svårt att se t ex att vår tidigare centerlinje går sömnlösa över HV71.
3. Hult misslyckades med två saker; ledarrekrytering och att rädda det sjunkande skeppet. Men truppen vi gick in i säsongen med var på pappret ett lag för övre halvan. Dessutom medverkade han kanske till för lågt kravställande och svag värdegrund. Men jag har svårt att se Hult som ensam syndabock. Om jag har förstått summeringen rätt så var HV för dåligt tränade under egentligen hela säsongen och det var ett "gött gäng" för mycket. Det hanterades på Bagdad Bob-vis genom förnekelse. "Bara vi tar 3 på i resten av matcherna, blir vi farliga i ett slutspel". I det läget fanns #76 som kunde ha deltagit mer i den dagliga haverikommissionen. I detta fanns syndabockar i form av coacher/tränare och det är svårt att förstå vad den mentale tränaren bidrog med i detta läge? Trivsel och att ingen ska må dåligt? I så fall på fel plats. En mental coach i en prestationsidrott ska främst bidra med att det presteras.
4. Håller med, det nya som HV andas är positivt. Kanske bra med ett stålbad/nystart på det här sättet, så slipper vi en årlig gradvis försämring som Brynäs och LHC är inne i.
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!